abonnement Unibet Coolblue
pi_181348738
Vorige zomer ben ik gestart aan de PABO en heb het afgelopen schooljaar 52 van de 60 punten weten te behalen. Dat betekent dat ik een positief bindend studieadvies heb ontvangen, maar nog niet mijn Propedeuse in het bezit heb. Per september mag ik dus wel gewoon starten aan het tweede studiejaar. Echter, is er in de tussentijd iets anders op mijn pad gekomen. Ik heb een baan aangeboden gekregen die ik niet kan weigeren. Het is alleen wel zo dat ik graag mijn Propedeuse wil halen. Ik heb mij daarom ingeschreven voor het tweede studiejaar, maar vraag me nu af of dat wel de juiste weg is. Wie kan mij hiermee helpen? Ben ik bijvoorbeeld verplicht om de vakken van het tweede studiejaar te volgen? Of kan ik mij volledig richten op de vakken die ik moet herkansen om mijn Propedeuse te halen?
pi_181348782
Waarom wil je dat? Het is namelijk vrij weinig waard. Of verwacht je binnen korte tijd toch weer de rest van de pabo op te pakken?

edit: voor vragen, ga naar je onderwijsinstelling.
pi_181348783
Ik denk dat je die baan niet kunt accepteren, je hebt immers een positief bindend advies gekregen :+
pi_181348791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:24 schreef Nick49 het volgende:
Wie kan mij hiermee helpen?
De studentenadministratie van je school.
En natuurlijk kan je die baan best weigeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181348871
Haha natuurlijk kan ik de baan weigeren, maar het is voor mij een erg interessante baan. Ik wil mijn Propedeuse halen om aan te kunnen tonen dat ik het HBO-niveau heb en aan kan. En wellicht dat ik in de toekomst weer wat wil gaan oppakken. Maar ik begrijp dat het geen waarde heeft? Ik zal contact opnemen met mijn opleiding.
pi_181350029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:29 schreef Nick49 het volgende:
Haha natuurlijk kan ik de baan weigeren, maar het is voor mij een erg interessante baan. Ik wil mijn Propedeuse halen om aan te kunnen tonen dat ik het HBO-niveau heb en aan kan. En wellicht dat ik in de toekomst weer wat wil gaan oppakken. Maar ik begrijp dat het geen waarde heeft? Ik zal contact opnemen met mijn opleiding.
Ik zou een propedeuse op een cv niet serieus nemen, en verwacht eigenlijk dat ze dat vrijwel nergens doen.
pi_181353061
Met alleen een hbo propedeuse heb je niet aangetoond dat je hbo niveau hebt of aankunt. Dat heb je pas zodra je het volledige diploma hebt.. Zou het zelf ook niet op je CV zetten, het eerste jaar stelt vaak weinig voor omdat bijna alles introductie is.
pi_181379582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:02 schreef Seastem het volgende:
Met alleen een hbo propedeuse heb je niet aangetoond dat je hbo niveau hebt of aankunt. Dat heb je pas zodra je het volledige diploma hebt.. Zou het zelf ook niet op je CV zetten, het eerste jaar stelt vaak weinig voor omdat bijna alles introductie is.
Dit, een propedeuse is niks waard op de arbeidsmarkt. Als je de baan wilt hebben zou ik die accepteren en je studie laten voor wat het is. Je toont pas aan dat je hbo denkniveau hebt als je je papiertje in handen hebt, en dan bedoel ik niet je p.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')