abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:11:50 #51
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181049256
Ik ben 33, maar ik heb ook een hekel aan bellen. Je ziet iemand zijn gezicht niet, leest geen lichaamstaal. Het is moeilijk in te schatten wat iemand denkt of voelt.

Ik zou niet zeggen dat ik er 'bang' voor ben.
pi_181049258
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom doe je dat nu niet meer dan? Bij mensen die fysiek op hetzelfde kantoor aanwezig gebruik ik email vooral om digitale dingen ff uit te wisselen.
Ik deed dat niet omdat men het niet wilde. Je merkt aan personen dat ze geen behoefte hebben om een gesprek aan te gaan. Bovendien als iemand mij vroeg welke afsluiter te gebruiken moest dat dan tevens zwart op wit staan. Velen durven niet eens meer hun verantwoording te nemen. En digitaal intern hoefde ik niets uit te wisselen want alles stond centraal op de server.

Ik kreeg mails welke bouten te gebruiken etc. Dat ging in het verleden gewoon mondeling en klaar. Maar nu durft men geen verantwoording meer te nemen en willen ze wel alles weten maar dan wel zwart op wit. Ging het in het verleden mis was gewoon het team verantwoordgelijk. Nu speelt men op de man.

Ik heb er helemaal niets mee.
pi_181049320
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef Chai het volgende:

[..]

? Jij bent degene die loopt te mailen ipv langs te lopen.
Juist niet.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:15:48 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181049336
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar bij "dan pak je niet op" dan dwing je nog wel een keuze af op dat moment. Terwijl je bij e-mails nog gewoon niet naar je e-mail kunt kijken. Bijvoorbeeld als je vakantie hebt ofzo als een collega een mail stuurt tijdens de vakantie dan zie ik die mail pas na de vakantie, als diezelfde collega belt dan dwingt hij mij om tijdens mijn vakantie aan werk te denken.

Ik geef mensen liever de vrijheid om actie te ondernemen op een tijdstip die zij uitkiezen in plaats van een door mij bedachte tijd.
Als je telefoon tringelt bij ieder mailtje word je ook gedwongen om iets te doen. Wegklikken of lezen. Zelfde principe als wel/niet opnemen.

Als ik niet gestoord wil worden gaat ie gewoon op stil, behalve voor een paar noodnummers die zouden kunnen bellen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

En als ik niet gestoord wil worden omdat ik ergens geconcentreerd aan zit te werken gaat de telefoon stil de mail uit en de deur dicht.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:17:36 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181049369
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:15 schreef fathank het volgende:
Als je telefoon tringelt bij ieder mailtje
:D zijn er serieus mensen die dat doen :D


Mijn whatsapps zeggen wel "Ahuuuhah" maar dat is eenvoudig te negeren :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 augustus 2018 @ 11:18:56 #56
74056 crew  ToT
pi_181049405
Ik vind bellen veel fijner, veel persoonlijker.
2e plaats is Smoelenboek op de pc, gevolgd door e-mail.
Whatsapp en andere dingen op het mobieltje vind ik ontiegelijk kut. Ik haat dat kleine toetsenbordje en autocorrect, hoewel je autocorrect ook wel weer mist doordat je op dat kleine schermpje gewoon snel fouten maakt met typen.
pi_181049451
Van die oudere kennissen/familieleden die voor iedere scheet bellen.

‘Hallo, je spreekt met je ome Karel. Ligt mijn boormachine toevallig nog bij jullie?’
‘Ja.’
‘Okay, dan weet ik dat. Fijne dag nog verder!’

Stuur dan even een appje of zo. :')

Verder: ik vind bellen ook niet fijn, maar toen ik wel moest voor mijn werk was ik er zo overheen.
pi_181049475
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik deed dat niet omdat men het niet wilde. Je merkt aan personen dat ze geen behoefte hebben om een gesprek aan te gaan. Bovendien als iemand mij vroeg welke afsluiter te gebruiken moest dat dan tevens zwart op wit staan. Velen durven niet eens meer hun verantwoording te nemen. En digitaal intern hoefde ik niets uit te wisselen want alles stond centraal op de server.

Ik kreeg mails welke bouten te gebruiken etc. Dat ging in het verleden gewoon mondeling en klaar. Maar nu durft men geen verantwoording meer te nemen en willen ze wel alles weten maar dan wel zwart op wit. Ging het in het verleden mis was gewoon het team verantwoordgelijk. Nu speelt men op de man.

Ik heb er helemaal niets mee.
Stukje bedrijfscultuur denk ik dan eerder.
Gewoon zelf wel langslopen nav een mail.

Als men het per se zwart op wit wil moet daarna maar een email gestuurd worden met iets van 'zoals zojuist besproken blabla'. En dan reply jij ff akkoord, maar heb je jezelf al wel de inhoudelijke reply bespaard.
pi_181049559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:21 schreef Brandaris01 het volgende:
Van die oudere kennissen/familieleden die voor iedere scheet bellen.

‘Hallo, je spreekt met je ome Karel. Ligt mijn boormachine toevallig nog bij jullie?’
‘Ja.’
‘Okay, dan weet ik dat. Fijne dag nog verder!’

Stuur dan even een appje of zo. :')

Verder: ik vind bellen ook niet fijn, maar toen ik wel moest voor mijn werk was ik er zo overheen.
Natuurlijk moet het ook niet zo zijn dat je voor de meest lullige zaken gaat bellen. Het is niet zo dat ik bel om te vragen aan mijn partner waar de bloemkool ligt. Dat is door de komst van die mobiele telefoon uit de hand gelopen.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:26:21 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181049565
Tja als collega's bellen is het meestal om je voor het blok te zetten of je te dwingen iets te laten beslissen... het is vrijwel altijd om een datum voor een afspraak af te spreken of om te melden of x en y dan en dan klaar kunt hebben. Als dat via de telefoon loopt ga ik geen nee zeggen en zit ik weer vast aan afspraken die ik eigenlijk niet wil hebben. Als ik dat via de email krijg kan ik even in mijn agenda duiken en in de data of de analyse die ze willen hebben zodat ik beter kan inschatten wanneer ik wat klaar kan hebben. Ik vind het directe aan bellen echt vervelend. Mensen horen ook gelijk als je ergens aan twijfelt of als je iets niet zeker weet, via de telefoon moet ik bijna altijd iemand teleurstellen terwijl dezelfde vraag via e-mail meestal positief beantwoord kan worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:26:50 #61
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181049577
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Belvrees. What the fuck man. De jongere generaties worden steeds meer mietjes.
En in andere topics gaan janken dat tienermeisjes bellen in de trein zeker. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:28:17 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181049604
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D zijn er serieus mensen die dat doen :D


Mijn whatsapps zeggen wel "Ahuuuhah" maar dat is eenvoudig te negeren :P
Hordes mensen waar van dat klereding heel de dag door loopt te trillen, zoemen en voornamelijk irriteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_181049613
Tjah, mensen hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van +- 30sec...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_181049654
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja als collega's bellen is het meestal om je voor het blok te zetten of je te dwingen iets te laten beslissen... het is vrijwel altijd om een datum voor een afspraak af te spreken of om te melden of x en y dan en dan klaar kunt hebben. Als dat via de telefoon loopt ga ik geen nee zeggen en zit ik weer vast aan afspraken die ik eigenlijk niet wil hebben. Als ik dat via de email krijg kan ik even in mijn agenda duiken en in de data of de analyse die ze willen hebben zodat ik beter kan inschatten wanneer ik wat klaar kan hebben. Ik vind het directe aan bellen echt vervelend. Mensen horen ook gelijk als je ergens aan twijfelt of als je iets niet zeker weet, via de telefoon moet ik bijna altijd iemand teleurstellen terwijl dezelfde vraag via e-mail meestal positief beantwoord kan worden.
Klinkt alsof je dit prima kan finetunen naar telefonisch verwachtingsmanagement.
Blijkbaar voelt hun probleem acuut, maar als jij het liever uitzoekt via de mail hebben zij hun probleem ook prima over de schutting gegooid.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2018 @ 11:31:46 #65
368283 ato
pi_181049681
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:12 schreef Karina het volgende:
Ik vind bellen veel makkelijker, dat heen en weer gemail is maar onhandig. Als je belt kun je beter doorvragen en de toon helpt ook, via mail of iig schriftelijk kunnen sommige dingen verkeerd, meestal wat 'harder' overkomen.
Vind ik ook, bij belangrijke/regel zaken bereid ik mij voor. Om zo goed mogelijk concreet te zijn.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:32:04 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181049690
Wat ik trouwens wel vervelend vind aan whatsapp en dat was vroeger echt beter is dat constante geupdate over locaties en afspraken.

Ik ben gewend om één keer te melden zo en zo laat daar. En dan doe ik dat ook. Dan hoef ik net 2 dagen van te voren de vraag hoe laat ook alwaar, en dat drie keer en op de dag zelf "ben je al onderweg?", "hoe laat denk je er te zijn" etc etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181049727
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja als collega's bellen is het meestal om je voor het blok te zetten of je te dwingen iets te laten beslissen... het is vrijwel altijd om een datum voor een afspraak af te spreken of om te melden of x en y dan en dan klaar kunt hebben. Als dat via de telefoon loopt ga ik geen nee zeggen en zit ik weer vast aan afspraken die ik eigenlijk niet wil hebben. Als ik dat via de email krijg kan ik even in mijn agenda duiken en in de data of de analyse die ze willen hebben zodat ik beter kan inschatten wanneer ik wat klaar kan hebben. Ik vind het directe aan bellen echt vervelend. Mensen horen ook gelijk als je ergens aan twijfelt of als je iets niet zeker weet, via de telefoon moet ik bijna altijd iemand teleurstellen terwijl dezelfde vraag via e-mail meestal positief beantwoord kan worden.
Dat vat het wel redelijk samen. Bij veel gevallen stuur ik eerst een mailtje om zo alvast de boodschap zo helder mogelijk door te sturen. Vaak zijn t korte mailtjes met drie bulletpoints en als t langer dan een paar regels wordt gooi ik er een begeleidende brief bij.

En dan bel ik later eventueel even als het antwoord te lang op zich laat wachten en om de laatste plooien glad te strijken.

Waar ik een hekel aan heb zijn berichten met langere instructies die je op vele manieren kunt lezen. Dat heb je met bellen weer minder.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:34:42 #68
9859 crew  Karina
Woman
pi_181049739
Ik gebruik whatsapp echt zeer zelden. Soms stuurt iemand van mijn werk iets maar dat is alles. Ik heb ook geen internet op mijn telefoon dus whatsapp werkt dan sowieso niet onderweg. Als het nodig is stuur ik een sms.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:35:49 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181049767
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Klinkt alsof je dit prima kan finetunen naar telefonisch verwachtingsmanagement.
Blijkbaar voelt hun probleem acuut, maar als jij het liever uitzoekt via de mail hebben zij hun probleem ook prima over de schutting gegooid.
Als iemand mij een mail stuurt of belt dan ga ik er altijd van uit dat het acuut is anders sturen ze geen mail of bellen ze niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 11:38:10 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181049817
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat vat het wel redelijk samen. Bij veel gevallen stuur ik eerst een mailtje om zo alvast de boodschap zo helder mogelijk door te sturen. Vaak zijn t korte mailtjes met drie bulletpoints en als t langer dan een paar regels wordt gooi ik er een begeleidende brief bij.

En dan bel ik later eventueel even als het antwoord te lang op zich laat wachten en om de laatste plooien glad te strijken.

Waar ik een hekel aan heb zijn berichten met langere instructies die je op vele manieren kunt lezen. Dat heb je met bellen weer minder.
Tja ik hou ook wel van één mail één boodschap approach. Van die gedrochten met ellelange verhalen met tig punten erin op moeilijke manieren aan elkaar gekoppeld waar je dan vervolgens allemaal antwoorden op moet geven. Ik heb liever drie mails met één duidelijk punt dan één met drie niet gerelateerde zaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:39:11 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181049846
Had mijn vriendin tijdens onze studie Journalistiek ook. Toch een minpuntje.
Elke vraag met mogelijke antwoorden werd schematisch opgeschreven.
Gelukkig is ze er al lang en breed overheen gegroeid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181049874
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:22 schreef Chai het volgende:

[..]

Stukje bedrijfscultuur denk ik dan eerder.
Gewoon zelf wel langslopen nav een mail.

Als men het per se zwart op wit wil moet daarna maar een email gestuurd worden met iets van 'zoals zojuist besproken blabla'. En dan reply jij ff akkoord, maar heb je jezelf al wel de inhoudelijke reply bespaard.
Ik werk al 17 jaar niet meer in die branche. Ik miste gewoon de tekentafel en sociale omgang en functie indeling zoals het ooit was. Zeker in Nederland waar die hele afschuif cultuur heerste kon ik niet aan wennen. En dat had voornamelijk te maken met het niet durven te nemen van je verantwoording en moest alles zwart op wit via mails en rapporten terwijl je ook nog je lay-out(fabrieksopstelling) in die tijd moest afronden.

Het gevolg was dat ook de opdrachtgevers je nooit direct antwoord durfde te geven. Ieder contact moest volgens ISO2009 vast gelegd worden. Ik werd er helemaal gestoord van. En de uren gingen op aan overleg terwijl je nog geen streep op papier had staan.

In Duitsland was er amper overleg en als dat er al was gewoon mondeling. En in het mo was het schetsen en laten uitvoeren zonder overleg. En ging het mis nam je gewoon je verantwoording en loste je het zelf op met de uitvoering.
pi_181049875
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als iemand mij een mail stuurt of belt dan ga ik er altijd van uit dat het acuut is anders sturen ze geen mail of bellen ze niet.
Oh ik ga ervan uit dat mail niet acuut is anders zouden ze wel bellen. Zit ik wel achter de computer? Op m’n telefoon ga ik echt geen mail beantwoorden.

Als ik zelf mail geef ik zoveel mogelijk aan wanneer ik wil dat iets gebeurt of beantwoord is.
pi_181049890
Ik ben ook geen fan van bellen, maar ben met de beste wil van de wereld geen jongere meer te noemen helaas ;(
pi_181049912
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:34 schreef Karina het volgende:
Ik gebruik whatsapp echt zeer zelden. Soms stuurt iemand van mijn werk iets maar dat is alles. Ik heb ook geen internet op mijn telefoon dus whatsapp werkt dan sowieso niet onderweg. Als het nodig is stuur ik een sms.
Ik hou niet van whatsapp buiten privé om. Voor werk heb ik er een gruwelijke hekel aan omdat men niet direct to the point komt zoals bij mail.

Ik heb daarnaast niets met groepsgesprekken waarin je ineens toegevoegd wordt en het 90% geouwehoer is en 10% informatie. Blij dat whatsapp nu ook een systeem heeft met één zender en -meerdere ontvangers waar men niet op kan reageren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')