Ja, want de technologische ontwikkelingen hebben in die 15 jaar compleet stil gestaan.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat idee is al stokoud en wegens praktische en juridische bezwaren nooit van de grond gekomen. Koos Spee opperde dit al 15 jaar geleden.

Dat geldt ook voor forensen en studenten die op stap gaan. Ook maar verbieden?quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Snelheid is niet relevant volgens jezelf, maar toch vermeld je het terloops. Het gaat erom dat je aandacht vol op de omgeving is gericht. Het fietsen gaat bij de meesten vanzelf. Bij wielrenners is de aandacht meer gericht op het fietsen dan de omgeving, en dat komt echt niet omdat het hun allereerste meters op de fiets zijn.

Succes ermee. Vooral het juridische gedeelte.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, want de technologische ontwikkelingen hebben in die 15 jaar compleet stil gestaan.

Van mij hoeft er niets te veranderen. Ik vlieg gewoon met 35 de bejaarden voorbij over de stoep.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Succes ermee. Vooral het juridische gedeelte.

Als je met verbieden bedoelt sneller dan 25 km/u, ja. Gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor forensen en studenten die op stap gaan. Ook maar verbieden?

Het gaat toch niet om de snelheid, maar om de focus?quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je met verbieden bedoelt sneller dan 25 km/u, ja. Gelijke monniken gelijke kappen.

Je moet een op spierkracht voortbewogen voertuig niet spiegelen met een motorvoertuig. Met een lagere snelheid houd jij meer energie over om te concentreren.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de snelheid, maar om de focus?
Bovendien geldt op de meeste bromfietspaden reeds een maximum snelheid van 40. Dan moet je dus al het (semi) gemotoriseerde verkeer ook maximaliseren op 25.
Beter dan een extra rijbaan creëeren voor alles wat tussen de 25-45 wil rijden. Dan is dat prima. Anders racefietsers toestaan om op de weg te rijden.

Wat?quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je moet een op spierkracht voortbewogen voertuig niet spiegelen met een motorvoertuig. Met een lagere snelheid houd jij meer energie over om te concentreren.

Echt niet. Die ruimte is voor automobilisten. Fiets maar gewoon lekker 25km/h of minder. Gezeik allemaal.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:44 schreef BadderHaring het volgende:
Beter dan een extra rijbaan creëeren voor alles wat tussen de 25-45 wil rijden.

Ja, dat ken ik wel; ik ben bij 220km/h ook meer gefocused dan bij 50km/h.quote:Op zondag 19 augustus 2018 19:04 schreef BadderHaring het volgende:
Juist bij hoge snelheden zijn wielrenners meer gefocust.

Niet perse. Spelen veel meer factoren mee.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je moet een op spierkracht voortbewogen voertuig niet spiegelen met een motorvoertuig. Met een lagere snelheid houd jij meer energie over om te concentreren.

Ieuw, bah. Objectiviteit.quote:Op zondag 19 augustus 2018 19:51 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Niet perse. Spelen veel meer factoren mee.
Verder; dit hele topic staat vol met aannames en niet-onderbouwde beweringen. Kom nou eens een met een goed daadwerkelijk onderzoek waarin cijfers staan dat wielrenners meer dan andere type fietsers betrokken zijn bij verkeersongevallen.

Waarom? Ze vertonen vaak asociaal gedrag. Daar is geen onderzoek voor nodig.quote:Op zondag 19 augustus 2018 19:51 schreef Rodgrod het volgende:
Kom nou eens een met een goed daadwerkelijk onderzoek waarin cijfers staan dat wielrenners meer dan andere type fietsers betrokken zijn bij verkeersongevallen.

quote:Op zondag 19 augustus 2018 20:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom? Ze vertonen vaak asociaal gedrag. Daar is geen onderzoek voor nodig.
 Jawel, dat kan je niet zomaar stellen.

Zeker wel, empirisch onderbouwd (oftewel, ik was er bij).quote:Op zondag 19 augustus 2018 20:43 schreef Rodgrod het volgende:

Onderzoek het maar verder, want dit is niet een goed onderzoekquote:Op zondag 19 augustus 2018 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker wel, empirisch aangetoond (oftewel, ik was er bij).

Oh, maar dat heb ik ook niet nodig.quote:Op zondag 19 augustus 2018 20:46 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Onderzoek het maar verder, want dit is niet een goed onderzoek

Voor jou ja, voor een ander niet.quote:Op zondag 19 augustus 2018 21:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, maar dat heb ik ook niet nodig.
Mijn ervaringen in de afgelopen 30 jaar zijn voldoende voor mij om een oordeel te vellen.

Ik heb zelfs een keer gehad dat een mattie van ze op de motor probeerde de afslagen te blokkeren die het fietspad van zo'n jakkerende kudde randdebielen kruisen.quote:

Denk dat de meeste mensen het wel herkennen...quote:
 Als ongedierte een verkeersdeelnemer was...
 Als ongedierte een verkeersdeelnemer was...

Ja reden er ook allemaal Skoda’s bij enzo? En cameraploegen?quote:Op zondag 19 augustus 2018 21:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een keer gehad dat een mattie van ze op de motor probeerde de afslagen te blokkeren die het fietspad van zo'n jakkerende kudde randdebielen kruisen.

Nope. Amateur-wegpiraten.quote:Op zondag 19 augustus 2018 21:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja reden er ook allemaal Skoda’s bij enzo? En cameraploegen?
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |