abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:30:33 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181446009
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook van de gekke dat er zo’n 10 jaar lang geprocedeerd kan worden.
Tja, maar als je die mogelijkheden gaat beperken ben je in strijd met de mensenrechten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181446088
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, maar als je die mogelijkheden gaat beperken ben je in strijd met de mensenrechten.
Een betrouwbare rechtsgang heeft zijn tijd nodig maar wat zijn de bronnen die bevestigen dat daar 10 jaar voor nodig kan zijn zonder in strijd te geraken met mensenrechtenverdragen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181446114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een betrouwbare rechtsgang heeft zijn tijd nodig maar wat zijn de bronnen die bevestigen dat daar 10 jaar voor nodig kan zijn zonder in strijd te geraken met mensenrechtenverdragen?
Nou, één procedure zou geen 10 jaar nodig moeten hebben. Dat is ook niet het geval. Ik denk dat Firefly bedoelt dat je dan bijvoorbeeld het aantal asielprocedures dat een persoon kan starten moet beperken en dat zou in strijd kunnen zijn met mensenrechten(verdragen).
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:39:54 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181446186
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een betrouwbare rechtsgang heeft zijn tijd nodig maar wat zijn de bronnen die bevestigen dat daar 10 jaar voor nodig kan zijn zonder in strijd te geraken met mensenrechtenverdragen?
Rechtsgang is inderdaad traag. Pogingen om dat te versnellen stranden altijd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181446566
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rechtsgang is inderdaad traag. Pogingen om dat te versnellen stranden altijd.
Gewoon de beroepsmogelijkheden inperken.

En dan kan men wel roepen “Ja maar de rechtsstaat”, maar een staat waar je 10 jaar moet wachten op het recht en het land uit geflikkerd wordt nadat je allang bent geïntegreerd is ook geen rechtsstaat.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:24:56 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181447008
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Gewoon de beroepsmogelijkheden inperken.

En dan kan men wel roepen “Ja maar de rechtsstaat”, maar een staat waar je 10 jaar moet wachten op het recht en het land uit geflikkerd wordt nadat je allang bent geïntegreerd is ook geen rechtsstaat.
Dan krijg je dus problemen met mensenrechtenverdragen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:19 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_181504727
Ah thn
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 03:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Lili en Howick kwamen in 2008 met hun moeder naar Nederland, zij waren toen twee en drie jaar oud. Sindsdien zijn ze zestien keer verhuisd en hebben ze op dertien verschillende scholen gezeten.
Thnx!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_181509081
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, maar ook niet in Armenië.
Herstel: ze zijn wél in Armenië geboren. Zeggen ze nu zelf bij Laat op Eén.
pi_181509170
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
pi_181509239
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:25 schreef Odaiba het volgende:
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
Dat mag hun moeder hen uitleggen.
pi_181509258
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:25 schreef Odaiba het volgende:
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
Omdat het geen Nederlanders zijn en nooit en te nimmer op geen enkel moment in Nederland een verblijfsrecht hebben gehad of daar aanspraak op hebben gemaakt op grond van wetgeving.

Veel duidelijker kan ik je het niet maken.
pi_181509348
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:25 schreef Odaiba het volgende:
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
Geen recht op asiel en de staatssecretaris had geen zin om met zijn hand over zijn hart te strijken.
pi_181509409
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:25 schreef Odaiba het volgende:
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
quote:
De Raad van State zegt dat de broer en zus geen gevaar lopen in hun geboorteland en niet in mensonterende omstandigheden terechtkomen. „Ze worden door niemand bedreigd”, stelt de raad. „De Armeense autoriteiten trekken zich het lot van de kinderen juist aan.”
Ouders die kinderen krijgen maken keuzes voor hen en dat kan soms verkeerd uitpakken voor de kinderen. Dat hoeft geen reden voor definitief verblijf te betekenen blijkt uit de uitspraak van RvS. Het is ook niet verboden als ouders uit Nederland met hun kinderen naar een land emigreren dat ze niet kennen. Zou je dat willen verbieden als dat zo bezwaarlijk zou zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 27-08-2018 23:44:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181509913
De kinderen willen blijven en zijn volgens mij geen last voor de Nederlandse samenleving dus wat is daar dan op tegen. Stuur die economische vluchtelingen liever terug...
pi_181509956
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:02 schreef Odaiba het volgende:
De kinderen willen blijven en zijn volgens mij geen last voor de Nederlandse samenleving dus wat is daar dan op tegen. Stuur die economische vluchtelingen liever terug...
Die moeder is dus een economische vluchteling.

Benaming voor hen die niet zouden zijn gevlucht om politieke redenen, maar om een betere levensstandaard te vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door marsan op 28-08-2018 00:12:26 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181509968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:02 schreef Odaiba het volgende:
De kinderen willen blijven en zijn volgens mij geen last voor de Nederlandse samenleving dus wat is daar dan op tegen. Stuur die economische vluchtelingen liever terug...
Ik denk dat bijna iedereen het hier mee eens is, maar als we dit zouden doen krijgen we honderden vaders en moeders die hetzelfde trucje gaan doen. Want hiet was het moeders om te doen waarbij zij hoopte dat zij dan clementie zou gaan krijgen

En die economische vluchtelingen worden teruggestuurd
pi_181509995
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna iedereen het hier mee eens is, maar als we dit zouden doen krijgen we honderden vaders en moeders die hetzelfde trucje gaan doen. Want hiet was het moeders om te doen waarbij zij hoopte dat zij dan clementie zou gaan krijgen

En die economische vluchtelingen worden teruggestuurd
Nee, want de Nederlandse regering had dit veel eerder moeten aanpakken. Asiel afgewezen, terug naar huis.
pi_181510015
Ik lees net dat de advocaat van Lily en Howick dit naar het Europees hof voor de rechten van de mens zal gaan brengen. Is dit trouwens een bindend uitspraak, als ze het Europese hof beslist dat de kinderen hier moeten blijven?

edit: net opgezocht en de uitspraak van dit hof is bindend. Dus als het hof zegt dat ze mogen blijven dan moeten ze ook blijven.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 00:25:32 ]
pi_181510068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:02 schreef Odaiba het volgende:
De kinderen willen blijven en zijn volgens mij geen last voor de Nederlandse samenleving dus wat is daar dan op tegen. Stuur die economische vluchtelingen liever terug...
Oh, en de ouders kunnen geen economische migranten zijn?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181510127
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:13 schreef vigen98 het volgende:
Ik lees net dat de advocaat van Lily en Howick dit naar het Europees hof voor de rechten van de mens zal gaan brengen. Is dit trouwens een bindend uitspraak, als ze het Europese hof beslist dat de kinderen hier moeten blijven?
Vermoedelijk keren ze dan na de uitspraak terug naar Nederland want ik verwacht dat de kinderen worden uitgezet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181510135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vermoedelijk keren ze dan na de uitspraak terug naar Nederland want ik verwacht dat de kinderen worden uitgezet.
Kan je zo'n uitspraak van het EHRM niet afwachten in Nederland? Volgens mij wel :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 00:27:09 ]
pi_181510227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan je zo'n uitspraak van het EHRM niet afwachten in Nederland? Volgens mij wel :o
De kinderen zijn hier niet legaal. Ik ga er vanuit dat het uitzetting niet voorkomt, nog langer terugkeer uitstellen lijkt me ook niet goed voor de kinderen. Het hof kan de uitspraak van de RvS ook gegrond verklaren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181510402
quote:
Armeense kinderen Lili en Howick uiterlijk 8 september weg uit Nederland

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) moeten op 8 september Nederland hebben verlaten. Dat heeft de Dienst Terugkeer en Vertrek (DTV) van het ministerie van Justitie hen laten weten.

Dat zei Howick maandag in de tv-uitzending Laat op Eén.

De Raad van State bepaalde vrijdag dat beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland. Hun moeder is vorig jaar al uitgezet.

"Wij vinden het onbegrijpelijk dat ze dit doen", zei Howick. "We hebben daar geen familie, geen vrienden. We komen daar in een soort weeshuis." Ook zijn zusje Lili begrijpt er niets van. "Het is eigenlijk niet te geloven. Ik heb er geen woorden voor. Wij horen hier."

De hoogste bestuursrechter oordeelde dat de tieners in Armenië net als hun moeder geen gevaar lopen voor vervolging of ernstige schade door een onmenselijke behandeling. Evenmin komen zij in een mensonterende situatie terecht, aldus de Raad van State.

Maar volgens advocaat Scholtes is er nog niets concreet geregeld. Ze hebben geen woning en ze zijn niet op een school ingeschreven. De advocaten lieten in Laat op Eén weten de zaak mogelijk aan het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) voor te leggen. Op korte termijn nemen ze daar een beslissing over.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181511009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 00:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan je zo'n uitspraak van het EHRM niet afwachten in Nederland? Volgens mij wel :o
Volgens mij juist niet.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:29:14 #200
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_181511471
Dus deze kinderen worden uitgezet maar allerlei criminelen en geboefte uit middeleeuwse culturen kunnen lekker blijven. Waar zijn ze mee bezig :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')