abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181151915
Omdat ik een beetje schijtziek word van de boetes heb ik me voorgenomen om in het vervolg gewoon standaard een flitspaal app te laten draaien als ik me op onbekend terrein begeef.
Nu gebruik in dat geval toch meestal al Google Maps voor navigatie, maar volgens mij zit hier geen mogelijkheid in om te waarschuwen voor flitspalen/trajectcontroles ? Kan ik dan flitsmeister op de achtergrond laten draaien of zijn er betere alternatieven? Sygic gebruikte ik voorheen, maar die route-berekening van Sygic klopt vaak geen hout van waardoor je km's omrijdt. En Waze heb ik een keer geprobeerd, maar die gaf toen geen melding toen ik voorbij werkende flitspalen reed en slurpte heel m'n databundel leeg.

Nu hopelijk is het zo een beetje duidelijk he, zo niet lees nog maar een keer.
pindazakje
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:34:23 #3
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_181152019
Ik heb flitsmeister op de achtergrond draaien.

Deze start automatisch op door middel van een bluetooth verbinding met mijn media speler.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_181152237
Flitsmeister heeft ook navigatie.
  Knikkerking maandag 13 augustus 2018 @ 13:45:52 #5
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_181152254
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:34 schreef Rembrand21 het volgende:
Ik heb flitsmeister op de achtergrond draaien.

Deze start automatisch op door middel van een bluetooth verbinding met mijn media speler.
Cool, thanks voor de tip ^O^
pi_181152349
Ik ben zelf erg fan van Waze, ik gebruik het dagelijks zo'n 2 uur ongeveer en heb sinds 2 mei zo'n 350 mb verbruikt (als de telling in Android app-info klopt). Het is wel een killer voor je batterij maar ik heb hem aan een lader hangen in de auto.

Flitsmeister eigenlijk nooit gebruikt, maar ga hem wel eens proberen met de tip van Rembrand.
pi_181152350
Ik gebruik de app Waze. Kan overal te hard rijden en pak nooit boetes. Aanrader!
pi_181152473
Buiten dat Waze community based is, en dus updates krijgt van andere weggebruikers - geeft dit naast flitsmeldingen ook waarschuwingen bij gevaarlijke situaties (dingen op de weg, slecht wegdek, mist, auto's met pech op vluchtstrook of op de weg). Ben er wel blij mee.
pi_181152485
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:28 schreef Hyaenidae het volgende:
En Waze heb ik een keer geprobeerd, maar die gaf toen geen melding toen ik voorbij werkende flitspalen reed en slurpte heel m'n databundel leeg.
Ik herken dat niet. Het dataverbruik is iets van een mb per uur. Meldingen kloppen wel heel vaak. Alleen in dorpen of zo mist ie vaak omleidingen en afsluitingen.
pi_181152561
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik herken dat niet. Het dataverbruik is iets van een mb per uur. Meldingen kloppen wel heel vaak. Alleen in dorpen of zo mist ie vaak omleidingen en afsluitingen.
Is al een tijd terug, een mb per uur met navigatie en dus kaarten kan toch niet?
En een mogelijkheid voor offline downloaden van kaarten was er toen niet, heeft Google maps nu wel btw. Maar als ik er speciaal een grotere databundel voor moet nemen is het dat nog steeds wel waard. 1 boete besparen en je hebt het al dik terugverdiend.
pindazakje
pi_181152633
Ik gebruik ook Waze, ideaal :)
pi_181152640
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is al een tijd terug, een mb per uur met navigatie en dus kaarten kan toch niet?
En een mogelijkheid voor offline downloaden van kaarten was er toen niet, heeft Google maps nu wel btw. Maar als ik er speciaal een grotere databundel voor moet nemen is het dat nog steeds wel waard. 1 boete besparen en je hebt het al dik terugverdiend.
Kaarten worden na gebruik een periode lokaal opgeslagen zolang er geen wijzigingen zijn. Bij een grotere afstand thuis op wifi even de route laten berekenen helpt ook al met je dataverbruik.

Ik vind meer het nadeel van navigeren op de telefoon dat locatie aan moet staan en dus google over tien jaar nog weet waar jij was op een bepaalde datum.
pi_181152708
Flitsmeister gewoon aan.
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:22:31 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181153062
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat ik een beetje schijtziek word van de boetes heb ik me voorgenomen om in het vervolg gewoon standaard een flitspaal app te laten draaien als ik me op onbekend terrein begeef.
Nu gebruik in dat geval toch meestal al Google Maps voor navigatie, maar volgens mij zit hier geen mogelijkheid in om te waarschuwen voor flitspalen/trajectcontroles ? Kan ik dan flitsmeister op de achtergrond laten draaien of zijn er betere alternatieven? Sygic gebruikte ik voorheen, maar die route-berekening van Sygic klopt vaak geen hout van waardoor je km's omrijdt. En Waze heb ik een keer geprobeerd, maar die gaf toen geen melding toen ik voorbij werkende flitspalen reed en slurpte heel m'n databundel leeg.

Nu hopelijk is het zo een beetje duidelijk he, zo niet lees nog maar een keer.
ik had voorheen ook altijd Maps met FM aan staan, ben nu een beetje over op Waze.. Dataverkeer boeit niet, heb alles onbeperkt.
Heb een tijdje FM secundair laten draaien, maar dat ontliep elkaar niet heel veel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181153395
Draai Flitsmeister op de achtergrond. De mobiele flitsers worden dan ook mooi meegepakt.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181154058
Gebruik al jaren Flitsmeister en dat bevalt prima. Zoals iemand anders ook aangaf laat ik hem ook automatisch starten wanneer de telefoon via bluetooth verbonden is met mijn auto. Op die manier vergeet je het ook niet. Laatste keer dat ik een boete heb gehad was een kleine 2 jaar geleden door een mobiele flitser in de stad om 7:30 uur 's ochtends (55 waar je 50 mocht :z) . Die worden helaas niet getoond in Flitsmeister.

FM werkt verder prima op de achtergrond met andere apps. In Android komt er dan gewoon een notificatie in beeld en het alarmgeluidje.

Waze ken ik niet genoeg om te kunnen vergelijken met flitsmeister. Gebruik navigatie op mn telefoon nl. niet zo vaak, omdat mijn auto ingebouwde navi heeft.
pi_181156346
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:55 schreef Prof_Hoax het volgende:
Buiten dat Waze community based is, en dus updates krijgt van andere weggebruikers - geeft dit naast flitsmeldingen ook waarschuwingen bij gevaarlijke situaties (dingen op de weg, slecht wegdek, mist, auto's met pech op vluchtstrook of op de weg). Ben er wel blij mee.
Dit doet flitsmeister ook, zelfs naderende hulpdiensten op de kilometer.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_181160795
Ik ben benieuwd trouwens wanneer dit verboden wordt in Nederland, zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk is. Onze overheid kennende zullen ze dit soort appjes niet zo heel erg waarderen.
pi_181160850
waze en flitsmeister hier, maar als je als eerste ergens langs komt ben je alsnog de sjaak (hoi anne :W :P )
pi_181161411
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:32 schreef IJy het volgende:
Ik ben benieuwd trouwens wanneer dit verboden wordt in Nederland, zoals het bijvoorbeeld in Frankrijk is. Onze overheid kennende zullen ze dit soort appjes niet zo heel erg waarderen.
Waze met flitsee waarschuwing werkt ook in Frankrijk
pi_181161651
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja, het werkt wel maar als de politie ziet dat je dat gebruikt kan je al een torenhoge bekeuring krijgen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:01:28 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181161774
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

FM ook, maar het is verboden om het te gebruiken. Wel meer landen trouwens.. Dat dateert al uit de tijd van de radardetectors.
Zo lang ze de flitslokaties nog steeds op de radio omroepen is het gewoon legaal. Sterker nog; de radio gebruikt Flitsmeister als bron.

In België mag het ook niet, daar hebben de radiostations het over 'vallende sterren' als ze waarschuwen voor flitsers _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181164320
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:58 schreef IJy het volgende:

[..]

Ja, het werkt wel maar als de politie ziet dat je dat gebruikt kan je al een torenhoge bekeuring krijgen.
Al mijn franse collega's gebruiken waze. Zal wel meevallen dus.
In Frankrijk mag je wel gevaren zones op je gps hebben. Dit zijn gewoon de flitslocaties

[ Bericht 7% gewijzigd door devlinmr op 13-08-2018 22:16:03 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:54:44 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181170964
"Wie weet een goede plek waar je bivakmutsen kan halen? Ben elke keer gepakt worden na een overval ook zo zat."

Zo klink jij TS. Zie je nou hoe erg het eigenlijk is?
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_181171173
Gebruik ook Flitsmeister, werkt erg goed. In Frankrijk geeft ‘ie gevaren locaties aan, van een paar km bijvoorbeeld. Nou staan er in Frankrijk vaak ook al borden overigens.

Hoezo rekent Sygic omwegen? Gebruik dat ook al jaren in Europa en daar geen last van gehad eigenlijk. Meestal kun je uit 3 routes kiezen. Of heb je in de instellingen wat verkeerd staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')