abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:49:09 #1
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_180982360
registreer om deze reclame te verbergen
Sinds de komst van het internet hebben talloze fysieke winkels hun deuren moeten sluiten. Treurig natuurlijk voor de mensen die dergelijke zaken soms tientallen jaren geleden zijn begonnen, alsmede voor het personeel dat er werkt. Maar goed, er is niks aan te doen. Het is een logisch gevolg van het succes van webshops, waar vrijwel iedereen dankbaar gebruik van maakt.

In de wetenschap dat dus iedereen alles online bestelt tegenwoordig, stoor ik me een beetje aan de hypocrisie van diezelfde mensen wanneer er weer eens een winkelketen klapt. Veelgehoorde reacties zijn dan "Zo zonde! De winkelstraten gaan kapot door het internet!!". Ja, sukkel. En daar ben jij net zo goed debet aan.

Ook leveren dit soort faillissementen vaak tientallen reacties op van mensen die het zo jammer vinden, omdat ze er naar eigen zeggen "regelmatig kwamen". Leugens! Als er zoveel mensen kwamen was die zaak toch niet failliet gegaan? Ja, je ging waarschijnlijk rondneuzen naar een nieuwe broek om deze vervolgens thuis achter je laptopje bij de goedkoopste webshop te bestellen. 8)7 Zo hypocriet.

Ik ben sowieso van mening dat een fysieke winkel nog steeds succes/waardevol kan zijn, mits je onderscheidend genoeg blijft. Het is veel te makkelijk om de schuld op het internet af te schuiven. Winkels zoals de Blokker mogen van mij lekker kapot gaan, want die zijn veel te eigenwijs geweest om op tijd mee te gaan met alle ontwikkelingen.

Mijn klacht in een notendop: hypocriete mensen die huilie doen na het faillissement van een winkel, terwijl ze daar zelf indirect aan hebben bijgedragen.
Huil me een rivier.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:53:57 #2
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_180982438
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:51 schreef Plompzakker het volgende:
Tl;dr
Speciaal voor jou:
quote:
18s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:49 schreef Sanddr het volgende:
Mijn klacht in een notendop: hypocriete mensen die huilie doen na het faillissement van een winkel, terwijl ze daar zelf indirect aan hebben bijgedragen.
Huil me een rivier.
pi_180982603
Ik geloof dat in veel gevallen de dure huur van winkelpanden een oorzaak is. Ik heb daar nooit een hand in gehad
pi_180982637
registreer om deze reclame te verbergen
showtuin-bestrating-bekijken.jpg
pi_180982642
Dat zie ik alleen 60+ zeggen en die zijn makkelijk te ontwijken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:10:47 #6
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180982749
In de winkels rondneuzen en vervolgens op je mobiel kijken waar je het voor minder kan halen _O_
Man of Steal.
  KLB-kwaliteitsklager 2017 maandag 6 augustus 2018 @ 15:10:52 #7
428460 Werkman
pi_180982751
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
18s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:49 schreef Sanddr het volgende:
Mijn klacht in een notendop: hypocriete mensen die huilie doen na het faillissement van een winkel, terwijl ze daar zelf indirect aan hebben bijgedragen.
Nou, mij zul je niet huilie-huilie zien doen hoor!
Ik kom er rustig voor uit dat ik sommige fysieke winkels (niet allemaal) gewoon kutzaken vind met een stenen tijdperk beleid.
Als goed voorbeeld noem ik de Blokker.
Kom ik daar voor een wasmolen, hebben ze niet, dat kan, dus besteld.
Loop ik een keer binnen omdat ik toch in de buurt ben en vraag vriendelijk ff na
''Ja mijnheer ! Bent u gebeld? Nee? dan hoort het heus vanzelf wel! u hoeft niet iedere keer te komen vragen!'' van zo'n kefferige snotpin.

Gelijk de bestelling geannuleerd en ergens anders gekocht!
En dan vinden ze het nog gek dat ze al jaren verlies draaien.

Bij een andere gelegenheid kwam ik naar een magnetron kijken en kreeg ik op eveneens bitcherige toon te horen dat er niemand was om in het magazijn te kijken dus dat ik hem maar op internet moest bestellen!

Ga vandaag nog ff failliet.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:22:49 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180982945
quote:
18s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:49 schreef Sanddr het volgende:
En daar ben jij net zo goed debet aan.
:D
Verkapt boekhouders topic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:23:44 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180982957
Terechte klacht wel
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180982983
Onterechte klacht. Ik heb in 1999 een geinagenda gekocht bij V&D en toch zijn ze failliet gegaan.
pi_180983002
Ik bestel online en dan laat ik het in de winkel afleveren en dan reken ik het daar ook af.

Wat mot je nou he :(
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:29:53 #12
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_180983065
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:05 schreef LurkJeRot het volgende:
Dat zie ik alleen 60+ zeggen en die zijn makkelijk te ontwijken.
Dat klopt wel ja. Mijn pa is er ook zo een, vond het maar belachelijk dat de V&D failliet was gegaan en dat iedereen maar online bestelt. En natuurlijk weigeren een laptop of smartphone te gebruiken omdat dat 'te moeilijk' is. :')
Huil me een rivier.
pi_180983121
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Assteen?
https://www.dirksenbestratingen.nl/
Weggegaan en opgerot
pi_180983128
Denk toch dat het komt omdat steeds meer mensen kiezen voor een crematie , tja dan zakt de vraag naar grafstenen al snel weg.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:34:26 #16
283938 Sanddr
Met dubbel D.
pi_180983143
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:10 schreef Werkman het volgende:

[..]

Nou, mij zul je niet huilie-huilie zien doen hoor!
Ik kom er rustig voor uit dat ik sommige fysieke winkels (niet allemaal) gewoon kutzaken vind met een stenen tijdperk beleid.
Als goed voorbeeld noem ik de Blokker.
Kom ik daar voor een wasmolen, hebben ze niet, dat kan, dus besteld.
Loop ik een keer binnen omdat ik toch in de buurt ben en vraag vriendelijk ff na
''Ja mijnheer ! Bent u gebeld? Nee? dan hoort het heus vanzelf wel! u hoeft niet iedere keer te komen vragen!'' van zo'n kefferige snotpin.

Gelijk de bestelling geannuleerd en ergens anders gekocht!
En dan vinden ze het nog gek dat ze al jaren verlies draaien.

Bij een andere gelegenheid kwam ik naar een magnetron kijken en kreeg ik op eveneens bitcherige toon te horen dat er niemand was om in het magazijn te kijken dus dat ik hem maar op internet moest bestellen!

Ga vandaag nog ff failliet.
De Blokker is echt een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ze hebben allerlei troep, maar zelden kun je er het product kopen waar je naar op zoek bent. Ja in hun webshop, maar wat heeft die winkel dan nog voor nut?
Huil me een rivier.
pi_180983425
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.

70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.

Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?

Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?

Een fysieke winkel kan zeer zeker nog winstgevend zijn maar daarvoor is het belangrijk dat ondernemers (inclusief het centrum bestuur en de gemeentes) een aantal dingen gezamenlijk gaan aanpassen;
- Ruimere openingstijden buiten kantooruren
- Gratis parkeren
- Winkelen en horeca combineren met leuke acties en kortingen
- Klant centraal laten staan (14 dagen retourrecht; betalen met pin en creditcard; vriendelijk personeel).
- Etc. etc.
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:51:21 #18
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180983530
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.

70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.

Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?

Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?

Een fysieke winkel kan zeer zeker nog winstgevend zijn maar daarvoor is het belangrijk dat ondernemers (inclusief het centrum bestuur en de gemeentes) een aantal dingen gezamenlijk gaan aanpassen;
- Ruimere openingstijden buiten kantooruren
- Gratis parkeren
- Winkelen en horeca combineren met leuke acties en kortingen
- Klant centraal laten staan (14 dagen retourrecht; betalen met pin en creditcard; vriendelijk personeel).
- Etc. etc.
Goed punt. Ik heb het nog nooit begrepen hoe winkels 10 jaar geleden doordeweeks ochtend en middag open zijn. Wie heeft er godverdomme doordeweeks tijd behalve die paar ploegendienst- en horecawerkers?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  KLB-kwaliteitsklager 2017 maandag 6 augustus 2018 @ 15:59:53 #19
428460 Werkman
pi_180983696
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:34 schreef Sanddr het volgende:

[..]

De Blokker is echt een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ze hebben allerlei troep, maar zelden kun je er het product kopen waar je naar op zoek bent. Ja in hun webshop, maar wat heeft die winkel dan nog voor nut?
Blokker is ook niet de enige, er zijn er meer die van zichzelf die vinden dat ze vanwege de naam het recht hebben hogere prijzen te hanteren.
Waarom zou ik een sleutelsetje bij de Halfords (doorstart gemaakt maar hier vertrokken) 80 euro betalen terwijl ik dezelfde set of desnoods een ander merk van vergelijkbare kwaliteit voor 35 euro heb? Of bij een fotowinkel (nog maar 2 in 20 km omtrek) 180 Euro betalen voor een statief die ik online van hetzelfde merk voor 80 Euro kan laten komen?

Op internet heb je meer keus, betere prijsvergelijking, reviews, je hoeft de deur niet uit en je bent niet afhankelijk van die ene winkel met die chagrijnige verkoper daar om de hoek.
Goed, nadelen zijn er ook in de vorm van oplichting zoals fake sites, het retouren en je geld terug krijgen als het product niet deugt en een stukje persoonlijk contact, maar dat weegt niet op tegen alle gemak en kostenbesparing.
De enige winkels die in de toekomst blijven bestaan zijn volgens mij pop-up winkels, discounters (action, big bazaar) de kringloop en de supermarkten.

Ik kwam hier in Tiel graag bij de V&D, heb er zat gekocht maar qua sfeer was het net ''Word u al geholpen'' (Britse oudbollige comedy, Google als je het niet weet)
Wat kan ik er aan doen als zo'n Toko zichzelf heel wat verbeeld en niet met z'n tijd mee gaat?

tumblr_mt7ow1gJBj1rjenv2o1_250.gif

[ Bericht 1% gewijzigd door Werkman op 06-08-2018 16:05:53 ]
  KLB-kwaliteitsklager 2017 maandag 6 augustus 2018 @ 16:08:04 #20
428460 Werkman
pi_180983892
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:51 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Goed punt. Ik heb het nog nooit begrepen hoe winkels 10 jaar geleden doordeweeks ochtend en middag open zijn. Wie heeft er godverdomme doordeweeks tijd behalve die paar ploegendienst- en horecawerkers?
Gebaseerd op het gegeven dat een halve eeuw geleden de mannen werkten en de vrouwen op pad gingen, winkelen was vroeger een vrouwenaangelegenheid en kerels kwamen alleen maar in de kroeg.'
Inderdaad achterhaald principe.
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:42:48 #21
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_180984894
quote:
'We hebben het product helaas niet meer in onze winkel op voorraad, maar als u even met mij meeloopt naar de kassa dan kunnen we hem in onze webshop bestellen. Waarschijnlijk komt ie dan overmorgen binnen en kunt u het ophalen.'
:')
pi_180985048
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:42 schreef Näsenbar het volgende:

:')
Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
  KLB-kwaliteitsklager 2017 maandag 6 augustus 2018 @ 16:56:34 #23
428460 Werkman
pi_180985189
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.
Je bent helemaal niet verplicht om met je persoonsgegevens op de prpppen te komen, alleen maar afrekenen.
Dat was gewoon een agressieve vorm van klantenwerving, dat je de volgende keer via je acount gaat bestellen.
Maar gooi de zooi maar neer en loop maar weg, is het zo afgelopen.
Welke kutzaak was dat?
pi_180985371
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik ging ergens een keer een aansluitkabeltje kopen in een echte winkel. Ik pak het ding en loop naar de kassa. Wil de verkoper dat ik mij eerst registreer op de website. "We zijn verplicht een account te maken." Tief op met je account. Dat had ik thuis ook wel kunnen doen.
Keer een kabeltje willen komen in een winkel. Hingen er 3, dus ik zeg; 'doe mij daar maar 1 van'. Iets met een slotje of vitrine, kon hem zelf niet pakken.
verkoper: Nee, dit is alleen een voorbeeld
ik: waarom hangen er dan 3?
verkoper: ja, onze pin doet het niet, maar als je contant betaald kan het wel

viel gewoon stil, dus gepast kun je hem wel verkopen? Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden, geld achterover drukken?
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_180986324
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het probleem van de fysieke winkels is naar mijn mening niet zo zeer het prijspeil maar met name de openingstijden.

70% van werkend Nederland werkt tussen 09:00 en 17:00 uur. Daarna wil je naar huis, kinderen ophalen, koken, sporten, douchen, etc.

Wanneer blijft er tijd om te winkelen? Hoe moet je in godsnaam naast een fulltime baan ook nog ergens op je gemak iets kunnen uitzoeken en kopen?

Als ik een nieuwe broek, tv, kast of wat dan ook koop dan wil ik even de tijd nemen om te kijken hoe het werkt, staat, zit of aanvoelt. Ik weet zeker dat veel mensen hier alsnog waarde aan hechten en het kan met name in een fysieke winkel. Echter, wanneer ik mij moet gaan haasten om na mijn werk nog nét voor sluitingstijd bij een winkel te komen waar ik de deur uit word gekeken omdat ze eigenlijk over 15 minuten, om stipt 18:00 uur, zelf ook naar huis willen, dan bestel ik inderdaad ook liever (goedkoper) online. Er zijn zelfs winkels die om 17:55 uur niemand meer binnen laten?!?

Een fysieke winkel kan zeer zeker nog winstgevend zijn maar daarvoor is het belangrijk dat ondernemers (inclusief het centrum bestuur en de gemeentes) een aantal dingen gezamenlijk gaan aanpassen;
- Ruimere openingstijden buiten kantooruren
- Gratis parkeren
- Winkelen en horeca combineren met leuke acties en kortingen
- Klant centraal laten staan (14 dagen retourrecht; betalen met pin en creditcard; vriendelijk personeel).
- Etc. etc.
idd
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')