Ik ben niet de persoon die gaat vertellen wat hij wel/niet zou moeten doen, dat is zijn zaak. Ik zie het wel erg somber in voor hem, daar niet van. Maar daar gaat het topic verder ook niet persé over of het nog goed komt ja/nee. Gaat mij om de scheve 'machts'verhouding die ontstaat.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:29 schreef Banaanvragen het volgende:
vertel je maatje maar dat dit nooit meer goed komt en die vertrouwensbreuk niet meer te lijmen is.
Ten koste van alles zo ongeveer, als vreemdgaan een mogelijkheid is in je relatiequote:Op maandag 20 augustus 2018 19:36 schreef zarGon het volgende:
Wat is er moeilijk aan te snappen.
Je vriend is meer gehecht aan haar dan zij aan hem.
Hij is bereid om zijn zelfvertrouwen en eigenwaarde te vertrappen om met haar samen te kunnen zijn.
Hij beseft niet wat hij doet.
Hij wil haar ten koste van... heel veel.
Omdat hij als het ware verslaafd is aan haar en er alles voor over heeft om weer een fix te krijgen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ten koste van alles zo ongeveer, als vreemdgaan een mogelijkheid is in je relatie![]()
Je vat het wel goed samen denk ik, wat ik niet begrijp is dat je je eigenwaarde dus zo erg in de weegschaal legt. Kan alleen maar pijnlijker aflopen dan het al is. Maarja liefde maakt blind dus, ofzo.
Tja en dan snap je het, en dan?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:34 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon die gaat vertellen wat hij wel/niet zou moeten doen, dat is zijn zaak. Ik zie het wel erg somber in voor hem, daar niet van. Maar daar gaat het topic verder ook niet persé over of het nog goed komt ja/nee. Gaat mij om de scheve 'machts'verhouding die ontstaat.
Dat is allang gezegd. Maar zeggen dat 'ie ballen moet tonen is wat anders dan zeggen welke richting hij op moet sturen. Dat zal die toch echt zelf moeten doen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja en dan snap je het, en dan?
Vertel dat je hem een slappe zak vindt als je echt maten bent.
Als hij dat al niet snapt was het niet mijn maat meer.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat is allang gezegd. Maar zeggen dat 'ie ballen moet tonen is wat anders dan zeggen welke richting hij op moet sturen. Dat zal die toch echt zelf moeten doen.
Ze zijn jeugdliefjes zeg je. Als in: elkaars eersten?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef Hondenfluitje het volgende:
Een zeer goede vriend van mij heeft sinds 12 jaar een relatie (jeugdliefdes), nu plotseling is zijn vriendin vreemdgegaan. Hij had dit totaal niet aan zien komen (niemand niet).
Maar nu.... het is echt totaal de omgekeerde wereld. Zijn (ex-)vriendin vindt het supererg wat er gebeurd is, maar heeft te kennen gegeven graag samen verder te willen. Maar dat de keuze aan hem is. Een week later heeft ze er alsnog zelf een punt achter gezet.
Het is op het moment totaal ongelijkwaardig. Mijn maatje toont op het moment echt totaal geen ruggengraat. Hij is niet boos, maar teleurgesteld. Is vooral bezig met wat hij zou kunnen doen om de relatie weer te laten werken. Wil dolgraag verder met haar. Alles wat zij zegt/doet wat ook maar enigszins in de positieve richting wijst daar haalt hij hoop uit.
Kan aan mij liggen maar ik snap er echt vrij weinig van. I.p.v. dat hij de regie 'zou moeten hebben' omdat hij genaaid is, lukt het haar om ondanks wat er gebeurd is gewoon zelf de regie te behouden. Zoals het er nu voor staat bepaalt zij of er een vervolg aan de relatie komt of niet.
Nou snap ik wel dat een relatie natuurlijk uit 2 personen bestaat en dat ook zij een kant van het verhaal heeft, maar hoe de verhoudingen nu liggen dat is echt totaal de omgekeerde wereld gezien wat er gebeurd is.
Ik vraag mij af, is dit herkenbaar?! Dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen.
Nou nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 00:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ze zijn jeugdliefjes zeg je. Als in: elkaars eersten?
Want dat zou wel het 1 en ander verklaren natuurlijk.
Geloof mij, liefde maakt blind en ik weet er helaas alles van maar ben er gelukkig na 2,5 jaar achter. Was een wijze les, hoop dat je maatje dat ook gaat inzien! En ja het doet pijn... maar is dat het gemis van zijn vriendin of is dat het gemis van iemand om hem heen?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ten koste van alles zo ongeveer, als vreemdgaan een mogelijkheid is in je relatie![]()
Je vat het wel goed samen denk ik, wat ik niet begrijp is dat je je eigenwaarde dus zo erg in de weegschaal legt. Kan alleen maar pijnlijker aflopen dan het al is. Maarja liefde maakt blind dus, ofzo.
Lolquote:Op woensdag 22 augustus 2018 22:25 schreef Myrr het volgende:
Dat ligt toch aan de reden waarom zij vreemd is gegaan he? Het vreemdgaan hoeft niet het ergste te zijn dat er gebeurd is. Misschien heeft hij haar en de relatie volledig verwaarloosd terwijl zij er wel jaren voor gevochten heeft. Hoewel vreemdgaan niet goed is, zou in zo'n geval hij inderdaad degene moeten zijn die zich moet bewijzen.
Maargoed, dat is een voorbeeld en zo zijn er nog veel meer die dit verhaal zouden kunnen verantwoorden.
Je zegt niet wat hij moet doen, maar raad geven als vriend zijnde is niet bepaald vreemd te noemen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:34 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon die gaat vertellen wat hij wel/niet zou moeten doen, dat is zijn zaak. Ik zie het wel erg somber in voor hem, daar niet van. Maar daar gaat het topic verder ook niet persé over of het nog goed komt ja/nee. Gaat mij om de scheve 'machts'verhouding die ontstaat.
Is gewoon heel menselijk gedrag. Niet iedereen kan een relatie van 12 jaar van de ene op de andere dag vaarwel zeggen. Veel mensen wringen zich dan liever in onmogelijke bochten om het toch weer op te kunnen pakken. Maar ik denk dat de relaties die een daadwerkelijke situatie echt (langdurig) overleven vrij zeldzaam zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik vraag mij af, is dit herkenbaar?! Dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen.
Dat heet manipuleren en daar zijn vrouwen erg gehaaid inquote:Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef Hondenfluitje het volgende:
Een zeer goede vriend van mij heeft sinds 12 jaar een relatie (jeugdliefdes), nu plotseling is zijn vriendin vreemdgegaan. Hij had dit totaal niet aan zien komen (niemand niet).
Maar nu.... het is echt totaal de omgekeerde wereld. Zijn (ex-)vriendin vindt het supererg wat er gebeurd is, maar heeft te kennen gegeven graag samen verder te willen. Maar dat de keuze aan hem is. Een week later heeft ze er alsnog zelf een punt achter gezet.
Het is op het moment totaal ongelijkwaardig. Mijn maatje toont op het moment echt totaal geen ruggengraat. Hij is niet boos, maar teleurgesteld. Is vooral bezig met wat hij zou kunnen doen om de relatie weer te laten werken. Wil dolgraag verder met haar. Alles wat zij zegt/doet wat ook maar enigszins in de positieve richting wijst daar haalt hij hoop uit.
Kan aan mij liggen maar ik snap er echt vrij weinig van. I.p.v. dat hij de regie 'zou moeten hebben' omdat hij genaaid is, lukt het haar om ondanks wat er gebeurd is gewoon zelf de regie te behouden. Zoals het er nu voor staat bepaalt zij of er een vervolg aan de relatie komt of niet.
Nou snap ik wel dat een relatie natuurlijk uit 2 personen bestaat en dat ook zij een kant van het verhaal heeft, maar hoe de verhoudingen nu liggen dat is echt totaal de omgekeerde wereld gezien wat er gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |