Haha, dus wat je stoort is eigenlijk dat mensen op basis van 1 hobby vinden een ander gender te zijn? Maar dat heeft toch ook met hobbies te maken? Dan moet je ook een scheidingsljn trekken hoeveel hobbies "van het andere geslacht" je mag hebben om nog van je eigen gender te zijn. Of gewoon ophouden met die onzin dat hobbies bij genders horen, waar het wel naartoe gaat. En dan is er ook veel minder reden voor mensen om als een ander gender te willen leven, tenzij ze echt transseksueel zijn en het dus echt alleen om het lichaam gaat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat ik bedoel:
Als je je hele leven geprobeerd hebt je comfortabel te voelen met je biologische geslacht maar dat gaat niet - en je verlangen is te gaan leven als het andere geslacht, of te aanvaarden dat je je geen man of vrouw voelt maar iets ertussenin - dan ben ik de laatste die jou dat ontmoedigt. Je moet dan altijd voor jezelf kiezen.
Dat is wat anders dan "ik ben een vrouw, maar heb nooit van barbies gehouden, ging liever voetballen met de jongens en ik ben niet geinteresseerd in make-up. Daarom ben ik geen vrouw maar een huppeldepup-gender en ik zal je aangeven bij de politie als je het waagt mij een dame te noemen!"
Tragisch wil ik het niet noemen, maar wel super herkenbaar wat betreft die iq test en het autisme. Bedankt voor het delen!! Dit soort dingen moeten aan het licht gebracht worden!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 17:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)tandelijk-beperkt-is
Hier een tragisch verhaal
Een transgender die daarover nooit werd geloofd, omdat ze volgens een slechte IQ-test verstandelijk beperkt zou zijn
Jammer dat de maatschappij er in die mate zo serieus op ingaat dat openbare sprekers geen "dames en heren" meer mogen zeggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 11:31 schreef Szikha2 het volgende:
Behalve homoseksualiteit, transseksualiteit en interseksualiteit is er voor al dat andere gewoon sprake van een subcultuur.
Totdat ineens blijkt dat mensen de hersenstructuur kunnen hebben van een dolfijn of katachtige, over 50 jaar of zo.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Jammer dat de maatschappij er in die mate zo serieus op ingaat dat openbare sprekers geen "dames en heren" meer mogen zeggen.
Ik kan mij best voorstellen dat een transgender die nog geen operatie heeft gehad zulke woorden behoorlijk confronterend kan vinden. Maar is het verbieden van die woorden dan de oplossing? Dat lijkt mij heel averechts werken.
De jankerds van de samenleving krijgen een podium en stimuleren mensen die het moeilijk hebben - zoals in dit geval mensen met genderdysforie - om ook in de slachtofferrol te kruipen. En daar zijn ze echt niet bij gebaat.
Wat wel baat heeft, is door meer informatieve aandacht te geven aan genderdysforie: wat het is en dat het geen psychische stoornis is die met behandeling weggaat, maar een neurologische aandoening, die dus inhoudt dat je genderidentiteit niet overeenkomt met hoe je er fysiek uitziet. Het heeft niks te maken met mensen die zich een dolfijn of een katachtige voelen en zich als zodanig laten ombouwen, want dat is wel een psychische stoornis.
Er moet daarbij ook aandacht geschonken worden aan dat je niet zomaar bij de chirurg langsgaat om je geslacht te laten veranderen. Mensen die zich aanmelden, worden heel uitgebreid gescreend. Ze zullen zelf ook twijfels hebben, want het is nogal een ingreep. En eigenlijk is het mutilatie, dus je moet absoluut zeker weten of je een geslachtsoperatie wilt, inclusief de hormonen en alle andere dingen die je dagelijks voor de rest van je leven moet blijven toepassen.
De subcultuur maakt dat juist kapot, omdat het averechts werkt om genderdysforie serieus te nemen.
Je kunt het ook omdraaien: hoe veel moeite kost het om iemand serieus te nemen tegenover hoeveel moeite het kost om met de minachting van heel veel mensen om te gaan? Hoeveel psychologische schade veroorzaakt het geconfronteerrd worden met een nonconformistisch iemand en deze "moeten" accepteren in vergelijking met het zelf zijn van zo'n persoon en niet geaccepteerd worden?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je kan mensen niks afdwingen.
Met de gayparade voelen mensen zich ook opgedrongen om homoseksualiteit te accepteren, terwijl wat ze op de boten zien precies staat voor hetgeen waarom ze homoseksualiteit niet willen accepteren.
Homoseksualiteit is over het algemeen geaccepteerd omdat tegelijkertijd bekend is dat het iets is waar mensen niet voor kiezen en ook niet tegen behandeld kunnen worden. Mensen hebben hun vooroordelen bijgesteld nadat ze hebben gezien dat homo's en lesbiennes normale mensen zijn.
Ook wat betreft genderdysforie: mensen kunnen het beter accepteren als ze zien dat mensen met genderdysforie verder normaal en volwaardig zijn.
Als je erbij loopt als deze mensen, moet je niet verbaasd zijn dat mensen je niet serieus nemen.
Transgenders doen het niet voor de maatschappij (dan komen ze de screening niet door), maar om helemaal zichzelf te kunnen zijn. Dat je jezelf in de spiegel kunt zien, ook als je naakt bent.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Totdat ineens blijkt dat mensen de hersenstructuur kunnen hebben van een dolfijn of katachtige, over 50 jaar of zo.
Ik ben het met je eens dat het een mutilatie is. Want ze zullen nooit vruchtbaar zijn en of sex nog normaal gaat na zo'n operatie weet ik ook niet. Maar ik vind dat de discussie ook gevoerd moet worden waarom het zo'n verschil maakt wat voor lichaam je hebt voor hoe er tegen je aan wordt gekeken in de maatschappij. Misschien zitten vooroordelen te diep ingesleten. Maar dan vind ik het juist schokkend dat die vooroordelen mensen zo benadelen dat ze het gevoel hebben zich door middel van verminking aan moeten passen aan de maatschappij. Wat willen ze ermee bereiken? Waarom is het lichaam belangrijker dan de inhoud? Waarom zijn mensen zo oppervlakkig? Daar zou het meer om moeten gaan vind ik. Ook al kun je dat misschien niet veranderen.
Nou ja ik dacht inderdaad meer aan het nut,en dat zag ik niet echt. Terwijl het voor mij verschrikkelijk zou voelen om ineens als man te moeten leven, maar ik vraag me af of ik me hetzelfde had gevoeld als ik als man was geboren en het niet gewoon voortkomt uit gewoonte en je vertrouwde zelf dan kwijtraken. Maar als mtf transgenders zich vanaf hun kindertijd even slecht voelen als jongen/man als dat ik me in het fictieve scenario na jaren vrouw zijn geweest als man zou voelen, dan snap ik ze inderdaad volkomen. Ik ben dan wel zelf ook oppervlakkig. Want wat moet het uiterlijk nou uitmaken? Maar tochquote:Op zondag 26 augustus 2018 02:54 schreef Lunatiek het volgende:
Transgenders doen het niet voor de maatschappij (dan komen ze de screening niet door), maar om helemaal zichzelf te kunnen zijn. Dat je jezelf in de spiegel kunt zien, ook als je naakt bent.
Hoe zou jij het vinden als je vanaf nu elke dag van je leven in het lichaam van het andere geslacht moet leven?
Het is aangeleerd, dus kun je het afleren. In mijn jeugd was je daar gewoon niet mee bezig als ouders.quote:Op zondag 26 augustus 2018 13:16 schreef Meike26 het volgende:
Het kan veel simpeler en doeltreffender, te beginnen met het vooringenomen gedoe met roze en blauwe baby kamers. Leer kinderen eens te denken zonder te carogoriseren. Daar gaat wel wat tijd overheen en in het gunstige geval nemen ouders het binnen een jaar of 10-15 het ongedwongen genderneutrale denken van hun kinderen over. Zonder dat woord als uithangbord te gebruiken.
Wat ik zo tof vind is dat deze hele discussie echt nergens op trekt. Gender is zus, gender is zo. "Mannelijk", "vrouwelijk".quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 14:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat je verder durft te kijken, omdat je bepaalde zaken heel helder uit elkaar kunt houden en omdat je blijkbaar niet bang bent voor je vrouwelijke kanten. Anders had je ook zo spastisch als TS gepost.
En dan nog wat: beta (als in, OK zijn met jezelf en dus ook de vrouwelijker aspecten van jouw karakter), dat is pas écht bazengedrag. Mensen die echt OK in hun vel zitten en zich niks aantrekken van genderrollen: ik hou ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |