abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 september 2019 @ 10:21:13 #151
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_189067375
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 08:32 schreef Firefly2708 het volgende:

[..]

S60 uit 2001
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.
Heeft er verschillende staan.
www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60
Graag verwijderen.
pi_189067620
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:21 schreef Charged het volgende:

[..]

Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen.
Heeft er verschillende staan.
www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60
Oh die zit in de buurt!
Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit?

Alvast bedankt voor je reactie!
  zondag 22 september 2019 @ 10:57:09 #153
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_189067791
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:43 schreef Firefly2708 het volgende:

[..]

Oh die zit in de buurt!
Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit?

Alvast bedankt voor je reactie!
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.
Graag verwijderen.
pi_189068005
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:57 schreef Charged het volgende:

[..]

Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo.
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!
  zondag 22 september 2019 @ 12:18:00 #155
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_189068703
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:15 schreef Firefly2708 het volgende:

[..]

Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten!
Top ^O^ .
Ik denk dat ik morgen ook even contact met ze opneem,Er staat een leuke V70N met schade.
Graag verwijderen.
pi_189088280
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht :)



En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt...
  dinsdag 24 september 2019 @ 05:00:47 #157
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_189093734
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 19:35 schreef pvdplanet het volgende:
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht :)

[ afbeelding ]

En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt...
*O*
Graag verwijderen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:00:38 #158
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_189159854
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig.
Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen.
Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP)
Natuurlijk 2 eland badges.

De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen.
Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten.
Graag verwijderen.
pi_189161274
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor :9~ ) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas :P Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden?
pi_189195701
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:00 schreef Charged het volgende:
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig.
Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen.
Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP)
Natuurlijk 2 eland badges.
[ afbeelding ]
De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen.
Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten.
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?
pi_189201252
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:13 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect?
ja inderdaad!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_189202371
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:44 schreef J.B. het volgende:
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor :9~ ) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas :P Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden?
Enige dat mij altijd op het hart gedrukt is door m'n 'auto mannetje' is dat aardgas motoren een stuk minder lang mee gaan dan wanneer hij alleen op benzine gelopen heeft.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:55:53 #163
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190080821
Pfff...1-ste week december de N weg voor 1-ste stap achterstallig onderhoud..het gaat flink knaken kosten maar goed,weer verkopen is geen optie.Beetje erg genaaid door verkoper maar so be it.
Brandplaatjes vervangen en dan hopen dat de verstuivers los willen.1 verstuiver moet vervangen worden,Draagarmen en veerpootlagers vervangen (Oke,dat zijn normale punten qua slijtage)
Oliebeurt,nieuwe voorbanden.
Distributieriem kan nog wel even,motorsteunen zijn twijfelachtig.
Het moet helaas in 2 stappen want de brandplaatjes en verstuiver zat even niet in het budget.
Daarna zou hij wel weer lekker fris en fruitig moeten zijn.

Dit weekend/komende week ook de extra's van de Classic demonteren en terug naar originele staat terugbrengen voordat hij naar het demontagebedrijf gaat.
LM velgen,veerpootbrug,XC grille,goede koplampen en US zij cligno's en nog wat ander klein spul..

(ik mis Dirk)
Graag verwijderen.
  Forum Admin zaterdag 23 november 2019 @ 12:26:01 #164
58651 crew  murp
murp
pi_190081103
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:54 schreef murp het volgende:
Mn afvoer van mn open dak lekt. Achter de passagierkant op de grond is soms een halve meer ;(

Gaat dat een duur klusje worden als ik het laat maken? ;(
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.

Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer :')

Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
  zaterdag 23 november 2019 @ 12:47:40 #165
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190081358
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:

[..]

Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.

Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer :')

Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Mooi ^O^
Graag verwijderen.
pi_190084814
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:26 schreef murp het volgende:

[..]

Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe.

Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer :')

Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed.
Netjes ^O^

Afgelopen week hield onze benzinemeter er mee op. Ik wist zeker dat de tank nog 80% vol zat, maar toch gaf de meter niks aan. Na een beetje googlen zag ik dat het meestal een draadbreukje bij de pomp was. Dus ook de stoute schoenen aangetrokken en de pomp uit de tank gehaald (viel nog reuze mee, was er met een half uurtje uit). En inderdaad een draadje stuk. Deze opnieuw gesoldeerd en de pomp weer terug geplaatst (kut klus :( , veel ruzie met de afsluitende rubber ring). Hij werkt nu weer als nieuw :D Tot zover mijn 1e avontuur met het repareren van een oude volvo :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_190089575
Dag allen, ik ben nieuw hier.
Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's.

(Foto van mijn huidige auto hier.)

Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles.

Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed.

Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab.
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.

Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.

Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_190091771
Ja hoi, nieuw hier!!

Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen.

Zoiets:
https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110

Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio.

https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a=

Dit is de huidige radio:


Hier een kiekje van mijn waggie:
PS4 online: micro_nl
pi_190092263
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:

Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.

Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.

Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Volvo C70 staat vanaf 2005 op hetzelfde platform (P1) als de Volvo C30, S40 en V50. Die hebben allemaal een facelift gehad rond 2010, maar dat is het dan ook. Bij mijn weten is bij die facelift eigenlijk is alleen het uiterlijk veranderd en is het interieur en de rest vrijwel hetzelfde gebleven.

Overigens delen al die auto's hetzelfde platform met de Ford Focus en de Mazda 3 van diezelfde periode, dus veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Mijn C30 had bijvoorbeeld geen reservewiel en dat wilde ik wel graag hebben aangezien ik alleen maar 's avonds laat lange afstanden rijd, daar ligt er nu een van een Ford Focus in.
pi_190144767
quote:
11s.gif Op zondag 24 november 2019 00:44 schreef guitarist het volgende:
Ja hoi, nieuw hier!!

Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen.

Zoiets:
https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110

Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio.

https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a=

Dit is de huidige radio:
[ afbeelding ]

Hier een kiekje van mijn waggie:
[ afbeelding ]
UP
PS4 online: micro_nl
pi_190145027
http://www.vervanguwautoradio.nl/Volvo-ISO-Kabel

Een iso verloop kabel heb je sowieso nodig. En soms ook iets voor je antenne.

http://www.vervanguwautor(...)02/Products/61350003
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 27 november 2019 @ 17:08:28 #172
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190153313
RIP grote vriend.

Vandaag naar het demontagebedrijf gegaan.
Toch nog dik 7 jaar bij ons gehad.
Graag verwijderen.
pi_190158495
S80 liep arm op 3 van de 6 cilinders.
Luchtmassameter vervangen ivm te hoge waarden.

De lambdasonde op bank 1 moest er ook aan geloven. 3 uur werk :(

Met de uitlaat naar beneden is losdraaien geen probleem maar om bij de stekker te komen is een ramp.

Motortje draait nu wel lekker rond :)

pi_190254671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 22:32 schreef delano.888 het volgende:
Dag allen, ik ben nieuw hier.
Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's.

(Foto van mijn huidige auto hier.)

Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles.

Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed.

Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab.
Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper.

Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden.

Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt!
Aanvullend nog 2 vragen, klopt het dat de 2 kleurige c70 bijna niet geleverd is? (Andere kleur dak), ik kan op google maar een paar foto's vinden van 2 kleurige versies, en een zilvere met zwart dak zou ik heel mooi vinden, maar daar kan ik zelfs niet 1 foto van vinden, is die wel uitgegeven?

En klopt het dat er vrijwel geen c70's te krijgen zijn met atomische verlichting? Ik zie op youtube dat het wel bestaat, maar van degene die online te koop staan lijkt geen enkele het te hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 december 2019 @ 17:22:51 #175
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190284933
Wat gebreken van de laatste aanwinst zijn verholpen..(kleine) rib uit het lijf maar de moeite waard.
Lekkage van de verstuivers is gefixed,nieuwe brandplaatjes en beugels.
2 draagarmen.
Beide veerpootrubbers en lagers.
Alle motor en baksteunen.
Stuurkogel en stuurstang koppelstuk.
Beurtje en uitlijnen.

Uiteindelijk viel het gelukkig mee omdat de verstuivers niet vast zaten.
Alles bij elkaar incl. montage ¤1730.
Uurtarief van ¤58 wat me eigenlijk ook niet echt tegenvalt.

Merkbaar verschil qua rijgedrag en motorvermogen en dat is altijd lekker. :)
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')