abonnement Unibet Coolblue
pi_181146694
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:05 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het stikt er van in de VS, ze zijn alleen niet komen opdagen. Sneaky Bastards!
Ik denk dat het een beetje onzinnig is om te ontkennen dat er aardig wat extreem rechtsen rondlopen in een groot land als Amerika, net zoals het vrij onzinnig is om te ontkennen dat er aardig wat extreem linksen rondlopen.

Zeker als je als bewijs daarvoor een rally aanhaalt die een vervolg is op een rally waar gewoon de echte nazi's op af kwamen. Wat is dan je argument? 'Er waren weinig mensen dus die gasten van vorig jaar met swastika's over hun hart getatoeëerd zijn niet extreem-rechts meer'?

Maar goed, een beetje normaal discussiëren is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Je wilt gewoon roepen dat de echokamer/circlejerk hier het hartstikke fout heeft, dat extreem-rechts en alt-right helemaal niet zo'n groot probleem is, dat extreem-links het probleem is en dat de Democraten er met hun polarisatie ook nog eens voor zorgen dat het niet bestaande extreem-rechts zo aan het groeien is. Gebruikelijke riedeltje, om vervolgens straks te zeggen dat je wordt aangevallen en het topic weer te verlaten zonder iets aan onderbouwing voor je uitspraken te leveren. Tot morgen maar weer, dus!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:01:45 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:02:21 #203
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181147034
quote:
Is dit deel van de blue wave?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Overall beste user 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 09:18:50 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181147222
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:05 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het stikt er van in de VS, ze zijn alleen niet komen opdagen. Sneaky Bastards!
Tja, de rechtsen zijn nu altijd al wat lafjes geweest.

[ Bericht % gewijzigd door Euribob op 13-08-2018 11:20:29 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 09:19:43 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181147229
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is dit deel van de blue wave?
Dit is de Pro-Israel achterban van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181147563
UN human rights chief: Trump's attacks on press 'close to incitement of violence'

https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:50:32 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_181147768
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is dit deel van de blue wave?
Nou was Clay County toch al dieprood, maar als ze een nazi naar voren schuiven, dan zal er wel een boel focus opgelegd gaan worden door de Democraten als verder moreel verval van de GOP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:53:32 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181147817
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:12 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wel goed dat dit kan. Maar in de VS zijn ze dan ook niet bang voor het vrije woord.
Waarom is het goed dat dit kan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:58:42 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181147908
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Waarom is het goed dat dit kan?
Als het openlijk gebeurd en mensen stemmen er bewust op lijkt me dat geen enkel probleem. Als hier iemand een partij begint en openlijk toegeeft dat het op het fascisme is gebaseerd lijkt me dat ook geen probleem.

Dat is democratie, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Hall - "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181148005
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als het openlijk gebeurd en mensen stemmen er bewust op lijkt me dat geen enkel probleem. Als hier iemand een partij begint en openlijk toegeeft dat het op het fascisme is gebaseerd lijkt me dat ook geen probleem.

Dat is democratie, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Hall - "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
Ja en nee, mongolen moeten vooral lekker debiele standpunten innemen, maar democratisch besluiten de democratie af te schaffen of basisrechten voor andere burgers intrekken zou wat mij betreft niet moeten kunnen. De democratie hoeft geen mensen te faciliteren die hun democratisch recht willen misbruiken om anderen die rechten te ontnemen.
pi_181148217
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja en nee, mongolen moeten vooral lekker debiele standpunten innemen, maar democratisch besluiten de democratie af te schaffen of basisrechten voor andere burgers intrekken zou wat mij betreft niet moeten kunnen. De democratie hoeft geen mensen te faciliteren die hun democratisch recht willen misbruiken om anderen die rechten te ontnemen.
Dit inderdaad. Er is een rede dat Duitsland een gelijk aardig principe in haar grondwet heeft opgenomen na WWII. Had toevallig ook met Nazi's te maken 8)7
  Overall beste user 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 10:20:28 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181148286


AbdulElSayed twitterde op vrijdag 10-08-2018 om 00:15:08 Shawarma trucks on every corner.and Medicare for All. cc: @CoreyStewartVA https://t.co/eMPqPPYtVC reageer retweet
Oh, het is nog mooier. Stewart is een Republikein die net zoals de meeste anderen ook niet weet hoe hij zijn account moet afschermen. Voor veiligheid moet je duidelijk niet bij die partij zijn.

quote:
Stewart denied that he posted the tweet himself and said he removed it when he saw it.

"One of my vendors put out a tweet last night that attempted to link a Michigan gubernatorial candidate to ISIS, because he apparently received support from purported extremists," Stewart said in a statement. "I don't believe in guilt by association - I have been the target of very similar smears, and I don't believe in using such tactics against others."

Stewart's Virginia campaign has been dogged by controversy. He is a neo-Confederate who says the Confederacy was on the correct side of history, defends Confederate monuments and has alleged ties to white nationalists.
https://www.huffingtonpos(...)847fe4b0530743c927f4

[ Bericht 16% gewijzigd door Ulx op 13-08-2018 10:25:44 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181148319
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja en nee, mongolen moeten vooral lekker debiele standpunten innemen, maar democratisch besluiten de democratie af te schaffen of basisrechten voor andere burgers intrekken zou wat mij betreft niet moeten kunnen. De democratie hoeft geen mensen te faciliteren die hun democratisch recht willen misbruiken om anderen die rechten te ontnemen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:25:12 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181148395
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja en nee, mongolen moeten vooral lekker debiele standpunten innemen, maar democratisch besluiten de democratie af te schaffen of basisrechten voor andere burgers intrekken zou wat mij betreft niet moeten kunnen. De democratie hoeft geen mensen te faciliteren die hun democratisch recht willen misbruiken om anderen die rechten te ontnemen.
Je moet wel iets specifieker zijn, anders zou de Brexit ook niet mogen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:37:47 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181148679
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als het openlijk gebeurd en mensen stemmen er bewust op lijkt me dat geen enkel probleem. Als hier iemand een partij begint en openlijk toegeeft dat het op het fascisme is gebaseerd lijkt me dat ook geen probleem.

Dat is democratie, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Hall - "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
Nee. Nazi-sympathisanten moeten uit de politiek worden geweerd. Geen Jodenhaat of welke haat dan ook moet worden getolereerd.

Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en een Nazi.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:46:04 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181148843
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee. Nazi-sympathisanten moeten uit de politiek worden geweerd. Geen Jodenhaat of welke haat dan ook moet worden getolereerd.

Er is een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en een Nazi.
Je hebt wel voor een groot deel gelijk, de vrijheid van meningsuiting ligt ook in onze grondwet vast met de beperking dat het niet racistisch of kwetsend mag zijn. Of iets als zodanig word beoordeeld word vastgesteld door de rechtspraak. Lijkt me een mooi uitgangspunt en een borging in de trias.

Wat ik zeg is dat iemand best een fascistische lijn mag ambiëren in de politiek, en als hij volgens de wet handelt is er geen reden om iemand daarop te veroordelen.

Er zijn, gelukkig, veel waarborgen in ons stelsel om de afschaffing van de democratie te voorkomen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 10:51:04 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181148928
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:46 schreef zalkc het volgende:

Er zijn, gelukkig, veel waarborgen in ons stelsel om de afschaffing van de democratie te voorkomen.
Oh ja?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181148959
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je moet wel iets specifieker zijn, anders zou de Brexit ook niet mogen.
Bij de Brexit is de democratie niet afgeschaft. Het is een onzalig besluit, maar in theorie kan men er gewoon op terugkomen. Er worden geen democratische grondrechten met voeten getreden.

Je democratisch recht misbruiken is de straat op gaan om te propageren dat ras- en gendergelijkheid aan banden gelegd moet worden, bijvoorbeeld. Je bedient je van een democratisch grondrecht om je mening te uiten, maar als je je zin krijgt kan een minderheidsgroep zich niet meer van dat recht bedienen. Op die manier het systeem misbruiken is niet OK. Vandaar dat ik ook geen politieke partijen zou willen zien die willen rommelen aan het gelijkheidsbeginsel.

De democratie zelf is heilig. En de rechten binnen die democratie zijn voor iedereen, behalve voor hen die de democratie willen beperken voor anderen.

Ik ben mij er van bewust dat het buitensluiten van nazi's en fascisten in het democratisch proces als "hypocriet" ervaren kan worden. Maar dat is het dus niet, omdat wat mij betreft het democratisch proces niet bedoeld is als breekijzer voor mensen die dat proces vervolgens willen beperken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:58:05 #219
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181149069
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bij de Brexit is de democratie niet afgeschaft. Het is een onzalig besluit, maar in theorie kan men er gewoon op terugkomen. Er worden geen democratische grondrechten met voeten getreden.

Je democratisch recht misbruiken is de straat op gaan om te propageren dat ras- en gendergelijkheid aan banden gelegd moet worden, bijvoorbeeld. Je bedient je van een democratisch grondrecht om je mening te uiten, maar als je je zin krijgt kan een minderheidsgroep zich niet meer van dat recht bedienen. Op die manier het systeem misbruiken is niet OK. Vandaar dat ik ook geen politieke partijen zou willen zien die willen rommelen aan het gelijkheidsbeginsel.

De democratie zelf is heilig. En de rechten binnen die democratie zijn voor iedereen, behalve voor hen die de democratie willen beperken voor anderen.

Ik ben mij er van bewust dat het buitensluiten van nazi's en fascisten in het democratisch proces als "hypocriet" ervaren kan worden. Maar dat is het dus niet, omdat wat mij betreft het democratisch proces niet bedoeld is als breekijzer voor mensen die dat proces vervolgens willen beperken.
Het ging mij meer om het "intrekken van basisrechten van andere burgers", in mijn optiek doet de brexit dit deels voor eu-burgers op het gebied van vrij verkeer.
Je leest er nu iets teveel in wat er niet staat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 11:00:14 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181149122
Unite the Right 2018 was a pathetic failure

Deze jongen deed mee.

zackbeauchamp twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:34:22 This is Dan from Long Island. Dan believes in “peaceful cleansing” of Latinos and blacks from the United States. He turned 19 today. https://t.co/wBplDshIxn reageer retweet
Wat er zou moeten gebeuren als die latino's en zwarten niet vrijwillig en vreedzaam vertrekken staat er niet bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:03:21 #221
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181149175
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Oh ja?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-7834.pdf

Op pagina 71 staat de samenvatting
" Wat opviel, is dat in dit bestel vrijwel nergens mechanismen zijn ingebouwd met de uitdrukkelijke bedoeling antidemocratische stromingen in te dammen. "
En daarna een heel stuk van de Nederlandse structuur die best veel mogelijkheden bied
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181149186
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het ging mij meer om het "intrekken van basisrechten van andere burgers", in mijn optiek doet de brexit dit deels voor eu-burgers op het gebied van vrij verkeer.
Je leest er nu iets teveel in wat er niet staat.
Oh, ik was gewoon een standaard betoog af aan het steken over waarom anti-democratische elementen niet getolereerd zouden moeten worden in een democratie.

Dat de Brexit rechten intrekt voor EU-burgers klopt, maar democratie zie ik nog niet als een grensoverstijgend ding. Als Duitsland besluit dat ik niet zonder paspoortcontrole de grens over mag is dat hun goed recht, want ik woon niet in Duitsland dus ik kan geen aanspraak maken op hun grondrechten.
  Redactie Games maandag 13 augustus 2018 @ 11:16:10 #223
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_181149434
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:00 schreef Ulx het volgende:
Unite the Right 2018 was a pathetic failure

Deze jongen deed mee.

zackbeauchamp twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:34:22 This is Dan from Long Island. Dan believes in “peaceful cleansing” of Latinos and blacks from the United States. He turned 19 today. https://t.co/wBplDshIxn reageer retweet
Wat er zou moeten gebeuren als die latino's en zwarten niet vrijwillig en vreedzaam vertrekken staat er niet bij.
Wat neonazis erger maakt dan normale nazi's is dat de normale nazi's wellicht nog geen idee hadden van de vernietigingskampen. De Neonazi's weten niet alleen waar hun ideologie toe kan leiden, ze moedigen het juist aan.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_181149478


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 13-08-2018 11:19:47 (Ga ergens anders de sfeer verpesten) ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181149635
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:16 schreef Puddington het volgende:
Wat neonazis erger maakt dan normale nazi's is dat de normale nazi's wellicht nog geen idee hadden van de vernietigingskampen
Niet eens 'wellicht', die kampen waren er überhaupt ook niet tot de laatste jaren van het regime. Daarom dat de lijn 'assimilatie, of anders wegpesten, of anders gedwongen emigratie', die alt-right zo graag als legitieme manier presenteert om de moslims en zwarten (laten we het beestje bij hun naam noemen) uit de samenleving te verwijderen, zo'n gevaarlijke is. Dat was exact de lijn die Nazi-Duitsland aanhield, totdat bleek dat dat niet effectief c.q. efficiënt genoeg het probleem oploste.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')