quote:Een marshaller heeft op Istanbul Ataturk airport met een snelle actie een botsing voorkomen tussen een Hong Kong Cargo A330-200F en een toestel van Turkish Airlines.
Het vrachttoestel was volgens JacDec van zijn taxi-route afgeweken en dreigde te botsen met het Turkish vliegtuig. Een maarshaller kwam aanrijden in zijn auto, sprong eruit en rende in de zichtlijn van de piloten van de A330. Die trapten op de rem.
Die zijn in 2013 inderdaad ook met een gloednieuwe (2 maanden oude) 737 neergestort in de zee (toen tijdens landing). Daar zijn fouten / bewuste overtredingen door de piloten gemaakt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:32 schreef derLudolf het volgende:
En in Indonesië is weer es een toestel van Lion Air gecrasht. Een 737 max8. Aan achterstallig onderhoud kan het dan toch niet liggen bij zo'n nieuw toestel lijkt me.
Ook in nieuwe vliegtuigen gaan dingen kapot, dus op zich kan slecht onderhoud wel.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:32 schreef derLudolf het volgende:
En in Indonesië is weer es een toestel van Lion Air gecrasht. Een 737 max8. Aan achterstallig onderhoud kan het dan toch niet liggen bij zo'n nieuw toestel lijkt me.
Klopt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 19:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ik hoor dat ‘ie op een eerdere vlucht problemen met de snelheidsmeter had Maar dat zou verholpen zijn.
Überhaupt eerste ongevalquote:Op maandag 29 oktober 2018 20:36 schreef DeeBee het volgende:
Eerste 737 MAX hull loss denk?
Lion Air wel een paar keer gevlogen, maar Indonesie blijft toch tricky.
Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zienquote:Op donderdag 1 november 2018 17:06 schreef FredvZ het volgende:
Ryanair verliest, maar gaat toch se basis in Eindhoven sluiten.
Piloten worden niet overgeplaatst, maar worden ontslagen... benieuwd of ze die hadden zien aa komen.
Ryanair zegt basis luchthaven Eindhoven toch te gaan sluiten https://www.nu.nl/onderne(...)ch-gaan-sluiten.html
Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zien
Ryanair zal iig niet rusten tot elke loophole is gevonden.
Nee 16 piloten waren partij. Maar die andere 34 kunnen natuurlijk gewoon hetzelfde vorderen en krijgen dan ook gelijk...quote:Op donderdag 1 november 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.
De andere 34 piloten kunnen wel gewoon overgeplaatst worden.
Daarnaast moet Ryanair het salaris door betalen, maar het zal mij niks verbazen dat een component in het salaris bij Ryanair wordt bepaald door het aantal uur dat je daadwerkelijk vliegt. Dus die 16 komen op dermate ongunstige roosters dat ze nog maar weinig vliegen. Gaan ze vanzelf wel weg, want dat is én minder inkomen en mi der vlieguren (en die heb je hard nodig in de pilotenbranch)
Ontslag zal uiteindelijk wel lukken, goedkoop wordt het niet....quote:Op donderdag 1 november 2018 17:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ryanair wil ze gaan proberen te ontslaan, of dat zomaar gaat lukken en tegen welke prijs is gegeven de situatie natuurlijk maar de vraag. We zullen het zien
Ryanair zal iig niet rusten tot elke loophole is gevonden.
quote:A LATAM Brasil Airbus A320-200, registration PR-MHP performing flight JJ-8050 from Sao Paulo Guarulhos,SP (Brazil) to Santiago (Chile), was enroute at FL300 about 50nm south of Posadas,MI (Argentina) deviating around weather on a southerly heading about turning southwest again (changing also flight levels from FL320 to FL340 and down to FL300) when the aircrft encountered turbulence and hail causing both windshields to crack and a damaged nose cone. The crew descended the aircraft to FL240 and diverted to Buenos Aires Ezeiza,BA (Argentina) for a safe landing on runway 11 about 80 minutes after leaving FL300. There were no injuries.
Argentina's JIAAC dispatched investigators on site and opened an investigation.
BA is bezig met een nieuwe configuratie in hun A32*'s; simpel gezegd komen daar meer stoelen in; ongeveer 12 meer.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:56 schreef DeeBee het volgende:
Dit jaar nog een keer LHR-NCE mee gevlogen, oude rammelbakken.
Heeft BA geen capaciteittekort meer nu ze deze toestellen eruit gooien? Door de 787 problemen hebben ze tijdlang o.a. QR kisten wetleased, maar nu kunnen ze dus capaciteit uit de vloot halen? Of misschien grotendeels door een minder belastend winterschema?
Of de piloten zijn allemaal zzp'ers, dan heb je ook weinig poten om op te staan…..quote:Op donderdag 1 november 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgena de uitspraak kunnen ze 16 piloten niet dwingen om op een andere basis te gaan werken.
De andere 34 piloten kunnen wel gewoon overgeplaatst worden.
Daarnaast moet Ryanair het salaris door betalen, maar het zal mij niks verbazen dat een component in het salaris bij Ryanair wordt bepaald door het aantal uur dat je daadwerkelijk vliegt. Dus die 16 komen op dermate ongunstige roosters dat ze nog maar weinig vliegen. Gaan ze vanzelf wel weg, want dat is én minder inkomen en mi der vlieguren (en die heb je hard nodig in de pilotenbranch)
Dat uitbreiden van capaciteit per toestel is wel in de mode. KLM wil in haar E190's de kleding/bagagekasten vervangen door twee rijen stoelen voor 8 seats extra.quote:BA is bezig met een nieuwe configuratie in hun A32*'s; simpel gezegd komen daar meer stoelen in; ongeveer 12 meer.
BA vliegt zo'n 8 maal per dag van LHR naar AMS; met 12 stoelen per kist meer betekent dat 98 stoelen meer elke richting op. Dat maakt het verlies van de 767 meer dan goed.
En hopelijk is dat een opstap maar de E2quote:Op vrijdag 2 november 2018 06:51 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dat uitbreiden van capaciteit per toestel is wel in de mode. KLM wil in haar E190's de kleding/bagagekasten vervangen door twee rijen stoelen voor 8 seats extra.
Van sommige E190's loopt de lease al redelijk vlot af dus dat is een optie, misschien ook 195's? Het een en ander hangt natuurlijk samen met de selectie van de narrowbodies van AF/KLM die die jaar zou worden gedaan.quote:En hopelijk is dat een opstap maar de E2
Jep. En Cityhopper kan ook niet eindeloos grotere vliegtuigen blijven inzetten, dat gaat ten koste van de 73 operatie en daar vinden de vakbonden weer wat van..quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:44 schreef inkjet het volgende:
[..]
Van sommige E190's loopt de lease al redelijk vlot af dus dat is een optie, misschien ook 195's? Het een en ander hangt natuurlijk samen met de selectie van de narrowbodies van AF/KLM die die jaar zou worden gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |