abonnement Unibet Coolblue
pi_180987550
Na net terug gekomen te zijn van m'n vakantie zet m'n vrouw de wasmachine aan, waarna het water niet zoals het hoort wordt afgevoerd, maar via een ander pijpje eruit komt. de afvoer blijkt dus verstopt te zitten.

onderstaand plaatje geeft de situatie weer.



Ik heb er al schoonmaak azijn, baking soda en kokend water doorheen laten lopen, maar dit lost het probleem niet op. ook met een ontstoppingsveer lukt het me niet om de afvoer te ontstoppen.

nu gebruik ik één van beide pijpjes die op de foto te zien zijn en aan de bovenkant open zijn. maar dit is niet de ideale weg om bij de verstopping te komen. deze lijkt in de 50mm pijp te zitten op een plek voorbij de bocht links onder waar de pijp door het wandje heen gaat.

Direct na het wandje gaat hij schuin naar beneden door de vloer heen, waarna hij uitkomt om een 125 mm pijp die een aantal meter recht naar beneden gaat.

Ik denk dat de verstopping niet heel ver weg kan zitten en denk erover om een T-stuk tussen te plaatsen, zodat ik wellicht meer kans van slagen heb als ik er met de veer doorheen ga of met de baking soda en kokend water.



Overigens de rommel die eruit komt heeft veel overeenkomsten met frituur vet, zowel qua kleur, viscositeit alsook geur. wellicht bestaat er een soort borstel met een kop van 50 mm en ik er doorheen kan duwen.

Wat is jullie idee hierover ?
pi_180987785
Hg gootsteen ontstopper... en dan die duo met 2 componenten.

Is wel troep, maar moet goed werken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 19:17:02 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Eindredactie Games maandag 6 augustus 2018 @ 19:20:33 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180987859
Goede plek voor je router
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:29:25 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180988020
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:17 schreef Chinless het volgende:
Hg gootsteen ontstopper... en dan die duo met 2 componenten.

Is wel troep, maar moet goed werken.
Dit zou ik eerst ook even proberen voordat je gaat verbouwen.
Da's professioneel spul, tis troep, maar daarom werkt het.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 19:31:39 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180988074
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:20 schreef Oscar. het volgende:
Goede plek voor je router
Dat heeft vast compleet niks met zijn verstopte afvoer te maken. ;)
pi_180988185
Het kan prut uit de ketel zijn, dat wil nog weleens verstopping veroorzaken. Wat je ook kan doen, is wat makkelijker, de leiding doorzagen precies tussen de CV buizen. Je Y stuk geleidt de veer wel. Dan zet je er daarna een manchetmof op die je niet hoeft te lijmen. Kun je er in de toekomst ook makkelijk bij. Ik denk dat de verstopping in de haakse bochten zit.
  Forum Admin maandag 6 augustus 2018 @ 20:17:28 #8
58651 crew  murp
murp
pi_180988807
Of de verstopping proberen door te drukken met waterdruk. Kleine kans is wel dat het elders gaat verstoppen..
pi_180988816
Nee de afvoer liep voor de vakantie goed door. de eerste wasbeurt na de vakantie is het gelijk raak.
Ik zal de suggestie om HG te gebruiken eerst proberen, daarna indien nodig het T-stuk ertussen plaatsen op de plek die @tux87 adviseert.

Bedankt voor de suggesties.
pi_180989131
Zo te zien ga je haaks door de muur heen. Je zou kunnen overwegen, om daar de boel door te halen, te reinigen en te vervangen door 2 x 45 graden. Stroomt beter door.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180989993
Ja, is zeker ook een goede suggestie.
Ik wilde zojuist nog wat korrels in de buis gieten met wat heet water er achteraan, maar zag dat de rechter pijp nog half vol met water staat.

Dat beteken dat ongeacht waar ik de korrels in giet dat ze zeker niet direct bij de verstopping komen en dus in mijn optiek ook hun werk niet kunnen doen.

Idealiter komen de korrels precies op de plek terecht waar de verstopping zit en dan na het erin gieten van heet water gaat het z'n werk doen op de plek waar de verstopping zit.

Dus volgens mij heeft het geen zin om de korrels of het HG duo spul op dit moment te gebruiken, of zie ik dat verkeerd ?

Indien dat juist is, wat zou ik dan wel kunnen doen ?
pi_180994180
HG doet wat het belooft. De Duo ontstopper is echt sterke troep.

Andere optie is er om heet water in de afvoer te gieten en dan aan de buitenkant te tot waar het hete water komt. Waar het hete water nauwelijks verder gaat zal de buitenkant van de leiding minder opwarmen en daar zit je verstopping. Dit werkt alleen als je afvoer nog heel langzaam doorloopt en niet vol water staat voordat het hete water er in giet.

Ter voorkoming in de toekomst: minder wasverzachter gebruiken en bij voorkeur wasmiddel in poedervorm. Wasverzachter en vloeibaar wasmiddel laten zeepresten achter in de leidingen.
pi_180997773
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:04 schreef Piet200 het volgende:

Idealiter komen de korrels precies op de plek terecht waar de verstopping zit en dan na het erin gieten van heet water gaat het z'n werk doen op de plek waar de verstopping zit.

Dus volgens mij heeft het geen zin om de korrels of het HG duo spul op dit moment te gebruiken, of zie ik dat verkeerd ?

Indien dat juist is, wat zou ik dan wel kunnen doen ?
Wat misschien een mogelijkheid is: als je een ontstoppingsveer hebt, die door de buis duwen, door de prut heen totdat er een gaatje in zit en het water wegloopt. Dan met korrels en heet water aan de slag, dan bereikt de ontstopperspul die plek misschien wel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181010284
Na een bezoekje aan de Hubo ben ik met het volgende thuis gekomen:

http://eshop.meijerijzerw(...)lang=nl#.W2m7EdIzZPY

Het is best troep als je het volgende leest:

Bevat 96% Zwavelzuur.
R35: Veroorzaakt ernstige brandwonden.
S26: Bij aanraking met de ogen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen.
S30: Nooit water op de stof gieten !!

maar het lijkt te werken. Ik heb met een waterslang veel water doorgespoeld en zonder problemen. De wasmachine draait nu en ik heb er vertrouwen in dat het nu goed gaat en het probleem is opgelost.

wat mij betreft is dit spul een aanrader. in tegenstelling tot korrels e.d. vermengt dit goedje zich niet direct met het water, waardoor het direct naar de plek loopt waar het verstopt zit.

bedankt voor de tips !
pi_181017122
Mja is wel echt enorme troep al die chemische reinigers hoor, voor 100 euro heb je de loodgieter aan huis die er even met een machinale ontstoppingsveer doorheen jaagt en dan is het echt schoon, en zijn je kunststof leidingen ook niet aangetast.
pi_181065126
Ik dacht juist dat die bolletjes en dat middel van duo in soortelijk gewicht zwaarder was dan water en dus altijd zakt en dus naar de plek van verstopping gaat. Zelf gebruik ik dat preventief (na de eerste verstopping) in de douche en nooit issues gehad.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_181066722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:39 schreef Piet200 het volgende:
Na een bezoekje aan de Hubo ben ik met het volgende thuis gekomen:

http://eshop.meijerijzerw(...)lang=nl#.W2m7EdIzZPY

Het is best troep als je het volgende leest:

Bevat 96% Zwavelzuur.
R35: Veroorzaakt ernstige brandwonden.
S26: Bij aanraking met de ogen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen.
S30: Nooit water op de stof gieten !!

maar het lijkt te werken. Ik heb met een waterslang veel water doorgespoeld en zonder problemen. De wasmachine draait nu en ik heb er vertrouwen in dat het nu goed gaat en het probleem is opgelost.

wat mij betreft is dit spul een aanrader. in tegenstelling tot korrels e.d. vermengt dit goedje zich niet direct met het water, waardoor het direct naar de plek loopt waar het verstopt zit.

bedankt voor de tips !
Die mega destroyer gebruiken wij ook professioneel, top spul.
Zeker bij verkalkte leidingen of urinesteen in urinoirs.
Wel goed mee uitkijken want het borrelt en bruist verschrikkelijk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_181073161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:09 schreef densmee het volgende:
Die mega destroyer gebruiken wij ook professioneel, top spul.
Zeker bij verkalkte leidingen of urinesteen in urinoirs.
Wel goed mee uitkijken want het borrelt en bruist verschrikkelijk.
PVC wordt er niet door aangetast?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:36:30 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_181091426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]

PVC wordt er niet door aangetast?
van de site:
quote:
Mega Destroyer is een industriële afvoer ontstopper die werkelijk ontstopt, daar waar anderen falen.
Mega Destroyer lost alle organische verstoppingen op, zoals: haar, papier, kalk, maandverband, zeep, vet, koffiedik, enz.
Mega Destroyer tast geen rubber, lood, koper of pvc – afvoersystemen aan en is niet schadelijk voor septische putten.
Bij preventief gebruik legt de Mega Destroyer een beschermende laag aan in de leidingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')