abonnement Unibet Coolblue
pi_181515017
Vraagje,

Ik ben een beetje out of shape geraakt en wil weer fit worden.

Ik weeg nu 87KG en ben 1,79 lang. Dus duidelijk te zwaar. Afgelopen 4 maanden heb ik bijna niks gedaan aan sport en heel slecht en veel gegeten. Ik ben van 79KG naar 87KG gegaan.

"Normaal" (tijdens het seizoen) sport ik 3x in de week in de gym en voetbal ik op zaterdag. Vrij veel dus. Ook houd ik dan een iets beter dieet aan

Ik heb gister 60 min op de loopband gestaan om te testen waar ik sta. Dit ging vrij makkelijk moet ik zeggen. Vandaag echter wel flinke spierpijn.

Ik wil Crossfit uitproberen omdat ik goede verhalen hoor. Mijn doel is om binnen 4 maanden zeker 8 kilo af te vallen (2kg per maand). Daarnaast wil ik mijn conditie zwaar verbeteren en mijn kracht laten toennemen.

Voetbal begint ook weer, dus dit helpt ook al om fitter te worden. Maar ik wil echt 10KG vet verliezen binnen 4 tot 6 maanden.

Vragen:

- Is crossfit een goede optie hiervoor?
- Gaat het mijn energieniveau laten toenemen?
- Is het goed voor vet verliezen?
- Is het goed voor conditie toename?
- Is het goed voor krachttoename

Zijn mijn doelen goed?

[ Bericht 8% gewijzigd door simser01 op 28-08-2018 11:35:19 ]
pi_181515051
Ik denk dat je ook wat met je voeding moet doen eerlijk gezegd. Heb niet veel kennis m.b.t. crossfit maar voeding is net zo belangrijk.
pi_181515057
Kracht training = meer spieren = meer gewicht.

Je traint al genoeg lijkt mij dus ik denk dat er iets mis is met je voeding.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181515070
Ik ben absoluut geen fan van crossfit. Aantal nutteloze oefeningen, verhoogde kans op blessures t.o.v. vele andere oefeningen.

Indien je wil afvallen en (functionele) spiermassa wil kweken, is een gezond, gebalanceerd dieet i.c.m. cardio en 'normale' spieroefeningen een vele gezondere manier om je doelen te bereiken.

Je sport in principe genoeg, dus voeding zal wel een dingetje zijn. En hou rekening met de vraag: wil je voetbal missen i.v.m. crossfit-blessures, of kan je beter oefeningen doen waar je op het voetbalveld ook nog wat aan hebt?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 11:33:18 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:35:07 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181515122
Meer kcal verbranden dan je binnen krijgt en weg gaat het overtollige gewicht :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:36:43 #6
35723 crew  GGMM
pi_181515169
Gewoon aan IF doen + sporten. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181515226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:36 schreef GGMM het volgende:
Gewoon aan IF doen + sporten. :)
IF raad ik ook af. Je moet een (gezond) voedingspatroon zoeken wat je ook zonder problemen kan volhouden

Het moet je niet gaan tegenstaan. Het is eenvoudig om 'gewoon' drie maaltijden per dag te nuttigen zonder teveel calorieen binnen te krijgen & zonder grote delen van de dag met een hongergevoel te hangen.
  Forum Admin dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:40:35 #8
35723 crew  GGMM
pi_181515244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:39 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

IF raad ik ook af. Je moet een (gezond) voedingspatroon zoeken wat je ook zonder problemen kan volhouden

Het moet je niet gaan tegenstaan. Het is eenvoudig om 'gewoon' drie maaltijden per dag te nuttigen zonder teveel calorieen binnen te krijgen & zonder grote delen van de dag met een hongergevoel te hangen.
IF is gezond.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181515259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef GGMM het volgende:

[..]

IF is gezond.
Dat kan, al verschillen de meningen daarover. De rest van mijn opmerking blijft dan sowieso nog staan :T
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:42:12 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181515277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:41 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat kan, al verschillen de meningen daarover. De rest van mijn opmerking blijft dan sowieso nog staan :T
Ligt eraan hoe breed je smaak is natuurlijk. Je moet toch ook zeker wel twee maaltijden hebben die je gewoon lekker vindt, anders gaat dat je tegenstaan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:42:52 #11
35723 crew  GGMM
pi_181515297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:41 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat kan, al verschillen de meningen daarover. De rest van mijn opmerking blijft dan sowieso nog staan :T
Niet echt, aangezien je exact hetzelfde zegt als ik. IF is een gezond voedingspatroon.

Overigens verschillende meningen er ook niet over. Het is bewezen gezond.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181515314
Voor TS, hier een redelijk neutrale blogpost over IF, van iemand die het al geruime tijd doet:
https://jamesclear.com/good-bad-intermittent-fasting

De positieve en de negatieve dingen eruit geplukt en ik zie ook een link naar 'IF voor beginners'

:+
pi_181515331
Beetje 2x per dag 1500 kcal wegvreten, dat is knap lastig.

Als je veel sport zul je wel gewoon tering veel vreten TS. Kap eens met die marsen en snickers overdag?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181515360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:44 schreef ludovico het volgende:
Beetje 2x per dag 1500 kcal wegvreten, dat is knap lastig.
Gewoon IF doen met Big Tasty burgers van de mac jatoch
pi_181515368
IF heb ik gedaan een paar jaar terug. Geen fan van.

Ik ben meer van 5x per dag een "kleine portie" en ongeveer 500 Kcal onder mijn dagelijkse behoefte te zitten.

Dit werkt voor mij vaak prima. Ik weet veel over voeding, over de juiste hoeveelheden koolhydraten, eiwitten, vetten en vitamines.

Het gaat mij meer om Crossfit, ik heb het nooit eerder gedaan namelijk.
pi_181515377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Gewoon IF doen met Big Tasty burgers van de mac jatoch
Tjah, ik vind het oprecht knap om 2 maaltijden van 1500kcal weg te krijgen. Mag ook zeker wel vezelrijk voedsel zijn, wat dan ook inhoudt dat je maag constant bezig is met verwerken... Wat eigenlijk dat IF idee een beetje tegenhoudt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181515397
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:44 schreef ludovico het volgende:
Beetje 2x per dag 1500 kcal wegvreten, dat is knap lastig.

Als je veel sport zul je wel gewoon tering veel vreten TS. Kap eens met die marsen en snickers overdag?
Ja afgelopen zomer was echt erg. Veel stappen, veel alcohol, veel uit eten, veel Mac's en Whoppers. Veel all you can eat sushi. Nog meer Bier. Echt heel slecht.

Nu gaat het weer op focus en goed eten.
pi_181515406
Ik doe onbewust al een soort van IF omdat ik mijn ontbijt bijna altijd oversla :+
pi_181515432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:47 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik doe onbewust al een soort van IF omdat ik mijn ontbijt bijna altijd oversla :+
_O- hier ook overigens, maar ik sta ook laat op... Maar begin ook de dag met 2-3 uur beetje het internet afstruinen en op Fok tijd verspillen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181516062
Kies gewoon een leuke sport (hobby), doe het ietsje vaker (of ga erbij hardlopen) en minder een beetje in eten. Klaar.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')