abonnement Unibet Coolblue
pi_181157339
Eind volgende maand gaat mijn neefje (28) trouwen. Nu is het zo dat ik al ongeveer 6 a 7 jaar bewust geen contact meer heb met mijn familie omdat een ander neef dit ik vertrouwde al mijn privézaken waar ik mee zat in de familie heeft gegooid en waar mijn stiefzus nog een schep bovenop doet.

Er is gevraagd door de ouders van dat neefje dat gaat trouwen om te helpen op de bruiloft met voorbereidingen. Dat hebben zij aan mijn ouders gedaan die volmondig 'ja' hebben geantwoord.
Punt is dat ik eigenlijk niks met deze bruiloft te maken wil hebben en ook niet met mijn neefje. Anderzijds staan mijn ouders erop dat ik meehelp omdat zij de familie later nodig gaan hebben bij overlijden etc.

Ik zie er tegenop dat ik met mijn andere neefjes en nichtjes die ik al jaren niet heb gezien of gesproken in één ruimte moet zijn en dan moet gaan praten alsof er niets aan de hand is.
Iemand tips of dergelijke situatie meegemaakt en adviezen?
  maandag 13 augustus 2018 @ 17:37:26 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_181157415
Je ouders gaan even voor jou beslissen dat jij mee gaat helpen? Je bent toch geen 12 meer lijkt me? Ze hadden bij mij de boom in gekund met die bruiloft, helemaal als je niet op goede voet staat met je neven en nichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SgtPorkbeans op 13-08-2018 17:42:46 ]
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_181157452
Nodig hebben bij overlijden? :?


8)7
Somebody that I used to know
  Spellchecker maandag 13 augustus 2018 @ 17:39:32 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181157459
Wat hierboven gezegd wordt. Ik zou vriendelijk bedanken.
Sterkte.
  maandag 13 augustus 2018 @ 17:42:21 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_181157518
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:39 schreef maily het volgende:
Wat hierboven gezegd wordt. Ik zou vriendelijk bedanken.
Sterkte.
Dit dus.

Je ouders kunnen niet voor jou beslissen dat jij naar de bruiloft gaat en ook nog mee moet helpen.
pi_181157572
Ik zou lachend wat middelvingers opsteken terwijl ik de ruimte uitliep.

Je ouders mogen gaan helpen, prima, maar jij bepaalt zelf wel of je er ook maar iets mee te maken wil hebben.
Dat van het overlijden en nodig hebben snap ik trouwens ook niet helemaal, qua erfenis ofzo? Heb je niet nodig, hun misschien ja, maar jij niet.
pi_181157604
Leuk zulke ouders. Je bent een eigen mens, met een eigen leven en maakt je eigen keuzes. Vertel ze dat maar.
pi_181157637
Ik heb best veel mensen in mijn omgeving gehad die zijn overleden, die heb dat bijna allemaal zonder hulp gedaan.

Als je geen zin hebt hierin, moet je het vooral niet doen. Je ouders zijn zolang je een kind bent degenen die de meeste beslissingen voor je maken, maar je bent niet hun slaafje. Ik denk dat je eens tegen de stroming in moet gaan.

En als je volwassen bent, al helemaal. Ze zullen uiteindelijk je keuzes moeten respecteren, er zit niks anders voor ze op.
-nee-
pi_181157642
Gewoon nee zeggen klaar
Ik zwaai naar dieren.
pi_181157693
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:49 schreef Geerd het volgende:
Gewoon nee zeggen klaar
pi_181157890
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:47 schreef Myrr het volgende:
Leuk zulke ouders. Je bent een eigen mens, met een eigen leven en maakt je eigen keuzes. Vertel ze dat maar.
"I'M A SOUVEREIGN CITIZEN!!1!1!1!!!!"

Maar ff serieus.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:32 schreef stokj het volgende:
Anderzijds staan mijn ouders erop dat ik meehelp omdat ZIJ de familie later nodig gaan hebben bij overlijden etc.

Zij. Dan moeten zij het doen. Niet jij
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181157968
Ik heb recentelijk de bruiloft van een nichtje geskipt die ik als 6 jaar niet heb gesproken. Mijn ouders en zus vonden dat jammer en raar, maar ik vond het onzin om naar een bruiloft te gaan die me niet interesseert en waarbij ik alleen verplicht word uitgenodigd omdat ik familie ben. Scheelt mij een dag van mijn leven en haar een mond minder te voeden (of twee, mijn vriend mocht ook komen maar die heeft het niet eens overwogen).

Tja, in the end is het jouw leven en beslis je zelf wat je doet. Dat vindt misschien niet iedereen tof, maar daar moeten ze dan maar aan wennen. In mijn ervaring draaide iedereen redelijk snel bij.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:10:14 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181158059
Dat is inderdaad een ongemakkelijke situatie.
Maar hoe oud ben je? Als je er niet heen wil dan ga je toch gewoon niet? Lekker boeiend wat je ouders daar van zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181158103
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Je ouders gaan even voor jou beslissen dat jij mee gaat helpen? Je bent toch geen 12 meer lijkt me? Ze hadden bij mij de boom in gekund met die bruiloft, helemaal als je niet op goede voet staat met je neven en nichten.
Deze Fipo ^O^
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181158234
Gereformeerde familie zeker?
pi_181158807
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:02 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

"I'M A SOUVEREIGN CITIZEN!!1!1!1!!!!"

Maar ff serieus.

[..]

Zij. Dan moeten zij het doen. Niet jij
Wat?

Je reactie terzijde, het is gewoon zo. Ik doe geen ene fuck voor anderen die voor zichzelf iets van mij willen en waar ik geen zin in heb. Tenzij boodschappen doen voor iemand die ziek is ofzo, maar dit soort dingen? Joehoe.
pi_181159606
Gewoon niet doen. Ervanuitgaande dat je 18+ kunnen ze de tering krijgen
pi_181159886
Uit je postgeschiedenis valt te halen dat je 30+ bent.

Als je als 30+'er niet weet dat je zelf bepaalt waar je zin in hebt...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 19:48:57 ]
pi_181164627
Misschien proberen je oom/tante/ouders je stiekem weer een beetje terug in de familie te halen :P

Verwijt je die neef die gaat trouwen ook iets of was het alleen die andere neef die iets fout gedaan heeft?

Waren die privézaken zo schandalig dan dat je er met de hele familie om gebroken hebt?

Denk je dat ze je nog steeds raar aankijken om die dingen van toen?

Zou je er niet weer beetje bij betrokken willen worden? Je hoeft natuurlijk geen vrienden te worden of zo maar zo'n familiedag 1x in jaar of zo?
pi_181173043
Als je 30+ bent snap ik niet eens dat dit een probleem is. Zeg gewoon 'nee' tegen je ouders, en 'nee' tegen je familie en ga een dagje naar het strand tijdens de bruiloft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:50:25 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181173660
Ik denk TS uit een migrantengezin komt waar veel aan wordt gehecht aan bepaalde familiebanden?

Ik heb zelf zoiets meegemaakt en ik heb er spijt van gehad. Je zit de heledag in dezelfde ruimte met mensen waar je een hekel aan hebt en de schone schijn op te houden. Dus ik zou het niet doen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181173948
De tering ...

Dus niet alleen laat jij als 30-jarige je ouders bepalen of en hoe jij met andere familieleden omgaat, je laat zelf ook nog eens een of andere ruzie met een totaal ander familielid je contact met en hulp voor het trouwende neefje in de weg staan? Is iig duidelijk van wie je die belabberde omgangsvormen geleerd hebt.

Zeker dat je zelf wel volwassen bent?
"Pools are perfect for holding water"
pi_181176784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:50 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik denk TS uit een migrantengezin komt waar veel aan wordt gehecht aan bepaalde familiebanden?

Ik heb zelf zoiets meegemaakt en ik heb er spijt van gehad. Je zit de heledag in dezelfde ruimte met mensen waar je een hekel aan hebt en de schone schijn op te houden. Dus ik zou het niet doen.
Klopt, in onze cultuur is het gebruikelijk dat bij overlijden etc de familie helpt. Ikzelf denk er ook zo over om alles gewoon alleen te doen.
pi_181176814
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:17 schreef Fokpop het volgende:
Misschien proberen je oom/tante/ouders je stiekem weer een beetje terug in de familie te halen :P

Verwijt je die neef die gaat trouwen ook iets of was het alleen die andere neef die iets fout gedaan heeft?

Waren die privézaken zo schandalig dan dat je er met de hele familie om gebroken hebt?

Denk je dat ze je nog steeds raar aankijken om die dingen van toen?

Zou je er niet weer beetje bij betrokken willen worden? Je hoeft natuurlijk geen vrienden te worden of zo maar zo'n familiedag 1x in jaar of zo?
Klopt mijn ouders vinden het jammer dat ik geen contact heb en hopen zo dat het toch wat wordt.
Naja de privezaken waren niet zo schandalig maar ik ben wel beter gaan kijken naar hoe men in elkaar zit en wat voor gedrag zij vertonen en had zoiets van ik wil afstand houden, het voelt voor mij niet veilig genoeg om met hun te lachen. Ik zou er graag weer een beetje bij betrokken willen worden maar dan op een manier dat je elkaar kan vertrouwen en dat is er nu gewoon niet. Iets houdt mij tegen om uit die comfortzone te stappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')