abonnement Unibet Coolblue
pi_181152537
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je daarmee mij bedoelt dan neem ik aanstoot aan deze misplaatste ad hominem. Ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Wij hebben altijd honden gehad, zowel rashonden als asbakkies, en hebben ook een aantal keer meegedaan aan zulke wedstrijden.

Nee, dit was niet specifiek aan jou gericht. Het is meer een algemene frustratie van mij die de afgelopen dagen aan het sudderen was en er even uit moest :P

quote:
[..]

Het onderstreepte is mijn ogen een probleem. Da's niet een kwestie van 'hoe je daarmee omgaat', deze hele instelling is wat mij betreft verkeerd. Ik zie ook geen enkele waarde in dit aspect. Ik zie liever een sterke kerngezonde hond die niet voldoet aan 'het ideaalbeeld' van een ras.

Het heeft een beetje weg van modellen bij modeshows. Die zijn doorgaans ook niet bepaald gezond, maar die kiezen er tenminste zelf voor. Zo met honden omgaan vind ik verwerpelijk.
Dat vind ik een tamelijk beperkte manier om er naar te kijken.

Sowieso is het voor verreweg de meeste rassen niet zo dat 'voldoen aan de rasstandaard' per definitie betekend dat ze ongezond zijn. Absoluut niet zelfs. Bij vrijwel alle rassen is een goede bouw en goed gezond gangwerk (soepel bewegen) essentieel. En daarnaast ook nog zaken als een goed gebit en dergelijke, en natuurlijk een redelijk karakter. Op een show vis je er niet alles uit, maar een angstige hond die niet wil blijven staan en wegduikt of een agressieve hond die een andere hond aanvalt of de keurmeester bijt worden gediskwalificeerd. Zo ook een hond die mank loopt van de ED of HD, of niet kan bewegen door rugproblemen etc. Dat zijn ook essentiėle onderdelen van een gezonde hond; gezonde beweging en een gezond karakter. Het is dus zeker geen of/of; of een showhond of een gezonde hond. Die dingen kunnen prima samen gaan, en gaan zelfs bij de meeste rassen vaak samen.

Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat 'dus' alle honden op show gezond en lief zijn, er zijn gezondheidsproblemen die niet zichtbaar zijn, en er zijn mensen die zichtbare foutjes wegwerken om maar hoog te scoren. Net als dat er bij bv wielrennen mensen zijn die doping gebruiken. Valsspelers heb je overal. Het is voor sommige mensen een sport waar ze bloedserieus in zijn en voor over lijken gaan. Maar voor de meeste mensen is het gewoon een hobby, en voor de meeste honden is het gewoon een bezigheid met de baas. En iets waar ze beslist niet onder lijden.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:35:25 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181160871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

Verder lijkt het me sowieso overdreven. In een parkeergarage staat de zon er niet op, daar wordt het dus niet zomaar heel warm voor die honden. De politie moet ook weer niet hysterisch ruiten gaan inslaan en enorme boetes uitdelen omdat er een paar gevallen in het nieuws zijn geweest.
In dit geval liever een bekeurinkje teveel dan te weinig.

Ik neem trouwens aan dat de garage (wel of niet in de zon staan) het onderscheid heeft gemaakt tussen wel of niet een bekeuring.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:38:37 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181160964
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 23:05 schreef Asphyx het volgende:

[..]

Het gaat om een hond, geen fucking kind he.
Dus een hond mag van jou wel dood vanwege STUPID?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181161344
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dit geval liever een bekeurinkje teveel dan te weinig.

Ik neem trouwens aan dat de garage (wel of niet in de zon staan) het onderscheid heeft gemaakt tussen wel of niet een bekeuring.
Daar ga ik ook van uit, maar het lijkt mij dat dat ook het onderscheid had moeten zijn tussen wel en niet inslaan van de ruit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181161630
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In dit geval liever een bekeurinkje teveel dan te weinig.

Ik neem trouwens aan dat de garage (wel of niet in de zon staan) het onderscheid heeft gemaakt tussen wel of niet een bekeuring.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar ga ik ook van uit, maar het lijkt mij dat dat ook het onderscheid had moeten zijn tussen wel en niet inslaan van de ruit.
In dit artikel: http://dogzine.nl/index.p(...)ero-tolerance-beleid staat meer informatie. Eigenaren van honden die tekenen van oververhitting vertoonden en eigenaren van niet-oververhitte honden die niet binnen een half uur nadat de honden in de auto aangetroffen waren er bij waren om de honden te bevrijden kregen een door de politie ingetikte ruit en een boete. Daarbij maakte binnen of buiten parkeren zo te lezen niet uit, maar ging het puur om de toestand van de honden en/of de tijd die de honden nog in de auto moesten zitten nadat de eigenaars waren gewaarschuwd.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:03:35 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181161852
En deze 6 eigenaren hebben ook moedwillig de aanwijzigingen genegeerd:

"Dat het bij exposanten niet bekend zou zijn kon eenvoudigweg niet, elke 5 meter stond er een bord of hing er een poster , en het werd regelmatig omgeroepen."
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker maandag 13 augustus 2018 @ 21:41:48 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181163204
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

[..]

In dit artikel: http://dogzine.nl/index.p(...)ero-tolerance-beleid staat meer informatie. Eigenaren van honden die tekenen van oververhitting vertoonden en eigenaren van niet-oververhitte honden die niet binnen een half uur nadat de honden in de auto aangetroffen waren er bij waren om de honden te bevrijden kregen een door de politie ingetikte ruit en een boete. Daarbij maakte binnen of buiten parkeren zo te lezen niet uit, maar ging het puur om de toestand van de honden en/of de tijd die de honden nog in de auto moesten zitten nadat de eigenaars waren gewaarschuwd.
Goeie post en goeie quote; die ga ik even opslaan; dank!
pi_181163253
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En deze 6 eigenaren hebben ook moedwillig de aanwijzigingen genegeerd:

"Dat het bij exposanten niet bekend zou zijn kon eenvoudigweg niet, elke 5 meter stond er een bord of hing er een poster , en het werd regelmatig omgeroepen."
Doe eens ff rustig man het zijn maar honden :{
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:45:38 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181163327
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:43 schreef GrijzeHundt het volgende:

Doe eens ff rustig man het zijn maar honden :{
Heb ik voor jou dezelfde vraag als voor Asphyx:
Dus een hond mag van jou wel dood vanwege STUPID?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181164323
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb ik voor jou dezelfde vraag als voor Asphyx:
Dus een hond mag van jou wel dood vanwege STUPID?
respect :Y
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:19:50 #86
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181164715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou jij je daarmee bemoeien, of nog erger, de politie?
Omdat het honden betreft, die geen kant op kunnen.



Honden kunnen niet zweten via de huid. Daarom gaat de tong uit de bek bij warmte. Vocht op de tong verkoelt de hond. Te lang is gewoon dodelijk.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:20:46 #87
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181164752
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En deze 6 eigenaren hebben ook moedwillig de aanwijzigingen genegeerd:

"Dat het bij exposanten niet bekend zou zijn kon eenvoudigweg niet, elke 5 meter stond er een bord of hing er een poster , en het werd regelmatig omgeroepen."
Die honden zijn ook meer economische produkten dan showhonden.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')