abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181037028
Heb al sinds jaren de sterke drang om terug te kunnen gaan naar mijn jeugd. Maar je weet eigenlijk dat het niet kan, zoals je het toen ervaarde ervaar je het nooit meer, ook al doe je nog je best om je in die situaties te plaatsen weer. Hoe gaan jullie ermee om? Accepteren jullie gewoon dat je ouder/saai wordt of proberen jullie ook wel leuke dingen te blijven doen en een beetje speels te blijven in plaats van een hard stuk onbuigzaam hout
pi_181037036
Ik ben bijna 30 dus moet nu burgerlijk leven zonder leuke dingen, zo werkt het systeem gewoon.
pi_181037050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:32 schreef momentius het volgende:
Accepteren jullie gewoon dat je ouder/saai wordt of proberen jullie ook wel leuke dingen te blijven doen en een beetje speels te blijven in plaats van een hard stuk onbuigzaam hout
Ik combineer dit.
pi_181037060
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:33 schreef VanderWoodsen het volgende:
Ik ben bijna 30 dus moet nu burgerlijk leven zonder leuke dingen, zo werkt het systeem gewoon.
Oke tjah ik twijfel daar dus over, ben 33 maar wordt door sommige mensen op dit forum bijvoorbeeld nog als 17 gezien, dus er is wel veel mogelijk

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:34 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik combineer dit.
Hoe als ik vragen mag?
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 18:39:48 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181037115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke tjah ik twijfel daar dus over, ben 33 maar wordt door sommige mensen op dit forum bijvoorbeeld nog als 17 gezien, dus er is wel veel mogelijk

Dat is geen compliment.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181037135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is geen compliment.
Gebruik je libresse of ?
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 18:42:46 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181037154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:41 schreef momentius het volgende:

[..]

Gebruik je libresse of ?
Ja, het is dat of ik klaag als een wijf over memes. Oh nee wacht even, dat was jij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181037161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, het is dat of ik klaag als een wijf over memes. Oh nee wacht even, dat was jij.
Ga gewoon es wat doen
  Forum Admin woensdag 8 augustus 2018 @ 18:44:45 #9
35723 crew  GGMM
pi_181037183
Heb ik ook heel erg ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 18:45:18 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181037195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:43 schreef momentius het volgende:

[..]

Ga gewoon es wat doen
Ja, ik zet zo de PlayStation aan (kijk eens hoe ontopic dat is). Ik had ook de Sega aan kunnen zetten, maar PS4 is toch wat leuker.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181037202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik zet zo de PlayStation aan (kijk eens hoe ontopic dat is). Ik had ook de Sega aan kunnen zetten, maar PS4 is toch wat leuker.
Oke dan, veel plezier
pi_181037221
Ik ben nu aan het poepen!
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 18:47:47 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181037242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:45 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke dan, veel plezier
Ja, strakjes pas hoor, eerst hier nog even posten. :7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181037288
Man ik ben 21 en heb die drang al

Ik zou zo 5K neerleggen voor weer 17/18 zijn :D, hoewel ik toen wel echt kinderachtig was maargoed _O-
pi_181037310
Gewoon drugs blijven gebruiken en geen verantwoordelijkheid nemen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:55:29 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181037374
Niet echt, ik heb niet zo'n leuke jeugd gehad. Was ook erg blij toen ik volwassen werd, en op mezelf kon gaan wonen.

Maar naar welke periode in je jeugd wil je precies terug?
Toen je 8 jaar was? 12? 16?

Als je terug zou verlangen naar de tijd dat je experimenteerde met drugs en naar clubs/kroegen ging, dat kun je nu ook nog gewoon doen. Ik ken zelf genoeg mensen die nog steeds knetterstoned thuis liggen te chillen. Of doorgesnoven figuren die met iedereen ruzie lopen te zoeken op hardcore partys. En die zijn allemaal eind twintig/begin dertig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181037454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke tjah ik twijfel daar dus over, ben 33 maar wordt door sommige mensen op dit forum bijvoorbeeld nog als 17 gezien, dus er is wel veel mogelijk

[..]

Hoe als ik vragen mag?
Accepteren dat je ouder wordt en tegelijkertijd leuke dingen blijven doen, wel in mindere frequentie.

Jeugd zelf was overigens niet leuk, maar paar jaar terug wel. Dat combineren we nu met ons gezinsleven. Dus 95% vadertje moedertje spelen en eens in de zoveel tijd kleine weg tot maandagavond en dan samen tot halverwege het gaatje gaan en daarna rustig kunnen uitkateren zodat het geen invloed heeft op hoe we voor ons kind zorgen. Of een van ons beide en de ander doet dan vadertje moedertje.

Eerlijk gezegd moet ik er niet meer aan denken om ieder weekend tussen een stel zombies te staan zombieen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 19:04:10 ]
pi_181037489
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:33 schreef VanderWoodsen het volgende:
Ik ben bijna 30 dus moet nu burgerlijk leven zonder leuke dingen, zo werkt het systeem gewoon.
Zelfde situatie.

Ik herken me erg in de beginpost. Ik ben zo nostalgisch dat ik iedere dag diverse flashbacks heb naar het verleden (ik woon immers ook nog in de omgeving waar ik een deel van mijn jeugd beleefde en vrienden zijn ook bijna allemaal van mijn jeugd). Muziek van eerdere perioden luister ik nog steeds en dan denk ik er weer aan. Daardoor heb ik ook het gevoel op verschillende tijdstippen tegeljk te leven en verschillende leeftijden in 1 te hebben. Dat worden er alleen maar meer. De leeftijden waar ik het vaakst naar terugga zijn 14,15,19 en 27 (toen ik notabene had zitten huilen dat ik geen 21 meer was, en straks ga ik vast zitten huilen omdat de 2 er al niet meer in voorkomt en dan de 3 enz maar goed). De dingen die ik het vaakst herbeleef zijn vakanties.
Ik vind het aan de ene kant inderdaad moeilijk omdat die eerdere (en achteraf altijd betere periodes omdat je toen jonger was en meer mogelijkheden had) nooit meer terugkomen. Aan de andere kant verveel ik me nooit, dan zet ik gewoon weer een scene van vroeger aan in mn hoofd, en voel ik me ook nooit oud qua geest. Dat je lichaam en de verwachting len van de omgeving wel meeveranderen kan soms confronterend zijn, maar je kunt het ook negeren. Dan leef je weliswaar in een illusie maar iedereen leeft in een illusie.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 08-08-2018 21:14:58 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181037498
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zelfde situatie.

Ik herken me erg in de beginpost. Ik ben zo nostalgisch dat ik iedere dag diverse flashbacks heb naar het verleden (ik woon immers ook nog in de omgeving waar ik een deel van mijn jeugd beleefde en vrienden zijn ook bijna allemaal van mijn jeugd). Muziek van eerdere perioden luister ik nog steeds en dan denk ik er weer aan. Daardoor heb ik ook het gevoel op verschillende tijdstippen tegeljk te leven en verschillende leeftijden in 1 te hebben. Dat worden er alleen maar meer. De leeftijden waar ik het vaakst naar terugga zijn 14,15,19 en 27. De dingen die ik het vaakst herbeleef zijn vakanties.
Ik vind het aan de ene kant inderdaad moeilijk omdat die eerdere (en achteraf altijd betere periodes omdat je toen jonger was en meer mogelijkheden had) nooit meer terugkomen. Aan de andere kant verveel ik me nooit, dan zet ik gewoon weer een scene van vroeger aan in mn hoofd, en voel ik me ook nooit oud qua geest. Dat je lichaam en de verwachting len van de omgeving wel meeveranderen kan soms confronterend zijn, maar je kunt het ook negeren. Dan leef je weliswaar in een illusie maar iedereen leeft in een illusie.
Ik was sarcastisch
pi_181037600
Kan me wel voorstellen dat als je geen partner of vrienden die je vaak kunt zien hebt dat dat hele volwassen worden dan een kut en eenzaam gedoe is. Geen last van, dus ik vind het wel prima. Heb zat om naar uit te kijken en meer middelen (geld en serieus genomen worden) om dingen die ik wil te verwezelijken. _O_

Dat lukt als jeugdige nog niet echt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 19:08:32 ]
pi_181037608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:01 schreef VanderWoodsen het volgende:

Ik was sarcastisch
Prettig voor je, maar het kan wel dat mensen zich oprecht veel aantrekken van de verwachtingen die anderen van ze hebben.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181037936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:32 schreef momentius het volgende:
Maar je weet eigenlijk dat het niet kan, zoals je het toen ervaarde ervaar je het nooit meer, ook al doe je nog je best om je in die situaties te plaatsen weer.
Je bent nooit te oud voor een taalcursus.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 19:57:40 #23
74056 crew  ToT
pi_181038490
Vroeger heel erg veel last van gehad (idd met name rond m'n 30e), maar met de jaren is dat gesleten, zeker toen ik een vriendin kreeg en er mee getrouwd ben en zij nu zwanger is. :)
Straks leuk met de kleine spelen, da's ook weer een beetje teruggaan naar je jeugd, toch? *O*
pi_181038624
Jij zit wel echt enorm met jezelf in de knoop geloof ik heh?
Whatever...
pi_181038745
Kan me niks meer van mn jeugd herinneren dus dat scheelt een hoop
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_181039733
Ik vind dat dat je je aanstelt.
pi_181040371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:32 schreef momentius het volgende:
Heb al sinds jaren de sterke drang om terug te kunnen gaan naar mijn jeugd. Maar je weet eigenlijk dat het niet kan, zoals je het toen ervaarde ervaar je het nooit meer, ook al doe je nog je best om je in die situaties te plaatsen weer. Hoe gaan jullie ermee om? Accepteren jullie gewoon dat je ouder/saai wordt of proberen jullie ook wel leuke dingen te blijven doen en een beetje speels te blijven in plaats van een hard stuk onbuigzaam hout
Interessant topic.

Ik kan er gezien mn leeftijd niet echt over meepraten. Wat ik wel om me heen zie is dat veel mensen (vooral mannen) op leeftijd er hobbies op nahouden die vooral uit de jeugd stammen.

Mijn vader bijvoorbeeld restaureert oldtimer brommertjes. Waarom? Omdat hij er vroeger op reed en nu met het opknappen dit gevoel herleeft.

Een oom van mij is een boot aan het opknappen. Waarom? Omdat hij het vroeger altijd al had willen doen om er een te hebben, maar er nooit aan toe kwam; jeugdgevoelens herbeleven.

Mijn opa maakte zo'n bepaald spelletje met van die balletjes in elke vorm en maat. Waarom? Omdat hij vroeger heer en meester was in het oplossen van deze dingen; oude tijden herleven.

Mijn oudtante breidt oude poppen (voor kinderen) zonder er eigenlijk wat mee te doen. Waarom? Vroeger op school maakte ze dit en dat was de leukste periode uit haar leven; weer oude tijden herleven.

Voorbeeld van mezelf; ik ben vanaf jongs af aan met computers bezig. Waarom? In mijn jeugd veel te verwerken gehad en achter de PC kon je een soort van "vluchten" uit de shit om je heen. Toevallig als ik nu stress ervaar dan ga ik daar weer mee aan de gang; omdat ik het bevrijdende gevoel van vroeger dan weer herbeleef.

Zo ken ik er nog wel een paar, maar ik denk dat het simpelweg op het volgende neer komt:

In je jeugd komt alles gevoelsmatiger intenser binnen. Naarmater je ouder wordt "stompt" deze gevoeligheid af; je hebt immers het meeste al een keer meegemaakt. Soms verlang je dus naar een intensere vorm van geluk, en die heb je in je jeugd ervaren. Sommige mensen kiezen ervoor aan de drugs te gaan om een intens gevoel te hebben, sommigen kiezen een hobby waarmee ze (onbewust) het gevoel uit de jeugd herbeleven.

Geen idee of et zo zit, maar ik denk dat het wel in de buurt komt.
pi_181040448
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:51 schreef Drug het volgende:
Gewoon drugs blijven gebruiken en geen verantwoordelijkheid nemen
En alles komt goed.
pi_181041602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, strakjes pas hoor, eerst hier nog even posten. :7
Playstation tijd met een baby :P ?!
  Moderator woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:23 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181041947
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Playstation tijd met een baby :P ?!
Ja man, natuurlijk :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181042039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:44 schreef GGMM het volgende:
Heb ik ook heel erg ja.
Komt wel goed vriend. :)

Ik denk overigens dat iedereen dat wel heeft van het moment dat er dingen van je ‘verwacht’ worden. Uiteindelijk is de druk die daaruit voortvloeit natuurlijk een illusie die je zelf in stand houdt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 22:34:17 ]
pi_181042671
Doet me denken aan The catcher in the rye...
pi_181049023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:32 schreef momentius het volgende:
Heb al sinds jaren de sterke drang om terug te kunnen gaan naar mijn jeugd. Maar je weet eigenlijk dat het niet kan, zoals je het toen ervaarde ervaar je het nooit meer, ook al doe je nog je best om je in die situaties te plaatsen weer. Hoe gaan jullie ermee om? Accepteren jullie gewoon dat je ouder/saai wordt of proberen jullie ook wel leuke dingen te blijven doen en een beetje speels te blijven in plaats van een hard stuk onbuigzaam hout
Ouder worden is niet saaier worden.
Je blijft me verbazen TS, met je zwart-wit kijk op de wereld. Er zijn nog zoveel andere tinten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181053665
Herken het wel enigzins. Heb het ook met b.v. oude videogames of muziek. Of verlang ik naar de mooie enorm lange zomers met soms wel bijna twee hele maanden vakantie. Je kon zoveel ondernemen ik heb hele websites gebouwd als kind toen over van alles wat ik interessant vond. Of videoprojecten... of maakte zelf muziek. Afgelopen jaar heb ik 1 weekje vakantie gehad, de rest van mijn dagen op moeten nemen om te klussen aan huis. Als ik thuis kom 's avonds heb ik nergens meer zin in. Ik baal ervan als er weer een familieverjaardag in MIJN weekend is, want ik wil mijn vrije tijd niet opofferen om discussie's over iets als voetbal aan te horen. "Ja, maar.. familie..." Eigenlijk heb ik vaak niet eens zin om nog te koken of mijn hele bord leeg te eten. Doe ik daarom soms beide ook maar half. Wil nog zoveel doen maar heb er geen tijd voor. Er is zoveel verspilling van tijd. Van files tot het wachten achter een bejaarde in de supermarkt. Als kind was je vogelvrij om maar te doen wat je wilde dat even dit of dat geen probleem was je had immers nog genoeg tijd om later iets weer op te pakken. Als ik dat nu doe dan kan ik vaak pas na twee of drie weken ergens een gaatje vinden om weer iets op te pakken. Ik heb enorm het idee geleefd te worden.
pi_181067321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:14 schreef naiipajiiau het volgende:
Herken het wel enigzins. Heb het ook met b.v. oude videogames of muziek. Of verlang ik naar de mooie enorm lange zomers met soms wel bijna twee hele maanden vakantie. Je kon zoveel ondernemen ik heb hele websites gebouwd als kind toen over van alles wat ik interessant vond. Of videoprojecten... of maakte zelf muziek. Afgelopen jaar heb ik 1 weekje vakantie gehad, de rest van mijn dagen op moeten nemen om te klussen aan huis. Als ik thuis kom 's avonds heb ik nergens meer zin in. Ik baal ervan als er weer een familieverjaardag in MIJN weekend is, want ik wil mijn vrije tijd niet opofferen om discussie's over iets als voetbal aan te horen. "Ja, maar.. familie..." Eigenlijk heb ik vaak niet eens zin om nog te koken of mijn hele bord leeg te eten. Doe ik daarom soms beide ook maar half. Wil nog zoveel doen maar heb er geen tijd voor. Er is zoveel verspilling van tijd. Van files tot het wachten achter een bejaarde in de supermarkt. Als kind was je vogelvrij om maar te doen wat je wilde dat even dit of dat geen probleem was je had immers nog genoeg tijd om later iets weer op te pakken. Als ik dat nu doe dan kan ik vaak pas na twee of drie weken ergens een gaatje vinden om weer iets op te pakken. Ik heb enorm het idee geleefd te worden.
Herkenbaar, iedereen wordt geleefd. Maar je gaat mentaal en fysiek ook achteruit als je ouder wordt dus alles kost meer tijd. Je bestaat om te werken om in je vrije tijd het noodzakelijke te doen om te kunnen bestaan zodat je gesondheidstoestand niet te ver achteruit gaat, je huis niet verpaupert, je vrienden je niet verlaten en familie geen hekel aan je krijgt en je eventuele huisdieren/kinderen niet verwaarlozen, thats it. Voor iets anders is op gegeven moment geen tijd meer. Aan het eerste gaat al mn tijd nu al op, dus eigen huisdieren, een partner of kinderenbegin ik absoluut niet aan
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181075733
[quote]0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:35 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke tjah ik twijfel daar dus over, ben 33 maar wordt door sommige mensen op dit forum bijvoorbeeld nog als 17 gezien, dus er is wel veel mogelijk

[..]

Wees er maar blij mee :D :D
Alius aliud dicit
pi_181075970
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:51 schreef Drug het volgende:
Gewoon drugs blijven gebruiken en geen verantwoordelijkheid nemen
Lekker makkelijk.
pi_181076653
Ik ben niet zo van de nostalgie.
pi_181077696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 11:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Lekker makkelijk.
dat is idd wel een goede omschrijving van mijn levensinstelling
pi_181082325
Waarom worden ouder worden en saai in een zin genoemd? Dit staat toch niet gelijk aan elkaar?

Het enige wat ik jammer vindt is dat toen ik jong was mijn vrienden en ik veel tijd hadden. Nerd als we waren, computerden we veel. Echter was de Commodore 64/MSX de gangbare computer. Wel veel lol mee gehad, dat wel.

Nu zijn de computers veel mooier en kun je er veel meer mee. Maar de tijd ontbreekt nogal eens ivm werk en druk sociaal leven.

Dus ja, ik zou wat dat betreft soms weer terug naar mijn jeugd willen, maar dan met de huidige computers e.d.

Verder heb ik een leuke jeugd gehad, maar heb ik het ook nu erg naar mijn zin. Een verder verlangen naar toen heb ik daarom niet.
pi_181082608
Ik heb nu juist meer geld en middelen om leuke dingen te doen dan toen ik 16/17 was...
Ik zwaai naar dieren.
pi_181104832
Ik (29 jaar nu) heb een fantastische jeugd gehad, maar alle herinneringen zijn toch net even te ver vervaagd/gefragmenteerd om een heel groot verlangen naar die tijd teweeg te brengen. Ik heb het dan over de jaren 8-18.

Soms schiet me nog wel eens een flash-back naar binnen en dan ben ik 5 minutéen nostalgisch. Zoals vorige week toen ik op zo'n hele warme zomer avond laat nog ging hardlopen en ik weer eens door de kern (''centrum'') van het dorp liep waar ik ben opgegroeid.

De supermarkt waar ik jaren heb gewerkt, daar schuin tegenover ook het lokale (eet) cafe waar mijn maten en ik weet ik veel hoeveel avonden op het terras hebben doorgebracht en waar ik als klein kind al kwam met de sinterklaas intocht ofzo.

Allemaal leuk en aardig, mooie tijd. Maar het verlangen is niet zodanig groot dat ik er ook een bedrag voor neer zou willen leggen om terug naar die tijd te mogen.

Eigenlijk is dit denk ik de meest relaxte tijd : Goede baan / inkomen, eigen appartement helemaal voor mezelf. Mijn vrije tijd 100% indelen zoals ik zelf wil, vakantie bepalen waar ik zelf wil. Soms is het wat eenzaam omdat ik nog single ben en veel vrienden niet, maar ik zie ze toch nog vrij regelmatig.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:54:27 #43
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181104858
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:33 schreef VanderWoodsen het volgende:
Ik ben bijna 30 dus moet nu burgerlijk leven zonder leuke dingen, zo werkt het systeem gewoon.
Van wie moet dat?

Niet eeuwig kind blijven. :')

Oude saaie mensen :r
Man of Steal.
pi_181104876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:17 schreef hebikweer het volgende:
Waarom worden ouder worden en saai in een zin genoemd? Dit staat toch niet gelijk aan elkaar?

Vraag ik me ook af.

Verbazingwekkend eigenlijk hoeveel mensen écht lijken te denken dat je rond / vanaf je 30e bepaalde dingen ''niet meer zou moeten doen''. En vervolgens dit ook echt niet meer doen, puur omdat ze bang zijn niet volgens algemene maatschappelijke maatstaven als verantwoordelijke volwassene te worden gezien.
pi_181114529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:55 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af.

Verbazingwekkend eigenlijk hoeveel mensen écht lijken te denken dat je rond / vanaf je 30e bepaalde dingen ''niet meer zou moeten doen''. En vervolgens dit ook echt niet meer doen, puur omdat ze bang zijn niet volgens algemene maatschappelijke maatstaven als verantwoordelijke volwassene te worden gezien.
Een behoorlijk deel van de volwassenen (qua leeftijd) is als de dood dat ze niet volwassen gevonden worden door anderen. Ze doen er alles aan om zo volwassen mogelijk over te komen: altijd serieus, elke kinderachtigheid vermijden en zoveel mogelijk status vergaren.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181116964
Ik wil ook weleens terug naar de basisschooltijd ja, als ik een mindere periode heb. Lekker onbezorgd enzo. Maar het leven is prima zo, dus verder denk ik er niet aan.
pi_181117071
Elke periode/leeftijd heeft zo zijn leuke kanten. Zelfs nu we een eengezinswoning gaan betrekken met ons gezinnetje, stiekem vind ik het gewoon heerlijk om lekker burgerlijk bezig te zijn :D. (oké en we zijn het stadscentrum inmiddels ook wel zat en toe aan een rustige omgeving ;).)
pi_181122283
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:28 schreef Puntenjager het volgende:

Een behoorlijk deel van de volwassenen (qua leeftijd) is als de dood dat ze niet volwassen gevonden worden door anderen. Ze doen er alles aan om zo volwassen mogelijk over te komen: altijd serieus, elke kinderachtigheid vermijden en zoveel mogelijk status vergaren.
Een behoorlijk deel van de volwassenen is uberhaupt dood van binnen, maakt niet zelf de beslissingen maar voert als een robot de beslissingen uit die zijn ontstaan door afspraken in de samenleving of door gewoonte of impulsief /door beinvloeding omdat door het stijgen van de leeftijd de vrije tijd om na te denken en de capaciteit daarvoor in rap tempo afnemen. Als je dan uberhaupt al een achterstand daarin hebt en bovengemiddeld weinig durft rest alleen nog maar een leven in dienst van anderen heb ik zelf ondervonden. Als het leuke anderen zijn is dat vaak niet erg. Pas met de slechte eigenschappen van mensen, waar mensen met macht of privileges nu eenmaal niet gedwongen zijn om aan te werken komt de depressie.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-08-2018 10:10:28 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181124904
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Een behoorlijk deel van de volwassenen is uberhaupt dood van binnen, maakt niet zelf de beslissingen maar voert als een robot de beslissingen uit die zijn ontstaan door afspraken in de samenleving of door gewoonte of impulsief /door beinvloeding omdat door het stijgen van de leeftijd de vrije tijd om na te denken en de capaciteit daarvoor in rap tempo afnemen. Als je dan uberhaupt al een achterstand daarin hebt en bovengemiddeld weinig durft rest alleen nog maar een leven in dienst van anderen heb ik zelf ondervonden. Als het leuke anderen zijn is dat vaak niet erg. Pas met de slechte eigenschappen van mensen, waar mensen met macht of privileges nu eenmaal niet gedwongen zijn om aan te werken komt de depressie.
ik snap de laatste zin niet. Wat bedoel je daarmee?
pi_181145667
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:18 schreef RamboDirk het volgende:

ik snap de laatste zin niet. Wat bedoel je daarmee?
In een samenleving waarin iedereen altijd doet en zegt wat het beste is voor anderen (ipv wat ze aannemen dat goed is voor anderen) en anderen respecteert ongeacht status denk ik dat slaven niet per se psychische stoornissen hoeven te krijgen. Maar als er machtsmisbruik en beperking van vrijheid en anders op zn minst gebrek aan respect en gebrek aan interesse in en achteloosheid naar de gevoelens van anderen de orde van de dag zijn dan is het bijna onvermijdelijk dat de slaven depressief worden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181145715
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Een behoorlijk deel van de volwassenen is uberhaupt dood van binnen, maakt niet zelf de beslissingen maar voert als een robot de beslissingen uit die zijn ontstaan door afspraken in de samenleving of door gewoonte of impulsief /door beinvloeding omdat door het stijgen van de leeftijd de vrije tijd om na te denken en de capaciteit daarvoor in rap tempo afnemen. Als je dan uberhaupt al een achterstand daarin hebt en bovengemiddeld weinig durft rest alleen nog maar een leven in dienst van anderen heb ik zelf ondervonden. Als het leuke anderen zijn is dat vaak niet erg. Pas met de slechte eigenschappen van mensen, waar mensen met macht of privileges nu eenmaal niet gedwongen zijn om aan te werken komt de depressie.
ik ben zo onvolwassen 😂😂
pi_181147620
Ik heb af en toe van die melancholische momentjes :) Dan zoek ik even op youtube een filmpje op waarin iemand Donkey Kong Country op de SNES speelt ofzo incl. bijbehorende muziek O+

Het is heel dubbel. Je hebt altijd zelf in de hand hoe lang je in zo'n bui blijft hangen en hoe ver je jezelf daarin laat zinken. Kan me best voorstellen dat als je alles de vrije loop laat, dat je er misschien zelfs depressief van kan worden. Het volwassen leven kent nu eenmaal heel wat meer verantwoordelijkheden dan een zorgeloos kinderleven. Daarnaast zal bijna iedereen herkennen dat dierbaren al overleden zijn soms, en die zie je nooit meer terug in dit leven.

Nu ik er zo over nadenk is er alleen verder niet zo veel veranderd in mijn leven. Na diverse omzwervingen ben ik 5 KM van mijn geboortedorp gaan wonen. Heb nog een paar vrienden waarmee ik ook in de kleuterklas zat en kom bijvoorbeeld nog steeds regelmatig in de horeca waar ik als 16 jarige op koningsdag voor het eerst bier dronk op hits van Jan Smit. Dus feitelijk is het eigenlijk niet eens zo anders allemaal behalve een hypotheek en fulltime baan :P
pi_181147897
Heb dit gevoel nog nooit gehad, ben er misschien nog niet oud genoeg voor (word over een paar weken 25).
Kind zijn was niet leuker, puber zijn was niet leuker, en het begin van mijn studententijd was ook niet leuker dan mijn leven nu.
pi_181148089
Ik denk nog wel eens terug aan die onbezorgde jaren dat ik 16/17/18 was, vlak voordat ik ging studeren. Het leven was relatief simpel: je ging naar school, sprak af met vrienden bij hen thuis of in de snackbar en in het weekend ging je naar de kroeg, de bioscoop of naar het strand met een krat pils om een kampvuur te maken en in slaap te vallen. Het enige kutte was huiswerk en leren voor repetities en tentamens op school. Verder geen "zorgen" over het nut van het leven, het vinden van een nieuwe baan, zekerheid, de kinderen op tijd bij de hockey krijgen, rekeningen betalen, tandartsafspraken maken, verzekeringen, pensioenoverzichten, pakken ophalen bij de stomerij, 10-minuten gesprekken over de rapporten etcetera.

Dat gezegd hebben heb ik nu ook niets te klagen. Ben 35, doe aan sport, heb goede en lieve vrienden die voor me klaar staan wanneer nodig , een actief sociaal leven, genoeg geld om lekker op vakantie te gaan of naar feesten en festivals, 2 hele lieve dochters, ga vaak uit eten en heb een fijne woning. Dus nee, ik verlang niet per sé terug naar mijn jeugd maar weet wel dat het een relaxte tijd was.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 13-08-2018 10:22:23 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 10:50:26 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181148915
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouder worden is niet saaier worden.
Nouja er zijn wel steeds meer dingen die je al wel kent of al hebt meegemaakt. Ik heb het idee dat hoe ouder ik word hoe meer ik ervaringen extrapoleer en niet meer zo snel verrast ben of dat gebeurtenissen gewoon wel in hokjes te stoppen zijn. Als je jong bent kun je nog weken of maanden ondersteboven zijn van een film of een concert, helemaal in de put zitten als iemand zijn been breekt, volledig niet weten wat je met een situatie aan moet. Terwijl als je wat ouder bent elke situatie wel te handelen is met oh dit is een variatie op dit, oh dit lijkt op zus, dat zal wel weer zo gaan. Al sinds mijn 18de wordt het steeds moeilijker om mijzelf te verrassen bijvoorbeeld, terwijl ik daarvoor regelmatig dingen deed die ik zelf niet verwacht had.

In die zin is ouder worden wel redelijk synoniem aan saaier worden. Zoals mijn ondertitel al zegt zou ik verdwaald willen zijn tot de dood, alleen ik vind steeds vaker de weg terug helaas :O
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:41:05 #56
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_181153455
Soms mis ik het onbezorgde wel eens, maar verder eigenlijk niks
AZ
ALKMAAR
pi_181153845
Haha TS leeft in het verleden
Eens kijken
pi_181154128
Mis soms wel bepaalde aspecten zoals de lange zomervakanties, relaxte bijbaantjes en onbezonnen gaan stappen. Echter is mijn huidige leven prima nu ik volledig op eigen benen kan staan en niet afhankelijk meer ben van ouders of overheid. Lekker eigen keuzes maken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:25:04 #59
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181154591
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:08 schreef Myrr het volgende:
Kan me wel voorstellen dat als je geen partner of vrienden die je vaak kunt zien hebt dat dat hele volwassen worden dan een kut en eenzaam gedoe is. Geen last van, dus ik vind het wel prima. Heb zat om naar uit te kijken en meer middelen (geld en serieus genomen worden) om dingen die ik wil te verwezelijken.
Dit inderdaad. Mijn leven is nu zoveel gaver dan toen ik een tiener was. Ben nu bijna 30 en ik kan zo goed als elke droom verwezenlijken die ik wil. _O_ Heb alle resources beschikbaar en heb ook totaal geen drang om weer 'jong' te zijn. In plaats van elk weekend ga ik nu misschien drie keer per jaar stappen of naar een festival. Meer hoeft van mij ook niet, het uitgaanswereldje heb ik wel gezien.

Als ik vrijgezel was keek ik misschien door een andere bril. Maar samen met mijn partner geniet ik ontzettend van het 'burgerlijke leventje'.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:28:39 #60
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181154706
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Een behoorlijk deel van de volwassenen is uberhaupt dood van binnen, maakt niet zelf de beslissingen maar voert als een robot de beslissingen uit die zijn ontstaan door afspraken in de samenleving of door gewoonte of impulsief /door beinvloeding omdat door het stijgen van de leeftijd de vrije tijd om na te denken en de capaciteit daarvoor in rap tempo afnemen.
'Een behoorlijk deel van de volwassenen'. Het is overduidelijk dat je enkel op jezelf doelt. Doe er iets aan. ^O^
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181155937
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:05 schreef Justinn het volgende:
Mis soms wel bepaalde aspecten zoals de lange zomervakanties, relaxte bijbaantjes en onbezonnen gaan stappen. Echter is mijn huidige leven prima nu ik volledig op eigen benen kan staan en niet afhankelijk meer ben van ouders of overheid. Lekker eigen keuzes maken.
Dit inderdaad, al mis ik net als Bosbeetle ook wel het ‘helemaal vol’ van iets zijn. Bepaalde tv-programma’s en voetbal in mijn kindertijd, en in latere jaren kon ik mij ontzettend verheugen op een avond stappen en daar vervolgens dagenlang gelukzalig op terugkijken. Die ‘modus’ heb ik al jaren niet meer ervaren
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 16:29:21 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181155999
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:26 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dit inderdaad, al mis ik net als Bosbeetle ook wel het ‘helemaal vol’ van iets zijn. Bepaalde tv-programma’s en voetbal in mijn kindertijd, en in latere jaren kon ik mij ontzettend verheugen op een avond stappen en daar vervolgens dagenlang gelukzalig op terugkijken. Die ‘modus’ heb ik al jaren niet meer ervaren
Dingen worden toch ietsje minder bijzonder, daardoor lijkt tijd ook iets sneller te gaan. Hoor je in dit topic ook wel terugkomen "ellelange vakanties" ga maar eens 6 weken op vakantie wedden dat het nog niet heel erg lang aanvoelt, terwijl dat vroeger de helft van je jaar was kwa indrukken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181158170
Ik verlang nooit terug naar de jeugd eigenlijk, ik vind mijn leven tof zoals het nu is. Genoeg leuke dingen te doen, ook al ben ik 41 - leuke films, mooie concerten, verrassende evenementen etc.

Het allerleukste vind ik dat ik nu vaker kan reizen en ook andere dingen zoek in een vakantie/reis.

Misschien heb ik wel makkelijk praten hoor, want ik heb geen kinderen, wel een werkster en een heel geordende partner. Het enige dat ik hoef te doen is werken en ik vind mijn werk leuk en het betaalt goed genoeg om alle leuke dingen te doen die ik wil doen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_181162336
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:28 schreef Kaizen_ het volgende:

'Een behoorlijk deel van de volwassenen'. Het is overduidelijk dat je enkel op jezelf doelt. Doe er iets aan. ^O^
Als ik had geweten wat dat iets was had ik het natuurlijk al gedaan he
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181166830
Hoe groot is het aandeel van spijt hebben: het gevoel dat je niet (genoeg) gedaan/meegemaakt hebt toen het nog kon?
pi_181168633
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:15 schreef aquawoman het volgende:
Ik verlang nooit terug naar de jeugd eigenlijk, ik vind mijn leven tof zoals het nu is. Genoeg leuke dingen te doen, ook al ben ik 41 - leuke films, mooie concerten, verrassende evenementen etc.

Het allerleukste vind ik dat ik nu vaker kan reizen en ook andere dingen zoek in een vakantie/reis.

Misschien heb ik wel makkelijk praten hoor, want ik heb geen kinderen, wel een werkster en een heel geordende partner. Het enige dat ik hoef te doen is werken en ik vind mijn werk leuk en het betaalt goed genoeg om alle leuke dingen te doen die ik wil doen.
_O_
Eens kijken
pi_181171041
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:26 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dit inderdaad, al mis ik net als Bosbeetle ook wel het ‘helemaal vol’ van iets zijn. Bepaalde tv-programma’s en voetbal in mijn kindertijd, en in latere jaren kon ik mij ontzettend verheugen op een avond stappen en daar vervolgens dagenlang gelukzalig op terugkijken. Die ‘modus’ heb ik al jaren niet meer ervaren
Tsja, dat krijg je als je je richt op materiële en hedonistische dingen.

Misschien toch iets vinden dat je echt leuk vindt...
Whatever...
pi_181171793
Ieder tijdperk heeft wel iets. Ik denk dat je er vooral voor moet zorgen dat je iets hebt om naar uit te kijken. Dat zal je zelf moeten scheppen nu je volwassen bent.
pi_181174157
Soms is nostalgisch zijn ook wel mooi, zolang je, jezelf er niet in verliest. Ik ben op het moment foto's aan het digitaliseren. Wel grappig om te zien hoe het toen was. En je ziet ook dingen die niet meer in het geheugen zitten.

Ook leuk om oude spellen te spelen met een nes of snes emulator. En vroeger ook magic the gathering gedaan, niet dat ik het weer zou doen, maar toch ook wel leuk om te kijken waar ze nu mee bezig zijn. Dat trouwens wel meer met dingen die ik vroeger deed.

Stappen gedaan tot mijn 36ste, maar er ondertussen wel mee gestopt, ik ben nu 38 ondertussen, en ik zie eigenlijk de meerwaarde er niet van in om nog door te zuipen tot 5 uur in de ochtend. Afgelopen weekend een feest bij een vriend van me gehad en 4:30 thuis gekomen. Heel gezellig, maar de volgende dag helemaal kapot. Een ochtend mens zijn helpt ook niet. En met uit gaan kwamen er ook steeds minder mensen van mijn eigen leeftijd.

Het was een ontzettend leuke tijd, dat zeker wel. Maar vind nu voldoening in andere dingen. Hoort er gewoon bij denk ik. En wat is nou saai, als je het zelf leuk vind? Als je vind dat je leven momenteel saai is, dan doe je toch iets verkeerd.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_181174634
Ik merk zelf dat vooral de man/vrouw rollen de sexen sterk uit elkaar hebben gedreven. En dit niet alleen invloed heeft op partnerkeuze maar op alle facetten. En door de hele maatschappij heen invloed heeft. Ik probeer zelf een buitenbeentje te zijn. En dit lukt wel. Alleen schiet je je in je eigen voeten. De gang van de massa is namelijk wet.
pi_181176355
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:39 schreef Unlucky1 het volgende:
Ik merk zelf dat vooral de man/vrouw rollen de sexen sterk uit elkaar hebben gedreven. En dit niet alleen invloed heeft op partnerkeuze maar op alle facetten.
Ik snap niet zo goed wat je hier mee bedoelt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_181177590
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je als je je richt op materiële en hedonistische dingen.

Misschien toch iets vinden dat je echt leuk vindt...
Het betekent overigens niet dat ik mij nu ongelukkig voel, maar je bekijkt het allemaal wat meer afstandelijk. De hoge pieken en diepe dalen zijn wat vlakker geworden.
pi_181186314
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:44 schreef Wijs-aperig het volgende:
Hoe groot is het aandeel van spijt hebben: het gevoel dat je niet (genoeg) gedaan/meegemaakt hebt toen het nog kon?
En nu ben je bejaard?

Hoe dan ook, ik vond het leven als kind helemaal niet zo leuk. Kwam vooral omdat ik andere kinderen niet leuk vond.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181186353
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En nu ben je bejaard?

Hoe dan ook, ik vond het leven als kind helemaal niet zo leuk. Kwam vooral omdat ik andere kinderen niet leuk vond.
Het was een vraag aan TS, geen uitgangspunt voor mezelf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')