abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181248485

quote:
Gewonden door ‘minitornado’ in provincie Luik, Vlaamse scout breekt pols door vallende tak

Een hevig onweer heeft afgelopen nacht schade veroorzaakt in Hamoir (provincie Luik). In het dorp Comblain-la-Tour was volgens de plaatselijke autoriteiten sprake van een “minitornado”. Een Vlaamse scout raakte gewond door een vallende tak en ook op een camping liep er iemand verwondingen op. De gemeentelijke fase van het rampenplan werd afgekondigd.
In het tweede deel van de nacht moest de brandweer verschillende interventies uitvoeren die te maken hadden met het stormweer. In Fairon vloog een dak weg en op verschillende plaatsen in Comblain-Fairon waaiden bomen om. Een scoutskamp in het ‘parc des Polonais’ werd onder meer getroffen. Een tak kwam op een tent terecht. Een scout brak zijn pols en werd naar het ziekenhuis gebracht. De scoutsgroep kreeg een ander onderkomen.

Op de camping ‘le Rocher de la Vierge’ liep iemand een bekkenbreuk op. Verschillende caravans raakten beschadigd. De bewoners werden ondergebracht in de kantine. In de gemeente Durbuy moest een camping waar veel jonge padvinders vakantie vierden, worden ontruimd. De circa 75 kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar zijn naar een opvangkamp elders overgebracht.

De hulpdiensten zijn ingeschakeld om de door omgewaaide bomen versperde wegen weer toegankelijk te maken.
quote:
Onweer houdt vooral in Wallonië lelijk huis: 2 gewonden in Luik door mini-tornado
Het onweer dat de afgelopen uren over ons land trok, heeft vooral in Wallonië lelijk huisgehouden. Door een mini-tornado in Hamoir, in Luik, vielen er twee gewonden. En in de provincie Namen moest de brandweer al bijna 200 keer uitrukken door hevig onweer in Philippeville.

Het onweer heeft in het zuidelijke deel van ons land flink wat overlast veroorzaakt. Rond half zeven vanmorgen werd het plaatsje Hamoir, in de provincie Luik, getroffen door een mini-tornado. Het gemeentelijk rampenplan werd afgekondigd. Een kampplaats, waar momenteel een dertigtal Vlaamse scouts op kamp zijn, werd getroffen. Eén scout brak zijn pols door een vallende tak. Ook een camping in de gemeente werd zwaar getroffen. Er vielen enkele bomen op de caravans. Verschillende caravans werden vernietigd en één vrouw moest met een bekkenbreuk naar het ziekenhuis. De bewoners werden ondergebracht in de kantine.

Ook Namen kreeg het zwaar te verduren. Vannacht moest de brandweer bijna 200 keer uitrukken door een hevig onweer in Philippeville, Walcourt en Florennes. De brandweer moest vooral uitrukken voor afgerukte daken, ondergelopen wegen, omgevallen bomen en beschadigde elektriciteitsleidingen.

Meer foto's
https://www.rtc.be/articl(...)ite_1499298_325.html

Zow dat heeft aardig gespookt daar... :{
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:26:10 #2
163650 Greys
pi_181248638
Zo.. :{
Slecht weer is (vaak) leuk maar dit is minder idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:46:26 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181249037
Kan alleen maar schoner zijn nu in Luik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181249152
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:46 schreef SpecialK het volgende:
Kan alleen maar schoner zijn nu in Luik.
vieze pauperstad idd
pi_181249787
Oh Wallonie..... gewoon een signaal van moeder natuur dat ze hun gore rommel eens moeten opruimen. Kkkkk Walen
U MAD?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:28:10 #6
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_181249791
Een "minitornado" :').
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_181249866
Ja maar wie gaat daar dan ook op de camping staan?! /gemiddeldefokker
pi_181249903
Het is wachten op eem voetbalfan die zegt dat het komt door het wervelende spel van Ajax
pi_181263190
Het is geen minitornade maar een "windval" ofzo las ik
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')