abonnement Unibet Coolblue
pi_180979781
Vooral die langdurige werklozen onder de 40. Echt, de banen vliegen je om de oren, toko's moeten noodgedwongen sluiten vanwege personeelstekort, diverse bedrijven bieden je een betaalde opleiding aan of omscholing en dan nog.... dan nog kom je niet met die dikke reet van de bank af.

Klacht: werkelozen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 12:42:45 ]
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_180979797
Voor minimumloon werken :')
pi_180979799
Eens.
pi_180979804
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor minimumloon werken :')
Beter dan uitkeringtrekken.
pi_180979812
Wel de OP even wat minder agressief gemaakt :+
pi_180979828
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Beter dan uitkeringtrekken.
Hou ik per saldo wellicht meer aan over
pi_180979861
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Wel de OP even wat minder agressief gemaakt :+
Zen Zuur >:)
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_180979863
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hou ik per saldo wellicht meer aan over
Kan, maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat je er zo een bevredigend leven aan overhoudt. Daarbij kan je beginnen met een baan voor minimumloon, en je opwerken tot hogere functies etc, om wat van je leven te maken.

In een uitkering blijven hangen puur om die reden is, tenzij je natuurlijk zware medische redenen hebt, puur je leven opgeven. Dan accepteer je dat het nooit beter wordt dan wat je nu hebt.

Sterker nog, met de richting waarop het sociale zorgstelsel nu afgebroken wordt, zal je het alleen maar slechter gaan krijgen. Ik vind het een uitzonderlijk vreemde kijk op het leven.
pi_180979868
Niet Fokken met mij.
pi_180979870
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:46 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]

Zen Zuur >:)
Ik heb zen, jij bent zuur. :T
pi_180979988
Hoe zie jij dat voor je, dat banen om je oren vliegen en toko’s moeten sluiten omdat ze geen personeel aangetrokken krijgen (kuch bs kuch).

Iemand die vijf jaar lang manager van twintig FTE was, die nu even asperges gaat steken want de banen vliegen je om de oren....

Als die hypothese überhaupt een beetje zou kloppen, dan zou het aantal vacatures in de buurt van het aantal werklozen liggen (wat jij schetst is dat het aantal vacatures zelfs veel hoger zou zijn zelfs....). Laat in werkelijkheid het aantal vacatures 25% van het aantal werklozen zijn + is het aantal echte werklozen waarschijnlijk twee keer zo hoog als wat het officiële cijfer is.

Dus je praat echt onzin
pi_180980036
Uitkeringen afschaffen.
Belastingen omlaag en laat mensen zelf sparen voor een werkloze periode.

Geeft mensen zelf de keuze om snel aan het werk te gaan of te wachten op hun ideale baan.
Misschien motiveert dit de beroeps-uitkeringstrekkers...
pi_180980059
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:46 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kan, maar ik kan het me moeilijk voorstellen dat je er zo een bevredigend leven aan overhoudt. Daarbij kan je beginnen met een baan voor minimumloon, en je opwerken tot hogere functies etc, om wat van je leven te maken.

In een uitkering blijven hangen puur om die reden is, tenzij je natuurlijk zware medische redenen hebt, puur je leven opgeven. Dan accepteer je dat het nooit beter wordt dan wat je nu hebt.

Sterker nog, met de richting waarop het sociale zorgstelsel nu afgebroken wordt, zal je het alleen maar slechter gaan krijgen. Ik vind het een uitzonderlijk vreemde kijk op het leven.
hoezo is je leven opgegeven als je niet werkt? Kan wel wat beters bedenken
pi_180980095
quote:
19s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:55 schreef privatair het volgende:
Uitkeringen afschaffen.
Belastingen omlaag en laat mensen zelf sparen voor een werkloze periode.

Geeft mensen zelf de keuze om snel aan het werk te gaan of te wachten op hun ideale baan.
Misschien motiveert dit de beroeps-uitkeringstrekkers...
Nogal grote ingrijpende plannen én voor hoeveel “frauderende” mensen? Alsof je met een kanon op een mug schiet.

En als je die belasting omlaag gooit, daalt misschien nog wel het aantal vacatures omdat mensen meer uren gaan werken. Klinkt als een niet doordacht idee
pi_180980114
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:56 schreef Drug het volgende:

[..]

hoezo is je leven opgegeven als je niet werkt? Kan wel wat beters bedenken
Ik bedoel meer, je wil je leven en je positie altijd verbeteren. Tenminste, dat zou ik hopen.
Als je besluit de rest van je leven in een uitkering te blijven zitten, zal je je (financiele) positie niet gaan verbeteren, klaar.
pi_180980122
Was ik maar werkeloos :(
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:02:19 #17
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180980158
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, je wil je leven en je positie altijd verbeteren. Tenminste, dat zou ik hopen.
Als je besluit de rest van je leven in een uitkering te blijven zitten, zal je je (financiele) positie niet gaan verbeteren, klaar.
Goed is goed.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180980184
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:02 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Goed is goed.
Mensen die altijd maar meer willen.
pi_180980214
Ik weet niet of je het zo kunt stellen. ik ben ook werkloos en kom maar niet aan een baan klote echt fck my life
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:05:48 #20
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180980215
quote:
9s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:03 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Mensen die altijd maar meer willen.
Ook vermoeiend voor zichzelf, want het stopt nooit. Er valt altijd ergens meer uit te halen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180980216
quote:
9s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:03 schreef Flippiee het volgende:

[..]

Mensen die altijd maar meer willen.
Zodra ik het goed heb, is het volgende doel zorgen dat mijn kinderen het ook goed hebben. Mocht ik dat voor elkaar hebben en nog niet versleten zijn, gaan we voor de kleinkinderen :+
pi_180980257
quote:
Stel je voor dat deze man morgen op je werk opeens je collega is geworden. Wordt jij daar vrolijk van? Sommige mensen kosten gewoon minder (ergernis maar ook geld) als ze thuis mogen blijven zitten
pi_180980284
Ben overigens wel fervent voorstander van een basisinkomen _O_
pi_180980317
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:05 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ook vermoeiend voor zichzelf, want het stopt nooit. Er valt altijd ergens meer uit te halen.
En of dat nou echt (meer) voldoening of vooruitgang oplevert. Sowieso in Nederland qua loon bijv meer belasting betalen
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zodra ik het goed heb, is het volgende doel zorgen dat mijn kinderen het ook goed hebben. Mocht ik dat voor elkaar hebben en nog niet versleten zijn, gaan we voor de kleinkinderen :+
Dat is wel weer lief en bedachtzaam van je.
pi_180980328
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:10 schreef Flippiee het volgende:

[..]

En of dat nou echt (meer) voldoening of vooruitgang oplevert. Sowieso in Nederland qua loon bijv meer belasting betalen

[..]

Dat is wel weer lief en bedachtzaam van je.
Naja ik vind werken ook gewoon leuk, dat zal het zijn. Als ik een weekje verlof heb, en niet op vakantie ga ofzo, maar gewoon thuis ben, ga ik me na 2/3 dagen al vervelen en wil ik weer aan de slag :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')