abonnement Unibet Coolblue
pi_181063649
Ik laat de oplader van mijn Ipad Pro altijd in het stopcontact zitten. Vanavond werkte ik op de Ipad terwijl hij oplaadde, en merkte dat niet alleen de Ipad maar ook de oplader behoorlijk heet aanvoelde. Nu kan dat voor de Ipad geen kwaad geloof ik, want je krijgt een bericht als het apparaat te heet wordt en eerst moet afkoelen voordat je verder kan. Ik vraag me wel af of het verstandig is om de oplader altijd in het stopcontact te laten?
pi_181063710
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik laat de oplader van mijn Ipad Pro altijd in het stopcontact zitten. Vanavond werkte ik op de Ipad terwijl hij oplaadde, en merkte dat niet alleen de Ipad maar ook de oplader behoorlijk heet aanvoelde. Nu kan dat geen kwaad geloof ik, want je krijgt een bericht als het apparaat te heet wordt en eerst moet afkoelen voordat je verder kan. Ik vraag me wel af of het verstandig is om de oplader altijd in het stopcontact te laten.
Uit overwegingen qua brandveiligheid en milieubewustzijn raad ik dat af.
1 + 1 = blauw
pi_181063719
Heel onverstandig, zeker met Chinese neptroep, zorgt voor flink brandgevaar. Maar dat kun je zelf ook wel bedenken hoop ik :{
pi_181063818
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:36 schreef Piles het volgende:
Heel onverstandig, zeker met Chinese neptroep, zorgt voor flink brandgevaar. Maar dat kun je zelf ook wel bedenken hoop ik :{
Oplader is van Apple. Met Chinese neptroep zou ik het niet doen.
pi_181063839
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:35 schreef Kamina het volgende:

[..]

Uit overwegingen qua brandveiligheid en milieubewustzijn raad ik dat af.
Dit idd.
Kost je een halve seconde om de oplader eruit te halen en erin te doen. Gewoon doen dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:02:22 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181064663
Ik zou hem er gewoon lekker uit halen tbh. Zoveel moeite kost dat toch niet? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181064810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Oplader is van Apple. Met Chinese neptroep zou ik het niet doen.
En in welk land worden aardig wat Apple producten gefabriceerd :?

Hier het verschil tussen een nep (met kruis :P ) lader en een originele Samsung snellader.


[ Bericht 9% gewijzigd door Juup© op 09-08-2018 21:24:13 ]
pi_181064882
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou hem er gewoon lekker uit halen tbh. Zoveel moeite kost dat toch niet? :)
De lader van mijn Samsung haal ik eerlijk gezegd nooit uit het stopcontact :@ , maar als mijn telefoon niet aan de lader "hangt" of draadloos opgeladen wordt dan is de lader gewoon op een normale kamertemperatuur dus niet warmer zeg maar.
pi_181064958
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

De lader van mijn Samsung haal ik eerlijk gezegd nooit uit het stopcontact :@ , maar als mijn telefoon niet aan de lader "hangt" of draadloos opgeladen wordt dan is de lader gewoon op een normale kamertemperatuur dus niet warmer zeg maar.
Ik doe dat ook zo met mijn telefoon, die oplader wordt niet warm. Het scheelt best veel werk. Je hoeft hem er alleen maar aan te klikken en klaar.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 21:11:28 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181064980
Volgens mij kost dit gewoon stroom
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181065315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:11 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij kost dit gewoon stroom
Van de telefoon héél weinig. Die van de Ipad is groter, en die wordt wel warm dus die haal ik er maar uit voortaan.
pi_181065442
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:11 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij kost dit gewoon stroom
Dat is mijns inziens minimaal, maar ik lig daar niet wakker van.
pi_181069166
zo is de micro usb poort van mijn nexus 7(2013) kapot gegaan door altijd in en uit te doen.
gelukkig kan ik hem nog opladen met wireless charger dock.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2018 23:59:41 ]
pi_181069208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:59 schreef redboyke het volgende:
zo is de micro usb poort van mijn nexus 7(2013) kapot gegaan door altijd in en uit te doen.
gelukkig kan ik hem nog opladen met wireless charger dock.
Daar ging het niet om.
pi_181069551
Als die stekkers gemaakt zijn om eruit te halen als er geen telefoon aan hangt; wat heeft een draadloze lader dan voor zin??

Ik heb mijn oplader, een snellader van Samsung altijd in het stopcontact zitten en die hangt aan die draadloze snellader van Samsung. Als ik die stekker er telkens uit moet halen en weer in moet steken als ik wil opladen dan is toch heel het idee en gemak van draadloos opladen gewoon ineens verdwenen???

Die stekker zit er ook gewoon in als niemand thuis is hier.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:14:37 #16
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181072277
Het is een geschakelde voeding, die doet niets als er geen last aan hangt. De goedkope China-crap zou ik niet vertrouwen, maar de voedingen van Apple behoren tot de beste die je kan krijgen.

Wordt de lader ook warm als er niets op aangesloten is? In dat geval moet je hem vervangen, dan is er iets mis. Anders boeit het niet.
pi_181076117
Li-ion accu's zijn tegenwoordig beveiligd tegen overlading. Wat betreft stroomgebruik zou het niet uit moeten maken of je hem in het stopcontact laat zitten, maar als zo'n oplader slecht ontwikkeld en ontworpen is zou het zomaar eens brandgevaar op kunnen leveren ja.

Ik zou nooit geen namaak-troep aanschaffen en gebruiken uit China. Riskant.
pi_181078725
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:14 schreef Mano_ het volgende:
Het is een geschakelde voeding, die doet niets als er geen last aan hangt. De goedkope China-crap zou ik niet vertrouwen, maar de voedingen van Apple behoren tot de beste die je kan krijgen.

Wordt de lader ook warm als er niets op aangesloten is? In dat geval moet je hem vervangen, dan is er iets mis. Anders boeit het niet.
Nee. Hij werd warm toen de ipad erop was aangesloten was en ik gelijkertijd erop werkte. Ipad werd ook heet.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:09:23 #19
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181080732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee. Hij werd warm toen de ipad erop was aangesloten was en ik gelijkertijd erop werkte. Ipad werd ook heet.
Das normaal :)
pi_181106360
In principe verbruiken adapters geen stroom als ze in het stopcontact zitten, afgezien van degenen met een altijd brandend LED lampje. Tenminste, ik meet ze regelmatig, en ik moet de eerste nog tegenkomen.

Apparaten met een batterij/accu zou ik nooit onbeheerd aan het stopcontact laten, ook Apple niet, aangezien Apple meerdere keren hiermee de mist is ingegaan: https://tweakers.net/nieu(...)ververhit-raken.html

Ik ken ook een geval waarbij een huis in de fik is gevlogen door een iPad.
pi_181149200
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:25 schreef oheng het volgende:
In principe verbruiken adapters geen stroom als ze in het stopcontact zitten, afgezien van degenen met een altijd brandend LED lampje. Tenminste, ik meet ze regelmatig, en ik moet de eerste nog tegenkomen.

Apparaten met een batterij/accu zou ik nooit onbeheerd aan het stopcontact laten, ook Apple niet, aangezien Apple meerdere keren hiermee de mist is ingegaan: https://tweakers.net/nieu(...)ververhit-raken.html

Ik ken ook een geval waarbij een huis in de fik is gevlogen door een iPad.
Even voor de volledigheid, dit gaat over adapters met een geschakelde voeding. Ouderwetse (zware) adapters met een trafo erin blijven wel stroom verbruiken, maar die zie je gelukkig niet veel meer.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_181149762
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 07:14 schreef Mano_ het volgende:
Het is een geschakelde voeding, die doet niets als er geen last aan hangt. De goedkope China-crap zou ik niet vertrouwen, maar de voedingen van Apple behoren tot de beste die je kan krijgen.

Wordt de lader ook warm als er niets op aangesloten is? In dat geval moet je hem vervangen, dan is er iets mis. Anders boeit het niet.
Precies dit.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:35:23 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_181170844
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:04 schreef FrankRicard het volgende:
Ouderwetse (zware) adapters met een trafo erin blijven wel stroom verbruiken, maar die zie je gelukkig niet veel meer.
Ik zie het al voor me. 's-ochtends doe je je iPad in de tas. Dan doe je de trafo in de tas. Krak :+

Maar serieus TS, geen enkel probleem. Apple en Samsung voedingen kun je prima in het stopcontact laten zitten. Wat oheng noemt, is een vrij zeldzaam geval waar dus ook een terugroep-actie voor is geweest.

Dat de adapter warm wordt, is geen probleem. Tenzij je hem niet eens meer vast kunt pakken, dan is er iets mis natuurlijk. Maar dat is gezond verstand.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:44:15 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181171413
Bij Apple zou ik het niet doen. Samsung wel.
Man of Steal.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:12:42 #25
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_181172888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:44 schreef SuperNeger het volgende:
Bij Apple zou ik het niet doen. Samsung wel.
Waarom niet? Die van Apple behoren tot de beste die je kan krijgen, zowel wat veiligheid als wat uitgangsspanning betreft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')