abonnement Unibet Coolblue
pi_181409077
Vriendin roept dat er water uit de wasmachine komt. Bijzonder dacht ik, dat ding is nog maar een paar weken oud.

Blijkt de afvoer verstopt. Het was al een crime om uberhaupt de afvoerslang in de afvoerbuis te krijgen laat staan dit achterlijke ding te ontstoppen.






Ik heb met veel pijn en moeite de afvoerdop aan de onderkant losgemaakt, wanneer je deze los wilt draaien loopt hij vast op de pijp daaronder. Maar de verstopping zit na de zwanenhals.

Aan de bovenkant loopt precies een leiding waardoor je er van bovenaf niks ik kan krijgen. Dus ontstoppen wordt een onmogelijke opgave lijkt mij. Ik kan niet eens fatsoenlijk water erin gieten omdat ik niks recht boven de afvoerbuis krijg.

Het is een huurwoning, dus ik heb al een mail naar de verhuurder gestuurd, dus ik weet nog niet wat hier uit komt. Ik schat zo in als je dit moet laten oplossen dat ze alles eerst om moet leggen voordat er uberhaupt een ontstopper in kan.

Iemand ideeën?
pi_181409438
Chemische ontstopper geprobeerd , dus zo’n twee componenten goedje? Die bijt er misschien doorheen?
pi_181409675
Trekveer kan er wel in toch?
Weggegaan en opgerot
pi_181409813
6 maanden geleden was hij ook aardig verstopt maar toen liep hij nog een beetje weg. Toen hielp duo ontstopper niet.

Uiteindelijk toen ook met de slang van de wasmachine zelf zitten wroeten en toen liep het weer tot nu dus.

Nu lijkt de verstopping dieper te zitten.

Veer krijg je er niet recht in je moet gelijk schuin er in. Denk niet dat dit gaat. Maar kan kijken of ik die ergens kan lenen.
pi_181409838
Dat zwarte rechte stukje PVC onderaan de zwanenhals even in het midden doorzagen, dan trekveer er in. Niet te moeilijk denken.

Bij bouwmarkt een mof en wat PVC-lijm halen en je lijmt het zo weer vast.
Misschien zijn er ook wel oplossingen zonder lijm, zodat je het later weer makkelijk los kan halen als je het ooit nog eens los moet halen. Wie weet daar watt voor?

edit: zoiets?
https://www.hornbach.nl/s(...)4199185/artikel.html

https://www.dyka.nl/binne(...)f-50mm-2x-m-wit.html

Wel de juist buisdiameter uitzoeken natuurlijk :)

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-08-2018 22:23:36 ]
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 22:39:48 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181410322
Dat regelt de verhuurder toch?

Bij ons wel tenminste. Als hier is verstopt is bel ik de betreffende rioolboer en die komt dan langs, lost het op en stuurt de rekening naar de woningbouw.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181410813
beugeltje even loschroeven , dan het "grijze pvc geval "in zijn geheel rectstandig omhoog trekken (waar hij de vloer in gaat zal een rubber manchet zitten denk ik ? Van daar uit ontstoppen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181413776
Bij mij werkt heet water met afwasmiddel nog het vaakst.
Daarna duo ontstopper.
Trekveer
Waterzuiger

Of je haalt voor een paar euro nieuw pvc zaagt de bende net boven de grond af en maakt het opnieuw.
pi_181426840
Professionele rioolreinigdienst in opdracht van de verhuurder is langsgeweest. Die vonden het ook echt te kansloos aangelegd. Ze hebben hem idd bij dat ene stuk afgezaagd met een touwzaagje de boel ontstopt en daarna nu naar links gelegd naar boven.

De verhuurder mag nu de boel nog wat fatsoenlijker aan gaan leggen.
Ik kan iig weer wasjes draaien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')