abonnement Unibet Coolblue
pi_182799215
Weer eens bijna raak in Istanboel:

Marshaller voorkomt botsing door snelle actie
quote:
Een marshaller heeft op Istanbul Ataturk airport met een snelle actie een botsing voorkomen tussen een Hong Kong Cargo A330-200F en een toestel van Turkish Airlines.

Het vrachttoestel was volgens JacDec van zijn taxi-route afgeweken en dreigde te botsen met het Turkish vliegtuig. Een maarshaller kwam aanrijden in zijn auto, sprong eruit en rende in de zichtlijn van de piloten van de A330. Die trapten op de rem.
  zondag 28 oktober 2018 @ 20:28:50 #177
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182800607
:|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator maandag 29 oktober 2018 @ 06:32:30 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182808438
En in Indonesië is weer es een toestel van Lion Air gecrasht. Een 737 max8. Aan achterstallig onderhoud kan het dan toch niet liggen bij zo'n nieuw toestel lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 29 oktober 2018 @ 06:42:05 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182808542
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:32 schreef derLudolf het volgende:
En in Indonesië is weer es een toestel van Lion Air gecrasht. Een 737 max8. Aan achterstallig onderhoud kan het dan toch niet liggen bij zo'n nieuw toestel lijkt me.
Die zijn in 2013 inderdaad ook met een gloednieuwe (2 maanden oude) 737 neergestort in de zee (toen tijdens landing). Daar zijn fouten / bewuste overtredingen door de piloten gemaakt.

Wat hier gebeurd is is uiteraard afwachten, maar dit is inderdaad een vliegmaatschappij met een cultuur die de schijn tegen heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182811414
Deze was ook maar 2 maanden oud:
https://www.luchtvaartnie(...)ee-maanden-in-dienst
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_182814088
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 06:32 schreef derLudolf het volgende:
En in Indonesië is weer es een toestel van Lion Air gecrasht. Een 737 max8. Aan achterstallig onderhoud kan het dan toch niet liggen bij zo'n nieuw toestel lijkt me.
Ook in nieuwe vliegtuigen gaan dingen kapot, dus op zich kan slecht onderhoud wel.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_182821177
Ik hoor dat ‘ie op een eerdere vlucht problemen met de snelheidsmeter had :? Maar dat zou verholpen zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:42:33 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182821477
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ik hoor dat ‘ie op een eerdere vlucht problemen met de snelheidsmeter had :? Maar dat zou verholpen zijn.
Klopt.
Al zijn dit soort problemen vaak lastiger te troubleshooten en is het vaak niet direct goed te controleren of het ook gelukt is. Of het lijkt gelukt maar komt later toch weer terug.

Maar het kan natuurlijk heel goed helemaal los van staan dit ongeval.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182822745
Eerste 737 MAX hull loss denk?

Lion Air wel een paar keer gevlogen, maar Indonesie blijft toch tricky. :X
Jack does it in real time...
  maandag 29 oktober 2018 @ 21:02:02 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182823392
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:36 schreef DeeBee het volgende:
Eerste 737 MAX hull loss denk?

Lion Air wel een paar keer gevlogen, maar Indonesie blijft toch tricky. :X
Überhaupt eerste ongeval -O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 17:06:52 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182881220
Ryanair verliest, maar gaat toch se basis in Eindhoven sluiten.
Piloten worden niet overgeplaatst, maar worden ontslagen... benieuwd of ze die hadden zien aa komen.

Ryanair zegt basis luchthaven Eindhoven toch te gaan sluiten https://www.nu.nl/onderne(...)ch-gaan-sluiten.html
So we just called him Fred
  donderdag 1 november 2018 @ 17:21:05 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182881456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:06 schreef FredvZ het volgende:
Ryanair verliest, maar gaat toch se basis in Eindhoven sluiten.
Piloten worden niet overgeplaatst, maar worden ontslagen... benieuwd of ze die hadden zien aa komen.

Ryanair zegt basis luchthaven Eindhoven toch te gaan sluiten https://www.nu.nl/onderne(...)ch-gaan-sluiten.html
Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zien ;)

Ryanair zal iig niet rusten tot elke loophole is gevonden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 november 2018 @ 17:50:34 #188
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182881999
Ryanair..... Door dit soort ongein kies ik de laatste jaren al niet meer om mee te vliegen.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:17:00 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182882502
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zien ;)

Ryanair zal iig niet rusten tot elke loophole is gevonden.
Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.

De andere 34 piloten kunnen wel gewoon overgeplaatst worden.

Daarnaast moet Ryanair het salaris door betalen, maar het zal mij niks verbazen dat een component in het salaris bij Ryanair wordt bepaald door het aantal uur dat je daadwerkelijk vliegt. Dus die 16 komen op dermate ongunstige roosters dat ze nog maar weinig vliegen. Gaan ze vanzelf wel weg, want dat is én minder inkomen en mi der vlieguren (en die heb je hard nodig in de pilotenbranch)
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:55:03 #190
408813 crew  trein2000
pi_182883415
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.

De andere 34 piloten kunnen wel gewoon overgeplaatst worden.

Daarnaast moet Ryanair het salaris door betalen, maar het zal mij niks verbazen dat een component in het salaris bij Ryanair wordt bepaald door het aantal uur dat je daadwerkelijk vliegt. Dus die 16 komen op dermate ongunstige roosters dat ze nog maar weinig vliegen. Gaan ze vanzelf wel weg, want dat is én minder inkomen en mi der vlieguren (en die heb je hard nodig in de pilotenbranch)
Nee 16 piloten waren partij. Maar die andere 34 kunnen natuurlijk gewoon hetzelfde vorderen en krijgen dan ook gelijk...

Verder kan ik je aanraden om de uitspraak even te lezen, want wat jij zegt heeft de rechter ook al bedacht...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:55:28 #191
408813 crew  trein2000
pi_182883425
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zien ;)

Ryanair zal iig niet rusten tot elke loophole is gevonden.
Ontslag zal uiteindelijk wel lukken, goedkoop wordt het niet....
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182885468
Incident: LATAM A320 near Posadas on Oct 31st 2018, hail strike
quote:
A LATAM Brasil Airbus A320-200, registration PR-MHP performing flight JJ-8050 from Sao Paulo Guarulhos,SP (Brazil) to Santiago (Chile), was enroute at FL300 about 50nm south of Posadas,MI (Argentina) deviating around weather on a southerly heading about turning southwest again (changing also flight levels from FL320 to FL340 and down to FL300) when the aircrft encountered turbulence and hail causing both windshields to crack and a damaged nose cone. The crew descended the aircraft to FL240 and diverted to Buenos Aires Ezeiza,BA (Argentina) for a safe landing on runway 11 about 80 minutes after leaving FL300. There were no injuries.

Argentina's JIAAC dispatched investigators on site and opened an investigation.


pi_182886023
En vandaag begon de laatste golf van de Boeing 767 uitfasering bij British Airways.
Vandaag werd de bijna 25 jaar oude G-BNWX 767-300ER als vlucht BA767 vanuit Heathrow naar MOD St Athan gevlogen voor opslag.
Hiermee heeft BA van de oorspronkelijk 28 toestellen nog 4 767's in de vloot die respectievelijk op 4, 7 en
26 november (2) ook die kan op gaan.
Dan is het na ruim 28 jaar voorbij voor de BA 767's die een vaste prik waren op zowel binnenlandse, Europese en intercontinentale routes.
Ook in Amsterdam was de BA 767 een dagelijkse bezoeker.

Volgende week dinsdag, 6 november komt de BA 767 voor de allerlaatste keer naar Amsterdam.
De allerlaatste BA 767 vlucht lijkt plaats te vinden op 25 november van Larnaca naar Heathrow.
British Airways heeft geen speciale activiteiten gepland voor dit afscheid.



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-11-2018 23:49:22 ]
pi_182887361
Dit jaar nog een keer LHR-NCE mee gevlogen, oude rammelbakken.

Heeft BA geen capaciteittekort meer nu ze deze toestellen eruit gooien? Door de 787 problemen hebben ze tijdlang o.a. QR kisten wetleased, maar nu kunnen ze dus capaciteit uit de vloot halen? Of misschien grotendeels door een minder belastend winterschema?
Jack does it in real time...
pi_182889794
quote:
9s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:56 schreef DeeBee het volgende:
Dit jaar nog een keer LHR-NCE mee gevlogen, oude rammelbakken.

Heeft BA geen capaciteittekort meer nu ze deze toestellen eruit gooien? Door de 787 problemen hebben ze tijdlang o.a. QR kisten wetleased, maar nu kunnen ze dus capaciteit uit de vloot halen? Of misschien grotendeels door een minder belastend winterschema?
BA is bezig met een nieuwe configuratie in hun A32*'s; simpel gezegd komen daar meer stoelen in; ongeveer 12 meer.
BA vliegt zo'n 8 maal per dag van LHR naar AMS; met 12 stoelen per kist meer betekent dat 98 stoelen meer elke richting op. Dat maakt het verlies van de 767 meer dan goed.

Scheelt wel flink in cargo; in een 767 gaat heel wat meer onderin meer dan in een narrow-body.
pi_182890880
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.

De andere 34 piloten kunnen wel gewoon overgeplaatst worden.

Daarnaast moet Ryanair het salaris door betalen, maar het zal mij niks verbazen dat een component in het salaris bij Ryanair wordt bepaald door het aantal uur dat je daadwerkelijk vliegt. Dus die 16 komen op dermate ongunstige roosters dat ze nog maar weinig vliegen. Gaan ze vanzelf wel weg, want dat is én minder inkomen en mi der vlieguren (en die heb je hard nodig in de pilotenbranch)
Of de piloten zijn allemaal zzp'ers, dan heb je ook weinig poten om op te staan…..
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182891436
quote:
BA is bezig met een nieuwe configuratie in hun A32*'s; simpel gezegd komen daar meer stoelen in; ongeveer 12 meer.
BA vliegt zo'n 8 maal per dag van LHR naar AMS; met 12 stoelen per kist meer betekent dat 98 stoelen meer elke richting op. Dat maakt het verlies van de 767 meer dan goed.
Dat uitbreiden van capaciteit per toestel is wel in de mode. KLM wil in haar E190's de kleding/bagagekasten vervangen door twee rijen stoelen voor 8 seats extra.
--
  vrijdag 2 november 2018 @ 06:54:57 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182891462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 06:51 schreef inkjet het volgende:

[..]

Dat uitbreiden van capaciteit per toestel is wel in de mode. KLM wil in haar E190's de kleding/bagagekasten vervangen door twee rijen stoelen voor 8 seats extra.
En hopelijk is dat een opstap maar de E2 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182891912
quote:
En hopelijk is dat een opstap maar de E2 8-)
Van sommige E190's loopt de lease al redelijk vlot af dus dat is een optie, misschien ook 195's? Het een en ander hangt natuurlijk samen met de selectie van de narrowbodies van AF/KLM die die jaar zou worden gedaan.
--
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:49:50 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182891957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:44 schreef inkjet het volgende:

[..]

Van sommige E190's loopt de lease al redelijk vlot af dus dat is een optie, misschien ook 195's? Het een en ander hangt natuurlijk samen met de selectie van de narrowbodies van AF/KLM die die jaar zou worden gedaan.
Jep. En Cityhopper kan ook niet eindeloos grotere vliegtuigen blijven inzetten, dat gaat ten koste van de 73 operatie en daar vinden de vakbonden weer wat van..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')