abonnement Unibet Coolblue
pi_181305335
Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien v.w.b. het volgende:

In mijn schuur liggen een aantal balken horizontaal met een HOH maat van 70-72 cm. De maatvoering van deze balken: 14,5 cm. hoog en 4,5 cm. breed. De overspanning van deze balken bedraagt 3 m., de totale lengte is 6m. De oppervlakte is dus 3x6=18 m2.

Ik wil graag een vloer op deze balken leggen om wat extra bergruimte te creëren. Ik vraag mij echter af of de constructie hiervoor geschikt is. Moet ik bijvoorbeeld extra balken plaatsen?

Wanneer dat niet hoeft, welke dikte OSB plaat zou ik het beste kunnen gebruiken?
Old Tyme Hardcore!
pi_181306000
Ga je er alleen wat losse rommel opzetten of moet het volwaardige opslag zijn?

45x145mm is te licht voor een overspanning van 3m voor een volwaardige vloer ongeacht de hoh afstand.
pi_181308278
ik zou er nog een balk tussen steken. gewoon voor de zekerheid en geen risico's te nemen; Als je naar beneden valt kan je je nek breken namelijk en dat zal meer kosten dan enkele tientjes
pi_181311717
zoek even op "balkenschuif" dan weet je meer , plus de belastbaarheid :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181322542
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:50 schreef Deshain het volgende:
Ga je er alleen wat losse rommel opzetten of moet het volwaardige opslag zijn?

45x145mm is te licht voor een overspanning van 3m voor een volwaardige vloer ongeacht de hoh afstand.
Ik was van plan het vloertje alleen te gebruiken om wat spullen op te leggen. Wat dozen, vakantiespullen, enz.

Misschien dat ik alleen platen langs de twee zijkanten leg, een meter breed of zo. Ik zie het niet zo zitten om balken van voldoende dikte bij te gaan plaatsen. Dan moet ik stenen uithakken en allerlei andere aanpassingen maken.
Old Tyme Hardcore!
pi_181330039
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:50 schreef Deshain het volgende:
Ga je er alleen wat losse rommel opzetten of moet het volwaardige opslag zijn?

45x145mm is te licht voor een overspanning van 3m voor een volwaardige vloer ongeacht de hoh afstand.
Zal wel meevallen allemaal. Dat zijn best aardige balken en 3 meter stelt weinig voor. Er komt geen complete inboedel op zo te horen.
Laat die handjes wapperen!
pi_181330401
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:35 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Zal wel meevallen allemaal. Dat zijn best aardige balken en 3 meter stelt weinig voor. Er komt geen complete inboedel op zo te horen.
Daarom zeg ik ook dat het niet toereikend is voor een volwaardige vloer ;)
pi_181372326
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 23:32 schreef Cybersijp het volgende:
zoek even op "balkenschuif" dan weet je meer , plus de belastbaarheid :)
Dank je, ik heb de schuif geraadpleegd. Volgens mij staan echter de balken die hier er in liggen niet in de schuif. Wanneer ik een maat kleiner neem dan kom ik niet uit.

Vraag mij dan nog steeds af of er wel een vloertje voor te maken is om gewoon spullen op te slaan. Wanneer ik de berichten hier lees zou dit moeten kunnen.
Old Tyme Hardcore!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')