abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:05:19 #1
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181281302
Feit of fabel Is het waar dat honden eigenlijk nooit aan de riem mogen trekken?
Dit zou schijnbaar tekenen zijn van dominantie.

Als dit waar is hoe zou je dit kunnen oplossen?
Kennis van mij krijgt namelijk zere schouders van haar honden.
Ze geeft zelf aan dat de honden totaal niet dominant zijn.
Ben hier op FOK! door Radio49.
pi_181281432
Trekken aan een riem is vrij goed af te leren, oom op late leeftijd.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:23:52 #3
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181281920
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:09 schreef -mosrednA het volgende:
Trekken aan een riem is vrij goed af te leren, oom op late leeftijd.
Bedankt voor uw reactie.

Heeft u misschien een idee hoe je dat zou kunnen afleren?
Want wil die kennis graag helpen,
Ben hier op FOK! door Radio49.
pi_181282025
Bezoek bij de hondschool. Daar kan je in de praktijk zien en uitvoeren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:41:09 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181282393
https://gelukkigehonden.nl/hond-trekt-aan-lijn-afleren
Je hebt er wel uithoudingsvermogen voor nodig. De meeste honden leren t echt niet in een paar dagen af, er gaat veel meer tijd inzitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:21:42 #6
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181283383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:41 schreef deedeetee het volgende:
https://gelukkigehonden.nl/hond-trekt-aan-lijn-afleren
Je hebt er wel uithoudingsvermogen voor nodig. De meeste honden leren t echt niet in een paar dagen af, er gaat veel meer tijd inzitten.
Bedankt is veel leesvoer. mocht er iemand nog meer leesvoer hebben lees ik het zeker. ik denk dat ik morgen de honden voor haar ga uitlaten en kijken of de omdraai techniek zijn vruchten af kan werpen
Ben hier op FOK! door Radio49.
pi_181286342
Omdraai techniek werkt wel maar je moet consequent zijn en ook zeer plotseling omdraaien dus niet rustig en ook niets zeggen pas als de hond even naast loopt zonder te trekken dan een aai/koekje o.i.d. maar niet overdrijven.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:32:36 #8
163650 Greys
pi_181287067
En vergeet niet als jij met haar honden gaat lopen/oefenen om ze ook wel eerst tijdens het uitlaten de gelegenheid te geven hun behoefte te doen en tussen het oefenen door ook af en toe even lekker te snuffelen. Hoop dat je iets voor haar kunt betekenen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181291889
Dat heeft niet met dominantie te maken (dat hele concept van dominantie bij honden staat sowieso nogal op de helling). Dat is naar alle waarschijnlijkheid gewoon een gebrek aan opvoeding en training. Je vriendin heeft het de honden waarschijnlijk nooit goed aangeleerd of het netjes mee lopen laten versloffen, en als ze dan groot zijn en met zn tweeën (waardoor ze elkaar ook nog vaak versterken in verkeerd gedrag) dan voel je het wel, ja...

Er zijn hondenscholen en kynologenclubs waar ze cursussen netjes aan de riem lopen geven, die zou ik aanraden. Maar bedenk wel dat dat, zeker met twee honden, erg veel tijd gaat kosten. Want dan zul je beide apart uit moeten gaan laten, om maar eens iets te noemen. Anders kun je niet op precies het juiste moment reageren, afleiden of corrigeren. Er zijn ook andere maatregelen die je kan nemen, zoals bv een halti of anti-trektuig. Maar die moeten wel goed worden toegepast, dus daar zou ik zeker advies bij vragen om blessures en ongemak bij de honden te voorkomen. En dan niet van een random dierenwinkelmedewerker, maar van een gedragsdeskundige of kynologisch instructeur.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181292084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bezoek bij de hondschool. Daar kan je in de praktijk zien en uitvoeren.
Dat zou echt verplicht moeten zijn voor alle hondenbezitters. Gewoon vanaf week 1 op puppycursus, en dan doorgaan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181292098
Ga naar een hondenschool, daar geven ze je handvaten hoe je dit je hond kan afleren en kan aanleren netjes naast te lopen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:27:30 #12
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181294753
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:03 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ga naar een hondenschool, daar geven ze je handvaten hoe je dit je hond kan afleren en kan aanleren netjes naast te lopen.
Helaas heeft die kennis hier geen financiële middelen voor. Dus help ik haar nu met uitlaten zodat ze vooral even aan zichzelf kan werken.

vanochtend heb ik een klein rondje gelopen en poging gedaan om de draai techniek toe te passen.
Het hielp alleen niks. Vanmiddag ga ik de stilstaan techniek proberen en net zolang tot de hondjes gewoon braaf mee lopen.
Ben hier op FOK! door Radio49.
pi_181294772
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:27 schreef ProefDJRadio49 het volgende:

[..]

Helaas heeft die kennis hier geen financiële middelen voor. Dus help ik haar nu met uitlaten zodat ze vooral even aan zichzelf kan werken.

vanochtend heb ik een klein rondje gelopen en poging gedaan om de draai techniek toe te passen.
Het hielp alleen niks. Vanmiddag ga ik de stilstaan techniek proberen en net zolang tot de hondjes gewoon braaf mee lopen.
Wat voor ras is het eigenlijk?
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:30:32 #14
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181294809
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Wat voor ras is het eigenlijk?
zie DM
Ben hier op FOK! door Radio49.
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:23:43 #15
463332 ProefDJRadio49
Ik ben een Radio49 fan
pi_181299585
Zo net weer een uur gelopen , met de stop techniek.
Dus elke keer als er aan de riem wordt getrokken stoppen met lopen. duurde ontzettend lang voordat de jongste het door had. Maar ze trekken al ietsje minder.

Dus nu gaat het door trainen worden.
Ben hier op FOK! door Radio49.
  zaterdag 15 september 2018 @ 01:24:02 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181912965
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:02 schreef Resistor het volgende:

[..]

Dat zou echt verplicht moeten zijn voor alle hondenbezitters. Gewoon vanaf week 1 op puppycursus, en dan doorgaan.
Waarom? De meeste hondenbezitters hebben zelden een probleem met hun hond. Het is pas als de baasjes zien dat er zich een probleem voordoet, je met de hond op cursus moet. Ja samen op cursus, want het baasje moet dan minstens net zo veel leren als de hond.

Wij (1987 als familie) hadden een boxer gekocht. Toen ik (toeval) deze hond uitliet, ging en ze wilde poepen... ging ze automatisch in de slootwal zitten poepen. En dat is ze altijd blijven doen. Nergens een drol te vinden waar mensen zouden kunnen lopen.

En ja, soms trok ze wel iets te hard aan de lijn in haar enthousiasme... en begroette ze mensen wel eens te enthousiast. Maar niets wat we niet aankonden. Maar als er familie met een jong kind op bezoek kwam, dan beteugelden we haar enthousiasme wat zodat ze dat kind niet ondersteboven gooide. Nooit een probleem mee gehad, zelfs beide oma's en oudtante die het nooit zo met honden ophadden, waren gek op onze boxer.

Dus nee, ik zie niks in een verplichting om op hondencursus te gaan, tenzij ze de hond niet de baas kunnen. Ja, dan wel.
  Moderator zaterdag 15 september 2018 @ 07:46:48 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_181914550
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 01:24 schreef Also-von-Oder het volgende:
Het is pas als de baasjes zien dat er zich een probleem voordoet, je met de hond op cursus moet.
Maar eer dat mensen dat erkennen (ze moeten immers een fout in hun opvoeding van de hond erkennen, en dat doen ze niet zomaar), ben je toch al veel te laat in de meeste gevallen.

Jullie hebben het geluk gehad dat jullie boxer heel veel uit zichzelf al 'goed' deed, en dat jullie waarschijnlijk een natuurlijke manier van omgaan met die hond hebben. Ik zie regelmatig honden waarbij dat verre van het geval is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181914843
Als ze geen financiële middelen heeft voor een cursus dan was de aanschaf van een hond al geen goed idee.

Ik weet niet hoe oud de jonge hond is maar voor een pup is een uur wandelen veel te veel.

Het trekken aan de riem kan je hem makkelijk aanleren door op het moment van trekken zijn aandacht te vragen en hem naar je toe te laten komen met behulp van een hondekoekje. Dit blijven herhalen.
pi_181915247
Te lang lopen is idd niet goed voor een pup/jonge hond totdat ze volgroeid zijn qua botten,gewrichten e.d.

Doorgaans wordt aangehouden 1 minuut per week leeftijd per wandeling.
Dus een hond van 12 weken daar loop je circa 12 minuten mee per keer, en dat 4 á 5 keer per dag.
Een hond van een half jaar oud (26 weken), daar mag je 26 minuten per keer mee lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 16 september 2018 @ 00:27:53 #20
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181932024
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar eer dat mensen dat erkennen (ze moeten immers een fout in hun opvoeding van de hond erkennen, en dat doen ze niet zomaar), ben je toch al veel te laat in de meeste gevallen.

Jullie hebben het geluk gehad dat jullie boxer heel veel uit zichzelf al 'goed' deed, en dat jullie waarschijnlijk een natuurlijke manier van omgaan met die hond hebben. Ik zie regelmatig honden waarbij dat verre van het geval is.
Honden zijn flexibele dieren, ook als een hond ouder is dan 2 jaar kun je doorgaans zijn gedrag nog veranderen.
Maar het belangrijkste is denk ik wel dat men goed moet uitzoeken welke hond qua karakter het beste bij je past, voor je er een aanschaft.
Ja die boxer van ons was een geweldig dier. Daar hoefden we weinig aan te doen. Af en toe even kort houden (vooral om haar enthousiaste gedrag, niet omdat er kwaad in zou zitten). En ook heel belangrijk: met de hele familie afspreken wat de hond wel en niet mag, zodat hij geen tegenstrijdige signalen krijgt. :Y
  zondag 16 september 2018 @ 00:40:48 #21
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181932276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar eer dat mensen dat erkennen (ze moeten immers een fout in hun opvoeding van de hond erkennen, en dat doen ze niet zomaar), ben je toch al veel te laat in de meeste gevallen.

Jullie hebben het geluk gehad dat jullie boxer heel veel uit zichzelf al 'goed' deed, en dat jullie waarschijnlijk een natuurlijke manier van omgaan met die hond hebben. Ik zie regelmatig honden waarbij dat verre van het geval is.
P.S. Mijn neef had zo'n stafford of zo, prima opgevoed (leek het), tot hij op de verjaardag van mijn vader het twee jarig zoontje van mijn nicht (nee niet als in homo ;) ) in een keer in z'n gezicht probeerde te bijten.
Ik weet niet waarom ik ineens alert was, ik moet een soort van micro expressie van die hond hebben gezien of aangevoeld... ineens haalde dat beest uit, terwijl ik nog net mijn hand achter z'n halsband kon krijgen. De hond heeft nog net met een boventand de wenkbrauw van die peuter weten te raken, maar verder niets.
Nou ja een klein wondje die wel gehecht moest worden, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als ik niet zo'n unheimliches voorgevoel kreeg (of als dat joch niet direct naast mij zat).
Reden des te meer dat men echt moet nadenken wat voor hond bij hen past, en waar je zo'n hond mee naar toe neemt. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')