abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:27:18 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_181329777
Een zeer goede vriend van mij heeft sinds 12 jaar een relatie (jeugdliefdes), nu plotseling is zijn vriendin vreemdgegaan. Hij had dit totaal niet aan zien komen (niemand niet).

Maar nu.... het is echt totaal de omgekeerde wereld. Zijn (ex-)vriendin vindt het supererg wat er gebeurd is, maar heeft te kennen gegeven graag samen verder te willen. Maar dat de keuze aan hem is. Een week later heeft ze er alsnog zelf een punt achter gezet.

Het is op het moment totaal ongelijkwaardig. Mijn maatje toont op het moment echt totaal geen ruggengraat. Hij is niet boos, maar teleurgesteld. Is vooral bezig met wat hij zou kunnen doen om de relatie weer te laten werken. Wil dolgraag verder met haar. Alles wat zij zegt/doet wat ook maar enigszins in de positieve richting wijst daar haalt hij hoop uit.

Kan aan mij liggen maar ik snap er echt vrij weinig van. I.p.v. dat hij de regie 'zou moeten hebben' omdat hij genaaid is, lukt het haar om ondanks wat er gebeurd is gewoon zelf de regie te behouden. Zoals het er nu voor staat bepaalt zij of er een vervolg aan de relatie komt of niet.
Nou snap ik wel dat een relatie natuurlijk uit 2 personen bestaat en dat ook zij een kant van het verhaal heeft, maar hoe de verhoudingen nu liggen dat is echt totaal de omgekeerde wereld gezien wat er gebeurd is.

Ik vraag mij af, is dit herkenbaar?! Dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen.
pi_181329850
vertel je maatje maar dat dit nooit meer goed komt en die vertrouwensbreuk niet meer te lijmen is.
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:34:29 #3
246179 Hondenfluitje
pi_181330020
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:29 schreef Banaanvragen het volgende:
vertel je maatje maar dat dit nooit meer goed komt en die vertrouwensbreuk niet meer te lijmen is.
Ik ben niet de persoon die gaat vertellen wat hij wel/niet zou moeten doen, dat is zijn zaak. Ik zie het wel erg somber in voor hem, daar niet van. Maar daar gaat het topic verder ook niet persé over of het nog goed komt ja/nee. Gaat mij om de scheve 'machts'verhouding die ontstaat.
pi_181330095
Wat is er moeilijk aan te snappen.

Je vriend is meer gehecht aan haar dan zij aan hem.

Hij is bereid om zijn zelfvertrouwen en eigenwaarde te vertrappen om met haar samen te kunnen zijn.

Hij beseft niet wat hij doet.

Hij wil haar ten koste van... heel veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 19:36:51 ]
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:42:45 #5
246179 Hondenfluitje
pi_181330253
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:36 schreef zarGon het volgende:
Wat is er moeilijk aan te snappen.

Je vriend is meer gehecht aan haar dan zij aan hem.

Hij is bereid om zijn zelfvertrouwen en eigenwaarde te vertrappen om met haar samen te kunnen zijn.

Hij beseft niet wat hij doet.

Hij wil haar ten koste van... heel veel.
Ten koste van alles zo ongeveer, als vreemdgaan een mogelijkheid is in je relatie :O
Je vat het wel goed samen denk ik, wat ik niet begrijp is dat je je eigenwaarde dus zo erg in de weegschaal legt. Kan alleen maar pijnlijker aflopen dan het al is. Maarja liefde maakt blind dus, ofzo.
pi_181330337
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Ten koste van alles zo ongeveer, als vreemdgaan een mogelijkheid is in je relatie :O
Je vat het wel goed samen denk ik, wat ik niet begrijp is dat je je eigenwaarde dus zo erg in de weegschaal legt. Kan alleen maar pijnlijker aflopen dan het al is. Maarja liefde maakt blind dus, ofzo.
Omdat hij als het ware verslaafd is aan haar en er alles voor over heeft om weer een fix te krijgen.
pi_181330425
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:34 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Ik ben niet de persoon die gaat vertellen wat hij wel/niet zou moeten doen, dat is zijn zaak. Ik zie het wel erg somber in voor hem, daar niet van. Maar daar gaat het topic verder ook niet persé over of het nog goed komt ja/nee. Gaat mij om de scheve 'machts'verhouding die ontstaat.
Tja en dan snap je het, en dan?
Vertel dat je hem een slappe zak vindt als je echt maten bent.
Vakman pur sang
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:50:44 #8
246179 Hondenfluitje
pi_181330494
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja en dan snap je het, en dan?
Vertel dat je hem een slappe zak vindt als je echt maten bent.
Dat is allang gezegd. Maar zeggen dat 'ie ballen moet tonen is wat anders dan zeggen welke richting hij op moet sturen. Dat zal die toch echt zelf moeten doen.
pi_181330543
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:50 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Dat is allang gezegd. Maar zeggen dat 'ie ballen moet tonen is wat anders dan zeggen welke richting hij op moet sturen. Dat zal die toch echt zelf moeten doen.
Als hij dat al niet snapt was het niet mijn maat meer.
Vakman pur sang
pi_181330856
Tja, hij is nog erg verliefd. Je ziet het zo veel, ook hier op FOK!. Als een relatie stuk loopt is er vrij vaak één partij (de gedumpte) die toch nog hoop ziet (en de hoop op zoekt).

In dit geval kwam de breuk gewoon onverwacht voor hem (gok ik). Ik denk dat hij best wel boos is dat ze is vreemdgegaan, maar misschien had hij meer tijd nodig om ook voor zichzelf te besluiten dat vreemdgaan voor hem een breuk zou betekenen. Misschien wilde hij degene zijn die het uiteindelijk uit kon maken. Wat nu niet meer kan; er is voor hem besloten.

Ik ken iemand die in een relatie zat en gedumpt werd door iemand die hem helemaal niet waard was. Achteraf hoorde ik van die vriend dat hij ook echt wel aanvoelde dat het einde nabij was, maar dat hij gewoon nog niet zover was, omdat er toch nog wat gevoelens waren. Zou bij jou vriend hetzelfde zijn denk ik.

Of je weet niet alles van wat er speelde in de relatie. En sommige mensen vergeven vreemdgaan nou eenmaal wat makkelijker dan anderen.

Als die chick zichzelf nu opeens bedenkt en toch een relatie aan wil gaan zal dat vreemdgaan na een tijdje waarschijnlijk alsnog dwars gaan zitten bij 'm. Grote kans dat het dan alsnog uit zou gaan. Die kans heeft hij nu dus echter niet gekregen.
pi_181338578
Zn ex-vriendin is gewoon heel slim. Door zelf snel te schakelen behoudt ze het initiatief. Je vriend heeft niks voor te stellen en denkt dat hij wat te kiezen heeft. Zo ver had hij het niet moeten laten komen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:36:57 #12
441859 crew  Lenny77
pi_181338721
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef Hondenfluitje het volgende:
Een zeer goede vriend van mij heeft sinds 12 jaar een relatie (jeugdliefdes), nu plotseling is zijn vriendin vreemdgegaan. Hij had dit totaal niet aan zien komen (niemand niet).

Maar nu.... het is echt totaal de omgekeerde wereld. Zijn (ex-)vriendin vindt het supererg wat er gebeurd is, maar heeft te kennen gegeven graag samen verder te willen. Maar dat de keuze aan hem is. Een week later heeft ze er alsnog zelf een punt achter gezet.

Het is op het moment totaal ongelijkwaardig. Mijn maatje toont op het moment echt totaal geen ruggengraat. Hij is niet boos, maar teleurgesteld. Is vooral bezig met wat hij zou kunnen doen om de relatie weer te laten werken. Wil dolgraag verder met haar. Alles wat zij zegt/doet wat ook maar enigszins in de positieve richting wijst daar haalt hij hoop uit.

Kan aan mij liggen maar ik snap er echt vrij weinig van. I.p.v. dat hij de regie 'zou moeten hebben' omdat hij genaaid is, lukt het haar om ondanks wat er gebeurd is gewoon zelf de regie te behouden. Zoals het er nu voor staat bepaalt zij of er een vervolg aan de relatie komt of niet.
Nou snap ik wel dat een relatie natuurlijk uit 2 personen bestaat en dat ook zij een kant van het verhaal heeft, maar hoe de verhoudingen nu liggen dat is echt totaal de omgekeerde wereld gezien wat er gebeurd is.

Ik vraag mij af, is dit herkenbaar?! Dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen.
Ze zijn jeugdliefjes zeg je. Als in: elkaars eersten?
Want dat zou wel het 1 en ander verklaren natuurlijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181338982
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ze zijn jeugdliefjes zeg je. Als in: elkaars eersten?
Want dat zou wel het 1 en ander verklaren natuurlijk.
Nou nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181339407
Ik zou die vriend van jou duidelijk maken dat hij beter af is zonder die overspelige hoer van hem.

Neem hem mee een avondje zuipen met de mannen. Fungeer als zn wingman zodat hij makkelijk ff een reboundneukertje kan scoren. Dat zal ie vast waarderen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 01:21:35 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181339494
Hoe vreemd is ze gegaan en was het een eenmalig dingetje of heeft ze gewoon 4 jaar een dubbelleven geleefd? Op zich kan je zo'n situatie nog wel omdraaien en er zelf sterker uit kunnen komen. En in misschien kan het de relatie sterker maken uiteindelijk. Of het is gewoon stuk, kan ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181340364
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Geloof mij, liefde maakt blind en ik weet er helaas alles van maar ben er gelukkig na 2,5 jaar achter. Was een wijze les, hoop dat je maatje dat ook gaat inzien! En ja het doet pijn... maar is dat het gemis van zijn vriendin of is dat het gemis van iemand om hem heen?
pi_181358556
Drinkt je maat veel Soylent?
pi_181358720
Waarom zou het zo belangrijk moeten zijn 'wie de regie heeft'?

Als die vriendin na een relatie van 12 jaar vreemdgaat is er gewoon wat aan de hand geweest, onbewust of bewust lag er een probleem..

als een van beiden of zelfs als allebei misschien wel door willen gaan met de relatie zouden ze vooral het probleem moeten zien te vinden en dat proberen op te lossen.

Je vriend kun je hooguit vertellen dat je soms de relatie enkel kunt redden door ook een grens te stellen waar vanaf je hem ook wil opgeven; een 'tot-hier-en-niet-verder'.

[ Bericht 80% gewijzigd door RM-rf op 21-08-2018 22:16:18 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181385066
Dat ligt toch aan de reden waarom zij vreemd is gegaan he? Het vreemdgaan hoeft niet het ergste te zijn dat er gebeurd is. Misschien heeft hij haar en de relatie volledig verwaarloosd terwijl zij er wel jaren voor gevochten heeft. Hoewel vreemdgaan niet goed is, zou in zo'n geval hij inderdaad degene moeten zijn die zich moet bewijzen.

Maargoed, dat is een voorbeeld en zo zijn er nog veel meer die dit verhaal zouden kunnen verantwoorden.
pi_181385269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
Dat ligt toch aan de reden waarom zij vreemd is gegaan he? Het vreemdgaan hoeft niet het ergste te zijn dat er gebeurd is. Misschien heeft hij haar en de relatie volledig verwaarloosd terwijl zij er wel jaren voor gevochten heeft. Hoewel vreemdgaan niet goed is, zou in zo'n geval hij inderdaad degene moeten zijn die zich moet bewijzen.

Maargoed, dat is een voorbeeld en zo zijn er nog veel meer die dit verhaal zouden kunnen verantwoorden.
Lol
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181387612
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:34 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Je zegt niet wat hij moet doen, maar raad geven als vriend zijnde is niet bepaald vreemd te noemen.
pi_181397666
Ik ben vooral benieuwd wat de toedracht was.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:14:52 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181406823
quote:
Is gewoon heel menselijk gedrag. Niet iedereen kan een relatie van 12 jaar van de ene op de andere dag vaarwel zeggen. Veel mensen wringen zich dan liever in onmogelijke bochten om het toch weer op te kunnen pakken. Maar ik denk dat de relaties die een daadwerkelijke situatie echt (langdurig) overleven vrij zeldzaam zijn.
pi_181425044
Het gevoel klinkt herkenbaar, helemaal als het voor hem uit de lucht komt vallen. Voor haar zal het waarschijnlijk al langer hebben gespeeld.

Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt met een ex; zij was al vijf stappen verder en ik dacht dat alles in orde was. Het loopt zelden goed af.

Recentelijk heb ik ook meerdere malen van dichtbij meegemaakt hoe vriendinnen hun relaties wilden beëindigen, de overpeinzingen die eraan voorafgaan, hoe het pijnlijke nieuws gefaseerd aan de respectievelijke vrienden wordt gebracht om pijn te beperken (en eventuele escalaties te voorkomen), de vriendjes die nog een kans willen, beterschap beloven, zich in allerlei bochten wringen, terwijl die vrouwen alláng weten dat het voorbij is.

Je vriend moet daarin zijn eigen weg gaan. Waarschijnlijk gaat hij heel hard op zijn bek als ze toch écht niet meer blijkt te willen, maar daarin ondersteun jij hem dan weer. Niet teveel gaan sturen in ieder geval. En hij leert ervan.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:25:11 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181425199
quote:

Dat heet manipuleren en daar zijn vrouwen erg gehaaid in :Y
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')