abonnement Unibet Coolblue
pi_180992147
Hoi allemaal,

Een aantal jaar geleden heb ik een jongen leren kennen. Het was toen puur en alleen seksueel contact, en dit is uiteindelijk ook weer verwaterd.

Nu ben ik hem ongeveer een jaar geleden weer tegen gekomen. Sinds dien was het elke dag contact met elkaar en veel afspreken. Hij is sinds dien elk weekend bij mij. Afgelopen tijd zie ik hem soms zelfs bijna dagelijks. We doen nu dan ook leuke dingen samen en het is niet alleen maar fwb meer. Ik heb in het begin toen wij veel met elkaar omgingen meerdere malen gevraagd als wat hij het nou zag. In het begin was zijn antwoord hier op alleen seks, maar later werd het antwoord dat het ook leuk is samen maar hij alsnog niet echt een relatie wil. Dit ook doordat hij nare relaties heeft gehad en bang is dat het dan niet leuk meer is. Dit is inmiddels een paar maanden geleden. Sinds dien zijn wij elkaar wel vaker gaan zien en is onze band naar mijn idee sterker geworden. Nu merk ik dat ik toch wel wil dat het ergens naar toe gaat en hem eigenlijk ook al beschouw als mijn vriend. Aan de andere kant vind ik het prima en hebben wij het nu leuk samen.

Moet ik hem een ultimatum stellen en hoe doe ik dit het beste? Ergens ben ik namelijk heel bang om hem kwijt te raken aangezien wij zo vaak samen zijn en ik erg gehecht aan hem ben. Alleen wil ik ook niet voor mijn gevoel door gaan met iets wat misschien wel doelloos is.
pi_180992290
Ik zou ten eerste nooit met de term 'ultimatum' komen. Dat heeft iets dwingends en als je nou juist ergens geen dwang wil /kunt hebben, is het wel in de liefde.

Wel kun je je eigen behoeften en verlangens aangeven. Je kunt zeggen dat je graag met hem verder wil en dat je behoefte hebt aan duidelijkheid oid. En dan kan hij reageren en kun je zelf bepalen of je daar tevreden mee bent.
Somebody that I used to know
pi_180992304
Lijkt me dat je gewoon duidelijk moet maken dat je een relatie wil.

Wil hij dat niet, dan heeft hij lekker pech.
pi_180992406
Ik zou de term ultimatum lekker laten liggen en het er gewoon eens met hem over hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Wil hij dat niet, dan heeft hij lekker pech.
En dit lijkt me in die situatie dan wat kort door de bocht want er is natuurlijk een kans dat TS de huidige situatie leuker vindt dan helemaal niks, en als zij daartussen moet kiezen ze liever deze situatie in stand houdt.

Kortom: praten :)
pi_180992484
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:38 schreef erikkll het volgende:
Ik zou de term ultimatum lekker laten liggen en het er gewoon eens met hem over hebben.

[..]

En dit lijkt me in die situatie dan wat kort door de bocht want er is natuurlijk een kans dat TS de huidige situatie leuker vindt dan helemaal niks, en als zij daartussen moet kiezen ze liever deze situatie in stand houdt.

Kortom: praten :)
Aan de andere kant, als deze jongen de vrijheid krijg om ook met andere meisjes te daten. Dan eindigt het ook niet leuk.

TS heeft gevoelens en wil een relatie met deze jongen, dan moet hij wel die kant op bewogen worden.
pi_180992494
Breng het niet als een ultimatum, maar als een liefdesverklaring. Na al die tijd seks en andere shit samen doen, lijkt me dat niet zo over the top.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_180992559
Hij weet wel dat ik hem steeds leuker begin te vinden maar heeft daar nooit echt op gereageerd. Met andere meisjes daten doet hij niet, dit geloof ik ook wel gezien de hoeveelheid die wij samen zijn en zn werk etc. Bedankt voor de tips! Binnenkort toch maar weer er over praten met hem.
pi_180997957
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:45 schreef FamilyJewels het volgende:
Hij weet wel dat ik hem steeds leuker begin te vinden maar heeft daar nooit echt op gereageerd.
Hoe moet hij daarop reageren dan?
Geef gewoon duidelijk aan wat jij wil. Geef aan dat je een relatie wil en geen zin meer hebt in dit halfslachtige gedoe. Dan is het aan hem om te kiezen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:37:03 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180997989
Buiten het naampje om, in hoeverre zijn jullie een stel? Schoonouders, gezamenlijk naar vrienden enzo?
Resistance is futile.
pi_180998730
Volgens mij heeft hij al aangegeven dat hij geen relatie wil dus een ultimatum stellen is dan meer iets dat je voor jezelf doet.
Vraag is alleen, ben je ook echt bereid er helemaal mee te kappen als hij zegt dat hij niks meer wil dan dit? Of laat je het dan toch aanslepen in de hoop dat het ooit meer wordt?
pi_180999959
Maak hem gewoon duidelijk dat je hem als vriend wil.

Er kunnen 2 dingen gebeuren:

1. Hij wil het ook en jullie krijgen een relatie
2. Hij wil het niet maar wil wel doorgaan met afspreken. Dan gebruikt ie je gewoon voor seks en kan je er beter mee kappen als je dit niet oke vindt.

Ik bedoel, als hij je leuk genoeg vond zou hij wel iets met je willen en op je avances ingaan. Geloof me, hij weet allang wat hij wil.
pi_181002505
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:37 schreef Seven. het volgende:
Buiten het naampje om, in hoeverre zijn jullie een stel? Schoonouders, gezamenlijk naar vrienden enzo?
Schoonouders niet. Wel samen naar vrienden, uiteten en kroegjes enzo.
pi_181002537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Volgens mij heeft hij al aangegeven dat hij geen relatie wil dus een ultimatum stellen is dan meer iets dat je voor jezelf doet.
Vraag is alleen, ben je ook echt bereid er helemaal mee te kappen als hij zegt dat hij niks meer wil dan dit? Of laat je het dan toch aanslepen in de hoop dat het ooit meer wordt?
Ja dat is dus het lastige. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen/willen.
pi_181002686
Door laten sukkelen terwijl je eigenlijk meer zou willen is echt niet relaxed hoor.
Somebody that I used to know
pi_181002718
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:53 schreef FamilyJewels het volgende:

[..]

Ja dat is dus het lastige. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen/willen.
Dan zou ik dat eerst voor jezelf beslissen voor je ultimatums gaat stellen. Anders sla je een beetje een modderfiguur.
pi_181002732
Ultimatums in relaties werken niet.

Nooit.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:05:08 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181002818
Ik zou 'm gewoon eens meeslepen naar je ouders en steeds meer van dat soort stellen-dingen doen. Niks ultimatum, waarom moeilijk doen joh? Jullie hebben het leuk, jullie zijn alleen met elkaar bezig.

Je zou dus, alleen om je eigen onzekerheid een beetje de kop in te drukken, voor niets druk op de ketel zetten. Ik denk niet dat er tussen jullie iets zou veranderen als het ineens het verkeringlabeltje mag dragen.
Resistance is futile.
pi_181002853
Als hij niet weet wat hij wil behalve neuken moet jij eens na gaan denken of jij dat wel wil.
Vind je het prima zo, dan houden zo.

Wil je een relatie met alles er op en er aan. Dan kan je er beter mee stoppen.
Er lopen meer leuke mensen rond die je tijd dan wel waard zijn.
pi_181008040
Dit ook doordat hij nare relaties heeft gehad en bang is dat het dan niet leuk meer is.
Iedereen heeft nare relaties gehad. Als je iemand echt leuk vindt, dan doet dat er niet meer toe. Als je met hem erover wil praten, dan kan je duidelijk maken dat er niets hoeft te veranderen, alleen de naam. Vraag is dan even wat de meerwaarde is van het uitspreken als jullie al exclusief zijn etc.

Dit is inmiddels een paar maanden geleden. Sinds dien zijn wij elkaar wel vaker gaan zien en is onze band naar mijn idee sterker geworden. Nu merk ik dat ik toch wel wil dat het ergens naar toe gaat en hem eigenlijk ook al beschouw als mijn vriend. Aan de andere kant vind ik het prima en hebben wij het nu leuk samen.
Dus het gaat er puur om dat je hem je vriend kan noemen? Of wil je er ook iets anders mee bereiken? Want de omgang die jullie hebben, vind je prima zo.
pi_181011973
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:58 schreef -Trinity- het volgende:
Dit ook doordat hij nare relaties heeft gehad en bang is dat het dan niet leuk meer is.
Iedereen heeft nare relaties gehad. Als je iemand echt leuk vindt, dan doet dat er niet meer toe. Als je met hem erover wil praten, dan kan je duidelijk maken dat er niets hoeft te veranderen, alleen de naam. Vraag is dan even wat de meerwaarde is van het uitspreken als jullie al exclusief zijn etc.

Dit is inmiddels een paar maanden geleden. Sinds dien zijn wij elkaar wel vaker gaan zien en is onze band naar mijn idee sterker geworden. Nu merk ik dat ik toch wel wil dat het ergens naar toe gaat en hem eigenlijk ook al beschouw als mijn vriend. Aan de andere kant vind ik het prima en hebben wij het nu leuk samen.
Dus het gaat er puur om dat je hem je vriend kan noemen? Of wil je er ook iets anders mee bereiken? Want de omgang die jullie hebben, vind je prima zo.
Ik denk dat het echt het stukje 'zekerheid' is en het idee dat je samen ergens naar toe kan werken zoals samen wonen etc. Al ben je natuurlijk ook in een relatie niet 100% zeker.
pi_181012284
Ik snap het wel, TS. Je wilt gewoon weten waar je met hem aan toe bent en waar hij staat.
Somebody that I used to know
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:40:36 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181018825
Ik zou in deze gewoon zeggen 'ga je mee naar mijn ouders?'. Als hij tegenstribbelt, gewoon zeggen dat je geen zin hebt om zijn scharrel te zijn en dat het dus voorbij is.

En dan verder ook geen woorden aan vuil maken, weggaan en niet omkijken.
Resistance is futile.
pi_181020771
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:56 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het wel, TS. Je wilt gewoon weten waar je met hem aan toe bent en waar hij staat.
En vooral ook de vraag of hij zich wil commiteren. Lees: jou ècht leuk vindt. Zo leuk dat hij samen wil zijn met jou. Alleen met jou.
Voor mij is dat definitie van een relatie.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181023631
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 00:05 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En vooral ook de vraag of hij zich wil commiteren. Lees: jou ècht leuk vindt. Zo leuk dat hij samen wil zijn met jou. Alleen met jou.
Voor mij is dat definitie van een relatie.
Ja O+
Somebody that I used to know
pi_181024893
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 18:46 schreef FamilyJewels het volgende:

[..]

Ik denk dat het echt het stukje 'zekerheid' is en het idee dat je samen ergens naar toe kan werken zoals samen wonen etc. Al ben je natuurlijk ook in een relatie niet 100% zeker.
Ah zo. Ja dan wordt het kiezen voor hem. Als je zegt dat je het op zich prima vindt hoe het nu gaat, klopt dat dus niet helemaal; want je wil meer. Dan zou ik geen ultimatum stellen, maar wel aangeven waar jij behoefte aan hebt. Dat komt neer op alles of niets. Als het dan niets wordt, dan zou ik ook wel boter bij de vis doen en even geen contact hebben, om te voorkomen dat je terugkomt in de huidige situatie. Dat gaat op den duur dan knagen namelijk, want de verwachtingen in de vriendschap zijn verschillend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')