abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181158389
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:22 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat was dan ook een vraag die betrekking had op de persoon van Jigzoz. Al heb ik zelf het vermoeden dat de haat jegens theisten hem drijft. Maar dat is een vermoeden.
tegenwoordig moeten mensen altijd iets onderbouwd zien, iets moet wetenschappelijk bewezen worden, theisme gaat daar niet altijd van uit dus is het moeilijk om dat te begrijpen als je het wel wilt zien
pi_181158469
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

tegenwoordig moeten mensen altijd iets onderbouwd zien, iets moet wetenschappelijk bewezen worden
Door de beperktheid van de mensheid, zijn we vaak niet in staat om dingen wetenschappelijk te bewijzen. Vandaar ook de enorme invloed van de pseudo-wetenschap.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158553
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Door de beperktheid van de mensheid, zijn we vaak niet in staat om dingen wetenschappelijk te bewijzen. Vandaar ook de enorme invloed van de pseudo-wetenschap.
daar staat creationisme ook onde O-)
pi_181158617
Theisten doen vaak beweringen zonder twijfel. Wetenschappers doen dat ook maar die kunnen het met bronnen en empirisch onderzoek aantonen of iets wel of niet klopt. Dat gaat natuurlijk in tegen de basisbeginselen van geloven, dat snap ik ook wel. Wat mij alleen enorm stoort aan theisten is dat die twijfel ontbreekt. En misschien nog niet eens dat, maar het dedain van veel theisten richting niet gelovigen en in zich uiteindelijk een beter mens vinden ten opzichte van niet gelovigen geeft voor mij de beperkte tolerantie aan die binnen die groep aanwezig is. Dat zijn al genoeg redenen om je zo ver mogelijk van geïnstitutionaliseerde religie te houden.
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:45:12 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181158687
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:41 schreef Tem het volgende:
En misschien nog niet eens dat, maar het dedain van veel theisten richting niet gelovigen en in zich uiteindelijk een beter mens vinden ten opzichte van niet gelovigen geeft voor mij de beperkte tolerantie aan die binnen die groep aanwezig is.
Deze zin gaat omgekeerd overigens ook wel op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181158706
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Deze zin gaat omgekeerd overigens ook wel op.
Zeker, ik ben ook geen atheïst.
pi_181158747
Ik ben Rita Verdonk.
pi_181158756
Die valutamarkt is echt wel iets raars. Zonder dat er veel gebeurt kan dus die Turkse lira zomaar weer een procent of tien in waarde dalen binnen een dag. Waarom? En als er vanuit wordt gegaan dat die munt nu eenmaal zoveel waard is nu, waarom was dat vrijdag dan nog niet zo?

Ik krijg al bijna spijt dat ik vroeger niet beter oplette bij economie.
pi_181158768
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:41 schreef Tem het volgende:
Theisten doen vaak beweringen zonder twijfel. Wetenschappers doen dat ook maar die kunnen het met bronnen en empirisch onderzoek aantonen of iets wel of niet klopt. Dat gaat natuurlijk in tegen de basisbeginselen van geloven, dat snap ik ook wel. Wat mij alleen enorm stoort aan theisten is dat die twijfel ontbreekt. En misschien nog niet eens dat, maar het dedain van veel theisten richting niet gelovigen en in zich uiteindelijk een beter mens vinden ten opzichte van niet gelovigen geeft voor mij de beperkte tolerantie aan die binnen die groep aanwezig is. Dat zijn al genoeg redenen om je zo ver mogelijk van geïnstitutionaliseerde religie te houden.
het betekend niet als een christen dat doet, dat alle christenen dat doen
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:50:17 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181158783
Zijn werkwoordsvervoegingen nu echt zo ingewikkeld?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181158912
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:41 schreef Tem het volgende:
Theisten doen vaak beweringen zonder twijfel. Wetenschappers doen dat ook maar die kunnen het met bronnen en empirisch onderzoek aantonen of iets wel of niet klopt. Dat gaat natuurlijk in tegen de basisbeginselen van geloven, dat snap ik ook wel. Wat mij alleen enorm stoort aan theisten is dat die twijfel ontbreekt. En misschien nog niet eens dat, maar het dedain van veel theisten richting niet gelovigen en in zich uiteindelijk een beter mens vinden ten opzichte van niet gelovigen geeft voor mij de beperkte tolerantie aan die binnen die groep aanwezig is. Dat zijn al genoeg redenen om je zo ver mogelijk van geïnstitutionaliseerde religie te houden.
Eens. Waar ik me echter aan erger aan New Atheïst zoals Richard Dawn en Sam Harris is dat ze de wijsheid die bepaalde verhalen uit religieuze geschriften bevatten ook maar direct van tafel vegen omdat het gepresenteerd word als het woord van God terwijl het mensenwerk is.
pi_181158917
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

het betekend niet als een christen dat doet, dat alle christenen dat doen
De meeste wel.
pi_181158924
Vind het ergens wel jammer niet gelovig te zijn, vind dat collectivistische wel iets hebben.
pi_181158930
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Rechtsextremisten zijn fascisten. Ik ben geen extremist, ik ben centrist.

Hoe kom je erbij mij extremist te noemen? Omdat ik zeg dat fascisme altijd bestreden dient te worden?
Je gebruikt de term fascisten voor clubs die niet oproepen tot geweld tegen andersdenkenden, oproepen (en overgaan) tot geweld tegen andersdenkenden is wat mij betreft een noodzakelijk onderdeel, zonder dat geen fascisme.

Verwerpelijk gedachtegoed (/discriminatie) is wat anders dan fascisme.

En ja in het uitmaken van groepen/mensen voor fascist vind ik je een extremist.
Volgens mij heb ik je ook wel eens goedkeuring voor geweld tegen fascisten zien neerschrijven en dan begeef je ironisch genoeg op hetzelfde pad als de fascisten.

Dat je dat combineert met verder redelijk centrum politieke denkbeelden vind ik idd heel apart.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181158936
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:58 schreef ArischeAlex het volgende:
Vind het ergens wel jammer niet gelovig te zijn, vind dat collectivistische wel iets hebben.
wat is er zo collectivistisch aan dan ?
pi_181158948
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:58 schreef ArischeAlex het volgende:
Vind het ergens wel jammer niet gelovig te zijn, vind dat collectivistische wel iets hebben.
Ik ben protestants opgevoed. Naar de kerk gegaan, christelijk onderwijs en al die dingen. Het collectivisme heeft wel iets maar het heeft meer nadelen dan voordelen voor mij.
pi_181158953
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:57 schreef Tem het volgende:

[..]

De meeste wel.
hoeveel christenen heb jij ooit gesproken die zo dachten ?
pi_181158960
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:59 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik ben protestants opgevoed. Naar de kerk gegaan, christelijk onderwijs en al die dingen. Het collectivisme heeft wel iets maar het heeft meer nadelen dan voordelen voor mij.
wat voor nadelen vind je ?
pi_181159009
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:57 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Eens. Waar ik me echter aan erger aan New Atheïst zoals Richard Dawn en Sam Harris is dat ze de wijsheid die bepaalde verhalen uit religieuze geschriften bevatten ook maar direct van tafel vegen omdat het gepresenteerd word als het woord van God terwijl het mensenwerk is.
Nou, dat doen ze dus niet. Zelfs Dawkins ziet zichzelf niet als een absolute atheïst.

Ik ben overigens erg benieuwd naar een wijsheid uit een religieus geschrift. Kun je een voorbeeld noemen?
pi_181159090
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:59 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik ben protestants opgevoed. Naar de kerk gegaan, christelijk onderwijs en al die dingen. Het collectivisme heeft wel iets maar het heeft meer nadelen dan voordelen voor mij.
Welke denominatie en binnen of buiten de Belt? Wat zijn die nadelen dan zoal en in hoeverre hangt dat af van protestants/catholic?

Overweeg serieus om me als atheïst te laten dopen.
pi_181159098
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:09 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Welke denominatie en binnen of buiten de Belt? Wat zijn die nadelen dan zoal en in hoeverre hangt dat af van protestants/catholic?

Overweeg serieus om me als atheïst te laten dopen.
hoe doop je je om tot atheist, dopen gebeurd alleen maarbij een christelijk aangelegenheid lijkt me...
pi_181159103
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dat doen ze dus niet. Zelfs Dawkins ziet zichzelf niet als een absolute atheïst.

Ik ben overigens erg benieuwd naar een wijsheid uit een religieus geschrift. Kun je een voorbeeld noemen?
Veel van de waarden die men in het westen van belang vind heeft zijn oorsprong in het christendom. Solidariteit is er één van.
pi_181159110
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

hoe doop je je om tot atheist, dopen gebeurd alleen maarbij een christelijk aangelegenheid lijkt me...
Wil me laten dopen tot christen zelfs al ben i atheïst.
pi_181159120
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:10 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Wil me laten dopen tot christen zelfs al ben i atheïst.
Maar als je jezelf voorneemt om atheist te blijven dan heeft het geen zin, ik vind dat spotten, je moet het ook echt menen...
pi_181159136
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:10 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Veel van de waarden die men in het westen van belang vind heeft zijn oorsprong in het christendom. Solidariteit is er één van.
Ik betwijfel dat op zijn minst.

En dan je voorbeeld: waar in welk religieus geschrift vind jij een wijsheid rondom solidariteit, en ten tweede: denk je echt dat er zonder dat geschrift geen solidariteit zou hebben bestaan?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')