abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2003 @ 00:43:04 #126
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12952431
quote:
Op donderdag 4 september 2003 22:36 schreef -CRASH- het volgende:
HW2 stopt er in 1 keer mee (Player vs Cpu)

HOMEWORLD2.EXE caused an Access Violation in module HOMEWORLD2.EXE at 0167:005ade6a.
Error occurred at 9/5/2003 10:20:20.
HOMEWORLD2.EXE, run by Unknown.
Microsoft Windows 98.
1 processor(s), type 586.
128 MBytes physical memory.
Read from location ffffffff caused an access violation.
En vanmorgen kon ik nog gewoon spelen


HW doet het weer

FF opnieuw geinstalled


Je doet je naam wel eer aan.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 5 september 2003 @ 00:43:42 #127
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12952446
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:34 schreef Retuobak het volgende:

[..]

* Retuobak not impressed
O.R.B. van een jaar oud zag er stukken beter uit


Wat is O.R.B.?
The Internets, I needs it..
pi_12954421
Voor de mensen die denken dat HM2 netzoals HW1 is...dat er "te weinig" is veranderd...

click click

Dan maar niks
  vrijdag 5 september 2003 @ 09:08:11 #129
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_12954678
Ik vind het juist fijn dat er niet veel is veranderd.
De besturing is nu veel beter en je kan beter van de gevechten genieten.
Homeworld 2 is echt de beste space-combat RTS die er is.
Alleen jammer dat ik de demo in een uurtje had uitgespeeld.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_12955256
Persoonlijk vondt ik de demo nogal tegenvallen. Ik had verwacht dat homeworld 2 een stukje mooier zou zijn en wel echt wat echt nieuwe dingen zou toevoegen. Ik vind dit een beetje een goedkope remake van het orgineel met wat verbeteringen. Kijk het speelt wel leuk, maar ik vind het niet echt wat toevoegen.
pi_12956007
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 09:54 schreef drunkenbeer het volgende:
Persoonlijk vondt ik de demo nogal tegenvallen. Ik had verwacht dat homeworld 2 een stukje mooier zou zijn en wel echt wat echt nieuwe dingen zou toevoegen. Ik vind dit een beetje een goedkope remake van het orgineel met wat verbeteringen. Kijk het speelt wel leuk, maar ik vind het niet echt wat toevoegen.
Dan heb je dus duidelijk dat bovenstaande stuk niet gelezen...

ok lazy bastard, ik paste het wel ff

quote:
Complaint #1 - Ships are too fast!

The two maps in the demo are small and tight. They feel cramped with good reason - there are many more variants in size of map in the full version. Ships feel faster because at the moment they're covering small distances - worry not, there are maps where it will take you a decent amount of time to get from side to side, even with scouts.

Complaint #2 - Frigates are way too weak! They blow up really fast!

That's because you're thinking of them in terms of the original Homeworld. Frigates aren't a big ship anymore - they're a midsize, at best. Check the cost of a Frigate versus the cost of a squadron of Fighters, and you'll see they're around the same.

This doesn't mean that there are no big ships though - until you've seen a wing of hyperspacing Battlecruisers blocking the stars above your Mothership, you haven't lived. Destroyers and Battlecruisers are the big, heavy killing machines of Homeworld2 - and they have the armor and life expectancy you'd expect.

Complaint #3 - Research is too fast - and the tech tree has no depth!

The Hiigaran tech tree (I'm not telling you about the Vaygr one yet ) is designed such that you can specialize in a single chassis type and focus there. The reason that people are hitting the "big ships" so fast is that they're not the big ships at all - they're the mid-size ships.

When you first build a Frigate Facility, you get access to Torpedo Frigates. An Advanced Research Facility then gets you all the rest of the Frigates, right? Wrong. It does get you the Ion Cannon and the Flak - but there are individual research items to unlock Marine, Defense and Cloaking Frigates. Much the same is the case with the Vaygr Fighters - making the choice of exactly which specialized ships in a certain category to construct much more relevant. The gameplay impact of specializing in Marine Frigates (for capture) over Cloaking is huge - as is the difference between someone who specializes in one subset rather than another player who's going for a diverse and flexible force.

To get all the way to the "bug ships" you need more than simply a Capital Facility and Advanced Research Modules. For the Destroyer, you're going to have to research Destroyer weaponry - or simply skip that and move onto Battlecruiser Ion Cannons, or work on building up Shipyards with any of the advanced modules (for example, Cloaking or Hyperspace Inhibitor modules). I can guarantee that you're not going to have time or flexibility in 95% of MP games to get everything you want. Its all about the hard choices - but it's hard to see that in the current tech tree, as those branches of expansion have been pruned away.

Trust me - you may have access to "most" of the Hiigaran Fleet - but you're only looking at the tip of the iceberg in terms of flexibility and strategic choice. I'm not even going to get started on the best team tactics - especially if you're playing Hiigaran and your teammate is Vaygr.

4. This feature is all wrong! It's screwed up!

Nope. It's different, not wrong. Because you're playing a demo, you're looking through a window into the full world of Homeworld2. Because the only frame of reference you have is the original Homeworld, you're assuming the world beyond the edge of the frame looks like the world you're used to.

It doesn't though. It's a whole new ballgame out there. Not only do the subsystems come into their own once you're playing with Battlecruisers and Shipyards (not to mention the information warfare involved in stopping the enemies scouts, watching for gaps in their Hyperspace inhibition fields etc etc) but when you add the Vaygr into the mix, you're talking about a dramatically more strategic game with hugely more tactical and strategic possibilities than the original. Of course, for the next week or so, you're just going to have to trust me on that.

But whoa baby, do Vaygr Hyperspace gates sure add some spice.


Zo goed?
Dan maar niks
pi_12956474
Ja wat jij nu neerzet dat had ik ook allemaal wel voorzien, het echte spel is altijd beter en uitgebreider als de demo, maar waar ik op doel is dat ze niet echt wat hebben toegevoegd aan het orgineel.
Okee het ziet er wat beter uit en het zal tactisch wat dieper zijn, de schepen groter etc etc. Maar aan het orginele spelconcept voegd het bar weinig toe. Ik vindt de grapics nou niet echt super en ik mis wat nieuwe elementen erin, zoals bv het vestigen van een basis ofzo of dat je wat vrijer kan spelen en je niet gewoon missies moet volgen. Een alomvattend helal. Nieuwe concepten echte toevoegingen. Meer realisme, wat roleplaying zodat je het echt kut vind als je een bepaalde commander of piloot kwijt raakt, wat meer diepgang.
Het spel had veel toevoegingen aan het orginele spelconcept moeten f°doen in combinatie met echt heel mooie grapics en dat mis ik gewoon.
(Ik bedoel bv als jee subsystem kapot schiet zie je amper een explosie)
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:55:51 #133
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_12959894
...

En ik kan um niet spelen.

Baggerzooi

Als ik start krijg ik als eerste een melding dat homeworld denk dat mijn AGP-videokaart in PCI-mode draait.. ?!?!

Nog nooit van gehoord..
Daarna kan ik alle menuutje bekijken, zelfs aanloggen bij de Lobby voor een multiplayer game, maar zo gauw ik wil starten knalt ie naar de desktop.
In <install_dir>\bin\release\
vind ik wel de volgende errors:

code:
Homeworld2.exe caused a Breakpoint in module Debug.dll at 001b:002819b6.
Error occurred at 9/5/2003 13:46:04.
Homeworld2.exe, run by Administrator.
Microsoft Windows 2000.
1 processor(s), type 586.
512 MBytes physical memory.

MiniDump failed to save.

Registers:
EAX=00000000 CS=001b EIP=002819b6 EFLGS=00000202
EBX=00000000 SS=0023 ESP=0012e62c EBP=0012f0e4
etc.etc.etc..


en
code:
Fri Sep 05 13:44:00 2003
 UTIL -- filepath failure, path doesn't exists 'D:\GAMES\HOMEWO~1\data\locale\english' 
 Uing ..profiles\ for profiles folder 
 LUA 'player:playercfg.lua' -- parameter: <name> or `[' expected;
  last token read: `70000' at line 233 in string "" 
 GAME -- Using player profile PhaE 
 Changing from a 16 bit colour depth in winNT (5.0 build 2195), Service Pack 4 
 LUA 'bin:driverConfig.lua' -- parameter: malformed number;
  last token read: `1.3' at line 86 in string "" 
 error executing GetAssumedLatestDll() in driverConfig.lua 
 error executing GetAssumedLatestDllVersion() in driverConfig.lua 
 error executing AdjustForBadDrivers() in driverConfig.lua 
 Using NVIDIA Corporation's 1.4.0 GeForce4 MX 440/PCI/SSE/3DNOW! renderer (Suspected driver is  0) 
 SOUND -- created destination [ fdaudio ], handle [ 4 ] with [ 48 ] channels created 
 SOUND -- created destination [ fda streamer ], handle [ 5 ] with [ 8 ] channels created 
 Build name: Pride of Hiigara 
 Built by  : smmatte 
 Data path : D:\GAMES\HOMEWO~1\data 
 No mapping for font 'GenericSubtitleFont' - using 'default' 
 Resetting fp control word. 
 CmdLine: 
 Starting Level: data:LevelData\Multiplayer\Deathmatch\2P_HOSTILITIES_END.LEVEL 
 LUA 'data:Ship\HGN_MOTHERSHIP\HGN_MOTHERSHIP.madState' -- parameter: malformed number;
  last token read: `41.33' at line 80 in string "" 
 MadStateStatic: Error: Could not load 
(data:Ship\HGN_MOTHERSHIP\HGN_MOTHERSHIP.madState) -- 
FATAL EXIT -- madstate/643:! --stack trace-- 
0x00560497: getLibraryID                                (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x00474524: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x004418A6: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x0043171B: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x004874F3: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x00487CA6: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x00572DD9: getLibraryID                                (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x00573C7F: getLibraryID                                (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x0059307F: getLibraryID                                (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x005946D6: getLibraryID                                (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x00492BD2: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe) 
0x0048E6B5: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe)  
0x0048EC76: GSLobbySessionDesc::operator=               (D:\GAMES\Homeworld2 Demo\Bin\Release\Homeworld2.exe)  
 

Voor zover ik na kan gaan (heb zitten spitten in de config-files met notepad) struikelt ie over bepaalde waardes die niet goed staan, oftewel:
Niets aan te doen

Ik hoop dat de final version wel werkt op mijn pc, want dit is bagger!

pi_12961713
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:09 schreef drunkenbeer het volgende:
Ja wat jij nu neerzet dat had ik ook allemaal wel voorzien, het echte spel is altijd beter en uitgebreider als de demo, maar waar ik op doel is dat ze niet echt wat hebben toegevoegd aan het orgineel.
Okee het ziet er wat beter uit en het zal tactisch wat dieper zijn, de schepen groter etc etc. Maar aan het orginele spelconcept voegd het bar weinig toe. Ik vindt de grapics nou niet echt super en ik mis wat nieuwe elementen erin, zoals bv het vestigen van een basis ofzo of dat je wat vrijer kan spelen en je niet gewoon missies moet volgen. Een alomvattend helal. Nieuwe concepten echte toevoegingen. Meer realisme, wat roleplaying zodat je het echt kut vind als je een bepaalde commander of piloot kwijt raakt, wat meer diepgang.
Het spel had veel toevoegingen aan het orginele spelconcept moeten f°doen in combinatie met echt heel mooie grapics en dat mis ik gewoon.
(Ik bedoel bv als jee subsystem kapot schiet zie je amper een explosie)
Maar dan is het geen RTS meer he
Dan praat je over een simulatie...en die is een 3D space RTS!.
Relic wilde, net zoals met HW1, een makkelijk, lekker vlot spelende RTS creeėren met games die 30-40 minuten duren en niet 2-3 uur zoals met Sims meestal het geval is.
En dat is ze zeer goed gelukt vind ik.
Dan maar niks
pi_12966091
Kan je in Homeworld 1 ook saven tijdens het spelen? Zoals ik het nu zie saved ie iedere keer als je in een nieuw level komt. Maar ik kan niet saven midden in een level, bijvoorbeeld net voordat ik ga aanvallen. Doe ik iets verkeerd of zit er die optie helemaal niet op?
To hell with Kyoto!
  vrijdag 5 september 2003 @ 18:44:38 #136
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_12966446
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:27 schreef George_Bush het volgende:
Kan je in Homeworld 1 ook saven tijdens het spelen? Zoals ik het nu zie saved ie iedere keer als je in een nieuw level komt. Maar ik kan niet saven midden in een level, bijvoorbeeld net voordat ik ga aanvallen. Doe ik iets verkeerd of zit er die optie helemaal niet op?
Esc -> Save game
pi_12968873
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:44 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Esc -> Save game


Ja en dan vraagt ie "overwrite" ik zeg dan ja (kan geen empty slot kiezen) maar als ik dan load game doe dan staan er alleen maar de load game's van de levels die ik al heb gehaald.
To hell with Kyoto!
pi_12969005
Oh nu heb ik het door, je saved in het level wat je speeld.
To hell with Kyoto!
pi_12973969
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 20:33 schreef George_Bush het volgende:
Oh nu heb ik het door, je saved in het level wat je speeld.
Je doet je naam eer aan
Dan maar niks
  zaterdag 6 september 2003 @ 04:24:13 #140
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12976853
Argh, de demo is al moeilijk..

Het is me niet gelukt om alle personeelscarriers te redden EN die Vaygr carrier onglipte me net voordat ie helemaal vernietigd was.
Ik ben zo'n eentje die ALLES wil redden.

Nou ja, na het weekend weer proberen.

The Internets, I needs it..
pi_12976914
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 23:45 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan


He, he ff dimmen!
To hell with Kyoto!
pi_12989347
Heeft iemand al z'n eigen BADGE gemaakt ?

Nee....

Je kunt ze zelf maken.

24/32 bit
64x64 Pixel

Saven als tga in Profiles \ badges

[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 06-09-2003 22:45]

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  zaterdag 6 september 2003 @ 23:22:08 #143
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12991414
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:55 schreef PhaE het volgende:
...

En ik kan um niet spelen.

Baggerzooi

code:
Homeworld2.exe caused a Breakpoint in module Debug.dll at 001b:002819b6.
Error occurred at 9/5/2003 13:46:04.
Homeworld2.exe, run by Administrator.
Microsoft Windows 2000.
1 processor(s), type 586.
512 MBytes physical memory.

MiniDump failed to save.

Registers:
EAX=00000000 CS=001b EIP=002819b6 EFLGS=00000202
EBX=00000000 SS=0023 ESP=0012e62c EBP=0012f0e4
etc.etc.etc..



Precies deze foutmelding krijg ik ook, ik start de exe op, resolutie veranderd krijg een zwart scherm met een dikke muis en zandloper in het midden, en dan knalt ie terug naar windows.

Dit is idd bagger.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  zondag 7 september 2003 @ 11:16:32 #144
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_12996650
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:46 schreef -CRASH- het volgende:
Heeft iemand al z'n eigen BADGE gemaakt ?

Nee....

Je kunt ze zelf maken.

24/32 bit
64x64 Pixel

Saven als tga in Profiles \ badges


Oh ja, dat ook zo, een eigen badge maken.

Is dat dan ook zichtbaar in multiplayer door je tegenstander?

The Internets, I needs it..
  zondag 7 september 2003 @ 11:52:45 #145
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12997182
Krijgen jullie wel deze vragen voorgescholeld tijdens de installatie, ik namelijk niet misschien dat het hier iets mee te maken heeft dat hij het bij mij niet doet:
quote:
iii. Installation of DirectX9.0
Homeworld 2 requires DirectX9.0 or higher in order to run. You will be prompted to install DirectX9 during the installation process. If you have already installed or want to install DirectX9 later, please select no.
Note: If you select no during the installation process, you must install DirectX9.0 manually before Homeworld 2 will run.

iv. Installation of Divx 5
Homeworld 2 requires Divx 5 or higher in order to run. You will be prompted to install DivX during the installation process. If you have already installed or want to install Divx later, please select no.
Note: If you select no during the installation process, you must install DivX manually before Homeworld 2 will run.


[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  zondag 7 september 2003 @ 15:24:44 #146
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_13001498
Tis al opgelost, de nieuwste nvidia drivers installeren heeft het probleem gefixed. Ik dacht dat in die nieuwe drivers geen updates meer zaten voor mijn oude geforce 2mx, blijkbaar toch.
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_13005963
quote:
Op zondag 7 september 2003 11:16 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Oh ja, dat ook zo, een eigen badge maken.

Is dat dan ook zichtbaar in multiplayer door je tegenstander?


KZou zeggen, ga vanavond om 20:00 naar de MP Europa
Dan zal ik wel zorgen voor een MP game.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  maandag 8 september 2003 @ 03:27:55 #148
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_13015906
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:21 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

KZou zeggen, ga vanavond om 20:00 naar de MP Europa
Dan zal ik wel zorgen voor een MP game.


Sorry, was voor de rest van de dag ff bezig.

Maar ik heb eindelijk missie Angel Moon succesvol volbracht bij poging 2.
Ik wacht altijd te lang af maar dat is een verkeerde instelling: Niet beetje voor beetje bouwen, maar na 2 extra resource collectors bijbouwen gelijk een zooi Interceptors er tegenaan gooien, 6 squadrons om die fighters en bombers te vernietigen en 2 sq. bombers (met nog 4 in de que) die de Vaygr carrier aanvallen.

Boem pats beng, klaar.

The Internets, I needs it..
pi_13016157
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 00:43 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Wat is O.R.B.?


http://www.gamespy.com/games/866.shtml

screenshots doen de game overigens geen recht aan. Bij mij op de comp in 1600x1200 ziet het er nog 10x beter uit.........

  maandag 8 september 2003 @ 09:55:31 #150
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_13017151
Wat me wel erg tegenvalt is dat ze dezelfde unit-speech hebben als in deel 1.
Ik zat lekker te spelen totdat ik me daar in een keer kapot aan irriteerde.
Elke weer hetzelfde antwoord als je ze aanklikt.
Echt een gemiste kans dat ze dat niet veranderd hebben.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')