Speciaal voor jou:quote:
quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:49 schreef Sanddr het volgende:
Mijn klacht in een notendop: hypocriete mensen die huilie doen na het faillissement van een winkel, terwijl ze daar zelf indirect aan hebben bijgedragen.
Nou, mij zul je niet huilie-huilie zien doen hoor!quote:Op maandag 6 augustus 2018 14:49 schreef Sanddr het volgende:
Mijn klacht in een notendop: hypocriete mensen die huilie doen na het faillissement van een winkel, terwijl ze daar zelf indirect aan hebben bijgedragen.
quote:
Dat klopt wel ja. Mijn pa is er ook zo een, vond het maar belachelijk dat de V&D failliet was gegaan en dat iedereen maar online bestelt. En natuurlijk weigeren een laptop of smartphone te gebruiken omdat dat 'te moeilijk' is.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:05 schreef LurkJeRot het volgende:
Dat zie ik alleen 60+ zeggen en die zijn makkelijk te ontwijken.
De Blokker is echt een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ze hebben allerlei troep, maar zelden kun je er het product kopen waar je naar op zoek bent. Ja in hun webshop, maar wat heeft die winkel dan nog voor nut?quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Nou, mij zul je niet huilie-huilie zien doen hoor!
Ik kom er rustig voor uit dat ik sommige fysieke winkels (niet allemaal) gewoon kutzaken vind met een stenen tijdperk beleid.
Als goed voorbeeld noem ik de Blokker.
Kom ik daar voor een wasmolen, hebben ze niet, dat kan, dus besteld.
Loop ik een keer binnen omdat ik toch in de buurt ben en vraag vriendelijk ff na
''Ja mijnheer ! Bent u gebeld? Nee? dan hoort het heus vanzelf wel! u hoeft niet iedere keer te komen vragen!'' van zo'n kefferige snotpin.
Gelijk de bestelling geannuleerd en ergens anders gekocht!
En dan vinden ze het nog gek dat ze al jaren verlies draaien.
Bij een andere gelegenheid kwam ik naar een magnetron kijken en kreeg ik op eveneens bitcherige toon te horen dat er niemand was om in het magazijn te kijken dus dat ik hem maar op internet moest bestellen!
Ga vandaag nog ff failliet.
Goed punt. Ik heb het nog nooit begrepen hoe winkels 10 jaar geleden doordeweeks ochtend en middag open zijn. Wie heeft er godverdomme doordeweeks tijd behalve die paar ploegendienst- en horecawerkers?quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.
70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.
Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?
Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?
Een fysieke winkel kan zeer zeker nog winstgevend zijn maar daarvoor is het belangrijk dat ondernemers (inclusief het centrum bestuur en de gemeentes) een aantal dingen gezamenlijk gaan aanpassen;
- Ruimere openingstijden buiten kantooruren
- Gratis parkeren
- Winkelen en horeca combineren met leuke acties en kortingen
- Klant centraal laten staan (14 dagen retourrecht; betalen met pin en creditcard; vriendelijk personeel).
- Etc. etc.
Blokker is ook niet de enige, er zijn er meer die van zichzelf die vinden dat ze vanwege de naam het recht hebben hogere prijzen te hanteren.quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:34 schreef Sanddr het volgende:
[..]
De Blokker is echt een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ze hebben allerlei troep, maar zelden kun je er het product kopen waar je naar op zoek bent. Ja in hun webshop, maar wat heeft die winkel dan nog voor nut?
Gebaseerd op het gegeven dat een halve eeuw geleden de mannen werkten en de vrouwen op pad gingen, winkelen was vroeger een vrouwenaangelegenheid en kerels kwamen alleen maar in de kroeg.'quote:Op maandag 6 augustus 2018 15:51 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Goed punt. Ik heb het nog nooit begrepen hoe winkels 10 jaar geleden doordeweeks ochtend en middag open zijn. Wie heeft er godverdomme doordeweeks tijd behalve die paar ploegendienst- en horecawerkers?
quote:'We hebben het product helaas niet meer in onze winkel op voorraad, maar als u even met mij meeloopt naar de kassa dan kunnen we hem in onze webshop bestellen. Waarschijnlijk komt ie dan overmorgen binnen en kunt u het ophalen.'
Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.quote:
Je bent helemaal niet verplicht om met je persoonsgegevens op de prpppen te komen, alleen maar afrekenen.quote:Op maandag 6 augustus 2018 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.
Keer een kabeltje willen komen in een winkel. Hingen er 3, dus ik zeg; 'doe mij daar maar 1 van'. Iets met een slotje of vitrine, kon hem zelf niet pakken.quote:Op maandag 6 augustus 2018 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.
iddquote:Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.
70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.
Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?
Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?
Een fysieke winkel kan zeer zeker nog winstgevend zijn maar daarvoor is het belangrijk dat ondernemers (inclusief het centrum bestuur en de gemeentes) een aantal dingen gezamenlijk gaan aanpassen;
- Ruimere openingstijden buiten kantooruren
- Gratis parkeren
- Winkelen en horeca combineren met leuke acties en kortingen
- Klant centraal laten staan (14 dagen retourrecht; betalen met pin en creditcard; vriendelijk personeel).
- Etc. etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |