abonnement Unibet Coolblue
pi_181129319


quote:
In Zweden is een lid van de neonazistische beweging NMR gearresteerd op verdenking van plannen om twee journalisten te vermoorden.
https://nos.nl/artikel/22(...)en-journalisten.html

quote:
Germany cracking down on armed far-right Reichsbürger Germany's government has said it confiscated firearms from hundreds of members of the Reichsbürger scene. Authorities have identified some 2,000 more people who identify with Germany's most idiosyncratic far-right group.
https://www.dw.com/en/ger(...)C3%BCrger/a-45044213">dw.com
pi_181129351
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
pi_181129371
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181129388
Potsierlijke TT wanneer deze i.c.m. gelezen wordt met een summiere OP. Met zo'n TT verwacht je statistieken, over een langere periode van tijd, bevestigd door meerdere onderzoeksinstituten die een significante stijging van extreemrechts geweld aantonen.

Verder dit:
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
De hele definitie van extremisme in politiek opzicht lijkt mij dat je bereid bent om ondemocratische middelen zoals geweld te gebruiken om je doelen te bereiken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:43:58 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181129391
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
Ik ben inmiddels overleden
pi_181129463
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:43 schreef Oostwoud het volgende:
Potsierlijke TT wanneer deze i.c.m. gelezen wordt met een summiere OP. Met zo'n TT verwacht je statistieken, over een langere periode van tijd, bevestigd door meerdere onderzoeksinstituten die een significante stijging van extreemrechts geweld aantonen.

Verder dit:

[..]

De hele definitie van extremisme in politiek opzicht lijkt mij dat je bereid bent om ondemocratische middelen zoals geweld te gebruiken om je doelen te bereiken.
En hoe democratisch is het dan als een, in beginsel, vreedzaam protest, wordt neergeslagen door politie en ME?
pi_181129505
Breivk, Dylan Roof, Thomas Mair, waren eenlingen , lone wolfs.
Maar die lieden in Zweden en Duitsland ( zie OP) zijn georganiseerd. Dat zijn groepen
Men bewapent zich... maken moordplannen
pi_181129512
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En hoe democratisch is het dan als een, in beginsel, vreedzaam protest, wordt neergeslagen door politie en ME?
Je stelt de vraag hoe tolerant je mag zijn voor intolerantie. Een lastige vraag waar ik niet direct een pasklaar antwoord op heb. Al lijkt het mij legitiem om bepaalde fundamenten van de democratie te verdedigen omdat de democratie anders systemisch bedreigt wordt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181129589
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:43 schreef Oostwoud het volgende:
Potsierlijke TT wanneer deze i.c.m. gelezen wordt met een summiere OP.
Ik stel een legitieme vraag nav van nieuwsberichten

quote:
Met zo'n TT verwacht je statistieken, over een langere periode van tijd, bevestigd door meerdere onderzoeksinstituten die een significante stijging van extreemrechts geweld aantonen.
Nee... dat verwacht men niet. Jij gebruikt deze verwijten om niet to the point te argumenteren
Je kunt ook gewoon zeggen : Nee volgens mij wordt extreemrechts niet gewelddadiger dan eerst.
En je kunt terecht opmerken dat men dat moet onderzoeken... Dat is een prima mening.
pi_181129590
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
Maar die lieden in Zweden en Duitsland ( zie OP) zijn georganiseerd. Dat zijn groepen
Men bewapent zich... maken moordplannen
Zal echt wel meevallen hoor. :') Veel geblaat, weinig wol.

Tot nu toe is er ook nauwelijks georganiseerd zwaar geweld geweest. NSU uitgezonderd, maar dat waren eigenlijk ook 2 eenlingen dus niet echt een georganiseerde groep.

Het feit dat ze zich moeten behelpen met zelf in elkaar geknutselde wapens zegt natuurlijk ook heel wat. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 14:54:32 ]
pi_181129627
In tegenstelling tot die laffe honden van extremistisch links lopen zij er netjes herkenbaar bij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181129637
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maw vrijheidsstrijders ^O^
ahhh jij sympathiseert wel met moordenaars ....
Het lijkt alsof je zo de TT bevestigt: ja idd wij extreemrechtsen worden gewelddadiger... de meesten vooral nog verbaal .
pi_181129661
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Montagui het volgende:
In tegenstelling tot die laffe honden van extremistisch links lopen zij er netjes herkenbaar bij.
Dat is gewoon dom. Heeft niets met lafheid te maken.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:55:50 #14
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181129665
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhh jij sympathiseert wel met moordenaars ....
Het lijkt alsof je zo de TT bevestigt: ja idd wij extreemrechtsen worden gewelddadiger... de meesten vooral nog verbaal .
zie meer en meer extreem links geweld zich opdringen en vergoeilijkt worden dan extreem rechts
There is only one religion
pi_181129678
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Montagui het volgende:
In tegenstelling tot die laffe honden van extremistisch links lopen zij er netjes herkenbaar bij.
moordenaars in nette uniformen? ouwe nazi-traditie
Maar vind je dat extreemrechts gewelddadiiger dan vroeger is ?
pi_181129686
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je stelt de vraag hoe tolerant je mag zijn voor intolerantie. Een lastige vraag waar ik niet direct een pasklaar antwoord op heb. Al lijkt het mij legitiem om bepaalde fundamenten van de democratie te verdedigen omdat de democratie anders systemisch bedreigt wordt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance
Geweld zou sowieso nooit getolereerd mogen worden. Maar hoe vaak is het niet voorgekomen in een democratisch land dat protestacties op een zeer extreme manier zijn neergeslagen door politie en leger?
En fundamenten van de democratie verdedigen door geweld te gebruiken? Begrijp ik echt wel, maar het heeft toch ook iets tegenstrijdigs.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:57:33 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181129701
Bleusdude is een linkse rakker die maar 1 kant op kijkt.
There is only one religion
pi_181129704
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:55 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

zie meer en meer extreem links geweld zich opdringen en vergoeilijkt worden dan extreem rechts
Ik reageerde op ali_boo... die extreemrechtse moordenaars verheerlijkt...
pi_181129713
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:43 schreef Oostwoud het volgende:
Potsierlijke TT wanneer deze i.c.m. gelezen wordt met een summiere OP. Met zo'n TT verwacht je statistieken, over een langere periode van tijd, bevestigd door meerdere onderzoeksinstituten die een significante stijging van extreemrechts geweld aantonen.

Verder dit:

[..]

De hele definitie van extremisme in politiek opzicht lijkt mij dat je bereid bent om ondemocratische middelen zoals geweld te gebruiken om je doelen te bereiken.
Dit ja. Jammer, ts.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181129735
quote:
13s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Bleusdude is een linkse rakker die maar 1 kant op kijkt.
Nee hoor.... Ik zie ook dat je een nep-argument poneer
Beantwoord de vraag in TT nou gewoon...
pi_181129753
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhh jij sympathiseert wel met moordenaars ....
Het lijkt alsof je zo de TT bevestigt: ja idd wij extreemrechtsen worden gewelddadiger... de meesten vooral nog verbaal .
Lekker toch, in eigenbelang opkomen , vechten voor je vaderland, helemaal niets mis mee
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_181129788
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:58 schreef Bluesdude het volgende:
Beantwoord de vraag in TT nou gewoon...
De antwoord is nee, en ze worden ook steeds marginaler.

Populisme rukt wel op, mag je wat mij betreft wel onder de noemer extreemrechts scharen, maar daar zit nauwelijks geweldpotentieel.
pi_181129797
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:55 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

zie meer en meer extreem links geweld zich opdringen en vergoeilijkt worden dan extreem rechts
Extreem-links komt dan ook met veel meer weg, met dreigende rechtsongelijkheid tot gevolg.

In Nederland kun je als linksextremist doodleuk aan de bak: zie Wijnand Duyvendak.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181129839
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Montagui het volgende:
In tegenstelling tot die laffe honden van extremistisch links lopen zij er netjes herkenbaar bij.
En dat maakt hun minder laf?
Even een andere soort gewelddadige groepering. Die van de 'voetbalsupporters'. De etterbakken verpesten het voor de echte voetballiefhebber en gaan zonder uitzondering gemaskerd door het lint.
Of ze hebben hun gezicht zo beschilderd dat het onherkenbaar is.
Dan blijkt dat daar ook heel 'fatsoenlijke' huisvaders tussen te zitten.
pi_181129882
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Lekker toch, in eigenbelang opkomen , vechten voor je vaderland, helemaal niets mis mee
Gasten zoals jij vechten niet voor het vaderland, gasten zoals jij vechten gewoon voor de kick.
pi_181129900
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel een legitieme vraag nav van nieuwsberichten

[..]

Nee... dat verwacht men niet. Jij gebruikt deze verwijten om niet to the point te argumenteren
Je kunt ook gewoon zeggen : Nee volgens mij wordt extreemrechts niet gewelddadiger dan eerst.
En je kunt terecht opmerken dat men dat moet onderzoeken... Dat is een prima mening.
Je plukt twee nieuwsberichten eruit en vraagt je af of extreemrechts gewelddadiger wordt? Dan zit je incidenten te bekijken en verricht je geen trendanalyse. Je kunt van iedere denkbare demografische groep wel twee recente nieuwsartikelen vinden die met geweld te maken hebben en o.b.v. daarvan de vraag stellen of de groep als geheel gewelddadiger wordt.

Je hebt gewoon broddelwerk afgeleverd met dit topic.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:05:14 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181129935
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:03 schreef Oostwoud het volgende:
Je hebt gewoon broddelwerk afgeleverd met dit topic.
Dit _O_
There is only one religion
pi_181129947
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je plukt twee nieuwsberichten eruit en vraagt je af of extreemrechts gewelddadiger wordt? Dan zit je incidenten te bekijken en verricht je geen trendanalyse. Je kunt van iedere denkbare demografische groep wel twee recente nieuwsartikelen vinden die met geweld te maken hebben en o.b.v. daarvan de vraag stellen of de groep als geheel gewelddadiger wordt.

Je hebt gewoon broddelwerk afgeleverd met dit topic.
Goede analyse wel eigenlijk. De pohi van TS leert dat hij dit eens in de zoveel tijd dus doet. Is niet de eerste keer dus. Het motief ontgaat me vooralsnog.
pi_181129971
In Duitsland zag men 2 jaar geleden al die geweldsdreiigin van extreemrechts toenemen
quote:
Voor het eerst in jaren is extreemrechts in Duitsland gegroeid: eind 2015 telde het land ongeveer 22.600 rechtsextremisten, terwijl er dat een jaar eerder nog 21.000 waren. Dat blijkt dinsdag uit het jaarverslag 2015 van de Duitse binnenlandse veiligheidsdienst BfV (Bundesamt für Verfassungsschutz), die schat dat de helft van hen “gewelddadig georiënteerd” is. Het jaarrapport werd dinsdag voorgesteld in Berlijn door de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière en BfV-voorzitter Hans-Georg Maaßen. De veiligheidsdienst spreekt daarin van een “exorbitante stijging van extreemrechts geweld” en van “ongeremde haatcampagnes op het internet”. De Maizière waarschuwt dan ook voor “het gevaar van het ontstaan van nieuwe rechtsterroristische structuren”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160628_02360954
pi_181130003
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goede analyse wel eigenlijk. De pohi van TS leert dat hij dit eens in de zoveel tijd dus doet. Is niet de eerste keer dus. Het motief ontgaat me vooralsnog.
Zeg nou gewoon dat je extreemrechts niet meer gewelddadiger dan eerst acht.
Op de persoon spelen is zo zwak
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:07:46 #31
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181130027
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
In Duitsland zag men 2 jaar geleden al die geweldsdreiigin van extreemrechts toenemen

[..]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160628_02360954
Je land eerst naar de klote helpen en dan miepen over de backlash
There is only one religion
pi_181130091
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg nou gewoon dat je extreemrechts niet meer gewelddadiger dan eerst acht.
Op de persoon spelen is zo zwak
zoiets is een feit en geen mening... kap eens met je onderbuik en produceer cijfers!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181130107
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
pi_181130119
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
In Duitsland zag men 2 jaar geleden al die geweldsdreiigin van extreemrechts toenemen

[..]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160628_02360954
Het begint te komen, neem een voorbeeld aan Peter Siebelt, die over de banden tussen Volkert van der Graaff, GroenLinks en de radicale milieubeweging publiceerde:
https://legacy.gscdn.nl/archives/images/siebeltgl.pdf

http://krant.telegraaf.nl(...).sala.offensief.html

Een klacht van GroenLinks werd ongegrond verklaard: https://www.rvdj.nl/uitspraken/200367
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181130133
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je plukt twee nieuwsberichten eruit en vraagt je af of extreemrechts gewelddadiger wordt? Dan zit je incidenten te bekijken en verricht je geen trendanalyse.
Dat is normaal bij fok NWS.

Jij maakt toch ook geen trendanalyse ?
quote:
Je hebt gewoon broddelwerk afgeleverd met dit topic.
Jij broddelt... Ik geef twee nieuwsberichten door van serieuze media.
Met een vraag in de TT.
Maar ook jij wil liever niet die vraag beantwoorden.
Wees dan gewoon eerlijk en antwoord : Nee, op de vraag.
Dit is slap gelul. Mij verwijten dat ik geen wetenschappelijk onderzoek doe. Jij doet het ook niet
pi_181130162
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg nou gewoon dat je extreemrechts niet meer gewelddadiger dan eerst acht.
Op de persoon spelen is zo zwak
Dude, dat heb ik toch al meermaals gedaan? Wat wil je nog duidelijker ?
pi_181130165
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zal echt wel meevallen hoor. :') Veel geblaat, weinig wol.

Tot nu toe is er ook nauwelijks georganiseerd zwaar geweld geweest. NSU uitgezonderd, maar dat waren eigenlijk ook 2 eenlingen dus niet echt een georganiseerde groep.

Het feit dat ze zich moeten behelpen met zelf in elkaar geknutselde wapens zegt natuurlijk ook heel wat. :D
Wat dat laatste betreft hebben ze meer gemeen met de Palestijnen dan ze waarschijnlijk zelf voor mogelijk houden dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181130180
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is normaal bij fok NWS.

Jij maakt toch ook geen trendanalyse ?

[..]

Jij broddelt... Ik geef twee nieuwsberichten door van serieuze media.
Met een vraag in de TT.
Maar ook jij wil liever niet die vraag beantwoorden.
Wees dan gewoon eerlijk en antwoord : Nee, op de vraag.
Dit is slap gelul. Mij verwijten dat ik geen wetenschappelijk onderzoek doe. Jij doet het ook niet
Jij stelt een vraag en verzuimt om die goed te beantwoorden. Geen enkele verdieping volgt in de OP.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181130183
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

zoiets is een feit en geen mening... kap eens met je onderbuik en produceer cijfers!
Wat nou cijfers? Net of die zo betrouwbaar zijn.
Denk eens even terug aan die hysterische heksenjacht van McCarthy op communisten.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:12:54 #40
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181130187
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
serieuze media.
gekleurde serieuze media ja
There is only one religion
pi_181130192
Ze bereiden zich in elk geval steeds vaker op georganiseerde wijze voor, wat niet geheel onverstandig is. Lees er maar op na wat de waarschijnlijke doemscenario's zijn voor Europa volgens bijvoorbeeld de Duitse veiligheidsdienst.
pi_181130200
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

zoiets is een feit en geen mening... kap eens met je onderbuik en produceer cijfers!
Waar zijn jouw cijfers?
Die heb je niet ... terwijl je ondertoon is dat je Nee antwoord op de vraag.
pi_181130205
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:13 schreef Wijs-aperig het volgende:
Ze bereiden zich in elk geval steeds vaker op georganiseerde wijze voor, wat niet geheel onverstandig is. Lees er maar op na wat de waarschijnlijke doemscenario's zijn voor Europa volgens bijvoorbeeld de Duitse veiligheidsdienst.
Waar zouden wij dat kunnen lezen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181130224
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:12 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

gekleurde serieuze media ja
ah ja....... het komt niet in jouw ideologisch straatje uit.?
De genoemde nieuwsberichten worden door meer media gemeld
pi_181130231
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waar zijn jouw cijfers?
Die heb je niet ... terwijl je ondertoon is dat je Nee antwoord op de vraag.
ik heb geen antwoord, ik kan geen feitenvraag beantwoorden op basis van mijn onderbuik. Dat jij dat wel denkt te kunnen is eng.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181130235
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:13 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar zouden wij dat kunnen lezen?
Het was een poos geleden gelekt. Ik weet niet waar het (nog) staat.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:17:09 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181130296
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ah ja....... het komt niet in jouw ideologisch straatje uit.?
De genoemde nieuwsberichten worden door meer media gemeld
heeft niks met ideologisch straatje te maken, media zijn onbetrouwbaar geworden.
Voorbeelden genoeg van staatsinmenging in media,
There is only one religion
pi_181130311
Bij Bluedudes zitten een paar steekjes los ondanks al zijn anti racistische sentimenten

Een echte boomer in hart en nieren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_181130319
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

heeft niks met ideologisch straatje te maken, media zijn onbetrouwbaar geworden.
Voorbeelden genoeg van staatsinmenging in media,
Sterker nog, de NOS is een staatsomroep.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 15:19:05 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181130341
Vond het nog lang duren na al die incidenten met extremistische tegendemonstranten iedere keer.
Verder zwak topic om gewoon op rechts te bashen, extremisme in welke vorm dan ook moet gewoon aangepakt worden en die discussie moet niet gaan om wie het foutst bezig is geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181130343
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:02 schreef Hiddendoe het volgende:

En dat maakt hun minder laf?
Zeker.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181130366
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:17 schreef Ali_boo het volgende:
Bij Bluedudes zitten een paar steekjes los ondanks al zijn anti racistische sentimenten

Een echte boomer in hart en nieren
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181130399
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeker.
Hoe dan?
pi_181130402
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

moordenaars in nette uniformen? ouwe nazi-traditie
Maar vind je dat extreemrechts gewelddadiiger dan vroeger is ?
Oh, zijn ze al veroordeeld?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181130414
Volgens mij is er sprake van toenemende polarisatie waardoor ook de extremen in links en rechts kunnen toenemen. Inkomens ongelijkheid die toeneemt en groeiende bevolkingsgroepen die kernwaarden niet delen of zelfs kernwaarden hebben die botsen zijn volgens mij belangrijke drivers voor toenemende polarisatie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181130418
Factsheet update mei 2018 over Extreemrechts binnen de NLse context van de Anne Frankstichting geeft misschien een overzicht?

Er zijn iig nogal wat extreemrechtse organisaties als je dat zo eens leest, maar ook veel van die organisaties worden bemand door slechts enkele personen.

https://web.annefrank.org(...)-Update-Mei-2018.PDF
I´m back.
pi_181130431
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:19 schreef Nattekat het volgende:
Vond het nog lang duren na al die incidenten met extremistische tegendemonstranten iedere keer.
Verder zwak topic om gewoon op rechts te bashen, extremisme in welke vorm dan ook moet gewoon aangepakt worden en die discussie moet niet gaan om wie het foutst bezig is geweest.
_O_ _O_ _O_
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:22:18 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181130445
OH NEE EXTREEM RECHTS HELP
pi_181130475
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.... Ik zie ook dat je een nep-argument poneer
Beantwoord de vraag in TT nou gewoon...
Nee, extreemrechts was vroeger veel gewelddadiger. Extreemlinks is momenteel een stuk gewelddadiger. Maar ook de extreemlinksen waren vroeger een stuk gevaarlijker en gewelddadiger dan nu.

Oftewel: wat beteft geweld was het vroeger een stuk erger.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:23:23 #60
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181130482
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
OH NEE EXTREEM RECHTS HELP
nazi's
homofoben
hitler
xenofoben
etc
(running out of labels)
There is only one religion
pi_181130493
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
Factsheet update mei 2018 over Extreemrechts binnen de NLse context van de Anne Frankstichting geeft misschien een overzicht?

https://web.annefrank.org(...)-Update-Mei-2018.PDF
De Anne Frank Stichting is zelf nogal gekleurd als bron. AIVD toont in Nederland al jaren aan dat de hoeveelheid ideologische rechtsextremisten, zeker zij die bereid zijn te handelen naar hun extreme denkbeelden op niet meer dan een paar honderd man ligt.

Ja, daar ontwricht je een samenleving wel mee. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:24:35 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181130524
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel een legitieme vraag nav van nieuwsberichten
Op die vraag is het antwoord dat er geen enkele reden is om dat aan te nemen.

Nee, dat jij een lifestyle opgetrokken hebt rond achter elke boom een racist zien staan veranderd dat niet.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:24:47 #63
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181130529
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
Boem. Einde topic.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:25:55 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181130557
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

Het lijkt alsof je zo de TT bevestigt: ja idd wij extreemrechtsen worden gewelddadiger... de meesten vooral nog verbaal .
Mooi staaltje projectie.
&lt;signature here&gt;.
pi_181130559
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De Anne Frank Stichting is zelf nogal gekleurd als bron. AIVD toont in Nederland al jaren aan dat de hoeveelheid ideologische rechtsextremisten, zeker zij die bereid zijn te handelen naar hun extreme denkbeelden op niet meer dan een paar honderd man ligt.

Ja, daar ontwricht je een samenleving wel mee. :')
Nou ja gekleurd, uiteraard bestaan er soms discussies over demarcaties (het is geen natuurwetenschap), maar het geeft wrs toch wel ongeveer aan welke organisaties op dit gebied actief zijn en welke mogelijke risico's er vanuit gaan.

En die risico's zijn bij veel van die organisaties gering trouwens. (nog niet alles gelezen)
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:26:31 #66
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181130579
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor....
Ja hoor :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181130602
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De Anne Frank Stichting is zelf nogal gekleurd als bron. AIVD toont in Nederland al jaren aan dat de hoeveelheid ideologische rechtsextremisten, zeker zij die bereid zijn te handelen naar hun extreme denkbeelden op niet meer dan een paar honderd man ligt.

Ja, daar ontwricht je een samenleving wel mee. :')
In zijn verdediging , zo begon Hitler ook, toespraken te houden voor paar honderd man. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen :D _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:28:47 #68
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_181130640
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In zijn verdedigen , zo begon Hitler ook, toespraken te houden voor paar honderd man. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen :D _O-
Hitler begon ook als linkse rakker he _O-
There is only one religion
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 15:30:28 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181130693
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De Anne Frank Stichting is zelf nogal gekleurd als bron. AIVD toont in Nederland al jaren aan dat de hoeveelheid ideologische rechtsextremisten, zeker zij die bereid zijn te handelen naar hun extreme denkbeelden op niet meer dan een paar honderd man ligt.

Ja, daar ontwricht je een samenleving wel mee. :')
Dat het FvD en zelfs de PVV niet blind in de verdomhoek worden gegooid vind ik al heel wat eigenlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181130719
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Hitler begon ook als linkse rakker he _O-
Socialisme is behoorlijk links ja
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:34:41 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181130815
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waar zijn jouw cijfers?
Die heb je niet ... terwijl je ondertoon is dat je Nee antwoord op de vraag.
Gewoon maar wat blaten, en als iemand om onderbouwing vraagt, want is het daadwerkelijk een trend, ipv dat je incidenten opvist, mag niet jij maar de ander met onderbouwing komen? :')

:')
&lt;signature here&gt;.
pi_181130825
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
OH NEE EXTREEM RECHTS HELP
Heerlijk die selectieve verontwaardiging :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_181130842
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181130861
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:35 schreef Sicstus het volgende:
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
Hoe kom je tot deze conclusie(s)?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 15:39:03 #75
74056 crew  ToT
pi_181130923
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:35 schreef Sicstus het volgende:
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
...of te kijken naar WAAROM ze steeds populairder worden.
pi_181130932
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe kom je tot deze conclusie(s)?
Welke van de drie?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181130940
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
Breivk, Dylan Roof, Thomas Mair, waren eenlingen , lone wolfs.
Maar die lieden in Zweden en Duitsland ( zie OP) zijn georganiseerd. Dat zijn groepen
Men bewapent zich... maken moordplannen
Je vergeet Volkert vd Graaf.

Oh die was links.
Nevermind my bad.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181130942
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:39 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Welke van de drie?
Ik vraag naar alle drie. Ik ben benieuwd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181130980
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De antwoord
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181130981
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:39 schreef ToT het volgende:

[..]

...of te kijken naar WAAROM ze steeds populairder worden.
Dat lijkt me toch minder belangrijk? Het is 'hip', kennelijk. Een rage. Net als links in de Jaren 70, kapitalisme in de Jaren '80, flippo's in de Jaren '90, etc. Er is geen waarom.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181130988
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:35 schreef Sicstus het volgende:
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
Zie hier de groei van extremisme in full effect.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181130989
Nav factsheet van de Anne Frankstichting heb ik even geturfd mbt risico's op geweld. Binnen de NLse context dus en dan is dit het resultaat:
Geen risico op geweld: 17
Wel risico op geweld/ernstig: 5
Wel risico op geweld/niet ernstig: 4
Wel risico op geweld/in uitgaansleven, niet politiek: 4.
Even snel gedaan en dus alleen bij risico's gekeken, bij sommige organisaties staat er geen risico assessment.
bron: https://web.annefrank.org(...)-Update-Mei-2018.PDF

Nu geeft dit niet direct een trend in de tijd aan, maar wel dat de verhouding gewelddadig : niet gewelddadig op 17:13 ligt. 57% : 43% afgerond dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ryan3 op 12-08-2018 16:01:06 ]
I´m back.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 15:42:03 #83
74056 crew  ToT
pi_181131014
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:40 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch minder belangrijk? Het is 'hip', kennelijk. Een rage. Net als links in de Jaren 70, kapitalisme in de Jaren '80, flippo's in de Jaren '90, etc. Er is geen waarom.
Ach ja, rechts extremisme is in opmars en het is alleen maar een trendy hype en het is niet nodig je te verdiepen in de reden waarom dat zo is! _O- :D :')
Werkelijk, hoe simpel kun je denken?
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:42:14 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181131020
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:40 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch minder belangrijk?
Zoals: gewoon stug blijven dweilen, er waar het lek in de dijk zit is niet belangrijk?
&lt;signature here&gt;.
pi_181131121
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:40 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch minder belangrijk? Het is 'hip', kennelijk. Een rage.
Godverdomme zeg :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181131141
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:40 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch minder belangrijk? Het is 'hip', kennelijk. Een rage. Net als links in de Jaren 70, kapitalisme in de Jaren '80, flippo's in de Jaren '90, etc. Er is geen waarom.
Ik hoor een onderbuik borrelen als ik dit lees.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181131143
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach ja, rechts extremisme is in opmars en het is alleen maar een trendy hype en het is niet nodig je te verdiepen in de reden waarom dat zo is! _O- :D :')
Werkelijk, hoe simpel kun je denken?
Ik herinner me dat Job Cohen ging theedrinken met moslims die extremistische trekken vertoonden. Dat werd onder jullie rechtsen echt een soort 'meme' he, weet je nog? Theedrinken met mensen die de boel verkloten in plaats van ze 'keihard aan te pakken'. Cohen wilde die mensen begrijpen, maar dat was allemaal maar soft gelul.
En nu het rechts betreft is het ineens wel belangrijk om te begrijpen waar die sentimenten vandaan komen? :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 15:47:18 #88
74056 crew  ToT
pi_181131148
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Godverdomme zeg :')
_O- Echt he! :D

Mja gewoon doen alsof rechtse mensen niet na kunnen denken en alleen maar doen wat ze doen omdat ze de nieuwste trend volgen! :')
pi_181131177
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik herinner me dat Job Cohen ging theedrinken met moslims die extremistische trekken vertoonden. Dat werd onder jullie rechtsen echt een soort 'meme' he, weet je nog? Theedrinken met mensen die de boel verkloten in plaats van ze 'keihard aan te pakken'. Cohen wilde die mensen begrijpen, maar dat was allemaal maar soft gelul.
En nu het rechts betreft is het ineens wel belangrijk om te begrijpen waar die sentimenten vandaan komen? :')
Bij die extremistische moslims is het zonneklaar waar hun denkbeelden vandaan komen. Hun boek, hun profeet en hun god.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 15:49:02 #90
74056 crew  ToT
pi_181131189
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik herinner me dat Job Cohen ging theedrinken met moslims die extremistische trekken vertoonden. Dat werd onder jullie rechtsen echt een soort 'meme' he, weet je nog? Theedrinken met mensen die de boel verkloten in plaats van ze 'keihard aan te pakken'. Cohen wilde die mensen begrijpen, maar dat was allemaal maar soft gelul.
En nu het rechts betreft is het ineens wel belangrijk om te begrijpen waar die sentimenten vandaan komen? :')
Ja gezellig theeleuten met moslimextremisten helpt niet bepaald; ze worden er niet echt minder extreem van of zo.
En er wordt sowieso wel gekeken naar hoe moslimextremisten radicaliseren.

Maar nee; rechts is dom! :')
pi_181131207
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Echt he! :D

Mja gewoon doen alsof rechtse mensen niet na kunnen denken en alleen maar doen wat ze doen omdat ze de nieuwste trend volgen! :')
Hardop gelachen weer, inderdaad!

Dit topic _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:49:42 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181131208
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Echt he! :D
Je diskwalificeert jezelf als je er voor uitkomt dat je eigenlijk alleen maar wil tamboeren over hoe 'slecht' (extreem-)rechts wel niet is, en het maar liever niet over het waarom hebt.
&lt;signature here&gt;.
pi_181131238
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik herinner me dat Job Cohen ging theedrinken met moslims die extremistische trekken vertoonden. Dat werd onder jullie rechtsen echt een soort 'meme' he, weet je nog? Theedrinken met mensen die de boel verkloten in plaats van ze 'keihard aan te pakken'. Cohen wilde die mensen begrijpen, maar dat was allemaal maar soft gelul.
En nu het rechts betreft is het ineens wel belangrijk om te begrijpen waar die sentimenten vandaan komen? :')
Je komt zelf ook behoorlijk extremistisch en bereid tot (geweldadige) actie over...
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:52:20 #94
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181131275
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:47 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik herinner me dat Job Cohen ging theedrinken met moslims die extremistische trekken vertoonden. Dat werd onder jullie rechtsen echt een soort 'meme' he, weet je nog? Theedrinken met mensen die de boel verkloten in plaats van ze 'keihard aan te pakken'. Cohen wilde die mensen begrijpen, maar dat was allemaal maar soft gelul.
En nu het rechts betreft is het ineens wel belangrijk om te begrijpen waar die sentimenten vandaan komen? :')
Want ik heb gemist dat prominente politici thee gaan drinken met extreem-rechts om te proberen ze te 'begrijpen'?

Hele vreemde vergelijking trek jij.
&lt;signature here&gt;.
pi_181131280
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je komt zelf ook behoorlijk extremistisch en bereid tot (geweldadige) actie over...
Als hij eerder zou hebben geleefd dan zou hij een strand hebben bestormd op D-Day. Nu voert hij zijn strijd tegen hét gevaar van deze tijd: neon-nazi's.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 15:59:39 #96
74056 crew  ToT
pi_181131474
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hardop gelachen weer, inderdaad!

Dit topic _O_
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je diskwalificeert jezelf als je er voor uitkomt dat je eigenlijk alleen maar wil tamboeren over hoe 'slecht' (extreem-)rechts wel niet is, en het maar liever niet over het waarom hebt.
Ja en zo is er gewoon geen discussie nodig. Als men (extreem)rechts niet serieus neemt en niet wil kijken naar hun beweegredenen, zal de boel alleen maar verder escaleren. De onvrede neemt alleen maar verder toe en de groep wordt groter en groter, en misschien idd ook steeds gewelddadiger.
pi_181131564
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:59 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

Ja en zo is er gewoon geen discussie nodig. Als men (extreem)rechts niet serieus neemt en niet wil kijken naar hun beweegredenen, zal de boel alleen maar verder escaleren. De onvrede neemt alleen maar verder toe en de groep wordt groter en groter, en misschien idd ook steeds gewelddadiger.
Nogmaals, vervang in bovenstaande comment '(extreem)rechts' met '(fundamentalistische)moslims' en het is ineens een weerzinwekkend soft links statement in jullie domme rechtse oogjes. :s)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181131603
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nogmaals, vervang in bovenstaande comment '(extreem)rechts' met '(fundamentalistische)moslims' en het is ineens een weerzinwekkend soft links statement in jullie domme rechtse oogjes. :s)
Je maakt jezelf nogal belachelijk.

Niet mijn probleem verder, kan er wel om lachen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 16:06:59 #99
74056 crew  ToT
pi_181131637
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nogmaals, vervang in bovenstaande comment '(extreem)rechts' met '(fundamentalistische)moslims' en het is ineens een weerzinwekkend soft links statement in jullie domme rechtse oogjes. :s)
Tja moslimextremisten willen aanslagen plegen op ons, de autochtone mensen, omdat zij het westen haten.
Dan moet je wel akelig veel thee met hen drinken om hen daar van af te zien brengen.
En juist die slappe houding (theedrinken enzo) is waarom (extreem)rechts steeds populairder wordt; de linkse hoge heren doen te weinig om dit probleem op te lossen.

Niet dat ik het eens ben met dit geweld en natuurlijk moet het aangepakt worden, maar om hun beweegredenen volkomen te negeren is werkelijk achterlijk! :') Zij willen ons volk en onze cultuur verdedigen.
Ze gaan er alleen echt wel te ver in.
pi_181131668
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:35 schreef Sicstus het volgende:
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
Nou ja, qua gewelddadigheid zou je binnen de NLse context kunnen zeggen dat dit 57% niet gewelddadig tegen 43% wel gewelddadig is en dat dan van uiteenlopend karakter, van ernstig tot niet-ernstig en niet-politiek. Maar hoe groot de aanhang is (dan moet ik wrs weer die lijst doornemen) is een andere kwestie. Overigens vandaag op twitter gelezen dat door bepaalde mensen het initiatief van o.m. Eddy Terstall, Vrij Links, ook gekenschetst wordt als extreemrechts, dus je komt sws dan in een demarcatie kwestie terecht wrs.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 16:09:09 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181131690
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Nogmaals, vervang in bovenstaande comment '(extreem)rechts' met '(fundamentalistische)moslims' en het is ineens een weerzinwekkend soft links statement in jullie domme rechtse oogjes. :s)
Soft of hard heeft betrekking op de oplossingsrichting, niet op de constatering.

En als je die vervanging doet, klopt die inderdaad 100%.
&lt;signature here&gt;.
pi_181131784
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je maakt jezelf nogal belachelijk.

Bij IQ-testjes zijn vergelijkingen zeker je slechtste onderdeel?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 16:13:25 #103
74056 crew  ToT
pi_181131846
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:11 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Bij IQ-testjes zijn vergelijkingen zeker je slechtste onderdeel?
Zegt iemand die appels met dolfijnen vergelijkt! :')
pi_181131908
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:11 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Bij IQ-testjes zijn vergelijkingen zeker je slechtste onderdeel?
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181131996
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zal echt wel meevallen hoor. :') Veel geblaat, weinig wol.

Tot nu toe is er ook nauwelijks georganiseerd zwaar geweld geweest. NSU uitgezonderd, maar dat waren eigenlijk ook 2 eenlingen dus niet echt een georganiseerde groep.

Het feit dat ze zich moeten behelpen met zelf in elkaar geknutselde wapens zegt natuurlijk ook heel wat. :D
Matige reactie. Je had op zijn minst een Europese extra politie eenheid voor dit soort groeperingen kunnen opperen, valt me tegen Hamzoef.
It All Goes Back in the Box
pi_181132464
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:59 schreef ToT het volgende:

[..]


[..]

Ja en zo is er gewoon geen discussie nodig. Als men (extreem)rechts niet serieus neemt en niet wil kijken naar hun beweegredenen, zal de boel alleen maar verder escaleren. De onvrede neemt alleen maar verder toe en de groep wordt groter en groter, en misschien idd ook steeds gewelddadiger.
Vertel, wat is beweegreden van extreem rechts.
ROBODEMONS..................|:(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 16:34:53 #107
74056 crew  ToT
pi_181132477
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vertel, wat is beweegreden van extreem rechts.
Lees mijn posts die er na kwamen. :)
pi_181132532
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Lees mijn posts die er na kwamen. :)
Had ik gelezen, maar het lijkt mij sterk dat dat de enige reden is.
ROBODEMONS..................|:(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 16:40:20 #109
74056 crew  ToT
pi_181132589
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Had ik gelezen, maar het lijkt mij sterk dat dat de enige reden is.
Okee, dan is gewoon dom een hippe trend volgen! *O*
pi_181132685
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, dan is gewoon dom een hippe trend volgen! *O*
Ik heb nog steeds geen argumteb gezien om pro-extreem rechts te worden.
ROBODEMONS..................|:(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 16:46:56 #111
74056 crew  ToT
pi_181132735
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen argumteb gezien om pro-extreem rechts te worden.
Die zijn er ook niet voor fatsoenlijk ontwikkelde mensen. Extremisme is eigenlijk nooit goed te praten. Hun beweegredenen begrijp ik wel, maar hun acties gaan te ver. Ook het aansluiten bij zo'n neo-nazi-achtige groepering gaat gewoon te ver, ook al doen ze misschien niet direct iets.
Hou de acties gewoon bij de politiek.
pi_181133902
februari 2018
quote:
Hoogste Britse terreurbestrijder: “Dreiging van extreemrechtse terreur neemt toe en is belangrijker en uitdagender dan publiek denkt”

Extreemrechtse organisaties in het Westen gaan steeds meer en nauwer samenwerken. “Het maakt momenteel een belangrijk deel uit van de terroristische dreiging”, stelt een hoge Britse terreurbestrijder. Mark Rowley, de hoogste terreurbestrijder bij de Britse politie, zei maandag bij zijn afscheidsspeech dat er in Groot-Brittanië het afgelopen jaar vier extreemrechtse terreurplotten zijn opgerold. “De terreurdreiging vanuit extreemrechts is belangrijker en uitdagender dan het publiek denkt”, zei Crowley tegen de Britse pers. “Er zijn veel Westerse landen die extreemrechtse ‘uitdagingen’ hebben en in redelijk veel gevallen zien we dat die groeperingen contact maken met elkaar en een netwerken opbouwen.”

Specifieke voorbeelden wilde hij niet noemen om lopende onderzoek niet in gevaar te brengen. Vorig jaar verbood de Engelse overheid al enkele extreemrechtse organisaties, waaronder National Action. Crowley: “We hebben maandenlang een hier opgerichte, white supremacist, neo-nazistische organisatie gehad, met dezelfde gewelddadige ambities als andere terreurorganisaties. Daar moeten we ons met ons allen grote zorgen over maken.”

Aanslag bij moskee
Naast de mislukte plannen kende Engeland vorig jaar ook vijf wel uitgevoerde aanslagen door extreemrechtse militanten. Zo reed een man met een busje in op moskeegangers in Londen, de dader had een hekel aan moslims gekregen nadat hij op internet veel extreemrechtse artikelen had gelezen. De Nederlandse NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) signaleert ook een “toegenomen rechtsterroristische dreiging in diverse Westerse landen, waaronder Duitsland en de VS”, zo meldde ze eind 2017. Dat beeld is onveranderd, zegt een NCTV-woordvoerder nu. In Duitsland werd een rechts-extreme militair opgepakt die een aanslag had willen plegen. Hij wilde zich daarbij voordoen als een vluchteling, zodat immigranten de schuld zouden krijgen
https://www.hln.be/nieuws(...)liek-denkt~a5bb4ad0/
pi_181134046
juni 2018
quote:
Frankrijk arresteert tien extreemrechtse verdachten voor plan aanslag op moslims
De Franse minister van Binnenlandse Zaken maakte de arrestaties zondagavond bekend. Het is niet bekend wat de verdachten precies van plan waren, onderzoek moet dat verder uitwijzen. Een deel van de beoogde slachtoffers zouden volgens de groep gelinkt zijn aan de radicale islam.

Franse veiligheidsdiensten onderschepten berichten van verdachten die gemonitord werden. Hieruit bleek dat de groep op zoek was naar wapens. Bij doorzoekingen werden ook al wapens ingenomen. De tien verdachten zijn zaterdag verspreid over het land opgepakt.

https://www.nu.nl/buitenl(...)aanslag-moslims.html
In aanvulling op bovenstaand bericht
30 juni 2018
quote:
De tien verdachten die afgelopen weekend in Frankrijk werden opgepakt omdat ze aanslagen planden tegen moslims, wilden halalvlees in winkels vergiftigen. Marokkanen opgepakt om plannen aanslagen in Barcelona Aanslag op moslims net op tijd verijdeld in Frankrijk Volgens BFMTV wilde een deel van de verdachten halalvlees in winkels vergiftigen om zoveel mogelijk moslims om te brengen.
https://www.bladna.nl/ext(...)rgiftigen,22069.html

quote:
Enkele van de tien mannen die zaterdagavond in Frankrijk opgepakt zijn omdat ze deel uitmaakten van een extreemrechtse groepering, hadden plannen om halalvlees in winkels te vergiftigen. Dat meldt BFM TV.
De tien mannen werden zaterdagavond opgepakt op verschillende plaatsen in Frankrijk. Ze maakten allemaal deel uit van AFO, een extreemrechtse groepering die ervan verdacht werd een aanslag te plannen tegen moslims in Frankrijk. Er is een onderzoek tegen hen ingesteld.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180628_03587767
pi_181134280
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:35 schreef Sicstus het volgende:
Gewelddadig waren ze altijd al, zoals veel extremisten. Zorgelijker is dat extreemrechts aan aanhang lijkt te winnen en politiek gezien 'salonfähiger' lijkt te worden. De hoogste tijd dus om dat onkruid met wortel en tak uit te roeien.
Je taal is een beetje....gewelddadig
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181134286
Wel opvallend dat het allemaal plannen zijn maar nooit tot uitvoering komt.
Dat bewijst maar weer eens hoe enorm goed onze veiligheidsdiensten zijn.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 17:54:09 ]
pi_181134374
Bluesdude is goed bezig! ^O^ En noemt bronnen waarvan ik ruiterlijk toegeef te lui te zijn om ze op te zoeken.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181134605
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:59 schreef Sicstus het volgende:
Bluesdude is goed bezig! ^O^ En noemt bronnen waarvan ik ruiterlijk toegeef te lui te zijn om ze op te zoeken.
Even benieuwd, heren, maar vinden jullie VrijLinks ook extreemrechts?
I´m back.
pi_181134679
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Even benieuwd, heren, maar vinden jullie VrijLinks ook extreemrechts?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb, tot nu.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181134711
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Even benieuwd, heren, maar vinden jullie VrijLinks ook extreemrechts?
Dat zou wel vrij ironisch zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181134800
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:15 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb, tot nu.
Ja, beetje zonde, want is toch wel redelijk bekend inmiddels. Wrs volg je het nieuws dan niet zo?
I´m back.
pi_181134857
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, beetje zonde, want is toch wel redelijk bekend inmiddels. Wrs volg je het nieuws dan niet zo?
Alleen YouTube en af en toe teletekst pagina 101.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181134931
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat zou wel vrij ironisch zijn.
Ja, nu op twitter wordt gesteld, door sommige mensen, dat VrijLinks, omdat het applaus sorteert van xenofoben, FvD'ers o.a., beschouwd kan worden als extreemrechts. En Eddy is een racist.

Probleem bij de vraag in OP is dus wel vaak de demarcatie natuurlijk. Wanneer is iets extreemrechts, wanneer niet.
Anne Frankstichting vermeldt trouwens dus wel dat wat men ziet als zogenaamde Nieuwrechtse bewegingen/partijen/organisaties beschouwd dienen te worden als extreemrechts.
Alleen ja, VrijLinks is natuurlijk geen rechtse beweging. Verre van, het is een centrum-linkse beweging. En als je die dan extreemrechts wil noemen, zeg je dan ook niet dat Hitler in feite (centrum-)links was? En praat je dan Marcel Roele niet na?
I´m back.
pi_181135002
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nu op twitter wordt gesteld, door sommige mensen, dat VrijLinks, omdat het applaus sorteert van xenofoben, FvD'ers o.a., beschouwd kan worden als extreemrechts. En Eddy is een racist.

Probleem bij de vraag in OP is dus wel vaak de demarcatie natuurlijk. Wanneer is iets extreemrechts, wanneer niet.
Anne Frankstichting vermeldt trouwens dus wel dat wat men ziet als zogenaamde Nieuwrechtse bewegingen/partijen/organisaties beschouwd dienen te worden als extreemrechts.
Alleen ja, VrijLinks is natuurlijk geen rechtse beweging. Verre van, het is een centrum-linkse beweging. En als je die dan extreemrechts wil noemen, zeg je dan ook niet dat Hitler in feite (centrum-)links was? En praat je dan Marcel Roele niet na?
Precies hetzelfde gebeurd met #Aufstehen. Gelijk werden ze nazi's genoemd en omdat er een hoop mensen aangeven dat ze van rechts best naar deze nieuwe partij willen overstappen wordt deze partij extreemrechts genoemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:34:55 #124
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181135177
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:54 schreef Montagui het volgende:
In tegenstelling tot die laffe honden van extremistisch links lopen zij er netjes herkenbaar bij.
Omdat extreemrechts hun standpunten niet duidelijk maakt met geweld, dan is jezelf onherkenbaar maken ook niet nodig.
pi_181135224
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Precies hetzelfde gebeurd met #Aufstehen. Gelijk werden ze nazi's genoemd en omdat er een hoop mensen aangeven dat ze van rechts best naar deze nieuwe partij willen overstappen wordt deze partij extreemrechts genoemd.
Ja, idd, zelfde verhaal.
I´m back.
pi_181135246
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nu op twitter wordt gesteld, door sommige mensen, dat VrijLinks, omdat het applaus sorteert van xenofoben, FvD'ers o.a., beschouwd kan worden als extreemrechts. En Eddy is een racist.
Geen idee wie die 'Eddy' is en het interesseert me verder ook geen zak. Maar als FvD'érs al extreem-rechts zijn :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 18:49:49 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181135334
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Geen idee wie die 'Eddy' is en het interesseert me verder ook geen zak. Maar als FvD'érs al extreem-rechts zijn :')
Er zijn zelfs Nazivergelijkingen gedaan, sommigen gaan ver met hun angst voor andere meningen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181135392
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn zelfs Nazivergelijkingen gedaan, sommigen gaan ver met hun angst voor andere meningen.
Naja, nhet is niet mijn partij en ik vind die hele Baudet maar een arrogant mannetje. Maar Nazi-vergelijkingen ook echt :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181135534
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:34 schreef Drugshond het volgende:
Is iemand het slagveld in Hamburg vergeten ? Die projectie naar extr.rechts raakt op die manier kant noch wal.
Ik vind het groepsgeweld van extreem links dan ook een stuk gevaarlijker dan die enkele extreem rechtse verwardier die geweld pleegt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181135546
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Geen idee wie die 'Eddy' is en het interesseert me verder ook geen zak. Maar als FvD'érs al extreem-rechts zijn :')
Eddy Terstall één der prominenste initiatiefnemers.

En ja, FvD, en ook PVV, worden wel als extreemrechts beschouwd. Daar kun je je aantekeningen bij zetten. Ikzelf vind dat de component gewelddadigheid, als in bereid tot gewelddadige acties tegen politieke tegenstanders evt. voorzien van een paramilitaire tak, minimaal niet mag ontbreken en dat zien we niet bij PVV en FvD.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:02:00 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181135599
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind het groepsgeweld van extreem links dan ook een stuk gevaarlijker dan die enkele extreem rechtse verwardier die geweld pleegt.





Extreem links heeft een lange traditie van politiek geweld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181135857
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:11 schreef Ryan3 het volgende:

Even benieuwd, heren, maar vinden jullie VrijLinks ook extreemrechts?
Nee hoor.
pi_181135915
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.
Nee, okee, maar vandaag wordt er dus volop over gediscussieerd op twitter, zul je ook wel gelezen hebben wrs. Sws heb je demarcatie en dus definitie kwesties bij dit fenomeen. Die foto in je OP laat trouwens een paramilitaire organisatie zien en die komt wrs wel in aanmerking.

Het begon overigens met deze tweet die discussie over VrijLinks:

AlainVerheij twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 14:58:13 dat is echt vreemd, ik draaide net de letters van de naam eddy terstall om en toen stond er ineens jean-marie le pen reageer retweet
I´m back.
pi_181135927
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:59 schreef Sicstus het volgende:
Bluesdude is goed bezig! ^O^ En noemt bronnen waarvan ik ruiterlijk toegeef te lui te zijn om ze op te zoeken.
Zoekt ! En gij zult vinden..
Nondeju.... de grootste bilbiotheek ter wereld in een kastje thuis.
pi_181135945
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Extreem links heeft een lange traditie van politiek geweld
Dus in een topic over extreem-rechts vind jij het vooral van belang te benadrukken dat extreem-links ook kut is? (Wat niemand ontkent)

Zegt veel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:24:54 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136123
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus in een topic over extreem-rechts vind jij het vooral van belang te benadrukken dat extreem-links ook kut is? (Wat niemand ontkent)

Zegt veel.
Ik reageer op een post van iemand die dat claimt.
Verder zijn dat 3 foto’s van aanslagen op politici die door linkse gekkies als extreem rechts werden gezien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 12-08-2018 19:39:35 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136198
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, okee, maar vandaag wordt er dus volop over gediscussieerd op twitter, zul je ook wel gelezen hebben wrs. Sws heb je demarcatie en dus definitie kwesties bij dit fenomeen. Die foto in je OP laat trouwens een paramilitaire organisatie zien en die komt wrs wel in aanmerking.

Het begon overigens met deze tweet die discussie over VrijLinks:

AlainVerheij twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 14:58:13 dat is echt vreemd, ik draaide net de letters van de naam eddy terstall om en toen stond er ineens jean-marie le pen reageer retweet
Ik volg al die veldslagen op twitter niet.
Hoewel dit draadje van Merijn Oudeampsen ( was ook in de Balie )best wel inhoudelijk is.
dewaremerijn twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 12:49:33 Ze spreken over de seculiere, vrijzinnige wortels van de PvdA. Maar de PvdA heeft geen seculiere, vrijzinnige wortels. Reactie: Oh ja, dat is waar. Even later: we moeten terug naar die wortels! https://t.co/gXslPPCu6u reageer retweet
pi_181136243
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn zelfs Nazivergelijkingen gedaan, sommigen gaan ver met hun angst voor andere meningen.
In welgeteld 1 of 2 blaadjes of stukken. Nou nou.
pi_181136274
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Extremisten zijn altijd gewelddadig. Ongeacht hun politieke kleur.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 19:30:35 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181136278
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welgeteld 1 of 2 blaadjes of stukken. Nou nou.
Zeg ik in welke mate van grootte? Geef ik een precies aantal? Zeg ik dat het veel gebeurt?

Nee, nee, nee. Ik zeg dat het is gebeurd, iets wat jij nu dus bevestigt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 19:30:42 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181136281
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welgeteld 1 of 2 blaadjes of stukken. Nou nou.
Laten we eerlijk zijn, je diskwalificeert jezelf al gauw als je met ''nazi'' gaat smijten, danwel godwins strooien. Die zeldzame keren dat het echt van toepassing is doet de discussie dan ook geen goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181136326
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik volg al die veldslagen op twitter niet.
Hoewel dit draadje van Merijn Oudeampsen ( was ook in de Balie )best wel inhoudelijk is.
dewaremerijn twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 12:49:33 Ze spreken over de seculiere, vrijzinnige wortels van de PvdA. Maar de PvdA heeft geen seculiere, vrijzinnige wortels. Reactie: Oh ja, dat is waar. Even later: we moeten terug naar die wortels! https://t.co/gXslPPCu6u reageer retweet
Ja, nou vond ik hetgeen waarmee Oudenampsen promoveerde toch ook questionable hoor. Hebben we nog over gediscussieerd in POL. Maar Oudenampsen is één van degenen die wrs VrijLinks ook als extreemrechts c.q. one-issue xenofobisch beschouwt. Zijn kritiekpunt in deze tweet komt erop neer: PvdA was helemaal geen seculiere partij, want een doorbraakpartij (i.e. doorbraak uit de verzuiling) waarbij ook christenen zich thuis moesten voelen. Een gemankeerd argument imho, want de christenen die zich er thuis moesten voelen en voelden, waren dus christenen die vooral een seculiere inslag voorstonden. Niet sterk dus. Voorbeeldje zaten ook veel seculiere joden bij de PvdA en voorloper SDAP bijvoorbeeld, niet omdat ze joods gelovig waren, maar juist niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 12-08-2018 19:44:45 ]
I´m back.
pi_181136342
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus in een topic over extreem-rechts vind jij het vooral van belang te benadrukken dat extreem-links ook kut is? (Wat niemand ontkent)

Zegt veel.
De bekende "hullie doen het ook" drogreden is buitengewoon populair dezer dagen, vooral onder dom-rechts.

Dat dit topic vooral over "links" zou gaan is met de cultuur op FOK dan ook niet heel verrassend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136408
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeg ik in welke mate van grootte? Geef ik een precies aantal? Zeg ik dat het veel gebeurt?
Dat is nu net het probleem hè. Dat je daar verder vaag over blijft. Zeg er dan gewoon bij dat het 1 of 2 meer is gebeurd. Maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:36:31 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136413
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

De bekende "hullie doen het ook" drogreden is buitengewoon populair dezer dagen, vooral onder dom-rechts.
Hoezo hullie doen het ook? Noem eens twee politici waarop een aanslag werd gepleegd door extreem rechts in Nederland?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2018 @ 19:41:56 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181136553
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem hè. Dat je daar verder vaag over blijft. Zeg er dan gewoon bij dat het 1 of 2 meer is gebeurd. Maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker.
Wat wil je hier nou precies mee bereiken? Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat die vergelijkingen worden gemaakt. Of het nou door 1 of 10000 man gebeurt laat me koud.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181136561
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo hullie doen het ook? Noem eens twee politici waarop een aanslag werd gepleegd door extreem rechts in Nederland?
Je weet dat Volkert een lone wolf was, right? Dat was geen actie vanuit een politieke beweging ofzo.

Bovendien, waarom moeten we hier alleen kijken naar aanslagen op politici in Nederland? Omdat dat wellicht beter uitkomt?

En waarom hebben we het uberhaupt over links geweld in een topic dat gaat over rechts geweld? Waarom is dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:42:53 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136582
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je weet dat Volkert een lone wolf was, right? Dat was geen actie vanuit een politieke beweging ofzo.

Bovendien, waarom moeten we hier alleen kijken naar aanslagen op politici in Nederland? Omdat dat wellicht beter uitkomt?
Je beantwoord de vraag niet, demagoogje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136586
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik reageer op een post van iemand die dat claimt.
Verder zijn dat 3 foto’s van aanslagen op politici die door linkse gekkies als extreem rechts werden gezien.
Dat had ik al door, Piet. Ik ben namelijk bekend met de foto's.

En dan post ik hier een foto van Breivik. Maken we er een wedstrijdje van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136590
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag niet, demagoogje
Het is een off topic drogreden, mafkeesje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136593
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou precies mee bereiken? Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat die vergelijkingen worden gemaakt. Of het nou door 1 of 10000 man gebeurt laat me koud.
Daar lijkt me toch een belangrijk verschil in zitten. Als het er slechts een handjevol zijn kun je het niet echt gebruiken als stok om mee te slaan. Als het er 10.000 zijn weer wel.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:43:46 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136605
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een off topic drogreden, mafkeesje.
Je beantwoord de vraag niet, demagoogje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:44:06 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136612
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat had ik al door, Piet. Ik ben namelijk bekend met de foto's.

En dan post ik hier een foto van Breivik. Maken we er een wedstrijdje van.
Leuk, maar dat was niet in Nederland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136619
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo hullie doen het ook? Noem eens twee politici waarop een aanslag werd gepleegd door extreem rechts in Nederland?
Dit topic gaat niet eens over Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136621
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag niet, demagoogje
Kun je me anders eerst even uitleggen waarin we in een topic over rechts geweld het voornamelijk over links geweld willen hebben? Wat is daarvan de reden, volgens jou?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136629
quote:
Starbucks boycotten.
pi_181136635
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk, maar dat was niet in Nederland
Leuk, maar de OP gaat over Zweden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:45:02 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136639
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun je me anders eerst even uitleggen waarin we in een topic over rechts geweld het voornamelijk over links geweld willen hebben? Wat is daarvan de reden, volgens jou?
Je beantwoord de vraag niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136650
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beantwoord de vraag niet
Je kunt die vraag in je reet stoppen zolang je niet uitlegt waarom dat on topic zou zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136656
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je weet dat Volkert een lone wolf was, right? Dat was geen actie vanuit een politieke beweging ofzo.

Bovendien, waarom moeten we hier alleen kijken naar aanslagen op politici in Nederland? Omdat dat wellicht beter uitkomt?

En waarom hebben we het uberhaupt over links geweld in een topic dat gaat over rechts geweld? Waarom is dat?
Er is helemaal geen bewijs dat Volkert een lone wolf was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136677
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er is helemaal geen bewijs dat Volkert een lone wolf was.
Omkering bewijslast, ook origineel.

Linksom of rechtsom (pun intended) is het hier off topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:48:02 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136706
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt die vraag in je reet stoppen zolang je niet uitlegt waarom dat on topic zou zijn.
Jij zei
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

De bekende "hullie doen het ook" drogreden is buitengewoon populair dezer dagen, vooral onder dom-rechts.
Mijn vraag, noem het “ook”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136716
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omkering bewijslast, ook origineel.

Linksom of rechtsom (pun intended) is het hier off topic.
Nou ja, jij begon erover, ik reageer er alleen maar op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136727
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er is helemaal geen bewijs dat Volkert een lone wolf was.
Oh nee, hij werd natuurlijk aangestuurd door Paul Rosemoller, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136743
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt die vraag in je reet stoppen zolang je niet uitlegt waarom dat on topic zou zijn.
HHHHHAAAAA!!!111 _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181136762
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh nee, hij werd natuurlijk aangestuurd door Paul Rosemoller, nietwaar?
Ik zou het niet weten Koos, en daar ga ik ook helemaal geen uitspraken over doen, omdat er toch geen bewijs is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136772
Ieg mooi om te zien dat de dom-rechtse gekkies hier wederom alleen over links willen praten. Bizar, maar da's kennelijk de situatie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136789
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zei

[..]

Mijn vraag, noem het “ook”
Maar waarom over extreem-links beginnen in een topic over extreem-rechts?

Dat extreem-rechts in Zweden journalisten willen vermoorden is niet erg omdat Volkert Pim heeft vermoord?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:51:00 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136808
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:49 schreef Molurus het volgende:
Ieg mooi om te zien dat de dom-rechtse gekkies hier wederom alleen over links willen praten. Bizar, maar da's kennelijk de situatie.
Zegt degene die niet in staat is een vraag te beantwoorden nav zijn posting
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136812
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten Koos, en daar ga ik ook helemaal geen uitspraken over doen, omdat er toch geen bewijs is.
Oké, Hathor. Dus je lult maar wat, Hathor? Waar baseer je je op, Hathor?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:51:44 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136818
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom over extreem-links beginnen in een topic over extreem-rechts?

Dat extreem-rechts in Zweden journalisten willen vermoorden is niet erg omdat Volkert Pim heeft vermoord?
Dat zijn jouw woorden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136825
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:49 schreef Molurus het volgende:
Ieg mooi om te zien dat de dom-rechtse gekkies hier wederom alleen over links willen praten. Bizar, maar da's kennelijk de situatie.
Volgens mij heb ik jou na een ploflim ook een keer over Breivik zien beginnen om te laten zien dat niet alleen moslims snood kunnen zijn. Het enige bizarre is dat je niet ziet dat de ketel zwart is.
pi_181136829
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom over extreem-links beginnen in een topic over extreem-rechts?

Dat extreem-rechts in Zweden journalisten willen vermoorden is niet erg omdat Volkert Pim heeft vermoord?
Ja, zoals ik het zie zijn er twee mogelijkheden:

1) alle extreem geweld is verkeerd. Dan zou men dus ook kwaad moeten zijn over die incidenten in Zweden.

2) links geweld zou somehow de Zweede incidenten moeten rechtvaardigen / goedpraten. De genoemde "hullie doen het ook" drogreden.

Ik ben reuze benieuwd op welke kant hiervan de dom-rechtse gekkies hier zitten. Somehow zijn ze te laf om daar uitspraken over te doen. (Goh, hoe zou dat komen?)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136830
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omkering bewijslast, ook origineel.

Linksom of rechtsom (pun intended) is het hier off topic.
Nee hoor, het is niet off topic, vooralsnog is extreemlinks vele malen erger dan extreemrechts.
Ik zie ook geen tekenen dat extreemrechts gewelddadiger word, dus dat valt wel mee gelukkig.
In dit topic kun je gerust een vergelijk maken zodat het aan iets gemeten kan worden anders word het luchtfietsen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_181136835
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké, Hathor. Dus je lult maar wat, Hathor? Waar baseer je je op, Hathor?
Ik mag mijn bedenkingen niet hebben?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136845
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zegt degene die niet in staat is een vraag te beantwoorden nav zijn posting
Je kunt janken tot je een ons weegt, ik weiger categorisch met je off topic te gaan hier. (Tenzij je kunt uitleggen waarom het *toch* on topic zou zijn. Maar dat wil je ook niet. Stik er dan maar in.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136864
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jou na een ploflim ook een keer over Breivik zien beginnen om te laten zien dat niet alleen moslims snood kunnen zijn. Het enige bizarre is dat je niet ziet dat de ketel zwart is.
Que? Ik snap noch de link, noch de relevantie voor dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136869
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik mag mijn bedenkingen niet hebben?
Waar baseer je die op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136875
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee hoor, het is niet off topic, vooralsnog is extreemlinks vele malen erger dan extreemrechts.
Ik zie ook geen tekenen dat extreemrechts gewelddadiger word, dus dat valt wel mee gelukkig.
In dit topic kun je gerust een vergelijk maken zodat het aan iets gemeten kan worden anders word het luchtfietsen.
Dit kun je ook zeggen zonder naar extreemlinks geweld (zover dat bestaat) te verwijzen, toch?

Dit topic gaat over de vraag of extreem-rechts geweld toeneemt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136885
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je die op?
Op mijn onderbuik. Waarop baseer jij het idee dat het wel een lone wolf was? Is dat bewezen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136887
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.
Waarom extreem-links erbij slepen in dit topic?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:55:36 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136888
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt janken tot je een ons weegt, ik weiger categorisch met je off topic te gaan hier. (Tenzij je kunt uitleggen waarom het *toch* on topic zou zijn. Maar dat wil je ook niet. Stik er dan maar in.)
Jij bent degene die aan het janken is, met je “hullie doen en het ook” en “dom rechts” maar verder geen argumentatie of inhoudelijke antwoorden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:56:26 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136907
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom extreem-links erbij slepen in dit topic?
Ik reageerde op een post daarover, dat zei ik al eerder. Maar lezen blijft lastig blijkbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136913
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op mijn onderbuik. Waarop baseer jij het idee dat het wel een lone wolf was? Is dat bewezen?
Yup.

Of denk je dat Volkert en zijn omgeving niet zijn onderzocht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136925
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent degene die aan het janken is, met je “hullie doen en het ook” en “dom rechts” maar verder geen argumentatie of inhoudelijke antwoorden.
In reactie op voorspelbare (maar toch off topic) verwijzingen naar links geweld.

Het was natuurlijk voorspelbaar dat met de populistisch-rechtse cultuur op FOK dit topic uitsluitend over links zou gaan. Maar dat maakt je posts niet minder achterlijk, pietje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181136929
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Yup.

Of denk je dat Volkert en zijn omgeving niet zijn onderzocht?
Niet goed genoeg. Maar we zijn inderdaad heel ver aan het afdrijven nu, dus laat maar waaien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181136932
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post daarover, dat zei ik al eerder. Maar lezen blijft lastig blijkbaar
Ah ja, je reageerde op iemand die extreem-links erbij haalde. Je wilde gewoon even aangeven dat je het met hem eens was.

Waarom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:58:04 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136934
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Yup.

Of denk je dat Volkert en zijn omgeving niet zijn onderzocht?
mwa, geef toe, justitie is niet bepaald succesvol geweest in het vinden van daders en hun connecties bij politiek geweld uit die hoek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181136941
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet goed genoeg.
Waar baseer je dat op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181136948
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mwa, geef toe, justitie is niet bepaald succesvol geweest in het vinden van daders en hun connecties bij politiek geweld uit die hoek.
Waar baseer je dat op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:59:06 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136960
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, je reageerde op iemand die extreem-links erbij haalde. Je wilde gewoon even aangeven dat je het met hem eens was.

Waarom?
Om jouw te pesten natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:59:52 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181136970
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Rara is nooit gepakt bijvoorbeeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137002
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om jouw te pesten natuurlijk
Waarom wil je in topic benadrukken dat vooral extreem-links heel fout is in jouw ogen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137010
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom wil je in topic benadrukken dat vooral extreem-links heel fout is in jouw ogen?
That's the million dollar question.

Dat kan zoals gezegd twee kanten op, en het lijkt mij dat het rechtse volk hier beide mogelijkheden niet fijn vindt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137015
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rara is nooit gepakt bijvoorbeeld
Aha, en daaruit kun je concluderen dat Volkert geen lone wolf was?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:03:08 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137027
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom wil je in topic benadrukken dat vooral extreem-links heel fout is in jouw ogen?
Dat zijn jouw woorden. Een vraag stellen en hem gelijk beantwoorden, truuk 17
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 20:03:25 #198
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181137036
Dit topic gaat niet over extreemlinks..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 20:03:41 #199
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181137049
Je weet wat dat betekent, simon.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181137052
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit topic gaat niet over extreemlinks..
Danku! _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137053
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Een vraag stellen en hem gelijk beantwoorden, truuk 17
Waarom haal je extreem-links erbij in dit topic?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:04:17 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137063
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en daaruit kun je concluderen dat Volkert geen lone wolf was?
Dat zijn jouw woorden, dat heb ik niet gezegd, ik zei slechts dat Justitie geen goed trackrecord heeft op dit gebied.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137085
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Zoals ik al zei, laat maar waaien, dit heeft inmiddels totaal niks meer met het topic te maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:05:25 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137092
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom haal je extreem-links erbij in dit topic?
Die vraag heb ik al 2 keer beantwoord, dat deed ik niet. Ik reageerde op een user. Erg snel van begrip ben je niet, koos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137103
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, dat heb ik niet gezegd, ik zei slechts dat Justitie geen goed trackrecord heeft op dit gebied.
Nee, daar ging het over en dat is de suggestie die je wekt met je post. Houd gewoon op met dat spelletje, Piet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:06:32 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137114
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, daar ging het over en dat is de suggestie die je wekt met je post. Houd gewoon op met dat spelletje, Piet.
Wow, jij verwijt mij dat ik zaken suggereer met Posts, kijk eens naar je eigen zou ik zeggen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137133
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die vraag heb ik al 2 keer beantwoord, dat deed ik niet. Ik reageerde op een user. Erg snel van begrip ben je niet, koos
Ja, je reageerde op een user die direct naar extreem-links begon te wijzen. Dat sprak jou wel aan en je vond het blijkbaar nodig zijn kunt te onderschrijven. Terwijl het topic gaat over extreem-rechts.

Waarom is dat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:08:09 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137155
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, je reageerde op een user die direct naar extreem-links begon te wijzen. Dat sprak jou wel aan en je vond het blijkbaar nodig zijn kunt te onderschrijven. Terwijl het topic gaat over extreem-rechts.

Waarom is dat?
Over suggestief posten gesproken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137171
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom extreem-links erbij slepen in dit topic?
Om een beetje een referentiekader te bepalen misschien? Daarmee kan je aangeven dat het extreem rechts groepsgeweld nog niet in de schaduw kan staan van extreem links groepsgeweld. Daarbij zie ik overigens ook nog weinig aanleiding dat daadwerkelijk extreem rechts gewelddadiger aan het worden is. Het is er niet of nauwelijks, of wat extreem rechts verwardiers na. Wel is het zo dat het extreem rechtse geluid zich steeds meer laat horen, maar dat wil (vooralsnog?) niet zeggen dat het gewelddadiger wordt. TS schijt in zijn broek van het extreem rechtse geluid, laat ze niet lopen!!!!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181137174
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wow, jij verwijt mij dat ik zaken suggereer met Posts, kijk eens naar je eigen zou ik zeggen
Je had ook gewoon kunnen schrijven dat niets erop wijst dat Volkert heeft samengewerkt met anderen.

In plaats daarvan verkondig je dat Justitie vaker heeft gefaald.

Waarom is dat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137189
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over suggestief posten gesproken
Ah, je was het niet met de betreffende user eens? Je vindt het gewoon leuk om plaatjes van Volkert te posten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137196
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, je reageerde op een user die direct naar extreem-links begon te wijzen. Dat sprak jou wel aan en je vond het blijkbaar nodig zijn kunt te onderschrijven. Terwijl het topic gaat over extreem-rechts.

Waarom is dat?
Zoals Straatcommando terecht zegt is het eigenlijk off topic, maar ik zou het toch buitengewoon interessant vinden als iemand een poging zou doen om deze vraag te beantwoorden.

--> Wat is precies de reden dat de rechtse mensen op FOK in topics als deze het uitsluitend over links willen hebben? Welk punt wil men daarmee maken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137210
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Om een beetje een referentiekader te bepalen misschien? Daarmee kan je aangeven dat het extreem rechts groepsgeweld nog niet in de schaduw kan staan van extreem links groepsgeweld. Daarbij zie ik overigens ook nog weinig aanleiding dat daadwerkelijk extreem rechts gewelddadiger aan het worden is. Het is er niet of nauwelijks, of wat extreem rechts verwardiers na. Wel is het zo dat het extreem rechtse geluid zich steeds meer laat horen, maar dat wil (vooralsnog?) niet zeggen dat het gewelddadiger wordt. TS schijt in zijn broek van het extreem rechtse geluid, laat ze niet lopen!!!!
TS stelt een legitieme vraag en poneert geen stelling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:10:41 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137214
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je had ook gewoon kunnen schrijven dat niets erop wijst dat Volkert heeft samengewerkt met anderen.

In plaats daarvan verkondig je dat Justitie vaker heeft gefaald.

Waarom is dat?
Stelling was dat justitie dat uitgebreid had onderzocht, ik stelde de sterkte van dat argument even in context.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137226
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Straatcommando terecht zegt is het eigenlijk off topic, maar ik zou het toch buitengewoon interessant vinden als iemand een poging zou doen om deze vraag te beantwoorden.

--> Wat is precies de reden dat de rechtse mensen op FOK in topics als deze het uitsluitend over links willen hebben? Welk punt wil men daarmee maken?
Er is bovendien sprake van een patroon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 20:11:18 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181137228
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Straatcommando terecht zegt is het eigenlijk off topic, maar ik zou het toch buitengewoon interessant vinden als iemand een poging zou doen om deze vraag te beantwoorden.

--> Wat is precies de reden dat de rechtse mensen op FOK in topics als deze het uitsluitend over links willen hebben? Welk punt wil men daarmee maken?
Het wijzen naar de anderen is iets heel menselijks. ''Ja maar hunnie'' komt niet uit de lucht vallen natuurlijk, het is alleen niet de bedoeling.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:11:24 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137235
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, je was het niet met de betreffende user eens? Je vindt het gewoon leuk om plaatjes van Volkert te posten?
En jij verweet mij suggestieve postings?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137258
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stelling was dat justitie dat uitgebreid had onderzocht, ik stelde de sterkte van dat argument even in context.
Dus omdat Rara niet hard genoeg is aangepakt, is de zaak Volkert niet voldoende onderzocht?

En nee, dat stel je niet. Dat is alleen de suggestie die je wekt, gewild of ongewild.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137278
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Om een beetje een referentiekader te bepalen misschien? Daarmee kan je aangeven dat het extreem rechts groepsgeweld nog niet in de schaduw kan staan van extreem links groepsgeweld. Daarbij zie ik overigens ook nog weinig aanleiding dat daadwerkelijk extreem rechts gewelddadiger aan het worden is. Het is er niet of nauwelijks, of wat extreem rechts verwardiers na. Wel is het zo dat het extreem rechtse geluid zich steeds meer laat horen, maar dat wil (vooralsnog?) niet zeggen dat het gewelddadiger wordt. TS schijt in zijn broek van het extreem rechtse geluid, laat ze niet lopen!!!!
Binnen de NLse context valt het wrs nog alleszins mee, zoals ik eerder nav factsheet van Anne Frankst. probeerde uit te leggen. Daar wordt echter niet op gereageerd.

Maar er zijn wel wat problemen mee: 1) een trend in tijd is er niet mee vast te stellen en 2) het begrip extreemrechts is nogal kwestieus.
I´m back.
pi_181137282
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij verweet mij suggestieve postings?
Of je geeft gewoon antwoord op mijn vraag. Waarom werd je getriggered door die post en begon je vrolijk plaatjes van Volkert te posten in een topic over extreem-rechts?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137288
Vergeleken met wat? :?

Հարգանքներով Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181137291
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het wijzen naar de anderen is iets heel menselijks. ''Ja maar hunnie'' komt niet uit de lucht vallen natuurlijk, het is alleen niet de bedoeling.
Ik denk ook dat dit de motivatie is. Ik denk alleen wel dat mensen die deze motivatie hebben zich kapot moeten schamen. Da's vermoedelijk ook de reden dat niemand dit zo uitspreekt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137304
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

TS stelt een legitieme vraag en poneert geen stelling.
Had ook gewoon 'nee' kunnen posten, maar wat dan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 20:15:09 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181137314
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit de motivatie is. Ik denk alleen wel dat mensen die deze motivatie hebben zich kapot moeten schamen. Da's vermoedelijk ook de reden dat niemand dit zo uitspreekt.
Komt ook weer voort uit groepsidentiteit. Het is in veel opzichten te vergelijken met voetbal(hooligans) :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181137335
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Had ook gewoon 'nee' kunnen posten, maar wat dan?
TS signaleert een trend en stelt een vraag. Prima topic, me dunkt.

Je ziet in de westerse wereld dat extreem-rechts meer voet aan de grond krijgt en zich agressiever gedraagt. Prima aanleiding voor een discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137336
quote:
9s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Komt ook weer voort uit groepsidentiteit. Het is in veel opzichten te vergelijken met voetbal(hooligans) :')
Voetbal is tenminste nog een spelletje. Geweld is wel een vrij serieuze kwestie. Een fatsoenlijk mens heeft geen voorkeur voor rechts geweld boven links geweld en keurt gewoon alle geweld af.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137347
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit topic gaat niet over extreemlinks..
Nee inderdaad anders konden we hier een gigantische lijst met aanslagen neer plempen. Nu hooguit 2 / 3 ?
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:17:29 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137369
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of je geeft gewoon antwoord op mijn vraag. Waarom werd je getriggered door die post en begon je vrolijk plaatjes van Volkert te posten in een topic over extreem-rechts?
Lees ff de draad terug, die vraag heb ik nu al verschillende malen beantwoord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137391
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voetbal is tenminste nog een spelletje. Geweld is wel een vrij serieuze kwestie. Een fatsoenlijk mens heeft geen voorkeur voor rechts geweld boven links geweld en keurt gewoon alle geweld af.
Klopt, wellicht is een TT in de vorm van "worden politieke extremisten steeds gewelddadiger?" oid beter dan.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:18:42 #230
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137429
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:16 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Nee inderdaad anders konden we hier een gigantische lijst met aanslagen neer plempen. Nu hooguit 2 / 3 ?
Klopt.

In de periode na WOII was extreem-rechts praktisch uitgestorven. Het westen had een trauma overgehouden aan de nazi's. Links was veelal de norm en die stroming trok logischerwijs ook extremisten.

Maar we zien dat extreem-rechts weer meer mainstream wordt en de wind in de zeilen heeft. Dat leidt tot meer incidenten uit die hoek. TS stelt deze vraag dus op het juiste moment.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:19:54 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137437
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat Rara niet hard genoeg is aangepakt, is de zaak Volkert niet voldoende onderzocht?

En nee, dat stel je niet. Dat is alleen de suggestie die je wekt, gewild of ongewild.
Ik zei niet dat rara niet hard genoeg is aangepakt, ik zei dat Justitie niet in staat is om in deze kringen enig inzicht te krijgen en op te lossen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137457
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

TS signaleert een trend en stelt een vraag. Prima topic, me dunkt.

Je ziet in de westerse wereld dat extreem-rechts meer voet aan de grond krijgt en zich agressiever gedraagt. Prima aanleiding voor een discussie.
Verbaal is die trend zeker waarneembaar, maar agressiever (en ze meteen als moordenaars te bestempelen zoals TS doet in post #16) vindt ik schromelijk overdreven. Het is zijn angst voor het rechtse 'geluid'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181137460
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees ff de draad terug, die vraag heb ik nu al verschillende malen beantwoord
Ja, je reageerde op een andere users.

Maar waarom uitgerekend op hem reageren en niet op de inhoud van de OP?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137461
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees ff de draad terug, die vraag heb ik nu al verschillende malen beantwoord
Ja, je geeft idd slechts wat plaatjes bij deze bewering van Montagui:

quote:
Ik vind het groepsgeweld van extreem links dan ook een stuk gevaarlijker dan die enkele extreem rechtse verwardier die geweld pleegt.
Enige kritiekpunt daarbij is wrs dat het gebeurtenissen zijn van al weer een tijdje geleden.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:03 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137472
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, wellicht is een TT in de vorm van "worden politieke extremisten steeds gewelddadiger?" oid beter dan.
Na, niet echt, politieke terreur was in de jaren 70-80 veel extremer en gewelddadiger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137483
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, wellicht is een TT in de vorm van "worden politieke extremisten steeds gewelddadiger?" oid beter dan.
Nee, dan wordt het helemaal een vrijbrief voor de rechtse populistjes op FOK om uitsluitend over links te janken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:49 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137487
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, je reageerde op een andere users.

Maar waarom uitgerekend op hem reageren en niet op de inhoud van de OP?
En waarom reageer jij op mij en niet op de persoon waar ik op reageerde, vragen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137496
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na, niet echt, politieke terreur was in de jaren 70-80 veel extremer en gewelddadiger.
Ja, maar goed, dan kan er dus een dal optreden na de gewelddadige jaren 70-80 en dan vervolgens weer een piek in deze jaren. Dat kan.
I´m back.
pi_181137518
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Verbaal is die trend zeker waarneembaar, maar agressiever (en ze meteen als moordenaars te bestempelen zoals TS doet in post #16) vindt ik schromelijk overdreven. Het is zijn angst voor het rechtse 'geluid'.
In de VS is dat wel degelijk het geval. In Engeland werd een aanslag gepleegd op een linkse politicus. Dan is daar nog die burgermeester in Duitsland. En natuurlijk het voorbeeld in de OP.

Maar goed, als je het prachtig vindt dat een burgemeester wordt aangevallen die asielzoekers op wil vangen, dan zul je er vast anders in staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137524
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom reageer jij op mij en niet op de persoon waar ik op reageerde, vragen..
Waarom geef je geen antwoord?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:23:15 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137529
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je geeft idd slechts wat plaatjes bij deze bewering van Montagui:

[..]

Enige kritiekpunt daarbij is wrs dat het gebeurtenissen zijn van al weer een tijdje geleden.
Nee, ik zei dat het politieke geweld een lange geschiedenis heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137551
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei niet dat rara niet hard genoeg is aangepakt, ik zei dat Justitie niet in staat is om in deze kringen enig inzicht te krijgen en op te lossen.
Als reactie op mijn post over Volkert, waarmee je de suggestie wekt dat het onderzoek naar hem rammelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137571
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:22 schreef KoosVogels het volgende:

Maar goed, als je het prachtig vindt dat een burgemeester wordt aangevallen die asielzoekers op wil vangen, dan zul je er vast anders in staan.
:')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:24:42 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137579
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord?
Heb ik al verschillende malen gedaan, maar dat kwartje valt bij jouw niet, verder stel je zeer suggestieve vragen waarmee je zelf al een antwoord geeft daarop en dat spelletje speel ik niet mee, Koosje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137591
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat het politieke geweld een lange geschiedenis heeft.
Van links dus en dan begin je met een foto van aanslag op Kosto's huis in 1990 door rara.
En Volkert staat erbij en het restaurant van de aanslag op de CP of CD in de jaren 80. En die tweede was dat ook niet rara?
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:25:26 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137599
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als reactie op mijn post over Volkert, waarmee je de suggestie wekt dat het onderzoek naar hem rammelt.
Geloof dat jij expert bent op het gebied van suggestie, ook om deze post weer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:26:19 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137630
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van links dus en dan begin je met een foto van aanslag op Kosto's huis in 1990 door rara.
En Volkert staat erbij en het restaurant van de aanslag op de CP of CD in de jaren 80.
Verwijt je me nu dat ik ze niet in een tijdslijn heb gezet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181137658
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ik al verschillende malen gedaan, maar dat kwartje valt bij jouw niet, verder stel je zeer suggestieve vragen waarmee je zelf al een antwoord geeft daarop en dat spelletje speel ik niet mee, Koosje
Jouw antwoord is dat je op een andere user reageerde. Maar waarom deed je dat? Je kunt toch ook op de OP reageren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137662
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verwijt je me nu dat ik ze niet in een tijdslijn heb gezet?
Ik verwijt je niets, ik zeg alleen dat je met foto's verduidelijkte wat Montagui zei. Alleen kritiekpunt is dat het wel wat foto's zijn van langere tijd geleden.

Ook geen trend in de tijd dus.
I´m back.
pi_181137665
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verwijt je me nu dat ik ze niet in een tijdslijn heb gezet?
Het verwijt is voornamelijk dat je in een topic over extreemrechts geweld aan het posten bent over extreemlinks geweld. Niet meer dan dat. Iets waar je nog steeds geen verklaring of rechtvaardiging voor hebt gegeven trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137692
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof dat jij expert bent op het gebied van suggestie, ook om deze post weer
Dat is wat anderen afleiden uit jouw post. Complotdenkers zien zich gesterkt daar dat soort gelul. Misschien eens nadenken voordat je wat post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181137709
Miljaar wat is het weer een kleuterklasje hier. :')

Saúdos Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181137724
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verwijt is voornamelijk dat je in een topic over extreemrechts geweld aan het posten bent over extreemlinks geweld. Niet meer dan dat. Iets waar je nog steeds geen verklaring of rechtvaardiging voor hebt gegeven trouwens.
Ja, maar je geeft zelf al aan dat geweld altijd uit den boze is, van welke richting het ook komt, en ik geef dan aan dat de TT dan ook wrs niet helemaal klopt. Moet het niet zo zijn dat de bereidheid om geweld te gebruiken bij alle politiek extremisten toeneemt?
I´m back.
pi_181137834
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:08 schreef Montagui het volgende:

Wel is het zo dat het extreem rechtse geluid zich steeds meer laat horen, maar dat wil (vooralsnog?) niet zeggen dat het gewelddadiger wordt. TS schijt in zijn broek van het extreem rechtse geluid, laat ze niet lopen!!!!
Ik schijt wel..... maar niet in mijn broek. Je hebt het nodig mij te tackelen. Dat zegt wat over je innerlijke ideologische zwakte
Die zwakte zag ik vanaf pagina 1 bij meerdere fokusers.
Ze beantwoorden de vraag in de TT niet rechtstreeks maar vallen mij persoonlijk aan... Verwijten mij dat ik geen trendanalyse en cijferonderzoek gedaan heb. Zelf doen ze het ook niet
Maar ze bevestigen wel dat men heel veel niet wilt weten over extreemrechts geweld.
Stiekeme sympathietjes voor die etnische haat ?

Laten we blij zijn . toch ? Met onze Nederlandse knuffelextreemrechtsen... Historisch gezien zijn het schatjes in vergelijking met hun Duitse kameraden (Engelsen, Fransen, die Zweden uit de OP, Amerikanen en die ene Noor Breivik)
Het lijkt, internationaal gezien in de westerse/europese landen zijn die extremisten niet zo knuffelachtig.
Mijn idee is wel dat de laatste 10 jaar extreemrechts in de Westerse /Euopese landen radicaliseert.
Ik poneerde dit niet in de OP. Maar ik vond het mooier een open vraag in de TT te verwerken.
pi_181137866
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar je geeft zelf al aan dat geweld altijd uit den boze is, van welke richting het ook komt,
Ik heb het geopperd als 1 van de mogelijke motieven/standpunten. Ik heb niet gezegd dat ik vind dat geweld altijd uit den boze is. Maar bij deze: dat vind ik inderdaad.

Het punt is: ik zou dit wel eens willen horen uit de monden van mensen die in topics als deze uitsluitend over links willen praten. Want als zij dat ook vinden is het een volslagen raadsel waarom we hier Volkert aan het analyseren zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

en ik geef dan aan dat de TT dan ook wrs niet helemaal klopt. Moet het niet zo zijn dat de bereidheid om geweld te gebruiken bij alle politiek extremisten toeneemt?
Ik vind het wel nuttig om daar eens apart naar te kijken. Vooral omdat het voor veel mensen op FOK schijnbaar onmogelijk is om kritisch te kijken naar rechts geweld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181137908
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het geopperd als 1 van de mogelijke motieven. Ik heb niet gezegd dat ik vind dat geweld altijd uit den boze is. Maar bij deze: dat vind ik inderdaad.

Het punt is: ik zou dit wel eens willen horen uit de monden van mensen die in topics als deze uitsluitend over links willen praten. Want als zij dat ook vinden is het een volslagen raadsel waarom we hier Volkert aan het analyseren zijn.

[..]

Ik vind het wel nuttig om daar eens apart naar te kijken. Vooral omdat het voor veel mensen op FOK schijnbaar onmogelijk is om kritisch te kijken naar rechts geweld.
Volgens mij zijn er weinig mensen op FOK! die deze plannen niet verwerpen? :?

ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រភេទ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181137950
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik schijt wel..... maar niet in mijn broek. Je hebt het nodig mij te tackelen. Dat zegt wat over je innerlijke ideologische zwakte
Die zwakte zag ik vanaf pagina 1 bij meerdere fokusers.
Ze beantwoorden de vraag in de TT niet rechtstreeks maar vallen mij persoonlijk aan... Verwijten mij dat ik geen trendanalyse en cijferonderzoek gedaan heb. Zelf doen ze het ook niet
Maar ze bevestigen wel dat men heel veel niet wilt weten over extreemrechts geweld.
Stiekeme sympathietjes voor die etnische haat ?

Laten we blij zijn . toch ? Met onze Nederlandse knuffelextreemrechtsen... Historisch gezien zijn het schatjes in vergelijking met hun Duitse kameraden (Engelsen, Fransen, die Zweden uit de OP, Amerikanen en die ene Noor Breivik)
Het lijkt, internationaal gezien in de westerse/europese landen zijn die extremisten niet zo knuffelachtig.
Mijn idee is wel dat de laatste 10 jaar extreemrechts in de Westerse /Euopese landen radicaliseert.
Ik poneerde dit niet in de OP. Maar ik vond het mooier een open vraag in de TT te verwerken.

Noem demonstranten dan geen moordenaars. Het mag er eng? uitzien, maar het zijn alleen maar demonstranten die zich verbaal uiten, geen moordenaars.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181137962
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er weinig mensen op FOK! die deze plannen niet verwerpen? :?

This topic could have fooled me.

De eindeloze verwijzingen naar links geweld wekken de indruk dat die bedoeld zijn om het onderwerp van de OP minder verwerpelijk te maken. Alleen heeft niemand de ballen om dat hardop uit te spreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:37:49 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181137974
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw antwoord is dat je op een andere user reageerde. Maar waarom deed je dat? Je kunt toch ook op de OP reageren?
Ja, dat kan, en jij zou het Ook kunnen laten zo suggestieve vraagstelling te hanteren als in je afgelopen 10/20 Posts.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:38:43 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181138002
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wat anderen afleiden uit jouw post. Complotdenkers zien zich gesterkt daar dat soort gelul. Misschien eens nadenken voordat je wat post.
Tja, en jij zou het kunnen laten allerlei suggesties over mij te wekken, waar je een lange traditie in hebt btw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181138004
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

This topic could have fooled me.

De eindeloze verwijzingen naar links geweld wekken de indruk dat die bedoeld zijn om het onderwerp van de OP minder verwerpelijk te maken. Alleen heeft niemand de ballen om dat hardop uit te spreken.
Dat zal wel loslopen, het is nogal een karig topic. :P

Saygılarımla Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:39:41 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181138027
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik verwijt je niets, ik zeg alleen dat je met foto's verduidelijkte wat Montagui zei. Alleen kritiekpunt is dat het wel wat foto's zijn van langere tijd geleden.

Ook geen trend in de tijd dus.
Ze beslaan een periode van wat is het 25-30 jaar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181138046
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het geopperd als 1 van de mogelijke motieven/standpunten. Ik heb niet gezegd dat ik vind dat geweld altijd uit den boze is. Maar bij deze: dat vind ik inderdaad.

Het punt is: ik zou dit wel eens willen horen uit de monden van mensen die in topics als deze uitsluitend over links willen praten. Want als zij dat ook vinden is het een volslagen raadsel waarom we hier Volkert aan het analyseren zijn.

[..]

Ik vind het wel nuttig om daar eens apart naar te kijken. Vooral omdat het voor veel mensen op FOK schijnbaar onmogelijk is om kritisch te kijken naar rechts geweld.
Nou, het is dus de vraag of het geweld toeneemt hè. Wat Piet al zei waren met name de jaren 70 en ook 80 sws veel gewelddadiger op beide flanken. Het kan zijn dat we nu weer een opleving hiervan zien echter, maar als je bijv, die factsheet van de Anne Frankst doorneemt dan kun je daar toch een aantekening bij zetten.
I´m back.
pi_181138097
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zal wel loslopen, het is nogal een karig topic. :P
Het treurige is: dit had ik je kunnen voorspellen voordat er ook maar 1 reactie was gepost. "Ja maar links" is zo ongeveer de standaard reactie hier op FOK wanneer er ook maar iets over rechts wordt gezegd. Het is een nogal treurige debating strategie, maar somehow hebben de meeste mensen die dat doen niet door.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181138102
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat kan, en jij zou het Ook kunnen laten zo suggestieve vraagstelling te hanteren als in je afgelopen 10/20 Posts.
Maar waarom vond je het nou nodig de stelling van de user te onderschrijven door die foto's te posten? Om vervolgens ook nog eens hard te roepen dat extreem-rechts niets voorstelt in Nederland (terwijl het topic daar niet over gaat).

Waarom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138125
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het treurige is: dit had ik je kunnen voorspellen voordat er ook maar 1 reactie was gepost. "Ja maar links" is zo ongeveer de standaard reactie hier op FOK wanneer er ook maar iets over rechts wordt gezegd. Het is een nogal treurige debating strategie, maar somehow hebben de meesten mensen die dat doen niet door.
Same old same old, gebeurd beide kanten op en al heel lang. :+

Mahadsanidin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138139
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, en jij zou het kunnen laten allerlei suggesties over mij te wekken, waar je een lange traditie in hebt btw
Tsja, niet mijn schuld dat jij blijkbaar niet in staat bent de gevolgen van je eigen bijdragen te doorzien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138157
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, het is dus de vraag of het geweld toeneemt hè.
Het is de vraag of extreemrechts geweld toeneemt, ja. Dat is het onderwerp van dit topic. De rest lijkt me toch echt off topic. (En daarmee 90% van de posts.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181138167
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom vond je het nou nodig de stelling van de user te onderschrijven door die foto's te posten? Om vervolgens ook nog eens hard te roepen dat extreem-rechts niets voorstelt in Nederland (terwijl het topic daar niet over gaat).

Waarom?
Niet? OP spreekt toch over extreem rechts, niet alleen in Zweden?

Genus ipsum Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138172
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze beslaan een periode van wat is het 25-30 jaar?
Maar Bluesdude wil dus een trend in de tijd vergelijken. Neemt het toe tov het verleden? Wat je zelf al zei is een juiste inschatting jaren 70 en 80 waren op dit gebied veel gewelddadiger bijvoorbeeld. Is er nu dan weer sprake van een opleving? Dan zijn foto's van Aad Kosto die zijn kat aait na een bomaanslag op zijn huis niet illustratief. Alleen illustratief wrs voor het feit dat bijna 30 geleden er dus wel extreemlinks geweld werd aangewend.
I´m back.
pi_181138180
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Same old same old, gebeurd beide kanten op en al heel lang. :+
Hehe, nee. Dat gebeurt voornamelijk 1 kant op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:44:27 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181138184
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, niet mijn schuld dat jij blijkbaar niet in staat bent de gevolgen van je eigen bijdragen te doorzien.
Ah, dat wat jij mensen aanwrijft om ze te verketteren is hun eigen schuld natuurlijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181138189
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hehe, nee. Dat gebeurt voornamelijk 1 kant op.
Nope.

కైండ్ గౌరవంతో Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138250
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet? OP spreekt toch over extreem rechts, niet alleen in Zweden?

Genus ipsum Flip.
Sterker, het gaat over extreem-rechts in heel het westen.

Om zorgen weg te wuiven door alleen naar Nederland te kijken slaat dan nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138283
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker, het gaat over extreem-rechts in heel het westen.

Om zorgen weg te wuiven door alleen naar Nederland te kijken slaat dan nergens op.
Maar zijn er dan cijfers in Europa over extreem rechts waarin een trend op te maken valt?

敬具 Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138294
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dat wat jij mensen aanwrijft om ze te verketteren is hun eigen schuld natuurlijk.
Nogmaals, aan jouw tekortkomingen kan ik weinig veranderen. Ik wijs je er slechts op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138325
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar zijn er dan cijfers in Europa over extreem rechts waarin een trend op te maken valt?

敬具 Flip.
Dat is dus de vraag die TS opwerpt. Het antwoord op de vraag in de TT kan ook 'nee' zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138348
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag die TS opwerpt. Het antwoord op de vraag in de TT kan ook 'nee' zijn.
Maar die cijfers zijn er niet of zo? :P

Поздрави Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138366
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar die cijfers zijn er niet of zo? :P

Поздрави Flip.
Dat is een beetje het punt idd.
I´m back.
pi_181138383
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een beetje het punt idd.
De AIVD rapporteert daar toch jaarlijks over in Nederland.

आपला आभारी Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138393
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is de vraag of extreemrechts geweld toeneemt, ja. Dat is het onderwerp van dit topic. De rest lijkt me toch echt off topic. (En daarmee 90% van de posts.)
Ja, en die vraag zou je dus m.i. moeten verbreden.

Ik bedoel islamitisch terrorisme is in feite ook politiek geweld.
I´m back.
pi_181138415
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar die cijfers zijn er niet of zo? :P

Поздрави Flip.
Zeggen cijfers alles? Er is een trend zichtbaar. Extreem-rechts is bezig aan een opmars en er zijn de laatste jaren diverse geweldsincidenten geweest. Ik maak mij persoonlijk best zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138418
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De AIVD rapporteert daar toch jaarlijks over in Nederland.

आपला आभारी Flip.
Ja, alleen trekt TS het dus breder dan alleen NL. In NL zou ik geneigd zijn om te zeggen dat het wel meevalt an sich. Bron Anne Frankst.
I´m back.
pi_181138449
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeggen cijfers alles? Er is een trend zichtbaar. Extreem-rechts is bezig aan een opmars en er zijn de laatste jaren diverse geweldsincidenten geweest. Ik maak mij persoonlijk best zorgen.
Ja lijkt mij wel. Als we de cijfers over extreem rechts geweld kennen zijn we klaar toch.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138458
Hoor zelf zelden over extreem rechts geweld eigenlijk.

Su pagarba Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138526
quote:
16s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja lijkt mij wel. Als we de cijfers over extreem rechts geweld kennen zijn we klaar toch.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
In Engeland en Duitsland zijn politici aangevallen door extreem-rechtse gekken. De ideologie van extreem-rechts wint terrein.

Loopt het de spuigaten uit? Nee. Maar het een goed moment om de vraag in de TT te stellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138558
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Engeland en Duitsland zijn politici aangevallen door extreem-rechtse gekken. De ideologie van extreem-rechts wint terrein.

Loopt het de spuigaten uit? Nee. Maar het een goed moment om de vraag in de TT te stellen.
Ah dat heb ik niet eens meegekregen.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181138565
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Engeland en Duitsland zijn politici aangevallen door extreem-rechtse gekken. De ideologie van extreem-rechts wint terrein.

Loopt het de spuigaten uit? Nee. Maar het een goed moment om de vraag in de TT te stellen.
Als die terrein wint moet het wel in de cijfers te zien zijn. Anders is het meer een onderbuik gevoel. Niet dat dat niet correct kan zijn, maar het als gegeven feit zien lijkt me in dat geval niet wenselijk.

Edit: Maar om persoonlijk antwoord te geven op de OP, ja wel iets denk ik ja, maar nog niet zorgelijk.
pi_181138637
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als die terrein wint moet het wel in de cijfers te zien zijn. Anders is het meer een onderbuik gevoel. Niet dat dat niet correct kan zijn, maar het als gegeven feit zien lijkt me in dat geval niet wenselijk.
Tsja, een heldere analyse wordt bemoeilijkt door gesteggel over wat extreem-rechts precies is. De PVV vertoont extreem-rechtse trekken, FvD idem, maar hun opmars mogen we blijkbaar niet zien als bewijs dat exteem-rechts terrein wint.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181138678
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, een heldere analyse wordt bemoeilijkt door gesteggel over wat extreem-rechts precies is. De PVV vertoont extreem-rechtse trekken, FvD idem, maar hun opmars mogen we blijkbaar niet zien als bewijs dat exteem-rechts terrein wint.
Is die groep nou sinds, zeg, LPF zo veel groter geworden? Ze zijn in elk geval luidruchtiger geworden, maar het zijn nog niet de aantallen waarvan ik denk "oh jee, als die maar geen verkiezingen gaan winnen". Dat laatste ben ik tot dusver nog nooit bang voor geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181138721
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, een heldere analyse wordt bemoeilijkt door gesteggel over wat extreem-rechts precies is. De PVV vertoont extreem-rechtse trekken, FvD idem, maar hun opmars mogen we blijkbaar niet zien als bewijs dat exteem-rechts terrein wint.
Zo lang ik nog geen gewelddadige incidenten heb gezien met mensen die zich profileerden als PVV dan wel FvD aanhanger vallen die mijn inziens buiten de doelgroep van de OP.
pi_181138741
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, een heldere analyse wordt bemoeilijkt door gesteggel over wat extreem-rechts precies is. De PVV vertoont extreem-rechtse trekken, FvD idem, maar hun opmars mogen we blijkbaar niet zien als bewijs dat exteem-rechts terrein wint.
Ja, maar cruciaal is toch dat noch PVV noch FvD gewelddadig zijn. Ook VrijLinks wordt opgedeeld bij xenofobisch extreemrechts vanaf vandaag kennelijk, terwijl dit een centristisch-linkse beweging is. Een discussie over wat extreemrechts precies is, is dus weldegelijk steekhoudend binnen de scoop van TT. Beter nog zou het zijn om naar de bereidheid tot politiek geweld tegen tegenstanders te kijken bij alle flanken derhalve ook.
I´m back.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:06:13 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_181138798
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en die vraag zou je dus m.i. moeten verbreden.
Dat lijkt mij een heel slecht idee, omdat het rechtse deel van FOK er dan alles aan gaat doen om het vooral niet over rechts geweld te hebben. Vandaar dat het wel gezond is om die scope hier te beperken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181138848
quote:
3s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een heel slecht idee, omdat het rechtse deel van FOK er dan alles aan gaat doen om het vooral niet over rechts geweld te hebben. Vandaar dat het wel gezond is om die scope hier te beperken.
Dat vind ik dus niet. Waarom niet? Je ziet bijvoorbeeld pegida demonstreren en daar komen extreemlinksen op af. Actie van de ene club leidt tot actie van de andere club. Het zijn communicerende vaten in feite.
I´m back.
pi_181138921
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Waarom niet? Je ziet bijvoorbeeld pegida demonstreren en daar komen extreemlinksen op af. Actie van de ene club leidt tot actie van de andere club. Het zijn communicerende vaten in feite.
Jij denkt dat het mogelijk is om extreemrechts geweld te bespreken in een topic dat gaat over politiek geweld in het algemeen? Kom nou toch. Inmiddels zou je wel beter moeten weten. Op FOK kan dat echt niet. Dat is ook geen kwestie van wat jij daarvan vindt, het is onmogelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181138980
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij denkt dat het mogelijk is om extreemrechts geweld te bespreken in een topic dat gaat over politiek geweld in het algemeen? Kom nou toch. Inmiddels zou je wel beter moeten weten. Op FOK kan dat echt niet. Dat is ook geen kwestie van wat jij daarvan vindt, het is onmogelijk.
Ik denk dat dat wel degelijk mogelijk is, ik verfoei iedere vorm van politiek extremisme en geweld en kan dat goed onderbouwen. Als we de democratie loslaten, zelfs als we het poldermodel loslaten dan is het over met ons Nederlands exceptionisme.
I´m back.
pi_181139009
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

Ook VrijLinks wordt opgedeeld bij xenofobisch extreemrechts vanaf vandaag kennelijk, terwijl dit een centristisch-linkse beweging is.
Iemand zei iets in dat twitterriool , maar dat kun je niet als representatief zien voor grote groepen mensen. Er wordt zoveel geluld op twitter.
pi_181139128
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Iemand zei iets in dat twitterriool , maar dat kun je niet als representatief zien voor grote groepen mensen. Er wordt zoveel geluld op twitter.
Nou ja, daar discussieerde men dus lang over en wrs nog steeds, de aantijgingen tegen Eddy waren niet mals ook.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')