abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180964841
Hey all!

Ik ga volgende week (ja, short notice) verhuizen naar Duitsland. Ik ga daar 12 maanden studeren en zal geen baan/inkomen hebben daar.
Nu word ik geadviseerd om mij niet in Duitsland in te schrijven ivm een VOG aanvraag in de toekomst. Ik ben wél langer dan 8 maanden van de 12 in Duitsland.

Nu kan ik mij wel inschrijven bij mijn ouders, maar ik wil niet dat ze onnodig verlies hebben door mindering van toeslagen. Ik heb dit jaar al een verzamelinkomen van 18k, wel op een ander adres. Wordt dit inkomen meegeteld bij dat van mijn ouders als ik bij hen inschrijf? Of wordt er enkel gerekend met wat ik verdien terwijl ik daar ingeschreven stond?
Kwa zorgverzekering kan ik zo'n leuk pasje en formuliertje krijgen, dus dat is geen probleem.
Ik ga morgen sowieso bellen met de instanties mbt dat inkomen, maar ik hoor toch graag jullie mening.

Thanks!
  Redactie Frontpage zondag 5 augustus 2018 @ 19:26:17 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_180964875
Ik ben wel benieuwd hoe dat verhaak met VOG aanvraag zit. Is tijdelijk in Duitsland zitten nadelig?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180965137
Ikzelf denk dat Duitsland makkelijk gaat, maar Amerika (waar ik ook naartoe ga verkassen na deze 12 maanden voor 6 maanden), gaat weer wat moeilijker. Ik hoor dat een VOG krijgen als je bijvoorbeeld in Qatar hebt gewoond drama is, omdat er geen verdrag tussen Qatar en Nederland is.
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:55:42 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180965390
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:40 schreef Gliderfighter het volgende:
Ikzelf denk dat Duitsland makkelijk gaat, maar Amerika (waar ik ook naartoe ga verkassen na deze 12 maanden voor 6 maanden), gaat weer wat moeilijker. Ik hoor dat een VOG krijgen als je bijvoorbeeld in Qatar hebt gewoond drama is, omdat er geen verdrag tussen Qatar en Nederland is.
Zegmaar schier onmogelijk. KLM bijvoorbeeld heeft op dit moment ook problemen met aannames omdat veel van de piloten die in het Midden-Oosten hebben gevlogen en aangenomen kunnen zijn geen VOG kunnen krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180965864
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:26 schreef Innisdemon het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dat verhaak met VOG aanvraag zit. Is tijdelijk in Duitsland zitten nadelig?
1 dag is al fout.
Duitsers maken geen grabben!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180966718
Informeer bij uw gemeente eens naar een briefadres (op adres ouders). Inkomen telt dan niet mee. Je moet aangeven dat je korte tijd geen vaste woon of verblijfplaats hebt ivm stage.
pi_180970341
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:19 schreef halfway het volgende:

[..]

1 dag is al fout.
Duitsers maken geen grabben!
Ik moest hieraan denken. Terminale man laat zich vlak voor zijn dood neutraliseren tot Duitser. De reden? Beter een dooie Duitser dan een dooie Nederlander.

Sorry voor de off topic.
pi_180974795
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:24 schreef Gliderfighter het volgende:
Nu word ik geadviseerd om mij niet in Duitsland in te schrijven ivm een VOG aanvraag in de toekomst. Ik ben wél langer dan 8 maanden van de 12 in Duitsland.
Je denkt dat frauderen wel handig is? En dan zorgen maken over je VOG. man man man Dat gaat echt niet je grootste probleem worden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180974809
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:24 schreef Gliderfighter het volgende:
Nu word ik geadviseerd
Welke lulhannes geeft, bij de weg, een dergelijk advies?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 6 augustus 2018 @ 08:18:30 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_180975120
Misschien een stomme geachte maar je bent in 2018 5 van de 12 maanden in het buitenland. En in 2019 3 van dr 12 maanden.
Dan ben je dus in beide jaren geen 8 van de 12 maanden weg. En er wordt toch gekeken naar kalenderjaren?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_180975327
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:18 schreef Ynske het volgende:
Misschien een stomme geachte
Het is dat je het zelf al aangeeft.
quote:
En er wordt toch gekeken naar kalenderjaren?
Nee, helaas niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:45:04 #12
189961 ex
aperture science
pi_180977361
Ik heb 2 jaar in Ierland gewoond, na terugkomst binnen 6 maanden een VOG aangevraagd en dat was geen enkel probleem (duurde 3 werkdagen).

Dat je, je druk maakt om landen die niet in de EU zitten kan ik nog begrijpen maar, binnen de EU lijkt het me sterk dat dit een probleem is.
The cake is a lie!
pi_180987039
Ben trouwens benieuwd hoe het gaat om voor 6 maanden naar Amerika te gaan, ga je dan voor stage of voor studie? Ik had gehoord dat het aardig wat moeilijker is geworden om naar de verenigde staten te gaan (ik neem aan dat je met amerika de vs bedoeld)

Ik zou ook graag voor een langere tijd die kant op gaan :D
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:49:10 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180988370
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:58 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik moest hieraan denken. Terminale man laat zich vlak voor zijn dood neutraliseren tot Duitser. De reden? Beter een dooie Duitser dan een dooie Nederlander.

Sorry voor de off topic.
:D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180991709
Ik ga mijn gewoon inschrijven in Duitsland, bij mijn ouders inschrijven betekent dat ze geen toeslagen meer krijgen door mijn verzamelinkomen de eerste 8 maanden van dit jaar. Beetje krom dat de belastingdienst dat erbij optelt, maargoed.
In de USA bedoelde ik inderdaad, naar wat ik heb gehoord van mede studenten is dat ze vragen waar je bent verbleven. Omdat je er "maar" 6 maanden zit kun je dus in NLD ingeschreven blijven en hierdoor is dat VOG stukje beter oid. Maar dat is pas over 12 maanden.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 augustus 2018 @ 22:19:51 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_180991930
Ik woon al 11 jaar in Duitsland en kreeg een jaar of 3 geleden gewoon een Nederlandse VOG. Dus wat zou het probleem zijn?
pi_181040131
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:09 schreef Gliderfighter het volgende:
Ik ga mijn gewoon inschrijven in Duitsland, bij mijn ouders inschrijven betekent dat ze geen toeslagen meer krijgen door mijn verzamelinkomen de eerste 8 maanden van dit jaar. Beetje krom dat de belastingdienst dat erbij optelt, maargoed.
In de USA bedoelde ik inderdaad, naar wat ik heb gehoord van mede studenten is dat ze vragen waar je bent verbleven. Omdat je er "maar" 6 maanden zit kun je dus in NLD ingeschreven blijven en hierdoor is dat VOG stukje beter oid. Maar dat is pas over 12 maanden.
Dus je wilt nu 12 maanden in Duitsland gaan wonen. Daar, zoals je van rechtswege verplicht bent, in te schrijven. Je gauw in Nederland inschrijven, zonder daar verder te wonen. En gelijk door naar de VS?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')