abonnement Unibet Coolblue
pi_181409078
Het is een veel besproken onderwerp op het www, met her en der een persoon welke er daadwerkelijk één heeft geprobeerd. De meningen verschillen, de resultaten van de box ook.

Het gaat hier om de pakketbox, pakketbus of de pakketbrievenbus. Je weet wel, een kastje bij de voordeur waar jou pakketbezorger je Ali-express en ander pakketpost in kan dumpen terwijl jij niet thuis bent!

Zoals ik al aan gaf is er genoeg over te lezen, voornamelijk ongezouten meningen waarom het wel of niet zou kunnen werken. Echter weet je dit pas zeker als je het probeert.

De prijzen van deze boxen variëren voornamelijk tussen de 65 tot 600 euro. De prijs word voornamelijk bepaald door de omvang, materiaalkeuze en het sluitmechanisme. Boxen voor kleine pakketjes tot mega pakketten. Of boxen met een simpel slotje, een kantelklep of zelfs digitale codesloten. Alles is mogelijk, zolang je maar betaald!

De meningen variëren erg over deze boxen. Er zijn wat negatieve punten welke ik wil bespreken:

- Diefstalgevoelig
Dit hangt af van je sluitmechanisme, plek/locatie, bevestiging en eventuele extra beveiliging. Zo heb ik de box op een plek hangen in het zicht van de camera. Ook zit er een deurcontact op. Wanneer de box geopend word krijg ik een melding op mijn telefoon met een foto van de persoon die de box opent. Uiteraard word dit alles ook als bewegende beelden opgenomen.

- Pakketbezorger zal het niet gebruiken/snappen
Oke, er zitten wat bezorgers bij welke niet al te slim zijn. Gelukkig is mijn vaste PostNL bezorger een vriendelijke en beste man. Hij was mijn eerste proefkonijn en snapte de box vrijwel meteen. Ik moet wel zeggen dat het vrij duidelijk is waar de box voor dient en boven op de box staat een uitleg hoe het geheel werkt.

- Duur
Zoals ik al zat te vertellen hangt dit van je wensen af. Ik heb een RVS box voor middelgrote pakketten met een redelijk slot. Deze is gepoedercoat in kleur wit, dus aardig hufterproof. Dat koste mij nog geen 125 euro.

- Je kan je pakketten toch op een pakketpunt laten bezorgen?
Helaas is dit regelmatig niet mogelijk. Veel webshops geven je deze optie niet. Ook avond bezorging vaak geen aanwezige keuze.

- Voor veel pakketten moet je tekenen dus kan het niet ongetekend in de box
Mijn ervaring is juist dat je voor veel pakketten niet hoeft te tekenen. De pakketten waar je vaak voor moet tekenen bevatten een wat duurdere inhoud, welke je wellicht niet in de box wil laten bezorgen.

Goed, dit topic een beetje bedoeld om te kijken wie hier nog meer in het bezit is van een pakketbox. Zou leuk zijn als je jou ervaring deelt inclusief foto's. Dit is namelijk informatie wat schaars is te vinden op het www. Ook sprak ik mijn vaste PostNL bezorger over de box en was hier zeer blij mee. Hij blij (kan vrijwel altijd het pakket meteen kwijt), ik blij (hoef niet naar een pakketpunt of naar de buren) en mijn buren blij (hoeven geen tot nauwelijks pakketten meer aan te nemen voor mij). Hij gaf aan dat dit zijn eerste box is, dus hier in de buurt is het nog niet zo populair..

Grappig verhaaltje van de bezorger is dat hij een adres heeft waar de bewoner een lege kliko heeft waar de postbode de pakketjes in kan doen. Om vervolgens het slot wat de kliko kan afsluiten, dicht te drukken. Eigenlijk dus een pakketbox, maar dan net even anders. :D

Genoeg gelul, hier mijn pakketbox:

Type: Post-point Pakketbrievenbus
Formaat: 380x260x490mm
Kosten: 124 euro inclusief verzenden
Ervaring: Tot nu toe zeer goed. Bezorger vind het ideaal.

De box:


Binnenkant:


Overzicht:


Bezorger in actie:
pi_181409159
Leuk idee.
Je moet alleen geen stofzuiger laten bezorgen.
blablablabla
pi_181409273
Heb je een foto van de bovenknt. De uitleg hoe het werkt?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181410018
Bij de box die ik heb kan je geen stofzuiger laten afleveren nee. Maar je hebt ze ook zo groot dat er een wasmachine in past...

Ik zal morgen bij daglicht een foto maken van de instructies.
pi_181412229
Maar het werkt dus door het pakket erin te doen en de sleutel in jouw brievenbus te deponeren, toch? Als je toevallig een paar kwajongens hebt in de straat dan doen zij gewoon de bus opslot en nemen de sleutel mee :P
pi_181416511
Nee zo werkt het gelukkig niet, dat zou anders een keer fout gaan inderdaad.

Nee het is een speciaal slot, welke je op een kierstand kan zetten. De bezorger kan de box dan open trekken, pakket deponeren en de deur dicht duwen. De deur zit nu op slot..

Om de deur weer te openen is uiteraard wel een sleutel nodig.
pi_181417746
Wat nou als je 2 of meer pakketjes verwacht op een dag ?
blablablabla
pi_181418325
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:50 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je een foto van de bovenknt. De uitleg hoe het werkt?
Zie hier de instructie stikker:




quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:35 schreef Elan het volgende:
Wat nou als je 2 of meer pakketjes verwacht op een dag ?
Dan moet het volgende pakket toch naar de buren of naar een pakketpunt, maar deze situatie komt bij mij niet vaak voor.

Wel zijn er pakketboxen te krijgen met een klepsysteem. Dan kunnen er meerdere pakketten na elkaar in.
pi_181872216
Ik heb een klepsysteem. En tot nu kunnen bijna alle pakketbezorgers ermee omgaan. Alleen met sommige DHL expressbezorgers begrijpen het niet helemaal.



Approved!
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 09:53:32 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181875146
Gepoedercoat RVS? Zeker weten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181876169
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Gepoedercoat RVS? Zeker weten?
Probleem mee?
  donderdag 13 september 2018 @ 11:41:51 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181876566
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 01:44 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb een klepsysteem. En tot nu kunnen bijna alle pakketbezorgers ermee omgaan. Alleen met sommige DHL expressbezorgers begrijpen het niet helemaal.

[ afbeelding ]

Approved!
Die duimpjes. _O-.
And so is the past
pi_181876994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 01:44 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb een klepsysteem. En tot nu kunnen bijna alle pakketbezorgers ermee omgaan. Alleen met sommige DHL expressbezorgers begrijpen het niet helemaal.

[ afbeelding ]

Approved!
Geweldig :D

Hier gaat het tot op heden ook erg goed. Postbode (en ik) is er erg blij mee!


quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Gepoedercoat RVS? Zeker weten?
Dat is wat ze mij vertelt hebben ja, na wat onderzoek is dit ook mogelijk met wat extra (be)handelingen.
pi_181929830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:11 schreef benkruk het volgende:

[..]

[..]

Dat is wat ze mij vertelt hebben ja, na wat onderzoek is dit ook mogelijk met wat extra (be)handelingen.
Hang er eens een magneetje aan. Als die blijft hangen is het niet zo best rvs :)
RVS 304 plakt je magneet niet
"RVS" 430 plakt hij best goed
Bij staal zoals je verwacht,
pi_181930006
de bezorger tekent dan zelf voor ontvangst denk ik?
Jammer dat dat hier niet kan
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 23:23:04 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181930802
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:48 schreef bartos het volgende:

[..]

Hang er eens een magneetje aan. Als die blijft hangen is het niet zo best rvs :)
RVS 304 plakt je magneet niet
"RVS" 430 plakt hij best goed
Bij staal zoals je verwacht,
Nja 'niet zo best' is relatief voor een aandrijfas pak ik liever RVS 431 dan 304 ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181939034
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:48 schreef bartos het volgende:

[..]

Hang er eens een magneetje aan. Als die blijft hangen is het niet zo best rvs :)
RVS 304 plakt je magneet niet
"RVS" 430 plakt hij best goed
Bij staal zoals je verwacht,
Klopt het is 430, maar nog steeds RVS dus. Ze hebben dus niets gelogen...

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
de bezorger tekent dan zelf voor ontvangst denk ik?
Jammer dat dat hier niet kan
Tot nu toe zijn het pakketjes waarbij niet getekend hoeft te worden. Voornamelijk Ali enzo.

De duurdere pakketten, daar moet je vaak voor tekenen en die wil je misschien net niet in de box. Dus niet zo erg eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')