abonnement Unibet Coolblue
pi_180971520
Hedendaags is het redelijk eenvoudig om je geslacht wettelijk te laten veranderen van man naar vrouw en omgekeerd. Je hebt hiervoor een verklaring van een deskundige nodig om je geslacht aan te laten passen in je geboorte akte. Wanneer dit gedaan is kun je een paspoort/ID-kaart/rijbewijs aanvragen met het nieuwe geslacht. Een geslachtsoperatie is hiervoor niet nodig.

informatiefolder overheid verandering geslacht

In de wet staat ook dat discriminatie, op welke grond dan ook, verboden is. Waarin discriminatie op geslacht en seksuele voorkeur specifiek genoemd worden. Tevens wordt er op dit ogenblik gewerkt aan een wetswijziging welke nog door de eerste kamer goedgekeurd moet worden.

Met deze wetswijziging beschermt de Algemene wet gelijke behandeling (Awgb) voortaan expliciet tegen discriminatie op grond van geslachtskenmerken, genderidentiteit (of iemand zich man of vrouw voelt) en genderexpressie (of iemand zich masculien of feminien gedraagt).

Stel ik laat mijn geslacht officieel veranderen naar vrouw.
- Mag ik dan gewoon een vrouwen kleedkamer/douches inlopen om hier gebruik van te maken?
- En wanneer iemand hier wat over zegt/wat tegen doet (al dan niet scheldend/met geweld),
kunnen zij dan eventueel vervolgt worden hiervoor?
- Kan ik bijvoorbeeld de toegang worden ontzegt van een sportvereniging?
- Maakt het nog uit of de transgender zich als man of vrouw kleed?

Dit zijn serieuze vragen over hypothetische situaties. Ik ben niet van plan om mijn geslacht aan te laten passen om hier misbruik van te maken. Maar ik kan me wel voorstellen dat zulke situaties zich steeds vaker voordoen.

Tevens ben ik benieuwd naar julie mening, en zou ik graag willen weten hoe dit wettelijk zit, vanuit beide kanten gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 05-08-2018 23:46:35 ]
pi_180972169
Er is vast nog jurisprudentie beschikbaar. Dus het is puur speculatief tot dusverre.
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:13:47 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180972303
Hmm wel interessant. Als man je geslacht veranderen naar vrouw en je mag gewoon tussen de hockey chicks douchen :D
#KICKOUTZP
pi_180972345
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:13 schreef wollah het volgende:
Hmm wel interessant. Als man je geslacht veranderen naar vrouw en je mag gewoon tussen de hockey chicks douchen :D
Moet je wel minderjarig zijn, dus wordt toch wel lastig.
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:17:21 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180972398
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:15 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Moet je wel minderjarig zijn, dus wordt toch wel lastig.
ik ben 13
#KICKOUTZP
pi_180972416
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:17 schreef wollah het volgende:

[..]

ik ben 13
You go girl!
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:22:28 #7
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_180972554
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:13 schreef wollah het volgende:
Hmm wel interessant. Als man je geslacht veranderen naar vrouw en je mag gewoon tussen de hockey chicks douchen :D
Beter ga je MMA vechten en schop je zo die vrouwen in de hoek en jezelf kampioen. ^O^
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:24:07 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180972599
In principe mag jij nu gewoon iedere vrouwenkleedkamer binnenlopen. In tegenstelling tot sommige landen hebben wij daar geen wetten over. Vervolgens kan er wel iemand gaan klagen en kun jij eruit gegooid worden. Dan kun jij zeggen dat je gediscrimineerd wordt op geslacht (of genderexpressie, als je het over die boeg willen gooien) en dan moeten zij overwegen of ze liever gezeik met de vrouwen willen, of met jou, wanneer je juridische stappen neemt. Ze kunnen echter ook een aparte kleedkamer bieden, in de hoop dat dat voldoet.
  maandag 6 augustus 2018 @ 00:31:10 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180972771
Stel je voor dat een lesbiënne de vrouwenkleedkamer binnenkomt. Die krijgt ook geen vrij spel en kan aangeklaagd worden voor seksuele intimidatie... dus droom lekker verder...
pi_180973134
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:31 schreef Lunatiek het volgende:
Stel je voor dat een lesbiënne de vrouwenkleedkamer binnenkomt. Die krijgt ook geen vrij spel en kan aangeklaagd worden voor seksuele intimidatie... dus droom lekker verder...
Waar denk je dan dat lesbiennes zich omkleden? Gewoon in de vrouwenkleedkamers.

De situatie die ik noem heeft niks met seksuele intimidatie te maken. Ik heb het over omkleden/douchen.

Maar op zich wel een goed punt. Zou een vrouw aangifte kunnen doen van een vrouw die haarzelf omkleedt in een vrouwenkleedkamer. Lijkt me sterk.
pi_180973468
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
In principe mag jij nu gewoon iedere vrouwenkleedkamer binnenlopen. In tegenstelling tot sommige landen hebben wij daar geen wetten over. Vervolgens kan er wel iemand gaan klagen en kun jij eruit gegooid worden. Dan kun jij zeggen dat je gediscrimineerd wordt op geslacht (of genderexpressie, als je het over die boeg willen gooien) en dan moeten zij overwegen of ze liever gezeik met de vrouwen willen, of met jou, wanneer je juridische stappen neemt. Ze kunnen echter ook een aparte kleedkamer bieden, in de hoop dat dat voldoet.
Dit zou een lose-lose situatie zijn voor de eigenaar. Wat hij ook doet er zal negatieve publiciteit ontstaan. Een aparte kleedkamer zou een oplossing kunnen zijn, maar dat is in mijn mening nog steeds discriminatie. Bij wet is hij gewoon vrouw.
  maandag 6 augustus 2018 @ 06:22:10 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180974429
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:47 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Waar denk je dan dat lesbiennes zich omkleden? Gewoon in de vrouwenkleedkamers.

De situatie die ik noem heeft niks met seksuele intimidatie te maken. Ik heb het over omkleden/douchen.

Maar op zich wel een goed punt. Zou een vrouw aangifte kunnen doen van een vrouw die haarzelf omkleedt in een vrouwenkleedkamer. Lijkt me sterk.
Je hele OP lijkt erop gericht te zijn om je als administratieve vrouw te kunnen opgeilen in de dameskleedkamers.
Ik zeg je dat je daar niët mee weg komt, want vrouwen die zich opgeilen aan andere vrouwen daar zijn evenmin gewenst.
Ik denk ook niet dat je de verklaring van een deskundige krijgt als je geen beter verhaal hebt. En dat je de problematiek niet snapt.
  maandag 6 augustus 2018 @ 06:38:00 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180974467
Ik zeg gewoon dat ik identificeer als een vrouw en sinds dien kom ik overal mee weg.
Man of Steal.
  maandag 6 augustus 2018 @ 06:41:39 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180974477
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 06:38 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zeg gewoon dat ik identificeer als een vrouw en sinds dien kom ik overal mee weg.
Ga terug naar je aanrecht, achterlijk wijf.
pi_180974614
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 06:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hele OP lijkt erop gericht te zijn om je als administratieve vrouw te kunnen opgeilen in de dameskleedkamers.
Ik zeg je dat je daar niët mee weg komt, want vrouwen die zich opgeilen aan andere vrouwen daar zijn evenmin gewenst.
Ik denk ook niet dat je de verklaring van een deskundige krijgt als je geen beter verhaal hebt. En dat je de problematiek niet snapt.
Lol, er zijn ongetwijfeld mensen die hier misbruik van hopen te maken. Maar voor een zelfbenoemde filosoof ben je niet echt filosofisch. Je gedachtegang is heel bekrompen.

Wat is de problematiek die ik niet snap volgens jou?

Ik heb begrip, en begrijp de argumenten van beide partijen. Aan de ene kant een man die zichzelf als vrouw ziet en dit wettelijk ook is, en dus zo ook behandeld wil worden/zo wil leven.

Aan de andere kant de vrouwen die, ook al is hij wettelijk een vrouw, altijd een man blijven zien.

Een eventuele seksuele voorkeur maakt hierbij niks uit. Ik ben het met je eens dat iedereen zich gewoon netjes moet gedragen.
pi_180974762
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:38 schreef Delenlill het volgende:
Stel ik laat mijn geslacht officieel veranderen naar vrouw.
Ik hoop dat iemand je dan gewoon een klop op je harsens geeft. Mijn vijf centen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180975972
Een kleedkamer binnen mogen is geen recht o.i.d. dus zal weinig uitmaken. Wel krijg je waarschijnlijk een oproep voor een uitstrijkje m.b.t. baarmoederhalskanker (boven een bepaalde leeftijd). Dus als dat je ding is, vooral doen.
pi_180976023
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik hoop dat iemand je dan gewoon een klop op je harsens geeft. Mijn vijf centen.
Ik hoop dat het een andere vrouw is dan, dan kom je er beter mee weg dan een man die een vrouw slaat.
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:31:14 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180976032
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:27 schreef Polenbatser het volgende:
Een kleedkamer binnen mogen is geen recht o.i.d. dus zal weinig uitmaken. Wel krijg je waarschijnlijk een oproep voor een uitstrijkje m.b.t. baarmoederhalskanker (boven een bepaalde leeftijd). Dus als dat je ding is, vooral doen.
Een club in mogen is ook geen recht, maar als je geweigerd wordt op je huidskleur dan kan je het die club juridisch flink lastig maken. Met kleedkamers is het vooral zo dat niemand er echt een probleem van maakt, behalve dan echte transgenders. Die willen echter het liefst ook gewoon fijn omkleden, zonder gekke blikken en gedoe, dus die zijn meestal wel gewoon bereid om samen een oplossing te zoeken, zoals een aparte kleedkamer.
pi_180976045
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een andere vrouw is dan, dan kom je er beter mee weg dan een man die een vrouw slaat.
Met een vercorrumpeerde overheid kan zelfs een aap de rechten om zich voor te doen als een vrouw krijgen. Ik bedoel emancipatie van de apen...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:33:37 #21
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_180976082
Ik geloof dat vrouwen en mannen kleedkamers in wezen niet eens bestaan, enkel bij de gratie van een tekst op plaatje op de deur wordt een aanwijzing gegegeven wat ongeveer de bedoeling is.

Als je je kleed en gedraagt als vrouw zou je daar dus mogen omkleden volgens het plaatje.

Maar wat nu als een vrouw een mannenkleding draagt. En wat is mannenkleding precies.

Mijn zusje voelt zich geen vrouw en geen man. Ze kleed zich meestal mannelijk. Dat wil zeggen legerbroek van yankee dump en wijd shirt. Petje op en lompe schoenen aan.

Toch kleed zij zich om bij de vrouwen. Daar is nooit een probleem van gemaakt. Ze valt overigens ook op vrouwen.

Het is een zeer interessant vraagstuk.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_180976123
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Een club in mogen is ook geen recht, maar als je geweigerd wordt op je huidskleur dan kan je het die club juridisch flink lastig maken. Met kleedkamers is het vooral zo dat niemand er echt een probleem van maakt, behalve dan echte transgenders. Die willen echter het liefst ook gewoon fijn omkleden, zonder gekke blikken en gedoe, dus die zijn meestal wel gewoon bereid om samen een oplossing te zoeken, zoals een aparte kleedkamer.
Maar dit gaat niet om echte transgenders toch, maar om mannen die alleen op papier vrouw zijn om zo kleedkamers binnen te komen. Dat is nogal een verschil, een man die in het traject zit vrouw te worden is daar doorgaans erg serieus over en voelt zich dus ook gewoon vrouw. Een kerel die zit te geilen op vrouwen die zich omkleden valt nogal op en veroorzaakt overlast en zal dus gevraagd worden weg te gaan. Geldt net zo goed voor vrouwen die overlast veroorzaken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:43:31 #23
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180976259
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:36 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Maar dit gaat niet om echte transgenders toch, maar om mannen die alleen op papier vrouw zijn om zo kleedkamers binnen te komen. Dat is nogal een verschil, een man die in het traject zit vrouw te worden is daar doorgaans erg serieus over en voelt zich dus ook gewoon vrouw. Een kerel die zit te geilen op vrouwen die zich omkleden valt nogal op en veroorzaakt overlast en zal dus gevraagd worden weg te gaan. Geldt net zo goed voor vrouwen die overlast veroorzaken.
Klopt, voor het veroorzaken van overlast mogen ze je er zonder problemen uitgooien natuurlijk. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om de vrouwenkleedkamer in te gaan om er te gaan zitten geilneven, maar als je gewoon normaal doet, je omkleedt en je met jezelf bezighoudt denk ik dat het nog best lang duurt voor de eerste persoon ook maar zal klagen over je aanwezigheid. Zoals Mickytjuh al zei het bestaat alleen bij gratie van een tekstje of plaatje op de deur. Er zijn geen wetten die de geslachtscheiding van kleedkamers garanderen of zo.
pi_180976291
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Met een vercorrumpeerde overheid kan zelfs een aap de rechten om zich voor te doen als een vrouw krijgen. Ik bedoel emancipatie van de apen...
Ja als ik me een man voel in het lichaam van een aap mag ik me toch ook laten ombouwen. Oe oe ah ah.

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:33 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik geloof dat vrouwen en mannen kleedkamers in wezen niet eens bestaan, enkel bij de gratie van een tekst op plaatje op de deur wordt een aanwijzing gegegeven wat ongeveer de bedoeling is.

Als je je kleed en gedraagt als vrouw zou je daar dus mogen omkleden volgens het plaatje.

Maar wat nu als een vrouw een mannenkleding draagt. En wat is mannenkleding precies.

Mijn zusje voelt zich geen vrouw en geen man. Ze kleed zich meestal mannelijk. Dat wil zeggen legerbroek van yankee dump en wijd shirt. Petje op en lompe schoenen aan.

Toch kleed zij zich om bij de vrouwen. Daar is nooit een probleem van gemaakt. Ze valt overigens ook op vrouwen.

Het is een zeer interessant vraagstuk.
Nee het is geen interessant vraagstuk. Als jij loopt te douchen en je hebt een lul dan ga je niet bij de vrouwen staan.
Facts don't care about your feelings
pi_180976335


[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 06-08-2018 09:46:22 ]
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')