abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181014308
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En 2 IraniŽrs die een zwaar misdrijf hebben gepleegd bewijzen direct het tegendeel van bovenstaande? :?

Ik snap jouw logica even niet...
In het betreffende topic (ik weet niet meer welke) werd dat beweerd, en de FOK-er had er stiekum ook "moslims" bij gezet. Nu ken ik zeer goed geÔntegreerde IraniŽrs maar die waren allemaal christelijk, moslims blijven in hun eigen groep.
Racist
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:17:37 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181014374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat lees je vaker. Dan heeft zoonlief iets heel stouts en fouts gedaan en dan beweert de familie of moeder steevast met 'het is zo'n lieve en goede jongen!'

Ik heb ook een onberispelijk reputatie, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is en dat ik niet tot rare dingen in staat zou zijn. En dat geldt natuurlijk ook voor anderen. Het zou ook zomaar kunnen betekenen dat ik er gewoon mee weggekomen ben.
Heb ik altijd als dit soort zaken gebeurd, het zijn altijd de reÔncarnatie van moeder Theresa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181015692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

duidelijk.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:10:03 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181016040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ahh ok, i stand corrected, ik meende ergens verhalen te hebben gelezen dat het een hele rustige behulpzame gast was. Maar dat zal dan wel tegen zijn klanten zijn. :')
Oh hoeft niet hoor, mijn bron is de Telegraaf... Ik kan het ook fout hebben natuurlijk. Ik bedoel: Telegraaf :')
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:26:29 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181016512
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ik altijd als dit soort zaken gebeurd, het zijn altijd de reÔncarnatie van moeder Theresa
Ik herinner me nog de reacties vanuit de gemeenschap van tasjesdief Ali el B. die doodgereden werd tijdens zijn misdaad terwijl hij net weer vrij was voor een gewapende overval. "Een gouden hart" had hij, de "lieve, onschuldige" jongen. Een stille tocht was wel op zijn plek, vond men.

En een jaar of drie terug waren er in ťťn weekend twee dode Antillianen te betreuren. Eentje stierf terwijl hij een kind van de verdrinkingsdood redde. De ander werd neergeschoten in het kader van zijn criminele carriŤre. Mag je drie keer raden met wie er dat weekend profvoetballers op hun shirt rondrenden.

Echt een blatant gebrek aan inzicht waar de rotte plekken zitten en hoe je ermee omgaat. Schaamtecultuur, denk ik. Terwijl je je een stuk minder hoeft te schamen als je stelselmatig distantieert van mensen die zich niet gedragen.
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_181017351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik herinner me nog de reacties vanuit de gemeenschap van tasjesdief Ali el B. die doodgereden werd tijdens zijn misdaad terwijl hij net weer vrij was voor een gewapende overval. "Een gouden hart" had hij, de "lieve, onschuldige" jongen. Een stille tocht was wel op zijn plek, vond men.

En een jaar of drie terug waren er in ťťn weekend twee dode Antillianen te betreuren. Eentje stierf terwijl hij een kind van de verdrinkingsdood redde. De ander werd neergeschoten in het kader van zijn criminele carriŤre. Mag je drie keer raden met wie er dat weekend profvoetballers op hun shirt rondrenden.

Echt een blatant gebrek aan inzicht waar de rotte plekken zitten en hoe je ermee omgaat. Schaamtecultuur, denk ik. Terwijl je je een stuk minder hoeft te schamen als je stelselmatig distantieert van mensen die zich niet gedragen.
Vier dagen geleden:

quote:
Moeder Osama bin Laden praat voor het eerst over zoon: 'Hij was een lieve man'

Voor het eerst heeft Alia Ghanem verteld over haar zoon, wijlen Osama bin Laden. Jarenlang weigerde ze te praten over hem en de twee decennia dat hij aan het hoofd stond van terreurorganisatie Al Qaeda. Nu, bijna zeventien jaar na de aanslagen van 11 september 2001 op de Twin Towers in New York, spreekt de moeder van Bin Laden zich voor het eerst openbaar uit. ,,Hij was een heel goed kind en hij hield heel veel van mij."
https://www.ad.nl/buitenl(...)-lieve-man~abc62c8c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181017576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:27 schreef LXIV het volgende:
Nu gaat het ministerie van Buitenlandse zaken vol gas geven om deze Nederlanders zo snel mogelijk uit de Tchechische gevangenis naar Nederland toe te halen, waarna er een strafvermindering volgt en ze voor 2022 weer op straat staan. Let top.
Als je achttien jaar krijgt. Sta je echt niet voor 2022 op straat.
pi_181017925
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:58 schreef Shanna_ het volgende:
18 jaar zou wel buitenproportioneel zijn. Ze zijn al genoeg gestraft doordat ze zo zijn verketterd in de media.
Spoor jij wel?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:09:24 #59
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181017988
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:06 schreef datwouiknetzeggen het volgende:

[..]

Spoor jij wel?
Spoor jij wel helemaal?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181018099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je achttien jaar krijgt. Sta je echt niet voor 2022 op straat.
Ik lees net dat via de WOTS regeling de straf naar Nederlandse strafeis wordt omgezet. Nederland heeft een WOTS regeling met Tjechie

https://www.noorlandjuris(...)n-het-buitenland.pdf

Die staan echt wel ver voor 2022 weer buiten. Hier wordt men voorbereid op terugkeer in de maatschappij (we weten wat dat inhoudt) en men zit maar 2/3 van de straf uit
pi_181018311
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik lees net dat via de WOTS regeling de straf naar Nederlandse strafeis wordt omgezet. Nederland heeft een WOTS regeling met Tjechie

https://www.noorlandjuris(...)n-het-buitenland.pdf

Die staan echt wel ver voor 2022 weer buiten. Hier wordt men voorbereid op terugkeer in de maatschappij (we weten wat dat inhoudt) en men zit maar 2/3 van de straf uit
En twee derde van 18 jaar is minder dan 4 jaar?
pi_181018935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En twee derde van 18 jaar is minder dan 4 jaar?
Krijg je in Nederland 18 jaar voor een mishandeling?
Nee en van de Nederlandse straf gaat dan ook nog het voorarrest af
Nederlandse straf - 1/3 - voorarrest = ?
pi_181018972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Krijg je in Nederland 18 jaar voor een mishandeling?
Nee en van de Nederlandse straf gaat dan ook nog het voorarrest af
Nederlandse straf - 1/3 - voorarrest = ?
Nee, maar in TsjechiŽ wel, smart ass.
pi_181019037
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, maar in TsjechiŽ wel, smart ass.
Je snapt het niet :')
WZAWZDB
pi_181019165
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:51 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Je snapt het niet :')
Ik denk eerder dat jij het niet snapt.

Als je in TsjechiŽ 18 jaar krijgt. Sta je echt niet in 2022 alweer buiten hoor.

1. Het proces moet nog worden gevoerd.
2. Er moet een uitleveringsverzoek komen.
3. Dat uitleveringsverzoek moet nog maar eens toegewezen worden (waar ze ook in TsjechiŽ over kunnen beslissen)
4. Dan moet die straf nog maar eens ingekort worden.

Kortom, graag jurisprudentie van zo'n zaak, waarbij 18 jaar in het buitenland effectief minder dan 4 jaar hier was.
pi_181019220
Even kijken: mishandeling is pakweg 12 maanden, 1/3 korting bij goed gedrag, slechte jeugd gehad en inadequaat optreden van de politie. Kom je op maandje of 2. Voorarrest eraf en schade door de media. Uitkomst is dus onmiddelijke vrijlating en schadevergoeding van ca. 25000§, te betalen door de belastingbetaler....
pi_181019808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij het niet snapt.

Als je in TsjechiŽ 18 jaar krijgt. Sta je echt niet in 2022 alweer buiten hoor.

1. Het proces moet nog worden gevoerd.
2. Er moet een uitleveringsverzoek komen.
3. Dat uitleveringsverzoek moet nog maar eens toegewezen worden (waar ze ook in TsjechiŽ over kunnen beslissen)
4. Dan moet die straf nog maar eens ingekort worden.

Kortom, graag jurisprudentie van zo'n zaak, waarbij 18 jaar in het buitenland effectief minder dan 4 jaar hier was.
Ik lees nu dat de straf wordt voortgezet in plaats van omgezet indien het tussen EU landen gaat, dat wist ik niet. Indien de maximale straf hoger is dan naar Nederlandse maatstaven wordt dat wel verlaagd, plus de andere voordelen hier. Dus dan wordt het ook interessant of ze echt voor poging doodslag worden veroordeeld ipv zware mishandeling. Dat is hier 10 jaar max.

Maar waarom zouden ze daar de maximum straf krijgen? Klinkt leuk 18 jaar, maar straffen ze daar zo hard of is het een mooie kop voor in de krant?
WZAWZDB
pi_181019931
De maximale straf wordt aagehouden

als uw straf hoger is dan de maximumstraf die in Nederland geldt voor het misdrijf waarvoor u bent veroordeeld. Geldt dit voor u? Dan wordt uw straf aangepast naar de Nederlandse maximumstraf

Artikel 300, lid 2 Wetboek van Strafrecht: "Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie."

I/3 er af= 3 jaar
Voorarrest eraf= ?

Die lopen voor 2022 al buiten want dan moeten ze voorbereid worden op terugkeer in de maatschappij dus weekendverlof
pi_181020128
Even ter vergelijking:

2 mishandelingen waarvan ťťn met een moersleutel
(De verdachte heeft een strafblad van veertien pagina's, waarop zaken staan als straatroof, afpersing en (tien keer) rijden zonder rijbewijs.)

eis 150 uur dienstverlening en 1 maand voorwaardelijk

https://www.omroepwest.nl(...)en-beledigen-HTM-ers
pi_181020179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:24 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Ik lees nu dat de straf wordt voortgezet in plaats van omgezet indien het tussen EU landen gaat, dat wist ik niet. Indien de maximale straf hoger is dan naar Nederlandse maatstaven wordt dat wel verlaagd, plus de andere voordelen hier. Dus dan wordt het ook interessant of ze echt voor poging doodslag worden veroordeeld ipv zware mishandeling. Dat is hier 10 jaar max.

Maar waarom zouden ze daar de maximum straf krijgen? Klinkt leuk 18 jaar, maar straffen ze daar zo hard of is het een mooie kop voor in de krant?
De straf is hoger dus wordt hij aangepast en niet voortgezet

De-Praagse-ober-Miroslav-Foto-ANP.jpg
pi_181020189
RACISME !
pi_181020218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:29 schreef the-eye het volgende:
De maximale straf wordt aagehouden

als uw straf hoger is dan de maximumstraf die in Nederland geldt voor het misdrijf waarvoor u bent veroordeeld. Geldt dit voor u? Dan wordt uw straf aangepast naar de Nederlandse maximumstraf

Artikel 300, lid 2 Wetboek van Strafrecht: "Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie."

I/3 er af= 3 jaar
Voorarrest eraf= ?

Die lopen voor 2022 al buiten want dan moeten ze voorbereid worden op terugkeer in de maatschappij dus weekendverlof
Heb je de OP wel gelezen?

Het gaat hier niet om mishandeling, maar poging tot doodslag.

quote:
Voor poging tot 'normale' doodslag kan dus maximaal 10 jaar gevangenisstraf worden opgelegd http://www.wetrecht.nl/doodslag/
pi_181020259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen?

Het gaat hier niet om mishandeling, maar poging tot doodslag.

[..]

Okee (mijn fout) blijft de straf daar nog steeds hoger dus wordt hij hier omgezet
pi_181020272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

De straf is hoger dus wordt hij aangepast en niet voortgezet

[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch? Wordt omgezet naar eventuele maximale straf hier. Maar ze krijgen daar echt geen 18 jaar natuurlijk.
WZAWZDB
pi_181035987
Enkeltje Iran
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')