abonnement Unibet Coolblue
pi_181234949
Mijn kat van 17 heeft een T4 van 88. Weet iemand of dat hoog is?
Te snel werkende schildklier bij de kat komt steeds meer voor las ik op internet, maar de oorzaak staat er niet bij. Iemand een idee? Iemand ervaring met oude kat met schildklierprobleem? Andere waardes van nier en lever etc. zijn binnen de normen.
pi_181235163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:24 schreef Loekie1 het volgende:
Weet iemand of dat hoog is?
Je zou de dierenarts eens kunnen proberen. Als ik vragen heb over het bloedonderzoek van onze katten, dan weet hij of zij meestal wel antwoord. Geen idee of dat ook voor jouw dierenarts geldt, maar je kan het eens proberen...
pi_181235720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zou de dierenarts eens kunnen proberen. Als ik vragen heb over het bloedonderzoek van onze katten, dan weet hij of zij meestal wel antwoord. Geen idee of dat ook voor jouw dierenarts geldt, maar je kan het eens proberen...
Ik heb zelf de uitdraai gevraagd en toen zag ik dat het 88 was. Toen had ik de dierenarts al gesproken en zij zei dat het te hoog was, maar nu zie ik ergens dat 75 nog als normaal wordt gezien.
pi_181237075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb zelf de uitdraai gevraagd en toen zag ik dat het 88 was. Toen had ik de dierenarts al gesproken en zij zei dat het te hoog was, maar nu zie ik ergens dat 75 nog als normaal wordt gezien.
Oke, nog een intelligente post van mij.

Los op: 88 - 75 =
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 23:02:58 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_181242090
Dat is wel heel erg anders dan bij mensen dan blijkbaar :D Ik hoor het wel vaker idd, meestal bij wat oudere dieren en met medicijnen vaak nog wel goed onder controle te houden. Heb je geen medicijnen gehad?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_181245957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:02 schreef senesta het volgende:
Dat is wel heel erg anders dan bij mensen dan blijkbaar :D Ik hoor het wel vaker idd, meestal bij wat oudere dieren en met medicijnen vaak nog wel goed onder controle te houden. Heb je geen medicijnen gehad?
Nee, ik ga het met voeding proberen. Jodiumvrij kattenvoer, bij de dierenarts verkrijgbaar. Hij mag dan alleen die brokjes en niets anders.
pi_181252818
Het hangt af van het apparaat dat gebruikt is om de waarde te bepalen. Wij gebruiken een apparaat waarbij de normaalwaarden tussen de 13 en 52 nmol/L liggen. Maar bij de faculteit hebben ze het over 45 nmol/L als bovengrens, gemeten met hun eigen apparatuur.
Dus, kortom, het hangt van de gebruikte labapparatuur af.

Schildklierproblemen komen regelmatig bij oudere katten voor. Je kunt het inderdaad met voeding proberen. Tip: laat het dan wel na enkele maanden nog een keer meten. Werkt dat niet voldoende, dan is er medicatie zoals felimazole e.d.
pi_181492120
Ik gaf mijn kat veel voer met vis als hoofdingrediėnt, en daar zit jodium in. Daarnaast gaf ik altijd kattemelk en nu lees ik dit:
Te veel jodium in melk bij 1 op 5 bedrijven
https://www.boerderij.nl/(...)-bedrijven-1187842W/
Weliswaar uit 2013 maar in kattenmelk zal dus ook het nodige jodium zitten.

Oftewel heb je een oudere kat, misschien een goed advies om niet altijd maar vis en melk te geven.
pi_181492171
Ik kan je aanraden om de kattenmelk in zijn geheel de deur uit te doen en gewoon water te geven. Wie ooit bedacht heeft dat (katten)melk gezond is voor volwassen dieren (of mensen..)..... :?
pi_181498970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 06:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, ik ga het met voeding proberen. Jodiumvrij kattenvoer, bij de dierenarts verkrijgbaar. Hij mag dan alleen die brokjes en niets anders.
Op aanraden van je dierenarts of ga je zelf dokteren?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181499000
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan je aanraden om de kattenmelk in zijn geheel de deur uit te doen en gewoon water te geven. Wie ooit bedacht heeft dat (katten)melk gezond is voor volwassen dieren (of mensen..)..... :?
Eens. Voorbeeld van vermenselijking van de kat. Al die snoepjes en melkjes en extraspeciale blikjes zijn dikke onzin.
Blikjes kunnen een optie zijn als de kat te weinig vocht krijgt of slecht eet (al krijgt hij dan vast weer veel zouten binnen) maar voor de rest niet teveel verwennen. Liefde van de kat gaat niet door de maag. Tenzij je hem daaraan laat wennen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181503027
Ik vraag me af, dat voer is jodium-arm of jodium vrij. Hij mag geen ander voer hebben, geen kattenmelk, niks, want dan zou de balans verstoord worden.
Maar als het gaat om jodiumvrij kattenvoer, dan kun je toch zelf bedenken welk voer jodium vrij is? Alles zonder vis en geen zuivel. Of zie ik dat verkeerd?
pi_181504240
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 19:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af, dat voer is jodium-arm of jodium vrij. Hij mag geen ander voer hebben, geen kattenmelk, niks, want dan zou de balans verstoord worden.
Maar als het gaat om jodiumvrij kattenvoer, dan kun je toch zelf bedenken welk voer jodium vrij is? Alles zonder vis en geen zuivel. Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt jodium aan alle levensmiddelen toevoegen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')