Nu heb ik gister een Chromatische C aangeschaft, maar het valt niet mee
Dus mijn vraag :heeft iemand nog tips om op zo'n ding te leren spelen?
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:40 schreef markjacoo het volgende:
even die Chromatische aan de kant gooien en een eenvoudig dingetje kopen. gewoon c-tje. dan is het gewoon een kwestie van veel doen. het gevoel krijg je vanzelf. het is een makkelijk instrument.
Er had iemand trouwens een paar maanden terug een linkje geplaatst naar een site met allemaal oefenmateriaal... Kan alleen zo snel niet de link vinden.
het ging mij wel aardig af maar op een gegeven moment strandde ik ergens waarvoor je heel veel moest oefenen en nou heb ik er al een tijd niet meer naar gekeken
dus ja dan kom je weer op het cliche antwoord uit: veel oefenen
voor de rest is veel luisteren en zelf aanklooien/ mee spelen ook een goede les..
persoonlijk vind ik, dat, van de gewone harps, de Lee Oscars het mooiste geluid hebben...
goeie platen/ artiesten om te luisteren:
Muddy Waters
Rod Piazza (live!!! )
Jerry Portnoy / oa erg kewl op Eric Clapton- Blues (cd)
James Cotton
Junior Wells (erg goed met Buddy Guy)
dit zijn wel groomeersters, maar het geeft wel een ideeen...
[Dit bericht is gewijzigd door ForrestX op 29-12-2002 20:37]
quote:Stevie Wonder - Isn't She Lovely?
Op zondag 29 december 2002 20:35 schreef japeke het volgende:nog iemand tips om leuke solo's te spelen?
En iedereen zegt wel dat ik niet op een chromatische moet beginnen, maar ik hoef dat schuifding toch ook niet te gebruiken?
Als ik dat niet doe, werkt ie toch gewoon hetzelfde als een C harpje? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Thnx voor de reacties in ieder geval!
quote:Ken je de band Blues Traveler?
Op zondag 29 december 2002 20:35 schreef japeke het volgende:
.... nog iemand tips om leuke solo's te spelen?
[Dit bericht is gewijzigd door AcidFog op 30-12-2002 22:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |