abonnement Unibet Coolblue
pi_181482974
Hallo, Ik wil graag leren motocrossen. Ik wil het al zooo lang en het staat nu eindelijk te gebeuren. Wat ik me eigen afvraag is, naar welke protectie moet ik nog kijken buiten laarzen en een helm? En mag je je rijders nummer zelf invullen?

Bedankt allen!😎✊🏽💨
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 21:35:17 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_181483327
Een maliėnkolder is geen overbodige luxe
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_181483468
Laarzen, helm, bril, rugbescherming, handschoenen, kniebeschermers, ellebogen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181487646
Op 3:00

Elleboogstukken, body protector, schouderstukken, neck brace...


Welk merk motor en hoeveel cc?

Nummer mag je wel kiezen zolang niemand anders die heeft.
pi_181490685
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:23 schreef CalvinMx het volgende:
Hallo, Ik wil graag leren motocrossen. Ik wil het al zooo lang en het staat nu eindelijk te gebeuren. Wat ik me eigen afvraag is, naar welke protectie moet ik nog kijken buiten laarzen en een helm? En mag je je rijders nummer zelf invullen?

Bedankt allen!😎✊🏽💨
ik weet niet precies hoe oud je bent en wat je gaat doen (ga je eenmalig op een motor zitten of heb je wat gekocht).
Maar mijn advies zou zijn:
* je hebt een helm, bril, laarzen, handschoenen, broek en shirt nodig. Dat is allemaal verplicht op de baan. Daarnaast draag ik ook kniebeschermers, bescherming voor heup/dijbeen, borst/rug protector, en een nek brace. Je kan ook nog een niergordel dragen.
* Er zijn veel facebook groepen waar allerlei 2e hands kleding en bescherming te koop wordt aangeboden.
* Ga eerst op een weiland (met toestemming) een paar keer oefenen
* Neem je tijd. Je hoeft niet je eerste rondje al wereldkampioen te worden. Je zult niet de eerste zijn die in zijn enthousiasme meteen wat breekt
* Het liefst iemand erbij hebben die ervaring heeft en je de basis kan uitleggen
* Als je dit hebt gedaan haal dan een licentie van de knmv of mon (= verzekering) en zoek een baan in de buurt uit waar ze een beginnersbaantje hebben, dus een klein baantje naast de 'normele' baan (of als je nog jong bent een kinderbaan). Ga daar een tijd oefenen voordat je de grote baan opgaat, het snelheidsverschil met wedstrijdrijders is zo groot dat kan gevaarlijk zijn.

Voor de rest vooral van genieten, het is super om te doen: Niet makkelijk, erg zwaar maar ook enorm genieten

edit: oh ja, als je naar een circuit gaat heb je in ieder geval een milieumat nodig, is men vaak (terecht) streng over. En motorbokje is ook handig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')