abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181551737
Onlangs was ik een winkel en vroeg de verkoopster naar het verschil in kwaliteit van het zelfde product. Het ene flesje kost 8 euro en het andere, dat slechts de helft aan inhoud had, 20 euro.
Ipv toe te geven dat ze het niet wist, hing ze een enorm lulverhaal op waar ik geen touw aan kon vastknopen.

Het valt me vaker op dat wanneer je mensen om info vraagt dat ze dan liever hun tong afbijten dan toe te geven iets niet te weten.
Hoe zou dat komen? Is het angst om voor dom versleten te worden of is het schaamte?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:25:04 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181551859
Ligt natuurlijk erg aan de context. Zij wordt betaald om iets te verkopen. Een winkelmedewerker die zegt ‘geen idee, mevrouw’, dat kan natuurlijk niet. Ergo, lulverhaal.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:25:33 #3
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181551876
Ik denk dat ze gewoon een goed verhaal had maar dat jij het niet begreep.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181551882
Geen intresse in wat ze verkopen, is normaal tegenwoordig. Een gemiddelde webwinkel hoef je ook niet te bellen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181551909
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:25 schreef Klaploper het volgende:
pi_181551985
Ik vergeet erbij te zetten dat zij mij aankeek alsof ik de debiel was ipv zijzelf.
Dingen verkopen okee, maar klantvriendelijk wil toch ook wel eens helpen.
Maar het gaat me niet eens om dit voorval, ik wil het wat algemener houden. Mensen die liever een heel verhaal afsteken om maar te kunnen verhullen dat ze iets niet weten, hebben die echt niet in de gaten dat ze in hun eigen kuil vallen?
Is tijdbesparing voor beiden en bespaart ergernis voor de ene en het klamme zweet voor de ander.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:29:59 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181552001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik vergeet erbij te zetten dat zij mij aankeek alsof ik de debiel was ipv zijzelf.
Dingen verkopen okee, maar klantvriendelijk wil toch ook wel eens helpen.
Maar het gaat me niet eens om dit voorval, ik wil het wat algemener houden. Mensen die liever een heel verhaal afsteken om maar te kunnen verhullen dat ze iets niet weten, hebben die echt niet in de gaten dat ze in hun eigen kuil vallen?
Is tijdbesparing voor beiden en bespaart ergernis voor de ene en het klamme zweet voor de ander.
Ik maak dat nooit mee, eigenlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181552022
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:25 schreef -AMG- het volgende:
Geen intresse in wat ze verkopen, is normaal tegenwoordig. Een gemiddelde webwinkel hoef je ook niet te bellen.
:')

Dat is ook juist net het concept van een gemiddelde webwinkel.
It All Goes Back in the Box
pi_181552039
quote:
Nee, dat had ze niet. Ze begon ermee te zeggen dat het ene product duurder was dan het andere.
Ja, dat had ik al begrepen. Mijn vraag was dus waarom? En toen begon ze te freewheelen.
Tja,... euh, dit product reinigt en dat product eigenlijk ook maar bla bla bla.

Dit schiet toch niet op. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en sta mijn tijd niet te verknoeien.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:34:56 #10
267651 Klaploper
pi_181552108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, dat had ze niet. Ze begon ermee te zeggen dat het ene product duurder was dan het andere.
Ja, dat had ik al begrepen. Mijn vraag was dus waarom? En toen begon ze te freewheelen.
Tja,... euh, dit product reinigt en dat product eigenlijk ook maar bla bla bla.

Dit schiet toch niet op. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en sta mijn tijd niet te verknoeien.
Misschien kende ze je PoHi.
pi_181552125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik maak dat nooit mee, eigenlijk.
Probeer het maar eens. Ga bij je plaatselijke super eens vragen wat nou het verschil is tussen A-merk koffie en B-merk, of C-merk koffie.
Of waspoeder. Of dierenvoedsel. Of shampoo.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:36:28 #12
267651 Klaploper
pi_181552152
Maar jij vertelt toch altijd dat je heel erg slim en ook nog eens erg rijk bent? Dan vind ik het raar dat je nog denkt dat een winkelmedewerker je nog wat kan uitleggen. En dat je niet gewoon beide producten koopt en zelf kijkt welke je beter bevalt.
pi_181552167
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:34 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Misschien kende ze je PoHi.
Dit is een serieuze vraag. Ik heb het nl. nog nooit meegemaakt dat een verkoper van wat voor soort winkel dan ook een relevant antwoord had op mijn vraag.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:38:25 #14
267651 Klaploper
pi_181552192
Bovendien stel je een heel rare vraag voor zo'n superintelligent mens als jij. Schaamte óf angst? Bedenk je eens wat schaamte nou precies is.
pi_181552201
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:36 schreef Klaploper het volgende:
Maar jij vertelt toch altijd dat je heel erg slim en ook nog eens erg rijk bent? Dan vind ik het raar dat je nog denkt dat een winkelmedewerker je nog wat kan uitleggen. En dat je niet gewoon beide producten koopt en zelf kijkt welke je beter bevalt.
Ik heb nooit gezegd dat ik slim ben. Ik ben niet dom, laat daar geen misverstand over bestaan en wat mijn financiele positie hiermee van doen heeft, is niet van belang.
pi_181552227
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:38 schreef Klaploper het volgende:
Bovendien stel je een heel rare vraag voor zo'n superintelligent mens als jij. Schaamte óf angst? Bedenk je eens wat schaamte nou precies is.
Wat is schaamte volgens jou dan?
pi_181552705
TS probeert haar eigenwaarde te verhogen door die verkoopster voor lul te zetten. Wat triest.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:58:40 #18
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_181552818
Ik was ooit bij de scapino en ik vroeg wat de beste kwaliteit slipper was. Mevrouw zei dat “ze allemaal goed waren”. Onzin natuurlijk. Het mag dan scapino zijn maar er zal heus wel kwaliteitsverschil zijn, maar het valt me vaker op dat winkelmedewerkers het geen kut interesseert, dus het ligt niet aan jou.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_181553033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:54 schreef Wereldgozer het volgende:
TS probeert haar eigenwaarde te verhogen door die verkoopster voor lul te zetten. Wat triest.
Dan heb je het niet goed gelezen.
Wat triest.
pi_181553162
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:58 schreef Ingolstadt het volgende:
Ik was ooit bij de scapino en ik vroeg wat de beste kwaliteit slipper was. Mevrouw zei dat “ze allemaal goed waren”. Onzin natuurlijk. Het mag dan scapino zijn maar er zal heus wel kwaliteitsverschil zijn, maar het valt me vaker op dat winkelmedewerkers het geen kut interesseert, dus het ligt niet aan jou.
Dit dus. We kennen allemaal de vertrouwde DE koffie. Maar wat is nou het verschil tussen DE-koffie en huismerk-koffie of C merk koffie?
Ik denk: koffie is koffie en thee is thee en waspoeder is waspoeder.
Maar dat is dus niet het geval.
Het verschil zit hem vooral in de prijs. En er is dus HELEMAAL niemand die mij dit verschil kan uitleggen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:09:57 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_181553266
Herkenbaar wel, het zal wel een combinatie van beide zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_181553308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed gelezen.
Wat triest.
Je weet heus wel dat het verschil in die producten gewoon marketing is. Maar dan dat arme mens laten hakkelen.
pi_181553384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:10 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je weet heus wel dat het verschil in die producten gewoon marketing is. Maar dan dat arme mens laten hakkelen.
Dat arme mens had ook een vak kunnen leren.
Ik mag gvd als klant toch verwachten dat het personeel weet wat het verkoopt? En dat ze (moeilijke) vragen gewoon kunnen beantwoorden?
pi_181553421
quote:
Ik zwaai naar dieren.
pi_181553486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hiermee is dus bewezen dat Klaploper en Geerd niet kunnen (of willen) denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')