Het was jaren geleden, dus ik denk niet dat het anno nu meer van toepassing is. Ik dacht 4Launch.quote:Op maandag 6 augustus 2018 16:56 schreef Werkman het volgende:
[..]
Je bent helemaal niet verplicht om met je persoonsgegevens op de prpppen te komen, alleen maar afrekenen.
Dat was gewoon een agressieve vorm van klantenwerving, dat je de volgende keer via je acount gaat bestellen.
Maar gooi de zooi maar neer en loop maar weg, is het zo afgelopen.
Welke kutzaak was dat?
Dan ga je in het weekend.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur.
Prima, maar ik denk niet dat een winkel bestaansrecht heeft wanneer deze alleen in het weekend open is, of denk je wel?quote:
Nouja die voordelen ligt er maar net aan. Ik bedoel een (ik noem maar iets) tuinslang die hoef je niet fysiek te bekijken in een winkel lijkt me. Lang genoeg, juiste koppeling? Prima, kopen op internet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:33 schreef LXIV het volgende:
Het is lastig om op de prijs te concureren. Toch heeft irl winkelen nog wel voordelen
Je kunt zien en vasthouden wat je koopt
Je kunt advies vragen (als er kundig personeel is)
Je hebt het ogenblikkelijk
Als je meerdere dingen haalt weegt de moeite van het verplaatsen wel op
Het is voor veel mensen toch leuk, een uitje
Dat willen we allemaal.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:12 schreef wollah het volgende:
Ja want iedereen besteld via internet
Ik doe dat nooit. Geen zin om te wachten. Ik wil me product gelijk kunnen gebruiken
Dat wat jij beschrijft ben ik alleen maar tegen gekomen bij autodealers. Bij de Blokker, Xenos, Mediamarkt heb ik nog nooit koffie en vlaai gehad.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:58 schreef vosss het volgende:
Dat zijn dan ook de zaken waar je bij binnenkomst verwelkomt wordt, een rondleiding krijgt, kopje koffie, stukje vlaai erbij en je in alle rust uit kan proberen wat je wilt en voorzien wordt van gedegen advies.
Dat is inderdaad problematisch. Ik heb echter ook wel meegemaakt dat ik bij een winkel aankwam waarbij men al aan het afsluiten was (deur op slot draaien) en toch weer open gingen om aan mij het produkt te verkopen wat ik wilde.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.
70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.
Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?
Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?
Je moet ook helemaal niet willen concurreren met de grote spelers. Dat is ook niet nodig, want er zijn genoeg nichemarkten waarin je als kleinere winkel kunt opereren. Een kleine gespecialiseerde elektronicazaak moet het ook niet proberen op te nemen tegen winkels als MediaMarkt. Maar je loopt als fysieke winkel gewoon achter als je:quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het te goedkoop om tegen fysieke winkels te zeggen dat ze moeten innoveren. Verruimde openingstijden kosten ook veel geld.
Je kunt simpelweg niet op tegen internetgiganten als je in dezelfde vijver vist. Qua efficiency en schaalvoordeel leg je het gigantisch af.
Je hoeft ook niet te verruimen als je dat niet wilt. Open van 09:00-13:00 uur en van 16:00-20:00 uur. Niet innoveren is stilstaan en failliet gaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:32 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het te goedkoop om tegen fysieke winkels te zeggen dat ze moeten innoveren. Verruimde openingstijden kosten ook veel geld.
Je kunt simpelweg niet op tegen internetgiganten als je in dezelfde vijver vist. Qua efficiency en schaalvoordeel leg je het gigantisch af.
Een geinagendaquote:Op maandag 6 augustus 2018 15:25 schreef spiritusbus het volgende:
Onterechte klacht. Ik heb in 1999 een geinagenda gekocht bij V&D en toch zijn ze failliet gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |