abonnement Unibet Coolblue
pi_181214475
Waarmee je (semi)professionele videoclips zou kunnen maken, iets waarmee je in principe prima voor de dag mee kunt komen op youtube zeg maar. :P Ik zoek iets waar je dan dus ook gave special effects mee kunt gebruiken, en dat het er niet allemaal te standaard uitziet.

Maar! Ik ben absoluut niet grafisch onderlegd verder.... Zou alleen wel graag leuke filmpjes in elkaar willen kunnen flansen. Nu heb ik daarvoor Filmora, maar ik denk dat het beter kan.

Wie o wie heeft er goede aanbevelingen? Tja, en als ik het dan toch vraag: is er ook gratis software te vinden waar je wat mee kan, of ga je toch wel wel echt betalen daarvoor. Dat lijkt me wel natuurlijk, maar toch maar even vragen. Je weet maar nooit. :)
Eens kijken
pi_181214915
Kdenlive.
Gratis dus goedkoper kan niet
pi_181214967
DaVinci resolve?
pi_181215456
Ik zou me eerst eens afvragen hoeveel tijd je wilt investeren. Om een professioneel resultaat te krijgen zul je veel tijd moeten investeren. De kosten van een licentie op een videobewerkingsprogramma zijn daarmee vergelijken een secundaire zaak.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181215457
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:40 schreef tailfox het volgende:
Kdenlive.
Gratis dus goedkoper kan niet
Ziet er goed uit.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:42 schreef JanCees het volgende:
DaVinci resolve?
Ziet er nog beter uit...
Eens kijken
pi_181215471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik zou me eerst eens afvragen hoeveel tijd je wilt investeren. Om een professioneel resultaat te krijgen zul je veel tijd moeten investeren. De kosten van een licentie op een videobewerkingsprogramma zijn daarmee vergelijken een secundaire zaak.
Ik merk met filmora al dat ik er gevoel voor heb, en dat smaakt zeker naar meer.
Eens kijken
pi_181215663
Vegas pro btw *O*
pi_181215885
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:42 schreef JanCees het volgende:
DaVinci resolve?
Die ziet er echt heel erg goed uit nu ik even verder aan het kijken ben! En dat gratis... ook voor 299 met extra functies om met met meerdere personen aan een project te werken en zo. Maar dat is voor mij (voorlopig) niet nodig. Super bedankt voor deze tip. Ziet er uitermate cool uit!
Eens kijken
pi_181235753
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:42 schreef JanCees het volgende:
DaVinci resolve?
Bij dit programma loopt de audio-file ontzettend te haperen bij het afspelen tussen het klooien door. Wat kun je daar aan doen?
Ik heb een vet snelle PC (I7-processor, 16GB-RAM geheugen), snap er niks van. Weet jij hoe dat zit?

Wel erg jammer, want het is echt een goed programma volgens mij. Anders maar een CPU/GPU-vriendelijker programma proberen. Ik heb een Intel HD graphics 4000 videokaart. Zal het daar aan kunnen liggen? Ik game verder nooit, dus nooit een reden gehad om een een of andere krachtpatser daarvoor te kopen. En wil ik ook liever niet doen eigenlijk ivm niet te breed bij kas te zitten nu.
Eens kijken
pi_181236169
Ik ben zelf prima tevreden over Hitfilm Express. Kun je best veel mee en werkt voor mij prima. Bekijk het maar eens of je het wat vind. Het is gratis overigens.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:56:18 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181236838
Avid Media Composer First
Is gratis
Is een versie van Avid media composer waar de functionaliteit die je niet nodig hebt als je geen bioscoop speelfilms monteert er uit is gehaald. Verder is het dezelfde sw. Avid is de industriestandaard in de filmindustrie.
https://www.avid.com/media-composer
Als je hiermee goed leert omgaan kan je er ook je werk van maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181237126
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Avid Media Composer First
Is gratis
Is een versie van Avid media composer waar de functionaliteit die je niet nodig hebt als je geen bioscoop speelfilms monteert er uit is gehaald. Verder is het dezelfde sw. Avid is de industriestandaard in de filmindustrie.
https://www.avid.com/media-composer
Als je hiermee goed leert omgaan kan je er ook je werk van maken.
Klinkt goed. Maar hoop dat je ook m'n een na laatste reactie hebt gelezen...
Waarschijnlijk is mijn videokaart niet echt geschikt voor GPU-vretende programma's, zoals bijvoorbeeld Da vinci resolve.
Hoge CPU heb ik echter wél. Is dit programma daar dan geschikt voor? Heb een Intel Graphics HD 4000 videokaart dus.
Eens kijken
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:29:56 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181239266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Klinkt goed. Maar hoop dat je ook m'n een na laatste reactie hebt gelezen...
Waarschijnlijk is mijn videokaart niet echt geschikt voor GPU-vretende programma's, zoals bijvoorbeeld Da vinci resolve.
Hoge CPU heb ik echter wél. Is dit programma daar dan geschikt voor? Heb een Intel Graphics HD 4000 videokaart dus.
Avid heeft veel oude code in hun sw, hebben niet oude code overboord durven gooien en hun programma helemaal opnieuw te schrijven zoals Apple dat deed met FCPX. Avid is een pakket dat veel CPU gebruikt en relatief weinig GPU

Als je echt snelle video editing wil en een volwaardig pakket, koop dan een Mac en FCPX, je werkt dan vele malen sneller. Reden voor veel pro’s om dat te gebruiken hoewel avid nog steeds de standaard is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181239767
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Avid heeft veel oude code in hun sw, hebben niet oude code overboord durven gooien en hun programma helemaal opnieuw te schrijven zoals Apple dat deed met FCPX. Avid is een pakket dat veel CPU gebruikt en relatief weinig GPU

Als je echt snelle video editing wil en een volwaardig pakket, koop dan een Mac en FCPX, je werkt dan vele malen sneller. Reden voor veel pro’s om dat te gebruiken hoewel avid nog steeds de standaard is.
Als ik het geld er zo even voor had, had ik morgen nog een gekocht. Maar die dingen zijn helaas nogal prijzig.
De strijd gaat nu tussen Hitfilm expres (die volgens mij niet veel GPU vraagt) en Avid MC die jij noemde. Ben even op youtube aan het kijken nu wat ze te bieden hebben.
Eens kijken
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:04 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_181240027
Ik zou er een nieuwe GPU inzetten en toch voor Resolve gaan. Heeft net als FCPX een 'schone' code en dat ga je echt wel merken.
Ik ga naar huis.
pi_181240221
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:56 schreef nietzman het volgende:
Ik zou er een nieuwe GPU inzetten en toch voor Resolve gaan. Heeft net als FCPX een 'schone' code en dat ga je echt wel merken.
Welke videokaarten trekken dat goed en zijn niet al te duur?
Eens kijken
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:07:05 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_181240428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:01 schreef Maharski het volgende:
Welke videokaarten trekken dat goed en zijn niet al te duur?
Daar zit ik niet diep genoeg in om iets zinnigs over te zeggen.

http://documents.blackmag(...)figuration_Guide.pdf
Pagina 36 en verder.
Ik ga naar huis.
pi_181241214
Is een GeForce GTX 1050 toereikend? Of een GeForce GT 1030- mogelijk zelfs (nog goedkoper)?
Eens kijken
pi_181241798
Nou hier komen mijn PC-specificaties. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen om de boel een beetje soepeler te maken zodat ik met Resolve kan gaan werken:

Processor: Intel Core i7 CPU@ 3,40 Ghz
Geïnstalleerd geheugen: 16GB
Type systeem: 64 bit X64-processor
Moederbord; ASUS P8-H61-MX-USB3

Als dat genoeg info is. Doe verder niet aan gamen, dus dat hoeft ie niet aan te kunnen.
Eens kijken
pi_181242389
https://www.ti-84shop.nl/(...)MEAkYASABEgLvu_D_BwE

Is dit aan te raden denken jullie?
Eens kijken
pi_181242642
Avid media composer ben ik iig aan het installeren. Ben benieuwd. Maar volgens mij is dat wel vrij ingewikkeld?
Ook Kdenlive maar even gedownload. Dat schijnt een hele lekkere workflow te hebben.
Ben wel een beginner. Dus misschien is met iets eenvoudigers (dat toch een hoop mogelijkheden heeft) beginnen wel het beste.
Eens kijken
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 16 augustus 2018 @ 23:37:00 #22
39237 crew  H_T
2733
pi_181242690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:32 schreef Maharski het volgende:
Avid media composer ben ik iig aan het installeren. Ben benieuwd. Maar volgens mij is dat wel vrij ingewikkeld?
Ook Kdenlive maar even gedownload. Dat schijnt een hele lekkere workflow te hebben.
Ben wel een beginner. Dus misschien is met iets eenvoudigers (dat toch een hoop mogelijkheden heeft) beginnen wel het beste.
Avid heeft wel een behoorlijke learning curve ja. Overigens hoef je als beginner niet af te gaan op de hoeveelheid mogelijkheden. Als een programma alleen acht basisdingen kan heb je die eerder onder de knie dan wanneer er 120 opties in zitten, waarvan je de meeste niet nodig hebt, omdat je dan blijft zoeken naar wat en hoe
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181242760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Avid heeft wel een behoorlijke learning curve ja. Overigens hoef je als beginner niet af te gaan op de hoeveelheid mogelijkheden. Als een programma alleen acht basisdingen kan heb je die eerder onder de knie dan wanneer er 120 opties in zitten, waarvan je de meeste niet nodig hebt, omdat je dan blijft zoeken naar wat en hoe
Nou ja, ik wil graag videoclips maken voor m'n eigen muziekproducties. En dan wil ik wel een beetje coole clips kunnen maken, waarin je bijvoorbeeld dingen zoals dit kan, om maar wat te noemen:


(dat geflits op de maat van de hihat bv)

Dat soort functies. En natuurlijk andere effecten.
Maar denk dat het goed is eerst maar eens kdenlive te checken. Avid is nu wel geïnstalleerd, maar of dat gaat werken... Misschien nog een brug te ver voor nu.
Eens kijken
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 16 augustus 2018 @ 23:51:27 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_181242872
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:42 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nou ja, ik wil graag videoclips maken voor m'n eigen muziekproducties. En dan wil ik wel een beetje coole clips kunnen maken, waarin je bijvoorbeeld dingen zoals dit kan, om maar wat te noemen:


(dat geflits op de maat van de hihat bv)

Dat soort functies. En natuurlijk andere effecten.
Maar denk dat het goed is eerst maar eens kdenlive te checken. Avid is nu wel geïnstalleerd, maar of dat gaat werken... Misschien nog een brug te ver voor nu.
God wat een irritant effect. Als je frame voor frame kijkt op Youtube (zet video op pauze en doe . of , ) dan kan je goed zien wat ze gedaan hebben: elk frame een shotwissel. Daar heb je geen fancy functies voor nodig, het is alleen een pokkewerk :P

Voor het maken van een video is het belangrijker dat je kan bedenken wat je wil maken dan dat je een programma hebt met alle opties die er maar zijn, terwijl je geen idee hebt wanneer of waarom je welk effect wil/moet gebruiken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181243277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
God wat een irritant effect. Als je frame voor frame kijkt op Youtube (zet video op pauze en doe . of , ) dan kan je goed zien wat ze gedaan hebben: elk frame een shotwissel. Daar heb je geen fancy functies voor nodig, het is alleen een pokkewerk

Voor het maken van een video is het belangrijker dat je kan bedenken wat je wil maken dan dat je een programma hebt met alle opties die er maar zijn, terwijl je geen idee hebt wanneer of waarom je welk effect wil/moet gebruiken
Ja dat is zo natuurlijk.

Nou, maar met kdenlive aan het klooien. Wat is dat toch altijd verschrikkelijk om met iets te beginnen en je kan nog helemaal niks. Wat heb ik vandaag toch weer een hoop tijd verneukt aan al die zooi.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')