abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181076761
Ik heb dus gisteren te horen gekregen dat ik een Cholesteatoom: Tumor in middenoor achter het trommelvlies heb.

Zijn er hier fokkers die daar ervaring mee hebben?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:42:15 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077184
Vervelend! Had je al lang klachten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077387
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Vervelend! Had je al lang klachten?
achteraf gezien wel, maar het komt allemaal zo langzaam dat het niet opvalt “gehoor verlies” soms een beetje pijn in het oor. En nu Soms evenwichts problemen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:31 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181077432
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:53 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

achteraf gezien wel, maar het komt allemaal zo langzaam dat het niet opvalt “gehoor verlies” soms een beetje pijn in het oor. En nu Soms evenwichts problemen.
Wel beter dat je dan nu de diagnose hebt. Tumor klinkt heftig, maar begrijp ik nou goed dat het goedaardig is? Evengoed vervelend. Word je binnenkort geopereerd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181077566
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wel beter dat je dan nu de diagnose hebt. Tumor klinkt heftig, maar begrijp ik nou goed dat het goedaardig is? Evengoed vervelend. Word je binnenkort geopereerd?
ik krijg eerst nog een aantal onderzoeken, en dan
Zal ik dat wel te horen krijgen.
pi_181081959
Yep. Ik heb dat ook gehad.

Bij de CT-scan bleek mijn gehele hoorketen te zijn aangetast. Tijdens de eerste operatie zijn die vervangen door kunstbeentjes. Na een jaar is een second-look operatie gedaan en het cholesteatoom was niet terug gekomen.
Sindsdien ga ik regelmatig voor controle naar de KNO-arts. Laatste operatie is inmiddels een paar jaar geleden.

Ik heb nu wel behoorlijk gehoorverlies aan dat oor en draag daar een BCD hoortoestel voor, 'gewone' toestellen kan ik niet dragen omdat ik in mijn jeugd ook al ben geopereerd aan flaporen.
Ook heb ik sinds die tijd enorm last van oorsuizen maar dat is gewoon pech voor mij, dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

Ieder cholesteatoom-verhaal is weer anders en ik lees ook verschillende vormen van behandeling.
Hopelijk vind je een goede arts en mocht je vragen hebben dan stel je ze maar.
pi_181084429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:05 schreef Persefoneia het volgende:
Yep. Ik heb dat ook gehad.

Bij de CT-scan bleek mijn gehele hoorketen te zijn aangetast. Tijdens de eerste operatie zijn die vervangen door kunstbeentjes. Na een jaar is een second-look operatie gedaan en het cholesteatoom was niet terug gekomen.
Sindsdien ga ik regelmatig voor controle naar de KNO-arts. Laatste operatie is inmiddels een paar jaar geleden.

Ik heb nu wel behoorlijk gehoorverlies aan dat oor en draag daar een BCD hoortoestel voor, 'gewone' toestellen kan ik niet dragen omdat ik in mijn jeugd ook al ben geopereerd aan flaporen.
Ook heb ik sinds die tijd enorm last van oorsuizen maar dat is gewoon pech voor mij, dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

Ieder cholesteatoom-verhaal is weer anders en ik lees ook verschillende vormen van behandeling.
Hopelijk vind je een goede arts en mocht je vragen hebben dan stel je ze maar.
heb je ook veel pijn gehad na de operatie? En hoelang duurde het voordat je alles weer kon doen?
pi_181091383
De pijn viel mij op zich heel erg mee. Wel pijnstillers geslikt.
Het is wel vervelend wat gehoor e.d. betreft. Je oor zit na de operatie vol met sponsjes en een tampon. Dat geeft een vies gevoel, je hoort dus ook slecht en het is lastig met slapen om de juiste houding te vinden.

Na een week is bij mij de tampon verwijderd.
Je moet niet al te gekke dingen willen doen, zoals intensief sporten maar ik was redelijk snel weer in de benen en aan de wandel. Nog wel een poosje last gehad van mijn evenwicht en duizeligheid.

Ook kreeg ik na de operatie regelmatig last van oorpijn, een soort vacuum gevoel op het trommelvlies. Daarom is er vorig jaar een buisje geplaatst en sindsdien is het een stuk beter.

Ik ben zeer benieuwd hoe het met jou zal gaan. In ieder geval vast sterkte met alles en hopelijk geef je regelmatig een update. En nogmaals, heb je vragen, hoor ik het graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')