abonnement Unibet Coolblue
pi_181091456
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat maakt hem zo geschikt voor de specifieke rol van James Bond?
Weet ik niet, is wat mij betreft gewoon gut feeling. Ik zal je vertellen dat ik hem al kende uit The Wire en vond dat het een heel interessante acteur was en toen begon ik aan Luther, serie 1, aflevering 1, dat-ie woest wordt en zijn bureau helemaal aan gort timmerde. Ik zette hem af en dacht dit is niets voor mij. Totdat ik veel later wat meer las en dacht dat ga ik nog een keer proberen en toen werd ik gegrepen door ja wat is het de authenticiteit van het personage dat hij speelde en ook het verhaal. Ik had hetzelfde met Breaking Bad hoor. 2 Afleveringen gezien, leraar die drugs gaat maken ehm... nee niets voor mij. Na meer dan een jaar en erover gelezen te hebben toch weer op gezet... en verknocht.
Ik had het ook bij de film The Deerhunter btw, die ik in 1978 zag in de bioscoop, toen ik nog nooit iets van Bob de Niro had gehoord (kid van 16 toen hè). Die film keek ik wel af en was toen echt onder de indruk van zijn performance.
I´m back.
pi_181091467
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja natuurlijk maar dan mag je toch wel vinden dat dat kut is. :) Als ze een godfather 4 gaan maken met een Nederlander zou ik dat ook matig vinden. :P
Nou ja, dat weet ik niet, waarom?
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:39:22 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181091482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft 14 boeken geschreven en ze gaan met film 25 beginnen.
Vergeet de korte verhalen niet die o.a. in Playboy verschenen.
pi_181091524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet ik niet, is wat mij betreft gewoon gut feeling. Ik zal je vertellen dat ik hem al kende uit The Wire en vond dat het een heel interessante acteur was en toen begon ik aan Luther, serie 1, aflevering 1, dat-ie woest wordt en zijn bureau helemaal aan gort timmerde. Ik zette hem af en dacht dit is niets voor mij. Totdat ik veel later wat meer las en dacht dat ga ik nog een keer proberen en toen werd ik gegrepen door ja wat is het de authenticiteit van het personage dat hij speelde en ook het verhaal. Ik had hetzelfde met Breaking Bad hoor. 2 Afleveringen gezien, leraar die drugs gaat maken ehm... nee niets voor mij. Na meer dan een jaar en erover gelezen te hebben toch weer op gezet... en verknocht.
Ik had het ook bij de film The Deerhunter btw, die ik in 1978 zag in de bioscoop, toen ik nog nooit iets van Bob de Niro had gehoord (kid van 16 toen hè). Die film keek ik wel af en was toen echt onder de indruk van zijn performance.
Ik vroeg niet of het een interessante acteur is. Ik vroeg wat hem geschikt maakt voor de specifieke rol van James Bond. Welke eigenschappen van James Bond kan hij waarschijnlijk bijzonder goed vertolken?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 22:41:37 ]
pi_181091532
Omdat de italiaanse mafia centraal stond in the Godfather? Maar goed, wat is Italië, of een italiaan nou eigenlijk, hè? Natuurlijk gewoon de Ghanees zijn die gisteren met het migrantenbootje aanspoelde .
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:41:43 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181091539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet ik niet, is wat mij betreft gewoon gut feeling. Ik zal je vertellen dat ik hem al kende uit The Wire en vond dat het een heel interessante acteur was en toen begon ik aan Luther, serie 1, aflevering 1, dat-ie woest wordt en zijn bureau helemaal aan gort timmerde. Ik zette hem af en dacht dit is niets voor mij. Totdat ik veel later wat meer las en dacht dat ga ik nog een keer proberen en toen werd ik gegrepen door ja wat is het de authenticiteit van het personage dat hij speelde en ook het verhaal. Ik had hetzelfde met Breaking Bad hoor. 2 Afleveringen gezien, leraar die drugs gaat maken ehm... nee niets voor mij. Na meer dan een jaar en erover gelezen te hebben toch weer op gezet... en verknocht.
Ik had het ook bij de film The Deerhunter btw, die ik in 1978 zag in de bioscoop, toen ik nog nooit iets van Bob de Niro had gehoord (kid van 16 toen hè). Die film keek ik wel af en was toen echt onder de indruk van zijn performance.
Gut feeling. Goed argument.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181091569
Ik vind hem niet echt de acteur om James Bond neer te zetten.
Maar dat komt misschien omdat ik hem ken van films als Pacific Rim en Dark Tower.
Maar goed, wie weet oordeel ik te snel.
pi_181091578
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vergeet de korte verhalen niet die o.a. in Playboy verschenen.
Komen er nog 5 bij dan, zo te zien.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:43:09 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181091581
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:35 schreef Lunatiek het volgende:
James Bond is al ver over de houdbaarheidsdatum. Dat was het al toen Roger Moore de rol speelde, die gaf er humor aan omdat het niet meer van de tijd was om een zo bekende "geheim" agent te spelen (zei hij in een interview). Sinds de perestroika is de glans er helemaal vanaf.
De acteurs/trices die worden genoemd als de nieuwe Bond zijn goede acteurs, maar waarom wordt er geen nieuwe held met merchandise verzonnen, een die wel van deze tijd is?
Gezien ze immer stijgende bezoekersaantallen kan James Bond nog wel een tijd mee
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:43:31 #210
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181091592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind van wel, met weer een geheel andere insteek karakterologisch en ook biografisch wrs. En ja, ik hoop stilletjes dat het een soort Luther figuur wordt.
Ik zou het spannender vinden als ze Luther naar de bioscoop zouden brengen met een budget zo groot als Bond, zouden inzetten op een serie films en dat we over 55 jaar discuteren of een transgender wolfshond met AI enhancements Luther kan spelen.
pi_181091607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat weet ik niet, waarom?
Doet toch af aan de sfeer van de film, tenzij ze voor de acteur het verhaal aan gaan passen maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181091630
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vroeg niet of het een interessante acteur is. Ik vroeg wat hem geschikt maakt voor de specifieke rol van James Bond. Welke eigenschappen van James Bond kan hij waarschijnlijk bijzonder goed vertolken?
Dat is geen goede vraag, schalk, een strikvraag zelfs. Ik ga niet uit van hoe die personage door Fleming is neergezet namelijk. Ik ga uit van het feit dat Elba als zeer talentvol acteur en in samenwerking met auteurs en producenten daar een eigen draai aangeeft en ik weet zeker dat-ie dat kan.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:45:59 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181091633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien ze immer stijgende bezoekersaantallen kan James Bond nog wel een tijd mee
Ik ben aangehaakt bij Octopussy, ken de oude films goed, maar na 1989 werd het meer een parodie op zichzelf. Dan is Johnny English leuker.
pi_181091657
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:35 schreef Lunatiek het volgende:
James Bond is al ver over de houdbaarheidsdatum. Dat was het al toen Roger Moore de rol speelde, die gaf er humor aan omdat het niet meer van de tijd was om een zo bekende "geheim" agent te spelen (zei hij in een interview). Sinds de perestroika is de glans er helemaal vanaf.
De acteurs/trices die worden genoemd als de nieuwe Bond zijn goede acteurs, maar waarom wordt er geen nieuwe held met merchandise verzonnen, een die wel van deze tijd is?
Mee eens. Sinds de koude oorlog voorbij is, is James Bond niet meer relevant of leuk, dat speciale sfeertje maakte James Bond zo uniek. Nu is het een Bourne Identity-kopie geworden.
pi_181091663
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zou het spannender vinden als ze Luther naar de bioscoop zouden brengen met een budget zo groot als Bond, zouden inzetten op een serie films en dat we over 55 jaar discuteren of een transgender wolfshond met AI enhancements Luther kan spelen.
Nee, Luther moet wmb gewoon serie blijven.
I´m back.
pi_181091676
Ik ga The Wire maar kijken dan, nu ik weet dat dat gratis kan met Ziggo.
pi_181091699
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gut feeling. Goed argument.
Ja, het is geen wetenschap dit, je kunt het niet meten en dan weten. Zo is het nu eenmaal. Een ander domein.
I´m back.
pi_181091721
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:41 schreef Wijs-aperig het volgende:
Omdat de italiaanse mafia centraal stond in the Godfather? Maar goed, wat is Italië, of een italiaan nou eigenlijk, hè? Natuurlijk gewoon de Ghanees zijn die gisteren met het migrantenbootje aanspoelde .
Ja. De Italiaanse cultuur is een groot onderdeel van die film.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181091733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is geen goede vraag, schalk, een strikvraag zelfs. Ik ga niet uit van hoe die personage door Fleming is neergezet namelijk. Ik ga uit van het feit dat Elba als zeer talentvol acteur en in samenwerking met auteurs en producenten daar een eigen draai aangeeft en ik weet zeker dat-ie dat kan.
Normaal gesproken wordt een acteur gecast voor een rol. Maar omdat deze acteur zwart is moet dat idee ineens verlaten worden en moet de rol koste wat het kost passend gemaakt worden voor de acteur. En als je daar kritiek op hebt dan ben je een “PVV’er van middelbare leeftijd”. Sorry, maar voor zulk polariserend racisme pas ik hoor.
pi_181091741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:47 schreef Wijs-aperig het volgende:
Ik ga The Wire maar kijken dan, nu ik weet dat dat gratis kan met Ziggo.
hoe? :o

Die moet ik nog altijd eens kijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181091766
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt een acteur gecast voor een rol. Maar omdat deze acteur zwart is moet dat idee ineens verlaten worden en moet de rol koste wat het kost passend gemaakt worden voor de acteur. En als je daar kritiek op hebt dan ben je een “PVV’er van middelbare leeftijd”. Sorry, maar voor zulk polariserend racisme pas ik hoor.
Ja dat bedoel ik een beetje, als je het verhaal gaat aanpassen aan de acteur dan gaat er iets mis denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:52:01 #222
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181091787
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Waar staat dat? Dat hij een blanke man is? Ik bedoel, hij is tot nu toe altijd door een blanke acteur gespeeld maar er staat volgens mij nergens beschreven dat hij blank is.
Hoe Bond in de jaren '50 en '60 in boeken en films optrad kan alleen als blanke, een zwarte was er niet mee weggekomen. Zeker wanneer er een contrast is met zwarten, dan zou een zwarte simpelweg niet hebben gewerkt in het verhaal.
pi_181091788
Een zwarte James Bond, dat zou misschien wel wat leven brengen in die dooie franchise ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181091806
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt een acteur gecast voor een rol. Maar omdat deze acteur zwart is moet dat idee ineens verlaten worden en moet de rol koste wat het kost passend gemaakt worden voor de acteur. En als je daar kritiek op hebt dan ben je een “PVV’er van middelbare leeftijd”. Sorry, maar voor zulk polariserend racisme pas ik hoor.
Bal ketst terug.

Maar het is wel zo, en in feite altijd geweest, wat ik eerder zei. Craig geboren in 1968, in 1989 op de universiteit terwijl de Berlijnse muur valt is een heel andere draai als Moore geboren in 1927 na de oorlog studerend en in de Koude Oorlog gerekruteerd door MI6 en nog met pensioen gegaan midden jaren 80 toen die Koude Oorlog niet ten einde was nog. Heel andere personages.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:52:39 #225
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181091808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is geen wetenschap dit, je kunt het niet meten en dan weten. Zo is het nu eenmaal. Een ander domein.
Maar je wilt hem in de rol van James Bond, maar dan wil je het karakter, het uiterlijk en de biografie van James Bond aanpassen.

En je kunt niet uitleggen waarom hij een goede Bond zou zijn.
Snap je dat dit nogal slap overkomt?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')