Melkproductie kan op gang komen door tepelpiercing
Uitgegeven: 28 december 2002 23:04
HAMBURG - Tepelpiercings kunnen de productie van moedermelk op gang brengen, ook als een vrouw geen baby heeft en niet zwanger is. Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat het Duitse weekblad Der Spiegel aanstaande maandag publiceert.
Amerikaanse artsen van de Harvard Medical School behandelden een 20-jarige vrouw aan ontstoken tepels met piercings. De vrouw produceerde maandenlang grote hoeveelheden moedermelk, ook al was zij geen moeder. De melkproductie stopte, toen de tepelpiercings werden verwijderd.
Een andere mogelijke oorzaal voor de melkproductie van een 'vrouw zonder kind' is door een hersenscan uitgesloten: Er is geen sprake van een hersentumor die de oorzaak zou kunnen zijn van de productie van het melkhormoon prolactine.
quote:als iemand hard werk verricht met zijn handen, profileert het epitheel (de huid) ook tot ander weefsel, zonder dat daar hormonen aan te pas komen; tumoren kunnen ook lactatie induceren, niet alleen als ze origineren in de hypofyse (hersenen, waar de hormoonproductie van deze hormonen plaatsvindt).
Op zondag 29 december 2002 02:45 schreef Minkeltje het volgende:
ja dat zou inderdaad kunnen. Maar dacht *ff denken biologie*, dat t meer een hormonale kwestie was toch?
apart ja, onverklaarbaar nee
quote:Jij ben dokter he?
Op zondag 29 december 2002 02:47 schreef dr.dunno het volgende:[..]
als iemand hard werk verricht met zijn handen, profileert het epitheel (de huid) ook tot ander weefsel, zonder dat daar hormonen aan te pas komen; tumoren kunnen ook lactatie induceren, niet alleen als ze origineren in de hypofyse (hersenen, waar de hormoonproductie van deze hormonen plaatsvindt).
apart ja, onverklaarbaar nee
quote:nee, ik studeer nederlandse taal en letterkunde
Op zondag 29 december 2002 02:54 schreef Minkeltje het volgende:[..]
Jij ben dokter he?
quote:lol; wel dus
Op zondag 29 december 2002 03:02 schreef Minkeltje het volgende:
close enough
spandexus gaat z'n tepelpiercings aan een closer look onderwerpen.
quote:Tja je hoort wel is dat jongetjes die in de puberteit komen, dat ze er tijdelijk last van krijgen,,dus t kan wel he LOL
Op zondag 29 december 2002 03:22 schreef Spandexus het volgende:
Geldt dit ook voor mannen ?spandexus gaat z'n tepelpiercings aan een closer look onderwerpen.
quote:Tijdje terug stond er in de krant dat er een vader was die zijn dochtertje bortsvoeding gaf
Op zondag 29 december 2002 12:37 schreef Nausicaa het volgende:
Ik heb ook een keer een verhaal gelezen over een moeder die haar geadopteerde kinderen borstvoeding gaf. Dus het lijkt wel te kunnen.
quote:Die heb ik gemist. Maar kennelijk zou dat kunnen komen door een tepelpiercing dan
Op zondag 29 december 2002 12:46 schreef moussy het volgende:[..]
Tijdje terug stond er in de krant dat er een vader was die zijn dochtertje bortsvoeding gaf
quote:Vind het maar vaag hoor dat ze zo lang heeft gewacht met die piercings eruit halen. Dat zou toch een van de eerste dingen zijn die ik zou doen als ik tepelpiercings had en melk ging produceren. iig geen maanden wachten.
De vrouw produceerde maandenlang grote hoeveelheden moedermelk, ook al was zij geen moeder. De melkproductie stopte, toen de tepelpiercings werden verwijderd.
quote:Misschien vond ze het eerst wel makkelijk.
Op zondag 29 december 2002 15:32 schreef MissX het volgende:[..]
Vind het maar vaag hoor dat ze zo lang heeft gewacht met die piercings eruit halen. Dat zou toch een van de eerste dingen zijn die ik zou doen als ik tepelpiercings had en melk ging produceren. iig geen maanden wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |