abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:39:18 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_181028864
Als de bejaarden bij bosjes waren omgevallen omdat verzorgers massaal de hitte hadden genegeerd en die mensen toch onder de douche hadden gestopt, was het land ook te klein geweest.

Maar goed, het is ook raar om te klagen over suboptimale verzorging als je mensen onder suboptimale omstandigheden in een verzorgingstehuis pleurt, omdat eigenlijk niemand het wil betalen.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:42:25 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_181028931
Waarom niet gewoon de tuinslang op die oudjes zetten buiten? Daarna wassen en schoon ondergoed klaar.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:46:13 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_181029004
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:11 schreef ato het volgende:

[..]

Klopt, in de psychiatrie/welzijn is er ook veel veranderd in negatieve zin.
Maar dat is al enkele jaren zo, het hobbelt achteruit. Zorg in een kliniek is duur, daarom dat er ook meer gericht wordt op ambulant hulpverlening. Daar wordt nu wel gelukkig door de gemeentes meer geld in gestoken (verschilt nog per gemeente). Ik werk zelf sinds kort als ambulant hulpverlener in GGZ wijk.
Er wordt meer genetwerkt, samengewerkt in de wijk. Maar voordat het goed loopt, duurt nog jaren.

Schrijnend is dat wij cliënten aangemeld krijgen waar die al bijna in crisis zijn of op straat worden gezet.
Je bouwt snel zorg om de client heen (aanmelden crisisdienst etc.)maar er wordt niet snel ingegrepen als de client in crisis is of al besloten wordt dat client op straat wordt gezet.
Suïcide cijfers of meer verwarde mensen op straat is niet voor niets zo hoog.
Het gaat zeker beter worden, maar dat duurt nog wel een tijd. Wijkzorg gaat ook niet goed mee, mensen met een dementieel beeld worden te lang thuis gehouden. Wijkzorg kan het niet meer aan, zorg wordt zwaarder.
Bij mijn vader wilden ze hem niet opnemen totdat zowel ik als mijn moeder op vakantie gingen. Toen ontstond er een crisis ja... er wordt niet geluisterd naar de familie en de hulpverlening laat expres hulp achter zodanig dat de boel eerst moet escaleren. Ik heb er nog steeds mentaal last van want ik moest dus afstuderen met een psychotisch iemand in dezelfde kamer als waar ik studeerde :{

In ons geval hebben we Geriant 7 maanden de tijd gegeven voor een reguliere opname maar de enige optie vanuit hun kant was als wij onze handen er vanaf zouden trekken. Hun doel = kosten besparen door zolang als mogelijk mensen thuis te laten blijven wonen. Ten koste van alle levens er omheen.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2018 @ 14:09:34 #79
368283 ato
pi_181030768
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij mijn vader wilden ze hem niet opnemen totdat zowel ik als mijn moeder op vakantie gingen. Toen ontstond er een crisis ja... er wordt niet geluisterd naar de familie en de hulpverlening laat expres hulp achter zodanig dat de boel eerst moet escaleren. Ik heb er nog steeds mentaal last van want ik moest dus afstuderen met een psychotisch iemand in dezelfde kamer als waar ik studeerde :{

In ons geval hebben we Geriant 7 maanden de tijd gegeven voor een reguliere opname maar de enige optie vanuit hun kant was als wij onze handen er vanaf zouden trekken. Hun doel = kosten besparen door zolang als mogelijk mensen thuis te laten blijven wonen. Ten koste van alle levens er omheen.
Heftig en triest dat het zo moet gaan.

Inmiddels heeft de gemeente ons ontdekt als GGZ in de wijk en willen nu wel geld spenderen.
Een paar jaar geleden leek onze organisatie opgedoekt te worden. De gemeente vond ons te duur, het moet zo goedkoop mogelijk.

Wij zijn net opgestart met een vrij nieuw en klein team. Wij zijn zelfsturend, dat is voor ons allen nieuw.
Maar de aanmeldingen zijn niet meer aan te slepen. Helaas moete wij zeggen dat zij ook op de wachtlijst komen.
Met pijn en moeite krijgen wij 2 nieuwe collega's woa 1 met weinig ervaring.
Life can be a bitch, so like it..
pi_181031506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:23 schreef Dutchguy het volgende:
Nederland 2018. Als je dit een paar decennia terug gelezen had had je het niet gelooft.
Inderdaad. Toen nam je oudere familieleden nog in huis, in plaats van ze weg te stoppen en anderen voor ze te laten zorgen.
pi_181031620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:27 schreef Vinty het volgende:
Wij hebben de richtlijn niet gevolgd. Maar die was inderdaad landelijk uitgezet.
Ja, iedereen staat hier op zijn achterste poten maar dit is gewoon protocol in volgens mij alle instellingen bij een hittegolf.
Deze duurde alleen een beetje lang :P
Per bewoner bekijken lijkt mij het beste. Als je zelf van je stokje gaat is ook niet bevorderlijk.
pi_181033440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:27 schreef Evertjan het volgende:
Vroeger werden opa en oma gewoon thuis verzorgt door de kinderen nu stoppen we ze weg in een zorgfabriek
Vroeger hadden opa en oma ook 9 kinderen, en was er meestal wel een vrouw thuis. "Ouwe opa" woonde vroeger ook bij mijn oma en opa, maar oma was ook gewoon 24/7 thuis aan het zorgen, in een lekker ruim huis voor heel weinig geld in de Randstad.

Dat zie ik nu niet meer 123 gebeuren. Wij werken gewoon tot we 70 zijn. Ze (schoonmoeder) mag wel komen wonen bij ons (twee kinderen heeft ze, de een ziet ze amper omdat hij drukdrukdruk is en wij zien haar wel heel regelmatig), maar dan is er niet 24/7 iemand thuis en ik vertik het op zich om huisvrouw/ financieel volledig afhankelijk te worden.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 15:58:22 ]
pi_181035306
Als de directie maar hun riante salaris maar kan verhogen gaat alles goed :7 *O* *O*

Hulde aan de directie van deze instelling!! goed geregeld _O_ _O_ _O_ _O_
pi_181035418
Even de mensen die dit mogelijk maken vermelden

Raad van Bestuur

Mevr. drs. Fieke van Deutekom
Raad van Toezicht

Dhr. H. Jeukens, voorzitter
Dhr. drs. E.J.J. Fransen, lid
Dhr. mr. E. Kerckhoffs, vice voorzitter
Mevr. prof. Dr. M.W.G. Nijhuis, lid
Mevr. S. Orlova RA MSc, lid
Mw. mr. dr. M.B.J. Thijssen, lid

Bron;

https://www.kalorama.nl/organisatiestructuur


Kijk en huiver bij het lezen van de salarissen plus vergoedingen van deze helden in het jaarverslag op pagina 32

https://www.kalorama.nl/p(...)0Kalorama%202017.pdf
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:27 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181035428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Inderdaad. Toen nam je oudere familieleden nog in huis, in plaats van ze weg te stoppen en anderen voor ze te laten zorgen.
Een paar decennia geleden deed je dat helemaal niet, dat is al meer dan een halve eeuw geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181035469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 14:36 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Inderdaad. Toen nam je oudere familieleden nog in huis, in plaats van ze weg te stoppen en anderen voor ze te laten zorgen.
Ja, romantiseer het verleden maar.

Feit is dat het juist vooruitgang is of was dat je als oudere niet meer afhankelijk hoeft te zijn van je familie of kinderen en vice versa.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181035497
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 07:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Koeler douchen zorgt er weer voor dat het lichaam extra zn best gaat doen om weer warmer te worden. Weet niet zeker of dit goed is voor brakke bejaarden.
Koele douch bad werkt averechts dan ga je zweten, de energie welk het lichaam nodig heeft om te verwarmen, gelijk koud drinken.
pi_181035543
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Die foto werkt een beetje vertekenend omdat dat een patiënte was die zeer agressieve aanvallen had en men het niet meer kon hanteren wat uitmondde in zoiets bizars.
Zeker, ook toen was het niet ideaal maar het is in de tussentijd wel zoveel slechter geworden. Nu is het hopen dat het extra geld dat er voor uitgetrokken is, mede door het manifest, effect gaat hebben.
Een tabletje was te duur?
pi_181035563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het waren slechts twee voorbeelden om aan te geven dat het gebrek aan zorg al langere tijd speelt.
En toch wordt de zorg maar duurder, waar ligt het dan aan?
Teveel managers, de top te zwaar.

En als de top te zwaar is, dat krijgt men op de werkvloer toch helemaal niet meer bij elkaar gewerkt om die salarissen bij elkaar te harken, dan maar minder zorg?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2018 17:11:30 ]
pi_181035791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een tabletje was te duur?
Tabletjes werken vaak helemaal niet goed als er geen psychiatrische aandoening is.
pi_181035894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tabletjes werken vaak helemaal niet goed als er geen psychiatrische aandoening is.
Zou ik dan toch? Daar ik anders niet zou begrijpen waarom de bloedverdunners bij mij hun werk wel doen.
pi_181035999
ouderen in dit land geen airco of douche. en een econimische vluchteling migrant krijgt een huis en uitkering en indien het affikt ivm een wietplantage een nieuwe wonig toegewezen. NL het land voor niet-westerse uitvreters.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:10:26 #93
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181036627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:32 schreef trippleh het volgende:
ouderen in dit land geen airco of douche. en een econimische vluchteling migrant krijgt een huis en uitkering en indien het affikt ivm een wietplantage een nieuwe wonig toegewezen. NL het land voor niet-westerse uitvreters.
Ah.
Het is weer de schuld van de immigratie.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181036730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou ik dan toch? Daar ik anders niet zou begrijpen waarom de bloedverdunners bij mij hun werk wel doen.
Lezen is ook een vak blijkbaar. Duidelijk dat het hier ging om psychofarmaca.
pi_181036737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

En toch wordt de zorg maar duurder, waar ligt het dan aan?
Teveel managers, de top te zwaar.
1. Er zijn steeds meer mensen, vooral ouderen, die zorg nodig hebben.
2. Er is steeds meer mogelijk qua behandelmethodes, wat vroeger dodelijk was, is vaak nog te genezen, maar dan moet er wel behandeld worden.

Daarbij is het ook gewoon een keuze, wij als samenleving, en de politiek, vinden het niet belangrijk om veel extra geld aan ouderenzorg te besteden.

Voor de rest kan één en ander vast effectiever opgezet worden (met minder managers), maar dat roept de politiek al decennia en lukt dus vaak helemaal niet.
pi_181036916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:32 schreef trippleh het volgende:
ouderen in dit land geen airco of douche. en een econimische vluchteling migrant krijgt een huis en uitkering en indien het affikt ivm een wietplantage een nieuwe wonig toegewezen. NL het land voor niet-westerse uitvreters.
Meeste ouderen willen helemaal geen airco, bij een ventilator klagen ze al over kou en trekken een vest aan als het 35 graden is :')
  woensdag 8 augustus 2018 @ 18:51:34 #97
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_181037308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

1. Er zijn steeds meer mensen, vooral ouderen, die zorg nodig hebben.
2. Er is steeds meer mogelijk qua behandelmethodes, wat vroeger dodelijk was, is vaak nog te genezen, maar dan moet er wel behandeld worden.

Daarbij is het ook gewoon een keuze, wij als samenleving, en de politiek, vinden het niet belangrijk om veel extra geld aan ouderenzorg te besteden.

Voor de rest kan één en ander vast effectiever opgezet worden (met minder managers), maar dat roept de politiek al decennia en lukt dus vaak helemaal niet.
Hoho, wil je de samenleving erbuiten houden, de politiek wil geen geld uitgeven aan de zorg.
Denk dat de meeste burgers best meer willen betalen als de heren in de haag het dan ook aan de zorg uitgeven.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_181037336
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Hoho, wil je de samenleving erbuiten houden, de politiek wil geen geld uitgeven aan de zorg.
Denk dat de meeste burgers best meer willen betalen als de heren in de haag het dan ook aan de zorg uitgeven.
Er wordt steen en been geklaagd over de eigen bijdrages in de langdurige zorg.
pi_181038368
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak blijkbaar. Duidelijk dat het hier ging om psychofarmaca.
Toch zijn het tabletjes hoor, schrijven is ook een kunst hoor, jij bedoelt waarschijnlijk tabletjes voor die ziekte alleen, dan begrijp ik het wel.
Echter dat staat er niet!
pi_181038381
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er wordt steen en been geklaagd over de eigen bijdrages in de langdurige zorg.
Als men geen vermogen heeft wat is er dan te klagen, dezelfde behandeling tegen geringe kosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')