SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze op is hier te vinden
[ Bericht 5% gewijzigd door pfefferkatze op 15-08-2018 21:39:11 ]
Thanks, ga er achter aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:44 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zou contact opnemen met een specialist, die kunnen zulke dingen vaak ook. Nordicar zit dan meer bij jou in de buurt geloof ik
Volgens mij kan het bij de oudere modellen ook zelf met Vida, maar dat weet ik niet zeker(!).
Dank, had zin om de OP wat frisser en meer 2018 te maken.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 21:56 schreef powerflux het volgende:
Goede OP
Volgende week ga ik de 555.555 halen met mn v90. Dus ook de aluminium 6-cilinders kunnen het wel!
Dat kan natuurlijk niet,he.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 17:40 schreef IrishBastard het volgende:
Morgen kijken voor een 2011 Passion Red XC60 in Duitsland
Hopelijk is 't wat, anders zit ik best zonder
Tof dat de V nog lekker door stoomt!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet,he.
De S70 is alweer een weekje of 2 weg,Van Deyne heeft hem nou staan..was de beste optie.
De V70 gaat nog steeds erg lekker,nieuwe LPG pomp en tank,binnenkort vers rubber rondom,de 600.000 km. komt ook lekker dichtbij.
Wow,mooi man!,gefeliciteerd en veel veilige km's.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf ding! Wat voor motor zit erin?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice! Ga je veel plezier aan beleven, vermoed ik zoquote:Op zondag 26 augustus 2018 17:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Laatste serie 2.4 D5 met 215 PK
Heb je deze auto in Duitsland gekocht omdat het goedkoper is? Hoeveel duurder zou deze auto in Nederland zijn geweest? En welke kosten komen er nog bij om de auto in te voerenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:21 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tof dat de V nog lekker door stoomt!
In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben
Genoeg gekletst, plaatjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en omdat het aanbod qua opties vaak een stuk beter is. Daarmee kom je qua kosten vaak of goedkoper of gelijk uit, maar met een betere uitrustingquote:Op vrijdag 7 september 2018 19:30 schreef WcPot het volgende:
[..]
Heb je deze auto in Duitsland gekocht omdat het goedkoper is? Hoeveel duurder zou deze auto in Nederland zijn geweest? En welke kosten komen er nog bij om de auto in te voeren
Jaquote:Op zaterdag 15 september 2018 21:43 schreef WcPot het volgende:
Is een grote onderhoudsbeurt inclusief het vervangen van een distributieriem voor ¤699.- een nette prijs voor een V60 1.6 D2
Yep, dat zijn altijd de lastige momenten, de moeilijke keuzes.quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Zijn zeker fijne auto's.quote:Op vrijdag 7 september 2018 18:04 schreef Maegrim het volgende:
Net met m'n pa zijn afgeragde XC70 ingeruild voor een heel nette V70R uit 2003, fijne auto zeg.
koop je voor 1000 of 2000 een vervanger die het langer gaat volhouden? ook een gok..quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Wat moet er gerepareerd worden tegen welke kosten?quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt.
Is een gok inderdaad. Speelt ook mee dat de noodzaak van een zware diesel er niet meer is en ik best met wat kleiners uit de voeten zou kunnen. Maar ben er nog niet over uit. Het blijft natuurlijk een heerlijke auto om te rijden.quote:Op woensdag 19 september 2018 16:31 schreef powerflux het volgende:
[..]
koop je voor 1000 of 2000 een vervanger die het langer gaat volhouden? ook een gok..
van deze weet je alles ondertussen. als je eigenlijk tevreden bent: houden. als je het ding niet kan uitstaan of weet dat er nog 100 andere zaken eigenlijk moeten worden hersteld: andere kopen.
Uit mijn hoofd; draagarmen, remleidingen rondom, 2 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren.quote:Op woensdag 19 september 2018 17:56 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Wat moet er gerepareerd worden tegen welke kosten?
Standaard slijtage, als de rest goed is gewoon doen.quote:Op woensdag 19 september 2018 19:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd; draagarmen, remleidingen rondom, 2 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren.
Edit; en fuseekogels? Of zat dat weer in de draagarmen verwerkt? Ben echt een leek op dat gebied.
Mag niks kosten he.quote:Op woensdag 19 september 2018 19:45 schreef Maegrim het volgende:
daar doe je zo'n auto toch niet voor weg?
Onzin, ik heb in de loop der jaren nooit op onderhoud bespaard, maar het houdt wel een keer op. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een oudere auto onderhouden geld kost, maar wéér 1000 euro aan deze auto besteden is in mijn huishoudboekje wel het overwegen waard. Tel daarbij op dat ik niet per se een zware station meer hoef te rijden en je hebt de twijfel of ik het nog waard vindt.quote:
Oke, dan zijn de draagarmen (+ uitlijnen) nu slechts het onderhoud wat nodig is, aangezien de banden en remleidingen slijtage delen zijn die je prima in kan plannen. Niks geks aan de hand dus en toeval dat het samen valt. 1000 is pas veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit van de banden die ze leveren en de kosten van de draagarmen. Qua uren moet het eigenlijk wel mee vallen voor een degelijke monteur, tenzij alles vast geroest zit. Maar dat zou jouw mededeling over onderhoud dan tegen spreken.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Onzin, ik heb in de loop der jaren nooit op onderhoud bespaard, maar het houdt wel een keer op. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een oudere auto onderhouden geld kost, maar wéér 1000 euro aan deze auto besteden is in mijn huishoudboekje wel het overwegen waard. Tel daarbij op dat ik niet per se een zware station meer hoef te rijden en je hebt de twijfel of ik het nog waard vindt.
Eens wel. Als je je handen niet verkeerd om hebt staan kun je draagarmen prima zelf doen (bij een classic moet wel het blok ff een beetje opgetild) of bij een beun oid. Is in twee tot drie uur als amateur zelfs gepiept. Origineel kosten de armpjes een euro of 300 voor twee denk ik. Uitlijnen ¤70 of zo.quote:Op woensdag 19 september 2018 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke, dan zijn de draagarmen (+ uitlijnen) nu slechts het onderhoud wat nodig is, aangezien de banden en remleidingen slijtage delen zijn die je prima in kan plannen. Niks geks aan de hand dus en toeval dat het samen valt. 1000 is pas veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit van de banden die ze leveren en de kosten van de draagarmen. Qua uren moet het eigenlijk wel mee vallen voor een degelijke monteur, tenzij alles vast geroest zit. Maar dat zou jouw mededeling over onderhoud dan tegen spreken.
Voor een tweedehands auto houd ik altijd 1000 apart voor extra onderhoud en of vervanging, want je weet nooit wat je koopt. Defecte koppeling, lekke uitlaat, banden die vernieuwd moeten worden, kromme draagarm, gare wiellagers, een heleboel versleten delen die je in principe niet snel ziet of een elektronica probleem... je weet nu wat je hebt als het goed is.
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig)quote:
Nee, joh! Automaat is .quote:
Prima,echt wel goed.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:23 schreef IrishBastard het volgende:
Cool! Hoe rijdt zo'n C6 nou?
Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe voorbanden laten monteren bij de Duitse dealer (waren nog niet geleverd toen ik de auto ophaalde...). Zijn Pirelli Scorpion Verde geworden. Scheelt een stuk in geluid met de vorige banden (kwamen van achter en waren gecupt).
Ook beetje kunnen doorrijden in Duitsland, maar vanwege regen en drukte op de route niet boven de 190 uit gekomen. Loopt wel veel beter en een stuk strakker/stabieler dan de V70. Die werd boven de 180 wat zweverig, heeft de XC60 helemaal geen last van
Daarna even een nieuwe sticker voor in het logo, een nieuwe R Design badge en twee clipjes voor de raamstijl opgehaald. Stijl is één clipje stuk dus die sluit niet helemaal en de sticker en badge zijn omdat hij er laatst zo bij stond:
[ afbeelding ]
Sticker zat bij aankoop al los (en kosten welgeteld ¤5,65 ) en die badge is gewoon jammer zo zonder kleur (ook al bij aankoop).
Daarnaast een setje 18 inch Cratus met winterbanden opgehaald zodat ik nu wel even klaar ben
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 23:59 schreef Mubassie het volgende:
Ook maar eens even posten!
Tijd geleden een ritje mogen maken in de V40 van een bekende. Man wat een genot!
Nu was mijn Opel toch aan vervanging toe en ben ik me ook eens in Volvo gaan verdiepen. Paar proefritjes gemaakt in de V40 en de V60.
Uiteindelijk is de keus gevallen op een V40 D2 Summum uit 2013 met 95000 op de teller. Bomvol opties en ziet er op een puntje steenslag van binnen en buiten nog helemaal perfect uit.
Nu bijna 2 weken in bezit en ik moet zeggen.. Dit maakt autorijden weer leuk
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doen
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee, want sommigen vinden het geen ekte Volvo..
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.quote:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:54 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen.
Sommige fabrikanten kiezen er voor ze te verbergen in het design, anderen stellen ze trots ten toon. Check de voorkant eens van de Audi Q8, daar zitten twee knoeperts van sensorbulten in de voorgrill verwerkt. Bewust, om te laten zien dat ie vol zit met verkeershulpfuncties en snufjes.
Ja da's waar, dat zijn al die units bij de achteruitkijkspiegel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:57 schreef IrishBastard het volgende:
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellen
Omdat die samen met de Mitsubishi Carisma is ontwikkeld en gebouwd (in Born bij Nedcar) en daardoor ook heel veel onderdelen deelt. Volgens bepaalde Volvo-puristen is het daardoor geen echte Volvo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Volvo C30/S40/V50? Ik vind de dimlichten echt bijzonder matig (eigenlijk gewoon slecht), maar ik begrijp ook dat de Canbus van die generatie Volvo (P1?) nogal problematisch is.
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:15 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren begonnen met operatie 'elimineer windgeruis'. Enige minpunt van de XC60 is namelijk dat hij boven de 115 behoorlijk begint te suizen. Lijkt me toch niet normaal voor een auto uit deze klasse
Dus maar gaan plakken en de snelweg op. Hier stond ik bij het werk van Winterstorm weer bij te plakken want kon het probleem nog niet vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk maar opgegeven. Een volgende keer wil ik de volledige onderrand van de voorruit doen. De ruit lijkt namelijk vervangen (jaartal 2013 is toch nieuwer dan de auto ) dus mogelijk ergens niet goed afgedicht. Wel frustrerend dit
Niet dat t mij uitmaakt, maar tis een Mitsubishi Carisma platform. Verder helemaal niks mis mee, net als de 4xx nageneog identiek is aan de Renault 19. Maar als je in de grotere broertjes er van stapt die rond die zelfde tijd op de markt kwamen zoals de S80 en een jaar later de V70II, ja sept 99 alweer. Dan merk je het wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:48 schreef racerdkb het volgende:
[..]
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is?
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:44 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand).
Officieel zouden de complete units vervangen moeten worden (kost veel geld ), maar er zijn ook aftermarket lenzen/projectoren te koop die je erin kunt schroeven. Setje van 2 stuks was iets van ¤150,-. Levert bij mij echt een bak licht op, maar is wel xenon ipv halogeen.
Mocht je meer info willen hebben, moet je het maar even laten weten. Zoek ik de site even op.
Het blijkt het rubber rond het panorama dak te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai.
Ja t zegt wel wat over de huidige kwaliteit en dat ze geen drol meer in real life gaan zitten testen
Ik zie overigens dat ik het eea ook gepost heb in bericht 262 van het vorige deel (link plaatsen lukt mij mobiel nu niet).quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 21:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |