abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:54:45 #201
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181600707
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:50 schreef bazbo het volgende:

[..]

Yep! Ook met Jeff Buckley en er is een schitterende plaat met Peter Hammill.

:Y
Ken 'm ook via Buckley. En heb 'm daadwerkelijk geluisterd door z'n werk met Urfaust.
Wat blijkbaar een Tsjechische avant-garde-jazz-band is en niet de Nederlandse black metal band, zoals ik verwachte. Die staan namelijk op dezelfde pagina op Spotify. En zelfs het eerste akkoord dat ze aanslaan is gewoon exact dezelfde sound en stijl als die black metal band en gaan daarna snel over naar funky jazz _O- Was wel een leuke verrassing
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:38:41 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181601737
bazbo 0064: Carpenters - Horizon



Ja, daar was ik al bang voor. Kan het nog erger?
(Verrek, wat zit dit allemaal goed, perfect, typisch Amerikaans in elkaar, zeg. Snap wel waarom dit duo zo populair was.)

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:04:50 #203
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181602249
bazbo 0065: Carpenters - Christmas Portrait



Ja, het kan erger. Dat krijg je als je de gehele platencollectie van voor naar achteren draait. Dat je eind augustus in de kerstumuziek zit. Nou ja. Adem inhouden. En het is pas de tweede kerstplaat in vijfenzestig albums tot nu toe.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:03:51 #204
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181606331
bazbo 0066: Carpenters - Live at the Palladium



Niet eens heel erg, dit. Geinig concert met veel hitjes die voorbij komen, al dan niet in medley. Is de laatste Carpentersplaat uit de verzameling. We hebben geloof ik nog een of andere 4cd-verzameldoos, maar die laat ik voorlopig even in de kast staan. Gaan we ook nog een keer alle cd-boxen uit je kast draaien? Het moge duidelijk zijn dat de Carpentersplaten allemaal van De Vrouw zijn. Morgen weer wat anders met een C.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181616846
G66 Exuma - Exuma



Okay, Comus was misschien vreemde Freak-folk voor z'n tijd, maar Exuma deed er nog een schepje boven op, en ook al een jaar eerder in 1970. :D Carribische freak-folk. Wel lekker vrolijk en energiek in combinatie met o.a. kikkers, vogels en krekels en carribische keelzang

nee, jij dan!
pi_181617929
G67 Current 93 - Of Ruine Or Some Blazing Starre



Een van de 'makkelijkere' platen van Current 93, uit '94. 10 jaar na het angstaanjagende industriële debuut. En qua muziek is er niets van die vroege fase is te herkennen op dit latere werk. Dit is namelijk hypnotiserende en warme folk, maar David Tibet zingt er nog steeds overheen met een sinistere en psychotische stem, over allerlei onnavolgbare obscure en esoterische onderwerpen.

Bijzondere en intrigerende muziek, en een smul-vijver voor de liefhebber, want C93 heeft bijna 100 platen uitgebracht inmiddels :P

nee, jij dan!
pi_181617978
Plaat 014: Geloof ik.



Kansalaistottelemattomuus (ik blijf een beetje last houden met onthouden / uitspreken) . Of wel burgerlijke ongehoorzaamheid.

Deze plaat meegenomen nadat ik ze een paar keer in een week tijd had gezien.
De Schotse zanger van Oi Polloi (Deek Allen) is hier bezig met Finse gelijkgestemden. Recht toe recht aan, maar dat mag best op zijn tijd.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_181618369
Goeie bandnaam wel :D
nee, jij dan!
pi_181618906
G68 Current 93 - The Inmost Light



Oftewel de volledige 2LP editie van 'Theinmostlight'-trilogie, met eerst de EP (op kant A) 'Where The Long Shadows Fall' dan het album 'All the Pretty Little Horses' en aan het eind (op kant D) de EP 'The Stars Are Marching Home'. Beide EP's zetten de toon met hun lange dark ambient tracks. En het album is 'gewoon' weer folky C93 goud :Y

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zaterdag 1 september 2018 @ 15:18:19 #210
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181621719
bazbo 0067: Johnny Cash - The Best Of Johnny Cash



Een kwart van deze hits komt van de twee gevangenisconcerten. Die behoren in mijn visie dan ook tot het beste werk van Cash en staan daarom hier in de cd-kast. Toch ook leuk om Ring Of Fire en Bonanza weer eens te horen. Deze plaat is van De Vrouw, die hem na twee nummerkes alweer zat was. Ik niet.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 1 september 2018 @ 15:35:11 #211
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181622023
bazbo 0068: Peter Cetera - Solitude/Solitaire



O ja, deze had ze ook. De frontman van Chicago solo. Mooie songs, maar wat vooral opvalt is de zo typische jaren tachtig productie. Als ik de info op de binnenhoes eens doorspit, doen er allerlei geweldige muzikanten mee, maar ik hoor ze door al het gelikte en kille elektronischecomputergedoe heen helemaal niet. Dat vind ik jammer. Plaat had beter verdiend.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 1 september 2018 @ 21:07:57 #212
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181629014
bazbo 0069: Tracy Chapman - Tracy Chapman



'O ja! Deze had ik ook!' roep ik uit als ik deze plaat uit de kast trek. Het was de zomer van 1988. Fast car was een hitje en ik ontmoette iemand die alle liedjes van deze plaat a capella kon nazingen. 'Geen kunst,' zei ik haar. 'Jij bent óók een neger.' Ik mocht van haar wel met haar meezingen. Zij overstemde me toch, zo'n krachtig stemgeluid had ze. Bovendien kende ik die liedjes nog helemaal niet. Dat veranderde op 22 juli, want toen kocht ik deze plaat. Inderdaad, deze had ik ook. Vijfentwintig jaar niet gedraaid. Mooie liedjes, wel. Nu zing ik ze ook zo mee. Vraagt De Vrouw: 'Was dit nou een man of een vrouw?' Ik zeg: 'Dat kun je op de hoesfoto niet zien. Volgens mij is het een neger.'

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 10:26:22 #213
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181637762
bazbo 0070: Eric Clapton - Backtrackin'



Deze dubbele verzamelaar kocht ik op 13 april 1987 en is nogal een ratjetoe. Draken als Swing Low Sweet Chariot en Wonderful Tonight, maar ook klassiekers als Layla en Presence Of The Lord en Spoonful. Het solowerk kan me niet zo bekoren (of hij moet het live spelen, zoals op de vierde plaatkant hiero), maar Blind Faith en Cream smaakt naar meer!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 15:10:22 #214
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181642331
bazbo 0071: Eric Clapton with Michael Kamen - Edge Of Darkness (EP)



Zo! Dit is het betere werk, meneer Clapton! Eind 1986 was op de Nederlandse televisie de BBC-serie Edge Of Darkness te zien. Met Bob Peck en Joe Don Baker in de hoofdrollen. Mijn vader probeerde uit alle macht het verhaal te volgen; ik was van begin af aan gegrepen door de meeslepende muziek. Niet veel later (10 januari 1987) vond ik die in de platenwinkel. Balen: het is een EP. Mooi: het is mooi. Heel gaaf om weer terug te horen; ik heb het nooit op cd kunnen vinden, maar ik heb ook niet goed gezocht. Volgens Discogs heb ik zo ongeveer de eerste versie van de BBC Records. Als Clapton meer van dit werk had, dan zou ik meer van hem in de kast hebben staan. Maar dat heb ik niet. Zou die serie eigenlijk nog wat zijn?

:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 02-09-2018 15:18:35 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 2 september 2018 @ 15:10:28 #215
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181642333
Ik weet niet zeker meer welke van de twee platen in de LP van Herman van Veen ik nou al had gedraaid vrijdag dus ik draai ze allebei nog wel een keer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 15:17:24 #216
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181642495
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2018 15:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet niet zeker meer welke van de twee platen in de LP van Herman van Veen ik nou al had gedraaid vrijdag dus ik draai ze allebei nog wel een keer.
:D

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 15:21:39 #217
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181642601
bazbo 0072: Richard Clayderman - Ballade Pour Adeline



Ik ga even het hele huis goed stofzuigen. Deze is van De Vrouw. Eigenlijk is het nog niet zo erg als dat ik had verwacht. Tuurlijk, het is allemaal heel gelikt en lief, maar er zit zelfs ergens wat humor in en het klinkt ook wat jazzy her en der. Ik heb het wel eens erger gehoord, eerlijk gezegd. En Moon River van Mancini staat erop: leuke keuze.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 2 september 2018 @ 19:49:10 #218
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181648328
G69 Current 93 - Aleph At Hallucinatory Mountain



Nog eentje van Current. Ik dacht dat deze nog vrij recent was, maar hij blijkt toch alweer bijna 10 jaar oud... :X Voor de begrippen van Current 93 is dit een album die redelijk 'gewoontjes' klinkt. Maar hij is imho wel erg sterk van begin tot eind. En een mooie terugkeer van de scheurende elektrische gitaren hier en daar, die al een tijdje afwezig waren

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 19:56:19 #219
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181648513
bazbo 0073: Jimmy Cliff - The Power And The Glory



Dit is geen reggae. Wat het wel is, weet ik ook niet goed. Poppy, dansbaar, vrolijk, een voorloper van Manu Chao? Of van alles een beetje en nog wat meer? De Vrouw heeft Jimmy Cliff live gezien tijdens Pinkpop in Landgraaf in negentienhunebed of een jaar eerder of later, daar wil ik van af wezen. En omdat dat ene hitje (Reggae Night) erop staat, moest ze 'm kopen. Dat er nog een tweede hitje op staat (Sunshine In The Music), vertelt haar verhaal niet, maar dat tweede hitje is wel representatief voor de gehele plaat. Beetje nep dit, maar aanstekelijk is het wel.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181648976
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:49 schreef Gehenna het volgende:
G69 Current 93 - Aleph At Hallucinatory Mountain

[ afbeelding ]

Nog eentje van Current. Ik dacht dat deze nog vrij recent was, maar hij blijkt toch alweer bijna 10 jaar oud... :X Voor de begrippen van Current 93 is dit een album die redelijk 'gewoontjes' klinkt. Maar hij is imho wel erg sterk van begin tot eind. En een mooie terugkeer van de scheurende elektrische gitaren hier en daar, die al een tijdje afwezig waren

Fijne plaat ja :Y volgende maand live zien, ben benieuwd.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 2 september 2018 @ 20:18:02 #221
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181649185
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:11 schreef bartrid het volgende:

[..]

Fijne plaat ja :Y volgende maand live zien, ben benieuwd.
Oh nice, heb ze een paar jaar terug eens op Incubate gezien. Erg toffe band had hij toen om zich heen verzameld. Met o.a. Tony McPhee van Groundhogs en Bobbie Watson van Comus :Y
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2018 @ 20:30:50 #222
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181649506
bazbo 0074: Joe Cocker - Unchain My Heart



Aah! The Cock! Toen ik in 1988 De Vrouw had leren kennen, gaf ik haar voor Sinterklaas of met Kerst een cadeau: deze plaat van Joe Cocker. Zij vond het titelnummer erg mooi; ik luisterde de rest van de plaat ook en die viel me helemaal niet tegen. Deze had ik de afgelopen achtentwintig jaar niet meer gedraaid. Het is niet slecht, maar de productie is typisch Amerikaans en wat eenvormig: ieder nummer heeft dezelfde sound. Daarom ligt verveling op de loer. Maar slecht? Nee, de stem van de heer Cocker is ook hier geweldig. We kochten twee jaar na deze nog een liveplaat uit 1990 en ik moet zeggen dat ik die ook al achtentwintig jaar niet heb gehoord.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181652136
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh nice, heb ze een paar jaar terug eens op Incubate gezien. Erg toffe band had hij toen om zich heen verzameld. Met o.a. Tony McPhee van Groundhogs en Bobbie Watson van Comus :Y
Met Nurse with Wound dus dat lijkt me erg tof.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 2 september 2018 @ 22:06:25 #224
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_181652272
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 22:01 schreef bartrid het volgende:

[..]

Met Nurse with Wound dus dat lijkt me erg tof.
Oh die heb ik ook eens op Incubate gezien, maar wel een ander jaar dan C93 dacht ik. Dat was ook gruwelijk tof :Y Mooie lange opbouw met veel poëzie en enorm noisy climax deden ze toen. Sowieso vond ik het al gaaf dat je werkelijk geen idee hebt wat ze dit keer gaan doen :P
nee, jij dan!
  maandag 3 september 2018 @ 11:19:07 #225
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181659252
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 15:17 schreef bazbo het volgende:

[..]

:D

:Y
Ik herkende in het tweede nummer een zin over Brigitte Bardot. Toch maar verder met de volgende LP :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')