abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:35:12 #276
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus je gelooft sowieso niet in het nut van debat? Of moet alleen debat met kwetsbare mensen voorkomen worden? Wat is precies je standpunt?
Ik heb verder geen standpunt, ik speel alleen maar advocaat van de duivel. Probeer de logica van bepaalde meningen in te zien door ze zelf een keer uit te spreken en te verdedigen.

Maar goed; debat is heel nuttig om bepaalde onderwerpen op de agenda te krijgen. Om mensen (die zelf deelnemen aan het debat) te overtuigen is het suboptimaal. Uiteindelijk wat je dus met debat bereikt (als het gaat om integratie en minderheden) is dat de rechts-populist steun krijgt voor zijn plannen om minderheden te gaan pesten terwijl die laatste groep zich alleen maar minder thuis voelt in de Nederlandse samenleving in plaats van dat ze overtuigd raken van de Westerse visie op de gang van zaken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:35:35 #277
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177202
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ha, daar heb ik gisteren een mooi sociologisch verantwoorde blog over geschreven. Ik beschouw de nadruk op debat ipv discussie juist als positief.
DM eens een linkje dan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181177235
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gok dat de meerderheid van de autochtone mannen weinig moet hebben van homo's. Als ik hoor hoe in mijn omgeving over die bruinwerkers wordt gesproken.
Mongolen daarentegen weer wel?
Lal niet zo dom, alsof men daar mee afgeverfd wil zijn als men niet zelf eentje is.
Neemt echter niet weg dat ik deze echter toch in hun waarde laat, en als het mij te kortbij komt ben ik weg.
pi_181177246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik heb verder geen standpunt, ik speel alleen maar advocaat van de duivel. Probeer de logica van bepaalde meningen in te zien door ze zelf een keer uit te spreken en te verdedigen.

Maar goed; debat is heel nuttig om bepaalde onderwerpen op de agenda te krijgen. Om mensen (die zelf deelnemen aan het debat) te overtuigen is het suboptimaal. Uiteindelijk wat je dus met debat bereikt (als het gaat om integratie en minderheden) is dat de rechts-populist steun krijgt voor zijn plannen om minderheden te gaan pesten terwijl die laatste groep zich alleen maar minder thuis voelt in de Nederlandse samenleving in plaats van dat ze overtuigd raken van de Westerse visie op de gang van zaken.
Hm. Ik ben toch aanmerkelijk optimistischer dan dat.
pi_181177255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mongolen daarentegen weer wel?
Lal niet zo dom, alsof men daar mee afgeverfd wil zijn als men niet zelf eentje is.
Neemt echter niet weg dat ik deze echter toch in hun waarde laat, en als het mij te kortbij komt ben ik weg.
Waarom reageer jij op mij?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:38:03 #281
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat de PvdA blijkbaar niet meer dan 38 geschikte politici tot zijn beschikking had en toen niet anders kon dan de lijst aanvullen met ultraconservatieve Erdogan-aanhangers.
Dat is niet cynisch maar realistisch. 38 zetels is in het versplinterde politieke landschap écht heel veel. Het is ook geen toeval dat de VVD hetzelfde probleem heeft met figuren als Haga en Berckmoes.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181177289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat is niet cynisch maar realistisch. 38 zetels is in het versplinterde politieke landschap écht heel veel. Het is ook geen toeval dat de VVD hetzelfde probleem heeft met figuren als Haga en Berckmoes.
Andersom dan: waarom voelen ultraconservatieve Erdogan-aanhangers zich thuis bij de PvdA? Dan doet de PvdA echt iets verkeerd.
pi_181177299
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom reageer jij op mij?
Mag dat niet dan?
En het gaat mij niet om jou maar om die welke meelezen.
pi_181177305
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gok dat de meerderheid van de autochtone mannen weinig moet hebben van homo's. Als ik hoor hoe in mijn omgeving over die bruinwerkers wordt gesproken.
Het "homo-zijn" wordt vaak nog wel getolereerd, maar openlijke uitingen van affectie lijken toch voor verbazend veel mannen een stap te ver. Toch bijzonder hoeveel mensen er nog vielen over die Suit Supply advertentie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:42:37 #285
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_181177357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:35 schreef Euribob het volgende:
Maar goed; debat is heel nuttig om bepaalde onderwerpen op de agenda te krijgen. Om mensen (die zelf deelnemen aan het debat) te overtuigen is het suboptimaal. Uiteindelijk wat je dus met debat bereikt (als het gaat om integratie en minderheden) is dat de rechts-populist steun krijgt voor zijn plannen om minderheden te gaan pesten terwijl die laatste groep zich alleen maar minder thuis voelt in de Nederlandse samenleving in plaats van dat ze overtuigd raken van de Westerse visie op de gang van zaken.
Debat heeft als kenmerk dat de deelnemers aan het debat niet overtuigd worden of zelfs kunnen worden. Het is inderdaad nadrukkelijk niet de bedoeling van een debat om PVV'ers en moslims dichterbij elkaar te brengen. Dat zal niet lukken, hoeveel thee en meditationsessies je er ook tegen aan gooit.

Maar waarom is dat nodig? Het gaat erom dat groepen hun zienswijze kunnen uitdragen en hun positie in het maatschappelijk veld kunnen opeisen. Het is een kenmerk van een samenleving dat groepen elkaar in de weg zitten, tegengestelde belangen hebben of fundamenteel anders tegen grote zaken aankijken. Mensen hoeven het niet met elkaar eens te worden: mensen moeten elkaar de ruimte gunnen en groepen moeten ook de gelegenheid krijgen om hun vierkantemeters samenleving te beschermen.

Als het debat goed gevoerd wordt, zal de zwijgende meerderheid nooit met de activistische minderheid meegaan om allerlei radicale plannen uit te voeren om een andere minderheid het leven zuur te maken. Het zal er wel voor zorgen dat een conflict niet escaleert. Dat de ruimte verdeeld wordt en mensen zich berusten in de ruimte die zij hebben gewonnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:42:59 #286
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Ik ben toch aanmerkelijk optimistischer dan dat.
Hoe lang trekt het politieke centrum in Nederland/West-Europa nu al naar rechts? Komt die verschuiving doordat rechts plotseling een groepje intelligentsia heeft aangeboord dat zo veel competenter en slimmer is dan links? Als ik Baudet hoor spreken lijkt me dat toch niet.

Veranderingen van de politieke visie komen door veranderingen in de samenleving, zij het demografisch, technologisch of economisch. Debat is alleen maar een katalysator van die veranderingen. Elk integratiedebat dat we in Nederland voeren leidt alleen maar tot een versterking van de ruk naar rechts.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181177368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
En het gaat mij niet om jou maar om die welke meelezen.
Kerel, ik kan die onzin van jou niet eens ontcijferen, dus doe geen moeite en houd gewoon lekker je smoel tegen mij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181177419
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik kan die onzin van jou niet eens ontcijferen, dus doe geen moeite en houd gewoon lekker je smoel tegen mij.
Of ik mijn mond houden doe maak ik nog altijd zelf uit, wie ben jij dat jij denkt mij de mond te kunnen snoeren?
Voor mij ben jij tot nog toe nog minder als het vuil onder mijn nagels, en als het je niet aanstaan doet negeer het gewoon. Doe ik ook met sommige reacties waar ik niks mee kan.
pi_181177467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hoe lang trekt het politieke centrum in Nederland/West-Europa nu al naar rechts? Komt die verschuiving doordat rechts plotseling een groepje intelligentsia heeft aangeboord dat zo veel competenter en slimmer is dan links? Als ik Baudet hoor spreken lijkt me dat toch niet.

Veranderingen van de politieke visie komen door veranderingen in de samenleving, zij het demografisch, technologisch of economisch. Debat is alleen maar een katalysator van die veranderingen. Elk integratiedebat dat we in Nederland voeren leidt alleen maar tot een versterking van de ruk naar rechts.
Hoe dan ook: dat Vrij Links lijkt me een mooi initiatief. Hoop dat het wat wordt.
pi_181177493
Negeer dat getroll nou gewoon. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:48:46 #291
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe dan ook: dat Vrij Links lijkt me een mooi initiatief. Hoop dat het wat wordt.
Zeker.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181177554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of ik mijn mond houden doe maak ik nog altijd zelf uit, wie ben jij dat jij denkt mij de mond te kunnen snoeren?
Voor mij ben jij tot nog toe nog minder als het vuil onder mijn nagels, en als het je niet aanstaan doet negeer het gewoon. Doe ik ook met sommige reacties waar ik niks mee kan.
Je reageert op alles, idioot. En allemaal is het even achterlijk. Dus nogmaals: doe iedereen een plezier en houd gewoon lekker je smoel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181177586
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je reageert op alles, idioot. En allemaal is het even achterlijk. Dus nogmaals: doe iedereen een plezier en houd gewoon lekker je smoel.
Luister gewoon naar Monolith, niet vaak kwam er zoveel wijsheid uit deze zijn toetsenbord.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:23 #294
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181177615

Mensen, is dit satire? Ik ben er nog niet over uit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:52:55 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181177630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat de PvdA blijkbaar niet meer dan 38 geschikte politici tot zijn beschikking had en toen niet anders kon dan de lijst aanvullen met ultraconservatieve Erdogan-aanhangers.
In economisch en sociaal opzicht is DENK helemaal niet conservatief, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181177788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Debat heeft als kenmerk dat de deelnemers aan het debat niet overtuigd worden of zelfs kunnen worden. Het is inderdaad nadrukkelijk niet de bedoeling van een debat om PVV'ers en moslims dichterbij elkaar te brengen. Dat zal niet lukken, hoeveel thee en meditationsessies je er ook tegen aan gooit.

Maar waarom is dat nodig? Het gaat erom dat groepen hun zienswijze kunnen uitdragen en hun positie in het maatschappelijk veld kunnen opeisen. Het is een kenmerk van een samenleving dat groepen elkaar in de weg zitten, tegengestelde belangen hebben of fundamenteel anders tegen grote zaken aankijken. Mensen hoeven het niet met elkaar eens te worden: mensen moeten elkaar de ruimte gunnen en groepen moeten ook de gelegenheid krijgen om hun vierkantemeters samenleving te beschermen.

Als het debat goed gevoerd wordt, zal de zwijgende meerderheid nooit met de activistische minderheid meegaan om allerlei radicale plannen uit te voeren om een andere minderheid het leven zuur te maken. Het zal er wel voor zorgen dat een conflict niet escaleert. Dat de ruimte verdeeld wordt en mensen zich berusten in de ruimte die zij hebben gewonnen.
Links heeft in dat debat vooral de rol van (onrust) stoker op zich genomen de afgelopen decennia: ''Hij zegt iets slechts over jullie (omdat jullie bruin zijn)! Wat een xenofoob! Straks moeten jullie de treinen in! Haat hem!!''

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 14:00:29 ]
pi_181177821
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Euribob het volgende:

Mensen, is dit satire? Ik ben er nog niet over uit.
Die serie hebben ze ook over poker, dus ik denk het niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181177936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In economisch en sociaal opzicht is DENK helemaal niet conservatief, volgens mij.
Het zijn Erdoganisten. Die zijn nog conservatiever dan de SGP.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:08:38 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181177988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zijn Erdoganisten. Die zijn nog conservatiever dan de SGP.
Whatever. DENK is gewoon de logische reactie op de xenofobie in Nederland. Het heeft nog verbazend lang geduurd eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181178027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Whatever. DENK is gewoon de logische reactie op de xenofobie in Nederland. Het heeft nog verbazend lang geduurd eigenlijk.
Wat dat betreft sluiten ze uitstekend aan op het bovenstaande. Als ze een politieke partij vormen, dan moet er wel met ze in debat worden gegaan. Rijkelijk laat, maar blijkbaar zijn ze pas niet meer te zwak en zielig als ze zich politiek organiseren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')