abonnement Unibet Coolblue
pi_181142166
Ik heb een vraag. Ik woon in een appartementencomplex en op het gemeenschappelijk dakterras boven haalt mijn eigen wifisignaal het niet. Ik heb toen de wificode gekregen van mijn bovenbuurman, zodat ik op het dakterras ook Spotify etc kan gebruiken.
Het probleem is dat als ik thuis ben, mijn telefoon ook vaak schakelt naar zijn wifinetwerk. Dat is met bv chromecast heel irritant want dan knalt die eruit.

Is er een manier (buiten het vergeten van zijn netwerk) om ervoor te zorgen dat mijn telefoon altijd mijn eigen wifisignaal prefereert en pas als het onbereikbaar is, overgaat op een ander netwerk?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181142248
wat voor accesspoint heb je? mss kun je het signaal sterker maken?
verder wat voor telefoon heb je, mss kun je een prioriteit instellen?
pi_181142299
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:02 schreef Banaanvragen het volgende:
wat voor accesspoint heb je? mss kun je het signaal sterker maken?
verder wat voor telefoon heb je, mss kun je een prioriteit instellen?
Signaal sterker maken heeft weinig zin, de WiFi in de smartphone / tablet / laptop wordt er niet sterker van bij het terugzenden.

Accesspoint dekking verbeteren door hem te verplaatsen heeft meer nut.
pi_181142360
Het signaal sterker maken lukt niet, maar eventueel kun je wel een kanaal kiezen waar minder netwerken je verstoren en daarmee toch de ontvangst verbeteren.

Download een monitor voor wifi kanalen, een sniffer en check waarop je je router moet instellen. Alsnog kan het dan zijn dagt het niet werkt, afhankelijk van je router en de afstand + barrieres naar dat terras.

Daarnaast kun je natuurlijk je thuisnetwerk als voorkeursnetwerk proberen in te stellen op je telefoon; dus geef je die voorrang als die bereikbaar is.
Whatever...
pi_181142406
Hij moet gewoon de WiFi van de buren verwijderen en puur zn eigen WiFi gebruiken
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_181172578
ik gebruik deze app

https://play.google.com/s(...)lash.wifiprioritizer

werkt als een zonnetje
pi_181216807
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:59 schreef kalinhos het volgende:

Het probleem is dat als ik thuis ben, mijn telefoon ook vaak schakelt naar zijn wifinetwerk.
Dat houdt eigenlijk in dat je telefoon het access point van je buurman een beter signaal vindt dan die van je eigen access point. Ik zou dus adviseren je access point zo optimaal mogelijk in huis te plaatsen zodat deze, zeker in je eigen woning, de voorkeur geniet.

De vuistregels zijn midden-midden-midden (dus precies in het 3dimesionale midden van een kubus, als je huis een kubus was, afgezien van storende factoren zoals muren en ramen), één antenne horizonaal gericht (voor als je verticaal goed dekking wenst) en één antenne verticaal gericht (als je horizontaal goede dekking wenst). Maximaal zendvermogen. En natuurlijk kanalen die zo vrij mogelijk zijn van andere access points.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:56:51 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_181241953
Gewoon voor een paar tientjes ergens een extender inpluggen, heb je heel dat buurnetwerk niet meer nodig.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_181254423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat houdt eigenlijk in dat je telefoon het access point van je buurman een beter signaal vindt dan die van je eigen access point. Ik zou dus adviseren je access point zo optimaal mogelijk in huis te plaatsen zodat deze, zeker in je eigen woning, de voorkeur geniet.

Goed punt. Het kan natuurlijk ook zijn dat TS op de meeste plaatsen van zijn huis beter signaal heeft van zijn eigen access punt maar op een paar cruciale punten niet. Access punt verplaatsen naar een optimalere positie kan dan idd helpen.

En anders
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:00 schreef vallisarosa het volgende:
ik gebruik deze app

https://play.google.com/s(...)lash.wifiprioritizer

werkt als een zonnetje
pi_181254788
Niet 100% zeker, maar volgens mij sorteren veel apparaten op alfabet. Je zou eens kunnen kijken of je daarmee iets kunt.
pi_181254938
Wifi extender, zou niet weten waarom dat niet zou werken, dat is hele functie van zo’n ding je signaal te versterken in dit soort omstandigheden.
pi_181310652
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wifi extender, zou niet weten waarom dat niet zou werken, dat is hele functie van zo’n ding je signaal te versterken in dit soort omstandigheden.
Die werken wel, maar slokken meestal de helft van de beschikbare bandbreedte op.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:10:24 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181311339
Gewoon bij het instellen van de wifi automatically reconnect uitvinken en als je op het dakterras zit handmatig die van je buurman aanklikken. Dus geen forget doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:16:00 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181311445
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181375614
Op de 5ghz band gaan zitten, problem solved
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')