abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:56:34 #1
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181348204
Oorspronkelijke OP:

quote:
Goedemiddag allemaal,

Niet dat ik er trots op ben. Helemaal niet, maar ik moet het kwijt. Ik heb niemand waarmee ik hierover kan communiceren, hoewel ik ernaar neig om naar een psycholoog te gaan om mijn situatie te bespreken.

Ik ben vorig jaar te ver gegaan met een collega. Zonder in teveel details te treden, probeer ik het inzichtelijk te maken, ook voor mezelf. Het is twee jaar geleden begonnen toen ik daar kwam werken. Er was interesse in elkaar. Hij had een vriendin, dat ging uit en daardoor kwamen we steeds dichterbij elkaar. Vorig jaar is het helemaal verkeerd gegaan voor een aantal maanden, dit allemaal terwijl ik mijn partner heb. Nu bijna vijf jaar een relatie.

Maar ik weet niet of ik gelukkig ben binnen mijn relatie. Ja, ik ben gelukkig met mijn vriend en ik houd zielsveel van hem. Maar dat verliefde gevoel, de kriebel als ik hem zie en de spanning zijn weg. Ook als ik mijn best doe. Het voelt heel vertrouwd en geborgen tussen ons, maar ik mis van mijn kant de spanning. Er is gevoel, maar niet meer dat verliefde gevoel, terwijl ik weet dat mijn vriend dat nog wel heeft.

Ik wil mijn vriend niet kwijt, want houden van is er wel. Soms voel ik nog wel een soort kriebel, dan bekruipt de gedachte mij spontaan dat ik zoveel van hem houd, maar ik heb niet meer dat opgewonden gevoel bij hem vol spanning en verlangen. Dit had (heb) ik bij mijn collega wel.

Ik ging/ga kapot van schuldgevoel. Het is slopend, oneerlijk en daarom ben ik ermee gestopt, hoe enorm moeilijk ik het ook vind. Ik heb ondertussen een andere werkgever en ben met allerlei activiteiten bezig om het, en vooral hem, proberen te vergeten. Maar dat gaat niet makkelijk. Hij heeft een nieuwe partner, maar we hebben laatst nog samen wat gedronken. Hij heeft aangegeven ook nog continue met mij in zijn hoofd te zitten.

Ondertussen wil ik mijn vriend niet kwijt. We hebben een verleden samen en een fijne toekomst. Er is stabiliteit, maar ook twijfel. Ik heb hem niks gezegd en dat wil ik ook zo houden. Hij denkt nu dat ik slecht in mijn vel zit doordat ik niet weet op het gebied van carrière. Erover praten met mensen kan ik niet. Niet met mijn moeder, zusje, vriendinnen of wie dan ook. Ik wil graag eerlijke adviezen, meningen, wat te doen in deze situatie?

Alvast bedankt!
Samenvatting:
- 5 jaar relatie, waarvan 2 jaar gerommeld (oa seks) met een collega
- Vriend mag niks weten
- Schuldgevoel, moet weggepraat worden bij huisarts of psycholoog en ook dat mag vriend niet weten
- Ondertussen appcontact blijven houden en keertje afspreken met collega
- Denkt het nu te willen afkappen met collega maar dan wel als ze dat netjes afsluit
- Vriend blijft onwetend
- Karrevracht aan adviezen genegeerd om alleen mee te gaan in reacties die in haar straatje passen

[ Bericht 6% gewijzigd door Szura op 21-08-2018 15:02:06 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181348209
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De kans is dan ook groot dat je dat, in ieder geval met betrekking tot je huidige relatie, ook gedaan hebt.

Dat is kut, maar het is ook 100% je eigen schuld.
Ik zou alleen al om het idee dat je je partner steunt om zogenaamde shit op werk maar dat in werkelijkheid was dat je partner leefde met een leugen de handdoek in de ring gooien. Dat zou ik wellicht een nog ergere dolksteek in m'n rug vinden dan de rest.
pi_181348253
tvp
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_181348289
Gaan we in deel twee ook weer vooral moraalridderen?
pi_181348521
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:46 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:

[..]

ik heb nooit een relatie met hem gewild, anders was ik vorig jaar wel bij mijn vriend weggegaan en had ik dan een relatie met hem. Ik koos ervoor om het juist af te breken die affaire. Punt was dat het dus in mijn hoofd blijft spoken.
Misschien met die vriendinnen praten die hetzelfde geflikt hebben? Zei zullen vast wel weten hoe je dat soort gedachten kunt verminderen.
It All Goes Back in the Box
pi_181348601
Gewoon doorgaan zoals het was. Relatie op nummer 1 en minnaar op nummer 2. Wat je niet meer bij je vriend vindt vind je bij je minnaar.
pi_181348611
Leer maar met het schuldgevoel omgaan. Daar niet om zeuren.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:22:34 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_181348697
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:01 schreef VEM2012 het volgende:
Gaan we in deel twee ook weer vooral moraalridderen?
Nee, vooral slecht advies geven zodat je als poster je narcistische karakter weer kan stillen en vooral stoer doen en tegen logisch advies in gaan.

Hey dat lijkt op precies wat jij altijd doet, grappig :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_181348762
alsof die pannenkoek nog gaat reageren
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:29:22 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181348856
TS mag zelf een deel twee openen als daar behoefte aan is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')