Hier weer on-topic graag.
quote:Ik vind dat mensen (over het algemeen) goed, serieus en ontopic
Op maandag 30 december 2002 12:58 schreef scorpion69 het volgende:
.....er zijn weer een heleboel onzin posts.Als dit topic wat serieuzer behandeld zou worden door mensen, zou dat kunnen bijdragen eraan vind ik.
Ontopic:
quote:Dit vind ik ook een 'mooie' gedachte..
Op zondag 29 december 2002 15:09 schreef Ms_Furious het volgende:
In een heel mooi land een dodenmansval maken van een stel hoge rotsen in de zee, zodat het laatste wat je zag heel mooi, kalm en rustgevend was (een soort pre-heaven zeg maar).
Wolkje
quote:Zo verschrikkelijk met je eens!!
Op maandag 30 december 2002 12:51 schreef nynke_p het volgende:[..]
Ik snap best dat er mensen zijn die er over nadenken....en dan ook de mensen die het uiteindelijk doen zullen alles wel uitvoerig plannen en doordenken!
Maar als je het niet van plan bent....please ga dan naar een topic over "hoe moet ik zelf mosterd maken ofzo".....
Ik vind dit een onderwerp waar je voorzichtig mee moet zijn, je kan mensen op idëeen brengen en ik kan er niet bij dat je het leuk vnid om er uberhaupt over na te denken.......ik zou er zelf niet eens over na willen denken....en al helemaal niet als je ziet wat zoiets allemaal kan doen.....
Na jah goed ik heb er wel genoeg over gezeurd.....mensen moeten doen wat ze willen op dit topic, maar ik wilde dit toch graag ff kwijt
Hoe drink jij je koffie,
hoe pleeg jij je zelfmoord,
what's next?
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de leeftijden in dit topic, sat wel ja.
Ik ben het eens in de zin dat zelfmoord een heikel onderwerp is en dat mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan dit topic.
Aan de andere kant zijn dit ook zo de donkere over peinzingen die mensen af en toe hebben:
-Wie zouden er komen op mijn begrafenis
-zou ik kunnen moorden
-als ik zelfmoord zou plegen, hoe zou ik het dan doen.
Deze laatste is dan ook vaak een reactie op bijvoorbeeld iemand die voor de trein springt of zo. "Dat zou ik nooit op die manier doen, dan zadel je vreemde mensen op met het trauma van jouw beslissing. Ik zou het eerder zus of zo doen."
Ik heb het idee dat dat vooral de insteek is van dit topic, een overpeinzing die iedereen wel eens heeft gehad. De reacties zijn over het algemeen ook redelijk serieus. Verder zie ik ook nergens (zoals op sommige zelfmoordsites die ik vreselijk vind) dat mensen anderen stimuleren om iets op een bepaalde manier te doen of zo, gelukkig.
Maar ik sta natuurlijk open voor andere ideeen hierover.
Maar als ik het nog eens zou doen zou ik mezelf lam zuipen, zo veel mogelijk slaap pillen en eventueel drugs innemen en dan in een kanaal springen.
quote:Ok als mensen er dan over na willen denken prima moeten ze zelf weten (ik kan er alleen niet bijkomen).
Op maandag 30 december 2002 13:29 schreef Ripley het volgende:
Even een uitgebreide reactie voor oa nynke en yvonne.Ik ben het eens in de zin dat zelfmoord een heikel onderwerp is en dat mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan dit topic.
Aan de andere kant zijn dit ook zo de donkere over peinzingen die mensen af en toe hebben:
-Wie zouden er komen op mijn begrafenis
-zou ik kunnen moorden
-als ik zelfmoord zou plegen, hoe zou ik het dan doen.Deze laatste is dan ook vaak een reactie op bijvoorbeeld iemand die voor de trein springt of zo. "Dat zou ik nooit op die manier doen, dan zadel je vreemde mensen op met het trauma van jouw beslissing. Ik zou het eerder zus of zo doen."
Ik heb het idee dat dat vooral de insteek is van dit topic, een overpeinzing die iedereen wel eens heeft gehad. De reacties zijn over het algemeen ook redelijk serieus. Verder zie ik ook nergens (zoals op sommige zelfmoordsites die ik vreselijk vind) dat mensen anderen stimuleren om iets op een bepaalde manier te doen of zo, gelukkig.
Maar ik sta natuurlijk open voor andere ideeen hierover.
Maar gooi er geen onzin op en maak dit onderwerp niet belachelijk....want het is serieus ernstig vind ik......en je kan mensen echt op idëeen brengen neem dat maar van mij aan!
Nynke
quote:Maar DAT begrijp ik wel
Op maandag 30 december 2002 13:29 schreef Ripley het volgende:
Goed stukje
Ik ben dan ook razend benieuwd naar de leeftijden van de posters
En verder hoop ik dat het merendeel van de overpeinzingen/methodes die hier geopperd worden nooit gebruikt gaan worden.
Het merendeel is totaal onwerkbaar namelijk
En zadel jejezelf alleen maar op met een levenslange invaliditeit.
quote:Ik ben 15 en ik heb nog nooit serieus gedacht aan zelfmoord. Omdat ik niet het idee heb dat ik zelfmoord wíl plegen. Ik heb geen problemen enzo, dus daarom.
Op maandag 30 december 2002 13:34 schreef yvonne het volgende:
quote:Waarom is die leeftijd zo belangrijk? (24 jaar, 364 dagen overigens) Met je tweede punt ben ik het overigens helemaaal mee eens.
Op maandag 30 december 2002 13:34 schreef yvonne het volgende:[..]
En verder hoop ik dat het merendeel van de overpeinzingen/methodes die hier geopperd worden nooit gebruikt gaan worden.
Het merendeel is totaal onwerkbaar namelijkEn zadel jejezelf alleen maar op met een levenslange invaliditeit.
Enne, nee. Ik ben het niet van plan en nog even voor Yvonne; ik ben 43 jaar.
quote:(Volledig offtopic , jeuh, ik had je niet zo oud ingeschat
Op maandag 30 december 2002 13:39 schreef jacko het volgende:
Ehh, ALS ik het zou doen dan of voor de trein of de pillen/alcohol/plastik-zak methode.Enne, nee. Ik ben het niet van plan en nog even voor Yvonne; ik ben 43 jaar.
quote:Die leeftijd is imho soms wel belangrijk ja, maar misschien daa een ander topic over openen?
Op maandag 30 december 2002 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Waarom is die leeftijd zo belangrijk? (24 jaar, 364 dagen overigens) Met je tweede punt ben ik het overigens helemaaal mee eens.
Of zou het hier bijpassen?
Interessant is ook om te weten is dat meer dan 80% van de jongeren in hun puberteit zelfdmoordGEDACHTEN hebben en dat een aanzienlijk aantal ook effectief een poging onderneemt. Dit is dus een topic die wel heel interessant is voor jongeren die zich niet goed voelen of die effectief met zelfmoordgedachten rondlopen...het is goed om te weten dat daaraan denken (in de puberteit) heel normaal is!
quote:Dat bedoel ik ook, daarom ben ik zo benieuwd naar de leeftijden
Op maandag 30 december 2002 13:45 schreef Nausika het volgende:
Ik vind dat je met gewoon over dit topic reacties te geven niet echt mensen kan aanzetten tot zelfmoord. Mensen die met zo'n gedachten in hun kop zitten voelen zich al hele tijd slecht en zien gewoon geen andere uitweg meer voor hun problemen dan zichzelf het leven ontnemen. Dit is dus niet iets dat je op 5 minuten in iemands gedachten brengt. Mensen die het uiteindelijk doen hebben er veel over gedacht en hebben altijd een heel plan uitgedokterd voor ze het doen.Interessant is ook om te weten is dat meer dan 80% van de jongeren in hun puberteit zelfdmoordGEDACHTEN hebben en dat een aanzienlijk aantal ook effectief een poging onderneemt. Dit is dus een topic die wel heel interessant is voor jongeren die zich niet goed voelen of die effectief met zelfmoordgedachten rondlopen...het is goed om te weten dat daaraan denken (in de puberteit) heel normaal is!
Geen langere reactie ivm offtopic, ik zou graag verder discussieren in een ander topic .
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 30-12-2002 13:58]
quote:Je bedoelt dus zoiets als de volgende post?
Op maandag 30 december 2002 13:42 schreef yvonne het volgende:[..]
Die leeftijd is imho soms wel belangrijk ja, maar misschien daar een ander topic over openen?
quote:Dat had ik ook wel een paar jaartjes geleden, met name om er achter te komen wat de dood nu precies is en wat er na komt. Ik heb zelfmoord echter niet als een serieus plan bekeken omdat ik mijn leven helemaal niet zo slecht vind/vond.
Op maandag 30 december 2002 13:45 schreef Nausika het volgende:Interessant is ook om te weten is dat meer dan 80% van de jongeren in hun puberteit zelfdmoordGEDACHTEN hebben en dat een aanzienlijk aantal ook effectief een poging onderneemt. Dit is dus een topic die wel heel interessant is voor jongeren die zich niet goed voelen of die effectief met zelfmoordgedachten rondlopen...het is goed om te weten dat daaraan denken (in de puberteit) heel normaal is!
quote:Tja, deze topic zou eigenlijk vooral over het (theoretische) "hoe" moeten gaan.
Op maandag 30 december 2002 13:42 schreef yvonne het volgende:[..]
Of zou het hier bijpassen?
quote:Ik snap het ook. Maar je weet natuurlijk nooit wat mensen met een reactie doen. Maar ik denk niet dat je daarom zo'n topic niet kunt verbieden ofzo. Het is toch je eigen verantwoordelijkheid, ook al ligt zelfmoord natuurlijk toch wel anders gevoelig. Je moet er over kunnen praten denk ik, verzwijgen is natuurlijk ook niet goed. Maar ja, in hoeverre kun je dan alles toestaan? Ik bedoel, iedereen weet nog wel hoe dat ging met Gboy.
Op maandag 30 december 2002 13:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik wil overigens nog even kort zeggen dat ik heel goed snap wat het probleem is van meerdere mensen hier, maar achter de reacties van Ripley en Scorpion69 sta..
quote:Ik kan me best voorstellen dat mensen die al een hele tijd bezig zijn om hun hoofd boven water te houden met allerlei problemen en tegenslagen op een gegeven moment alles zat zijn. Als je zoveel moeite hebt gedaan en moet doen om je ook maar een beetje op gang te houden kan ik me voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt.
Op maandag 30 december 2002 13:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar wat zijn dan zelfmoordgedachten. Zoals ik zei, zo van: hoe zou dat zijn? Of gedachten van: dan ben ik van m'n problemen af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |