abonnement Unibet Coolblue
pi_181347337
Beste leden,

wellicht dat iemand ongeveer eerder iets gelijks heeft gehad:

Ik ben samenwonend en momenteel woonachtig in België via een contract dat eindigt op 01/02/2019. De opzegtermijn bedraagt drie maanden. Na 01/02/2019 kan ik blijven wonen in mijn appartement maar gaat het contract over in een negen jaren contract en bedraagt de opzegtermijn zes maanden.

Nu ben ik voornemens om het komende halfjaar terug te keren naar Nederland in een nieuwe huurwoning, aangezien ik om bepaalde redenen terug wil en ik geen opzegtermijn van zes maanden wil hebben. In het contract bevindt zich een boete-clausule, die aangeeft dat als ik voor 01/02/2019 vertrek, ik tevens 1 maand huur dien te betalen.

In dit geval zou het ideaalst zijn om een nieuwe woning te betrekken 01/01/2019 zodat ik eind Oktober 2018 zou opzeggen, ik de maanden November 2018, December 2018 en Januari 2019 de oude woning nog heb (de drie maanden opzegtermijn, de maand January 2019 gebruik ik om te verhuizen) en ik de maand boete voorkom.

Helaas is momenteel het merendeel van de huurwoningen per direct beschikbaar, wat zou betekenen dat ik drie maanden huur dubbel zou betalen, plus een maand boete als ik nu al opzeg. Ik kan wel wachten met het zoeken van een woning tot ik wat meer rond de datum van vertrek zit, maar dit kan resulteren in het niet vinden van een nieuwe en passende huurwoning.

Heeft men wellicht tips om een woning te vinden die pas over een aantal maanden vrij zal komen? Of hebben er wellicht andere Fok-Leden eerder in een vergelijkbare situatie gezeten?
Of gewoon toch gewoon eind Oktober 2018 opzeggen, aangezien in drie maanden toch wel een nieuwe woning gevonden zal worden?
pi_181347783
In welke regio en voor welk maandbedrag zoek je? Dat zegt nogal veel over of je het risico kan lopen met wachten.
pi_181348259
Inderdaad.

Het betreft de regio Maastricht en het maandbedrag van mijn huidige contract is ¤ 650.
Uiteraard zal het contract voor de nieuwe woning kunnen verschillen en waarschijnlijk hoger uitvallen, dat is ook niet het probleem. Het probleem is gewoon dat het zonde blijft voor de oude woning ¤ 650 te blijven betalen.
pi_181348843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:19 schreef JL... het volgende:
Helaas is momenteel het merendeel van de huurwoningen per direct beschikbaar, ...
Verwacht je dat dit over een paar maanden totaal anders is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181350563
Waarschijnlijk zal dit in de toekomst ook het geval zijn, aangezien in Nederland de normale opzeg-termijn voor de huur slechts 1 maand betreft.

In dit geval zouden er in principe wel woningen beschikbaar dienen te zijn, maar kan het erg kortdag zijn om uiteindelijk een echt passende woning te vinden.
pi_181365511
Ik woon zelf in Maastricht. In welke buurt wil je gaan zoeken? Maakt nogal verschil qua huurprijs.
Over wachtlijsten e.d. weet ik niets eigenlijk.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_181366730
Ik heb eerder altijd in Maastricht gewoond (meer dan 10 jaar), maar altijd via de vrije sector gehuurd.
Zodoende ook nooit met wachtlijsten in aanraking gekomen.

Qua buurten denk ik aan de Westkant van de stad, al zou ik een wijk als Wyck, Heer of Ceramique ook wel overwegen.

In principe is mijn enige probleem dat huurcontract in België met een opzegtermijn van drie maanden. Ik ben er om een bepaalde reden gaan wonen, maar had direct bij het tekenen al zoiets dat deze opzegtermijn mij zal gaan dwarszitten als ik ga vertrekken.
pi_181368507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:22 schreef JL... het volgende:
Ik heb eerder altijd in Maastricht gewoond (meer dan 10 jaar), maar altijd via de vrije sector gehuurd.
Zodoende ook nooit met wachtlijsten in aanraking gekomen.

Qua buurten denk ik aan de Westkant van de stad, al zou ik een wijk als Wyck, Heer of Ceramique ook wel overwegen.

In principe is mijn enige probleem dat huurcontract in België met een opzegtermijn van drie maanden. Ik ben er om een bepaalde reden gaan wonen, maar had direct bij het tekenen al zoiets dat deze opzegtermijn mij zal gaan dwarszitten als ik ga vertrekken.
Wyck heb ik jaren gewoond, ideaal. Wel vrij prijzig.
Ceramique is eigenlijk nóg duurder. Voor vrij kleine appartementen met 1 redelijke en 1 mega kleine slaapkamer, oude badkamer en keuken vragen ze makkelijk 1200 euro per maand :')
Westkant bijv Daalhof zal stuk goedkoper zijn. Ook wel iets mindere buurt imo.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_181398483
Even kijken waar het gaat worden, maar ik focus me ook wel op het kopen van een woning...wellicht nog aantrekkelijker op de lange termijn.

Reden dat ik de westkant benoem, is omdat ik altijd aan de westkant van de stad heb gewoond (met uitzondering van een korte periode in Wyck).

Gisterenavond heb ik nog eens zitten denken, en wellicht is het toch handig als ik met mijn verhuurder in België contact opneem om eens te kijken of we tot een compromis kunnen komen.
Mogelijk dat hij het op prijs stelt dat ik nu al iets laat weten.
pi_181399871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef JL... het volgende:
Even kijken waar het gaat worden, maar ik focus me ook wel op het kopen van een woning...wellicht nog aantrekkelijker op de lange termijn.

Reden dat ik de westkant benoem, is omdat ik altijd aan de westkant van de stad heb gewoond (met uitzondering van een korte periode in Wyck).

Gisterenavond heb ik nog eens zitten denken, en wellicht is het toch handig als ik met mijn verhuurder in België contact opneem om eens te kijken of we tot een compromis kunnen komen.
Mogelijk dat hij het op prijs stelt dat ik nu al iets laat weten.
Huizenmarkt in Maastricht :')

Spreek uit ervaring, net huis gekocht in oostkant. Manmanman te gek voor woorden.. maarja je moet wat :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_181400013
Te gek voor woorden? Ai!
In wat voor optiek gekkenhuis?
Is het het weinige aanbod en de gigantische vraag wellicht (bieding op overbieding op overbieding) ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')