abonnement Unibet Coolblue
pi_181249094
Hallo, ik heb een probleem: Mijn laptop geeft geen beeld meer. Maar bij de rand is er wel wit licht zoals je ziet op de afbeelding. Als ik de laptop op een externe monitor aansluit, krijg ik slecht beeld zoals je op de afbeelding ziet. En ik heb alleen de resolutie optie 640x480 en 16 kleuren. Ik zie geen optie meer voor hoger. En bij monitoren herkent hij de externe monitor als 1e monitor en de laptopscherm herkent hij niet.
Weet iemand wat er mis kan zijn? Als er meer info nodig is hoor ik het wel...



  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:58:28 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181249258
Welk model laptop? Windows 7 zie ik iig. Het kan drivermatig of hardwarematig zijn. Als ik het zo lees zou ik eerder denken aan een gefrituurde display adapter maar je zou de drivers kunnen updaten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181249414
gpu dood
:]
pi_181250430
checken of je de driver nog kan upaten, kijken of je laptop scherm weer als hoofdscherm kunt zetten.
Heb je überhaupt wel beeld op je laptopscherm zonder extern aangesloten scherm?

Anders inderdaad gpu overleden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_181250437
Lijkt op (semi)overleden GPU
pi_181253757
Wat iedereen hier zegt. Dergelijke artefacten zijn meestal RIP GPU. Drivers updaten, naja, het valt te proberen iig.
pi_181257952
Heb de driver geupdate en nu kom ik windows niet meer in.

Er staat dat het opstarten wordt gestopt om verdere schade te voorkomen en de pc wordt opnieuw opgestart.

Waarschijnlijk idd RIP GPU zoals jullie al zeggen. Was ook een oude laptop: HP DV9000. Maar was goed genoeg voor wat ik nodig had.

Wat is het beste? Laten maken of weggooien? Zie wel op google dat het lastig is om een GPU op een laptop te vervangen, vooral een oude model.
pi_181258062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:38 schreef 0o0o het volgende:
Heb de driver geupdate en nu kom ik windows niet meer in.

Er staat dat het opstarten wordt gestopt om verdere schade te voorkomen en de pc wordt opnieuw opgestart.

Waarschijnlijk idd RIP GPU zoals jullie al zeggen. Was ook een oude laptop: HP DV9000. Maar was goed genoeg voor wat ik nodig had.

Wat is het beste? Laten maken of weggooien? Zie wel op google dat het lastig is om een GPU op een laptop te vervangen, vooral een oude model.
Niet te doen, tenzij je kunt microsolderen. Ik zou de harde schijf eruit halen en de bestanden veilig stellen. Het ding zelf is geen reet meer waard. Misschien dat je nog iemand blij kunt maken met het RAM of de wifi module.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:42:53 #9
370352 I
Eye for an I
pi_181258067
Oudere modellen zijn meestal niet meer de moeite waard om te laten repareren idd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')