abonnement Unibet Coolblue
pi_180946839
New York Times, aankondiging van Sarah Jeong die toetreed tot de redactie. Korte biografie en CV geïncludeerd.
New York Times
Washington Times
US News
Washington Examiner (opiniestuk)
BBC
TPO.nl

Samenvatting
Sarah Jeong, een techjournaliste en juriste is recent aangesteld bij de New York Times. Wat bleek? Mevrouw had een online verleden met het uiten van racistische taal richting de blanke medemens. New York Times geeft zelf aan haar social media voorafgaand aan haar aanstelling te hebben doorgelicht.

Bron
quote:
The New York Times reaffirmed its support Thursday for new hire Sarah Jeong after social media criticism of her tweets from several years ago that were derogatory of white people, with both the paper and the writer saying the comments were Jeong's response to online harassment she had been receiving, but that she regrets her language.

(...)

She said she had thought of her comments as "counter-trolling," and that "while it was intended as satire, I deeply regret that I mimicked the language of my harassers. These comments were not aimed at a general audience, because general audiences do not engage in harassment campaigns. I can understand how hurtful these posts are out of context, and would not do it again."

In February, the Times hired and then revoked its offer to Quinn Norton to join its editorial board after controversy over tweets using gay and racial slurs as well as referring to her friendship with a neo-Nazi. In announcing the revocation, the Times said the information was new to them.


Ik weerhoud mij even bewust van commentaar, anders krijg ik weer het verwijt dat ik een discussie bij de OP zou sturen. Het verschil in de aanpak van Jeong en Norton is wel voeding voor critici van de NY Times. Wat is de mening van FOK?



ಶುಭಾಕಾಂಕ್ಷೆಗಳೊಂದಿಗೆ Flip.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:53:09 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_180946872
hihi allemaal sarcasme.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_180946922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:46 schreef sp3c het volgende:
quote:
7s.gif
Op zaterdag 4 augustus 2018 19:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Oh je vindt het gek maar je zou dr wel aanhouden omdat ze dr werk goed doet :')

als ik iemand aanneem vanwege zijn of haar werkzaamheden dan is dat voor mij leidend als het gaat om het wel of niet aanhouden van die persoon :)
Veel succes maar in een publieke functie gaat dit niet houdbaar zijn. Het gaat niet om een of twee verdwaalde tweets maar om een stortvloed aan haatberichten. Ik ben hier op FOK! wel eens voor minder gebanned. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180946982
Tijd voor een bakkie.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:09:23 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180947316
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje van de functie af, lijkt me? Het gaat hier om een prestigieuze publieke functie, niet om een anoniem baantje ergens.
stukjesschrijver bij een grote krant

dan lijkt het mij belangrijker dat dr stukjes goed zijn dan of dr twitter leuk is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180947425
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

stukjesschrijver bij een grote krant

dan lijkt het mij belangrijker dat dr stukjes goed zijn dan of dr twitter leuk is
Nee, geen stukkiesschrijver maar lid van het editorial board, het panel dat de journalistieke richting van de hele krant uitzet.
pi_180947590
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, geen stukkiesschrijver maar lid van het editorial board, het panel dat de journalistieke richting van de hele krant uitzet.
Dat is niet echt wat de editorial board doet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180947695
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is niet echt wat de editorial board doet.
Begrijp ik Wikipedia dan verkeerd?
quote:
The editorial board is a group of experts, usually at a publication, who dictate the tone and direction the publication's editorial policy will take.
pi_180947711
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Begrijp ik Wikipedia dan verkeerd?

[..]

Je weet wat editorials zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180947773
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet wat editorials zijn?
Eindredactie, toch? Selectie welke artikelen gepubliceerd worden, schrijven van het redactionele commentaar (de officiële mening van de krant als geheel) etc.
pi_180947792
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Begrijp ik Wikipedia dan verkeerd?

[..]

Ze schrijven editorials. Dat is wat anders dan het journalistieke werk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180947800
Zij is POC en die mogen racistisch naar blanken zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180947834
Roseanne was om minder ontslagen.... en daar had de NYT toen ook een mening over, die nu overigens retroactief wordt aangepast, stukje geschiedvervalsing :D

Maar zoals gewoonlijk, racisme tegen blanken mag, dubbele standaarden is waar zwakzinnig links op teert. Of denk je echt dat wanneer het een blanke vrouw betrof, je "white" vervangt met "black" in de tweets, dat NYT het dan ook allemaal prima zou vinden? _O-
pi_180947859
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze schrijven editorials. Dat is wat anders dan het journalistieke werk.
Ja, dat is het schrijven van redactionele commentaren. Niet het schrijven van columns!
pi_180947888
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat is het schrijven van redactionele commentaren. Niet het schrijven van columns!
Ach, laat ze toch niet zo een topickaap doen op niet er toe doende zaken. Negeer ze gewoon.
pi_180947933
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat is het schrijven van redactionele commentaren. Niet het schrijven van columns!
De board bepaalt welke commentaren er worden geplaatst, waaronder ingezonden stukken. Met de journalistieke koers heeft dat weinig te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180947937
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Eindredactie, toch? Selectie welke artikelen gepubliceerd worden, schrijven van het redactionele commentaar (de officiële mening van de krant als geheel) etc.
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180947991
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat is het schrijven van redactionele commentaren. Niet het schrijven van columns!
Ja, dat doen ze ook inderdaad. Dat is wat anders dan de journalistieke richting van de krant bepalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180948101
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat doen ze ook inderdaad. Dat is wat anders dan de journalistieke richting van de krant bepalen.
Het redactionele commentaar is de politieke mening van de krant.
pi_180948145
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Het redactionele commentaar is de politieke mening van de krant.
Maar dat is wat anders dan de journalistieke koers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180948171
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Het redactionele commentaar is de politieke mening van de krant.
Dat klopt. Dat is echter wat anders dan de journalistieke kant beïnvloeden, daarom zijn die twee afdelingen ook gescheiden. Editorial board houdt zich alleen bezig met de opiniepagina en mag namens de krant schrijven (maar uiteraard alleen wat door de algehele board als de mening van de krant wordt gezien), maar met de daadwerkelijke journalistiek hebben ze niks te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180948335
Niet blanken kunnen geen racisten zijn!!!!
U MAD?
pi_180952474
Qua denkbeelden past ze prima bij de gangbare denkbeelden aan de elite VS universiteiten, die lezen de NYT en hun alumni besturen de NYT. Je kan niet racistisch gekwetst worden als je in een machtspositie zit ofzo, waarin alle blanke mensen zitten natuurlijk.

En veel Koreanen zijn racistisch. Veel gepraat over zuiver bloed enzo.

Het is niet zo gek allemaal.
pi_180952722
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:28 schreef HSG het volgende:
Zij is POC en die mogen racistisch naar blanken zijn.
En voor dat soort types zijn er mooie instellingen ingericht zoals Folsom en Pelican Bay.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180952749
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:28 schreef Paganitzu het volgende:
Qua denkbeelden past ze prima bij de gangbare denkbeelden aan de elite VS universiteiten, die lezen de NYT en hun alumni besturen de NYT. Je kan niet racistisch gekwetst worden als je in een machtspositie zit ofzo, waarin alle blanke mensen zitten natuurlijk.

En veel Koreanen zijn racistisch. Veel gepraat over zuiver bloed enzo.

Het is niet zo gek allemaal.
Koreanen kunnen niet zuiver zijn, ze eten hond en dat is haram, ik heb gesproken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180954736
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 00:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

En voor dat soort types zijn er mooie instellingen ingericht zoals Folsom en Pelican Bay.
Racist!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180956212
Ok boeiend zeg.
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:00:48 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180957235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:30 schreef Refragmental het volgende:
Roseanne was om minder ontslagen.... en daar had de NYT toen ook een mening over, die nu overigens retroactief wordt aangepast, stukje geschiedvervalsing :D

Maar zoals gewoonlijk, racisme tegen blanken mag, dubbele standaarden is waar zwakzinnig links op teert. Of denk je echt dat wanneer het een blanke vrouw betrof, je "white" vervangt met "black" in de tweets, dat NYT het dan ook allemaal prima zou vinden? _O-
Dit is denk ik wel de strekking idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 12:29:29 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180957823
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, geen stukkiesschrijver maar lid van het editorial board, het panel dat de journalistieke richting van de hele krant uitzet.
same difference wmb

zolang men tevreden is met de journalistieke richting die ze mede met de rest van het panel uitzet zou het mij niet echt kunnen boeien wat ze er op dr twitter allemaal uitgooit

sterker nog ik vind het vreemd dat werkgevers er vandaag de dag eigendom over proberen te claimen, daar zou wel iets tegen gedaan mogen worden wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180957955
Ik zie totaal geen racisme in bovenstaande Twitter screen cap. Dat 'Fuck white women' slaat voornamelijk op de dozen die Trump stemmen. En daar heeft ze volkomen gelijk in.
pi_180958017
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

same difference wmb

zolang men tevreden is met de journalistieke richting die ze mede met de rest van het panel uitzet zou het mij niet echt kunnen boeien wat ze er op dr twitter allemaal uitgooit

sterker nog ik vind het vreemd dat werkgevers er vandaag de dag eigendom over proberen te claimen, daar zou wel iets tegen gedaan mogen worden wmb
Het is ook niet alsof zij even gaat bepalen dat er plotseling legio commentaren worden geplaatst waarin racisme jegens blanken wordt gepropageerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 12:42:42 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180958085
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ook niet alsof zij even gaat bepalen dat er plotseling legio commentaren worden geplaatst waarin racisme jegens blanken wordt gepropageerd.
moet er niet aan denken dat mijn baas mijn FOK! account na gaat zitten spitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180958171
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

moet er niet aan denken dat mijn baas mijn FOK! account na gaat zitten spitten
Daarom posten wij hier ook anoniem. Je kunt nogal makkelijk zaken uit hun context halen op internetfora.
Als je op persoonlijke titel allerlei controversiële zaken op internet gooit, dan vraag je om problemen tegenwoordig.
Als werkgevers met veel wielrenners hier bepaalde topics zouden tegenkomen zouden ze ook wel twee keer nadenken of ze bepaalde users wel aan zouden nemen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180958371
Voor mensen die nog twijfelen aan haar smoes, op Twitter kwam een uitgebreid overzicht van haar tweets langs; ze doet dit al heel lang, en is consequent:
https://twitter.com/nickmon1112/status/1025443038309564416

Op mij komt ze vooral gefrustreerd over; is ze een keer door een blanke man gedumpt? Maar dat neemt niet weg dat dit soort uitspraken nogal dom zijn, en je daar mensen op mag aanspreken.
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 13:13:48 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180958640
gewoon dat wijf op dr twitter een randdeboel noemen lijkt me zat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180958793
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:13 schreef sp3c het volgende:
gewoon dat wijf op dr twitter een randdeboel noemen lijkt me zat
Geen zorgen, dat gebeurt al. Sterker, naar ik begrijp wordt ze al jaren op Twitter aangevallen om haar etniciteit en vrouw-zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180958817
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180958969
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:13 schreef sp3c het volgende:
gewoon dat wijf op dr twitter een randdeboel noemen lijkt me zat
Dat zou zo zijn, als verschillende media, zoals de NYT zelf, haar niet zouden verdedigen. Dat is waar dit hele topic op gebaseerd is. De dubbele moraal is het probleem in deze. NYT heeft toegegeven dat ze haar Twitter historie kenden, en haar toch (of juist daarom?) hebben aangenomen. In het vergelijkbare voorafgaande geval had men nog het excuus dat men de Twitter historie van de persoon in kwestie nioet kende (wat trouwens ook erg dom was).

Het domste hieraan is dat dit geweldig recruteringsmateriaal is voor alt-rechts en dergelijke. Dit is een goudmijn; vooral als ze niet ontslagen wordt, en men haar blijft verdedigen met zwakke argumenten. Probeer dit maar eens aan de gemiddelde persoon uit te leggen, die deze tweets langs ziet komen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:33:16 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_180959033
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Actually it's about ethics in quality journalism.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180959164
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Ha ha, Vox als bron; dat is gelieerd aan The Verge, sterker nog, The Verge is een soort "dochter" van Vox media, waar ze nu werkt. Lekker objectief natuurlijk. Waar waren ze trouwens toen andere mensen door hun Twitter historie werden ingehaald? De dubbele standaard wordt op deze manier alleen maar verder bevestigd.
pi_180959209
quote:
10s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:41 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ha ha, Vox als bron; dat is gelieerd aan The Verge, sterker nog, The Verge is een soort "dochter" van Vox media, waar ze nu werkt. Lekker objectief natuurlijk. Waar waren ze trouwens toen andere mensen door hun Twitter historie werden ingehaald? De dubbele standaard wordt op deze manier alleen maar verder bevestigd.
Dat steekt Vox ook nergens onder stoelen of banken, maar wordt direct duidelijk gemaakt in het begin van het stuk.

De inhoud is sterk. Laat ook zien hoe de alt right te werk gaat en wat het verschil is tussen de kwestie en de dame die eerder dit jaar wel werd ontslagen door de NYT.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180959223
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Alsof alt-right hier een patent op heeft. Dat is ook helemaal niet het punt dat het artikel maakt.

Wat dacht je bijv. van het ontslag van de componist van de gamemuziek in Subnautica, omdat die niet-grappige “grapjes” over transgenders had gemaakt.

Waar het om gaat en de vraag die het artikel terecht opwerpt, is of oude tweets überhaupt relevant zijn en hoe we daar met z’n alen mee om gaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 13:48:08 ]
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:46:49 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_180959240
quote:
10s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:41 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ha ha, Vox als bron; dat is gelieerd aan The Verge, sterker nog, The Verge is een soort "dochter" van Vox media, waar ze nu werkt. Lekker objectief natuurlijk. Waar waren ze trouwens toen andere mensen door hun Twitter historie werden ingehaald? De dubbele standaard wordt op deze manier alleen maar verder bevestigd.
Vox is inderdaad geen onafhankelijke bron (maar dat geven ze ook zelf aan). Dat wil niet zeggen dat ze geen punt hebben.

Hand omhoog iedereen die begaan is met de consistentie van de editorial board van de NYT die ook een lidmaatschap van de NYT heeft (Of überhaupt vaker dan een keer per maand een artikel van de leest). :').

Klagen over de kwaliteit van NYT via een nieuwsbericht van TPO, gottegottegot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180959267
By Aja Romano - Internet Culture Reporter.

Ik kan er niet de vinger op leggen, maar wat een tijd is dit ook :s)
pi_180959294
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsof alt-right hier een patent op heeft. Dat is ook helemaal niet het punt dat het artikel maakt.

Wat dacht je bijv. van het ontslag van de componist van de gamemuziek in Subnautica, omdat die niet-grappige “grapjes” over transgenders had gemaakt.

Waar het om gaat en de vraag die het artikel terecht opwerpt, is of oude tweets überhaupt relevant zijn en hoe we daar met z’n alen mee om gaan.
Wie beweert dat alt right hier patent op heeft.

Artikel geeft meer context en legt ook uit wat het verschil is tussen deze kwestie en de NYT-dame met nazistische vrienden die wel los is gelaten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180959312
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsof alt-right hier een patent op heeft. Dat is ook helemaal niet het punt dat het artikel maakt.

Wat dacht je bijv. van het ontslag van de componist van de gamemuziek in Subnautica, omdat die niet-grappige “grapjes” over transgenders had gemaakt.

Waar het om gaat en de vraag die het artikel terecht opwerpt, is of oude tweets überhaupt relevant zijn en hoe we daar met z’n alen mee om gaan.
Volgens mij is dat niet de strekking van het stuk. Dat gaat meer over het beoordelen van uitspraken in de juiste context in plaats van iemand afschieten op basis van selectieve quotes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180959318
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Vox is inderdaad geen onafhankelijke bron (maar dat geven ze ook zelf aan). Dat wil niet zeggen dat ze geen punt hebben.

Hand omhoog iedereen die begaan is met de consistentie van de editorial board van de NYT die ook een lidmaatschap van de NYT heeft (Of überhaupt vaker dan een keer per maand een artikel van de leest). :').

Klagen over de kwaliteit van NYT via een nieuwsbericht van TPO, gottegottegot.
Dit dus. En maar huilen als een of ander idool schade ondervindt van zijn/haar social media uitspraken. Maar nu wel heel hard roepen om ontslag.

Het is heel simpel imo: als je af wilt van die hele berechten via social media cultuur, dan moet je er in dit soort gevallen ook niet aan bijdragen (door te gaan zeiken bij de NYT).
"Pools are perfect for holding water"
pi_180959368
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet de strekking van het stuk. Dat gaat meer over het beoordelen van uitspraken in de juiste context in plaats van iemand afschieten op basis van selectieve quotes.
In dit geval zijn de meeste gewraakte uitspraken geen antwoord op andere tweets maar gewoon zo zonder aanleiding geponeerd. Dat maakt het hele context-verhaal ongeloofwaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 13:56:56 ]
pi_180959406
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:55 schreef Igen het volgende:

[..]

In dit geval zijn de meeste gewraakte uitspraken geen antwoord op andere tweets maar gewoon zo zonder aanleiding geponeerd. Dat maakt het hele context-verhaal ongeloofwaardig.
Aha, jij hebt haar hele historie door lopen spitten of heb je je dat in laten fluisteren door dezelfde figuren die deze kwestie aanhangig hebben gemaakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180959451
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, jij hebt haar hele historie door lopen spitten of heb je je dat in laten fluisteren door dezelfde figuren die deze kwestie aanhangig hebben gemaakt?
Aan een tweet kun je gewoon direct zien of het een antwoord op een ander is hoor.
pi_180959482
Heel erg leuk gezelschap lijkt ze me trouwens niet.
pi_180959502
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Aan een tweet kun je gewoon direct zien of het een antwoord op een ander is hoor.
En daar houdt volgens jou de context op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180959613
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar houdt volgens jou de context op?
Racisme is okay zolang er maar context is ^O^
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:16:58 #54
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180959619
Mij sprak dit stuk over deze kwestie veel meer aan.



Sarah Jeong moet vooral doen wat ze niet laten kan. Als ze graag wil overkomen als een boze, onverdraagzame racist doet ze prima werk.
De reacties op haar uitingen gaan, zoals ik het kan overzien, gaan niet zozeer over dat ze ontslagen moet worden, maar over de New York Times die normaliter niet schroomt grote groepen Amerikanen de maat te nemen als het gaat over intolerantie.
Als je als krant in deze context zonder scrupule wat krom is kan recht praten dan heb je voor jezelf andere regels gehanteerd, nog afgezien dat op zijn minst de indruk wordt gewekt dat er sympathie en instemming is over haar opvattingen over ras, geslacht en onderdrukking.

Zulk soort hypocrisie kan wat mij betreft niet vaak genoeg benoemd worden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_180959737
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar houdt volgens jou de context op?
Als iemand bergen en nog eens bergen tweets post die bewust buiten de context van de posts worden geplaatst waarop ze vermeend een cynische reactie zouden zijn, dan wordt het argument van die context op den duur gewoon minder geloofwaardig.

In ieder geval kunnen wij als buitenstaanders in zulke omstandigheden niet meer goed analyseren wat de context, zo die er is, precies geweest is. Want de referenties naar die context ontbreken.

Daarom valt de vraag of de NYT hier inhoudelijk de juiste inschatting heeft gemaakt, niet te beoordelen.

De discussie kan daarom eigenlijk alleen maar gaan over de vorm en de maatstaven. Moet je iemand ontslaan die de schijn tegen heeft? Mag je als bedrijf eisen stellen aan het vrijetijdsgedrag van je werknemers? Is het ook de verantwoordelijkheid van de burger om geen rare dingen op internet te gooien die verkeerd kunnen vallen?
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 14:29:11 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180959802
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:30 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat zou zo zijn, als verschillende media, zoals de NYT zelf, haar niet zouden verdedigen. Dat is waar dit hele topic op gebaseerd is. De dubbele moraal is het probleem in deze. NYT heeft toegegeven dat ze haar Twitter historie kenden, en haar toch (of juist daarom?) hebben aangenomen. In het vergelijkbare voorafgaande geval had men nog het excuus dat men de Twitter historie van de persoon in kwestie nioet kende (wat trouwens ook erg dom was).

Het domste hieraan is dat dit geweldig recruteringsmateriaal is voor alt-rechts en dergelijke. Dit is een goudmijn; vooral als ze niet ontslagen wordt, en men haar blijft verdedigen met zwakke argumenten. Probeer dit maar eens aan de gemiddelde persoon uit te leggen, die deze tweets langs ziet komen.
voor mijn commentaar op dit verhaal maakt dat allemaal niet zo veel uit denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180959900
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat steekt Vox ook nergens onder stoelen of banken, maar wordt direct duidelijk gemaakt in het begin van het stuk.

De inhoud is sterk. Laat ook zien hoe de alt right te werk gaat en wat het verschil is tussen de kwestie en de dame die eerder dit jaar wel werd ontslagen door de NYT.
Nee dat is allemaal wat jij wilt zien. Het volgende stuk is een reactie op het stuk wat jij aanhaalt, waar ik me veel beter in kan vinden:
http://nymag.com/daily/in(...)ti-white-racism.html
Quote:
The editors of the Verge, where Jeong still works, described any assertion of racism in Jeong’s tweets as “dishonest and outrageous,” a function of bad faith and an attack on journalism itself. Scroll through left-Twitter and you find utter incredulity that demonizing white people could in any way be offensive. That’s the extent to which loathing of and contempt for “white people” is now background noise on the left. What many don’t seem to understand is that their view of racism isn’t shared by the public at large, and that the defense of it by institutions like the New York Times will only serve to deepen the kind of resentment that gave us Trump. Last night, for instance, Fox News made the most of the Times’ excuses for race-baiting.

Misschien is het tijd voor wat zelf-reflectie bij bepaalde media? Dat zij, in hun blijkbaar zeer beperkte omgeving, bepaalde opmerkingen als acceptabel zien, wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Tot dusver heeft Sarah Yeong sowieso nog géén enkel excuus gemaakt voor deze uitspraken, wat Roseanne bijvoorbeeld wel heeft gedaan. En nog steeds de "moral high ground" denken in te nemen; wat voor plaat heb je dan voor je hoofd?
pi_180959956
Stiekem lijken links en rechts, of liberal en conservative in de VS, op bepaalde aspecten veel meer op elkaar dan beide kanten durven in te zien.
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:55:00 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960143
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Wat een onzin zeg. Alsof die tweets van die ontslagen vrouw zomaar uit het niets kwamen opdagen :'). De mensen die daar een shitstorm over begonnen worden netjes 'sleuths' genoemd, maar als het gebeurt bij zo'n halve gare als Jeong is het allemaal racisme en alt-right.

Vox is echt een extremistisch vod.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960262
5 jaar lang en honderden tweets lopen twitteren met #cancelwhite people en andere racistische bagger, maar ze is heus geen racist hoor. Gewoon reactie op de gemene alt right.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180960264
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iemand bergen en nog eens bergen tweets post die bewust buiten de context van de posts worden geplaatst waarop ze vermeend een cynische reactie zouden zijn, dan wordt het argument van die context op den duur gewoon minder geloofwaardig.

In ieder geval kunnen wij als buitenstaanders in zulke omstandigheden niet meer goed analyseren wat de context, zo die er is, precies geweest is. Want de referenties naar die context ontbreken.

Daarom valt de vraag of de NYT hier inhoudelijk de juiste inschatting heeft gemaakt, niet te beoordelen.

De discussie kan daarom eigenlijk alleen maar gaan over de vorm en de maatstaven. Moet je iemand ontslaan die de schijn tegen heeft? Mag je als bedrijf eisen stellen aan het vrijetijdsgedrag van je werknemers? Is het ook de verantwoordelijkheid van de burger om geen rare dingen op internet te gooien die verkeerd kunnen vallen?
Wat ik mis zijn de bergen eenzijdige, hatelijke tweets die aan haar gericht waren. Inmiddels is duidelijk dat ze flink wat te verduren kreeg op Twitter. Ik kan mij voorstellen dat als je week in, week uit wordt geconfronteerd met hatelijke berichten uit de alt rechtse hoek, dat je op een gegeven moment het cynisme laat overheersen en op venijnige manier gaat reageren op social media.

Herken dat zelf ook wel. Zoals je wellicht weet ben ik niet bepaald geliefd in NWS. In het verleden regelmatig meegemaakt dat ik aan de lopende band door meerdere users op zeer felle wijze onder vuur werd genomen. Na verloop van tijd heb je dan geen zin meer om vriendelijk te reageren. En dat beschouwen je 'tegenstanders' dan als een overwinning.

De context is wat mij betreft veel groter dan een handvol op zichzelf staande tweets.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180960276
quote:
13s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Alsof die tweets van die ontslagen vrouw zomaar uit het niets kwamen opdagen :'). De mensen die daar een shitstorm over begonnen worden netjes 'sleuths' genoemd, maar als het gebeurt bij zo'n halve gare als Jeong is het allemaal racisme en alt-right.

Vox is echt een extremistisch vod.
Vond dit wel een treffende passage:

quote:
The Times’s previous un-hiring of Quinn Norton has led many of Jeong’s harassers to call for an equivalent reactionary response to their complaints. But there’s a clear distinction between Norton’s old tweets and Jeong’s. Norton’s old tweets were an attempt to fit in with a toxic community, and used actually harmful, homophobic, ableist, and racist slurs that could have made others around her uncomfortable — especially given that her defense of her friendship with a neo-Nazi was both recent and ongoing.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:12:44 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960317
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vond dit wel een treffende passage:

[..]

Alsof de links-extremistische community van die Jeong niet toxic is :'). Wat slap allemaal dit zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960327
quote:
10s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof de links-extremistische community van die Jeong niet toxic is :'). Wat slap allemaal dit zeg.
Nogmaals, naar ik begrijp heeft deze dame, die redelijke bekendheid geniet in de VS, jarenlang te maken gehad met hatelijke reacties aan haar adres. Dat gold niet voor Norton.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180960331
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik mis zijn de bergen eenzijdige, hatelijke tweets die aan haar gericht waren. Inmiddels is duidelijk dat ze flink wat te verduren kreeg op Twitter. Ik kan mij voorstellen dat als je week in, week uit wordt geconfronteerd met hatelijke berichten uit de alt rechtse hoek, dat je op een gegeven moment het cynisme laat overheersen en op venijnige manier gaat reageren op social media.

Herken dat zelf ook wel. Zoals je wellicht weet ben ik niet bepaald geliefd in NWS. In het verleden regelmatig meegemaakt dat ik aan de lopende band door meerdere users op zeer felle wijze onder vuur werd genomen. Na verloop van tijd heb je dan geen zin meer om vriendelijk te reageren. En dat beschouwen je 'tegenstanders' dan als een overwinning.

De context is wat mij betreft veel groter dan een handvol op zichzelf staande tweets.
Het zou heel goed kunnen dat dat is wat speelt. En ik herken de analogie met jou dan ook wel. :P

Maar hoe zeggen ze het ook alweer: Ik begrijp het wel, maar keur het niet goed. Dat is blijkbaar ook het standpunt van de NYT, al verbinden ze daar dus geen consequenties aan.
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:15:42 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960347
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, naar ik begrijp heeft deze dame, die redelijke bekendheid geniet in de VS, jarenlang te maken gehad met hatelijke reacties aan haar adres.
Gezien haar tweets is dat dan ook niet verrassend. Dit is gewoon weer de aloude slachtofferkaart.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960372
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gezien haar tweets is dat dan ook niet verrassend. Dit is gewoon weer de aloude slachtofferkaart.
Nu suggereer jij dat de hatelijke tweets aan haar adres een reactie zijn op haar berichten over 'witte mannen'. Naar ik begrijp is het eerder andersom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180960374
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gezien haar tweets is dat dan ook niet verrassend. Dit is gewoon weer de aloude slachtofferkaart.
Ik zou hier niet te snel conclusies trekken of de kip of het ei er eerst was.

Maar goed, los daarvan hoor je als publiek figuur ook een bepaalde mate van professionaliteit te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2018 15:18:48 ]
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:19:02 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960382
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu suggereer jij dat de hatelijke tweets aan haar adres een reactie zijn op haar berichten over 'witte mannen'. Naar ik begrijp is het eerder andersom.
Het maakt geen bal uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:19:25 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960391
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou hier niet te snel conclusies trekken of de kip of het ei er eerst was.

Het is vooral volkomen irrelevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960409
quote:
3s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het maakt geen bal uit.
Persoonlijk zie ik dat toch echt anders. Wanneer zij over een langere periode is geconfronteerd met hatelijke tweets, gericht op het feit dat ze een vrouw en minderheid is, dan kan ik mij best voorstellen dat je 'schijt-aan-attitude' omarmt. Ik beschouw het dus als een verzachtende omstandigheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:23:49 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180960458
lijkt me ook vrij belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:25:11 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960485
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik dat toch echt anders. Wanneer zij over een langere periode is geconfronteerd met hatelijke tweets, gericht op het feit dat ze een vrouw en minderheid is, dan kan ik mij best voorstellen dat je 'schijt-aan-attitude' omarmt.
Zoals gezegd, de slachtofferkaart dus. Heel transparant weer.

In ieder geval weten we nu dat als je belaagd word je gewoon racistische shit mag roepen. Bedankt Koos.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:27:54 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960527
Het is gewoon dezelfde strategie als Trump-likkers.

'Het zijn er maar heel weinig'
'De tweets zijn niet racistisch'
'Ok het zijn er nogal wat maar het zijn allemaal antwoorden en grapjes'
'Ze meent het niet, het is gewoon getroll'
'Alt-right demoniseert haar'
'Het maakt niet uit dat ze het meent ze wordt gepest op twitter dus mag ze racistische shit roepen'
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960639
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de slachtofferkaart dus. Heel transparant weer.

In ieder geval weten we nu dat als je belaagd word je gewoon racistische shit mag roepen. Bedankt Koos.
In de VS mag je sowieso racistische shit roepen. De vrijheid van meningsuiting strekt daar vrij ver, naar ik begrijp.

Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:37:18 #76
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180960664
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS mag je sowieso racistische shit roepen. De vrijheid van meningsuiting strekt daar vrij ver, naar ik begrijp.

Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Racisme goedpraten :r
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180960742
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS mag je sowieso racistische shit roepen. De vrijheid van meningsuiting strekt daar vrij ver, naar ik begrijp.

Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:43:10 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960771
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS mag je sowieso racistische shit roepen. De vrijheid van meningsuiting strekt daar vrij ver, naar ik begrijp.

Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Tja, wat kun je hier nou nog op zeggen :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180960860
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Dus die PVV stemmers die racistische shit op internet gooien over Marokkanen is ook minder erg omdat ze misschien wel eens een slechte ervaring gehad hebben met een Marokkaan?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180960872
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Is dat per definitie zo? Ze is jarenlang onder vuur genomen door haters. Dat heeft ze uitgelokt? Hoe dan precies? Door het zijn van een feminist?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180960913
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Dus die PVV stemmers die racistische shit op internet gooien over Marokkanen is ook minder erg omdat ze misschien wel eens een slechte ervaring gehad hebben met een Marokkaan?
Wanneer iemand jarenlang op regelmatige basis wordt belaagd door Marokkanen, kan dat inderdaad een verzachtende omstandigheid zijn. Nogmaals, context is alles. En die ontbreekt. Of althans, ik heb daar geen zicht op. Degene die dit aanhangig maken, maken een selectie van Tweets en laten de lezer in verwildering achter. Maar dat is niet het hele verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:54:44 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180960983
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat per definitie zo? Ze is jarenlang onder vuur genomen door haters. Dat heeft ze uitgelokt? Hoe dan precies? Door het zijn van een feminist?
Door op twitter te zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:55:47 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180960995
dan is iedereen op Twitter legitiem doelwit

ook witte mannelijke politieagenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180960999
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Door op twitter te zitten.
Dat slaat nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 augustus 2018 @ 15:56:36 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180961010
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer iemand jarenlang op regelmatige basis wordt belaagd door Marokkanen, kan dat inderdaad een verzachtende omstandigheid zijn. Nogmaals, context is alles. En die ontbreekt. Of althans, ik heb daar geen zicht op. Degene die dit aanhangig maken, maken een selectie van Tweets en laten de lezer in verwildering achter. Maar dat is niet het hele verhaal.
Tja, het feit dat die complete context nu mist is ook wel benoemswaardig te noemen. Je weet als bedrijf dat iemand die zulke uitspraken doet niet echt goed is voor je reputatie, dan doe je er toch alles aan om dat minimaal te herstellen? Nu lijkt het ze geen biet uit te maken dat ze iemand met keiharde racistische ideeën hebben aangenomen, terwijl nog niet eens zo heel lang geleden iemand is ontslagen om een veel onschuldigere Tweet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180961060
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS mag je sowieso racistische shit roepen. De vrijheid van meningsuiting strekt daar vrij ver, naar ik begrijp.

Ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets niet racistisch zijn, maar heb wel oog voor het grotere plaatje. Wanneer iemand jarenlang wordt gepest op school, is diegene toch ook niet de grote boosdoener wanneer hij of zij terugslaat?
Pleidooi voor de PVV of school shooters? :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180961153
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik dat toch echt anders. Wanneer zij over een langere periode is geconfronteerd met hatelijke tweets, gericht op het feit dat ze een vrouw en minderheid is, dan kan ik mij best voorstellen dat je 'schijt-aan-attitude' omarmt. Ik beschouw het dus als een verzachtende omstandigheid.
Haha dit meen je?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_180961158
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat per definitie zo? Ze is jarenlang onder vuur genomen door haters. Dat heeft ze uitgelokt? Hoe dan precies? Door het zijn van een feminist?
Nee, niet uitgelokt. Maar wie op de ene wang geslagen wordt, dient de andere voor te houden.
pi_180961238
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Pleidooi voor de PVV of school shooters? :D
Nope.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:10:39 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961242
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:55 schreef sp3c het volgende:
dan is iedereen op Twitter legitiem doelwit

ook witte mannelijke politieagenten
Dat is dan ook de essentie van Twitter, iedereen lekker naar elkaar schelden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180961250
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, niet uitgelokt. Maar wie op de ene wang geslagen wordt, dient de andere voor te houden.
Dat werkt alleen zo in een papieren werkelijkheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:12:04 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961272
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.
Natuurlijk wel. Als je shit op Twitter post krijg je shit terug. Dat is volgens jou ook zo en blijkbaar geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180961337
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat werkt alleen zo in een papieren werkelijkheid.
Dan nog is het nergens voor nodig om alle blanken over een kam te scheren, zoals zij doet. Als je bij oog om oog, tand om tand onschuldigen treft omdat die toevallig dezelfde huidskleur hebben, dan heb je nog veel te leren. Want uiteindelijk moet je geloven dat alle mensen gelijk geschapen zijn, het zou meer moeten zijn dan een masker dat je op grond van sociale druk op zet en bij stress weer af kan laten vallen.
pi_180961348
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als je shit op Twitter post krijg je shit terug. Dat is volgens jou ook zo en blijkbaar geen probleem.
Maar wie zegt dat ze 'shit' postte? Of maakt haar aanwezigheid haar al een legitiem doelwit voor alt rechtse feministenhaters?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180961375
Lol al had ze een blanke opgehangen, en in een schriftelijke verklaring laten weten dat de enige motivatie de huidskleur geweest is, zouden de gebruikelijken nog steeds volhouden dat het geen racisme is. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:16:58 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961378
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat ze 'shit' postte? Of maakt haar aanwezigheid haar al een legitiem doelwit voor alt rechtse feministenhaters?
Dat is de basis van dit topic...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180961379
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als je shit op Twitter post krijg je shit terug. Dat is volgens jou ook zo en blijkbaar geen probleem.
Zoals die columniste van het NRC onlangs schreef: het dragen van een hoofddoek in het kleine fototje naast een column is tegenwoordig aanleiding genoeg voor bakken aan haatmail aan het adres van de krant. De sociale omgangsvormen zijn tegenwoordig echt waardeloos.
pi_180961392
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog is het nergens voor nodig om alle blanken over een kam te scheren, zoals zij doet. Als je bij oog om oog, tand om tand onschuldigen treft omdat die toevallig dezelfde huidskleur hebben, dan heb je nog veel te leren. Want uiteindelijk moet je geloven dat alle mensen gelijk geschapen zijn, het zou meer moeten zijn dan een masker dat je op grond van sociale druk op zet en bij stress weer af kan laten vallen.
Nogmaals, ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets gepast zijn. Objectief gezien zijn meerdere van haar berichten gewoon racistisch. Klaar.

Maar er bestaat ook nog zoiets als het grotere plaatje. Een leerling die jarenlang wordt gepest en vervolgens de pestkop keihard in het gezicht slaat, moet daar ook op worden aangesproken. Maar de jarenlange treiterijen werpen wel een ander licht op de situatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180961400
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Lol al had ze een blanke opgehangen, en in een schriftelijke verklaring laten weten dat de enige motivatie de huidskleur geweest is, zouden de gebruikelijken nog steeds volhouden dat het geen racisme is. :P
Wie ontkent precies dat haar tweets (of althans, een deel daarvan) racistisch zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180961411
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie ontkent precies dat haar tweets (of althans, een deel daarvan) racistisch zijn?
Ser. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180961423
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, ik stel ook helemaal nergens dat haar tweets gepast zijn. Objectief gezien zijn meerdere van haar berichten gewoon racistisch. Klaar.

Maar er bestaat ook nog zoiets als het grotere plaatje. Een leerling die jarenlang wordt gepest en vervolgens de pestkop keihard in het gezicht slaat, moet daar ook op worden aangesproken. Maar de jarenlange treiterijen werpen wel een ander licht op de situatie.
Maar hebben Aziatische mensen zoveel last van racisme in de VS dan? Meer dan hier in Nederland dan zeker of merk ik dat gewoon nooit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180961447
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar hebben Aziatische mensen zoveel last van racisme in de VS dan? Meer dan hier in Nederland dan zeker of merk ik dat gewoon nooit.
Ze is ook feminist. En daarmee maak je jezelf ook niet geliefd in alt rechtse kringen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180961476
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze is ook feminist. En daarmee maak je jezelf ook niet geliefd in alt rechtse kringen.
Ah oké, ja dan krijg je wel gelijk een club debielen achter je aan ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:26:03 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961483
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoals die columniste van het NRC onlangs schreef: het dragen van een hoofddoek in het kleine fototje naast een column is tegenwoordig aanleiding genoeg voor bakken aan haatmail aan het adres van de krant. De sociale omgangsvormen zijn tegenwoordig echt waardeloos.
Tegenwoordig? Denk je dat dat nieuw is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:26:49 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961492
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké, ja dan krijg je wel gelijk een club debielen achter je aan ja.
Er zijn meer dan genoeg feministen die als reactie daar op geen racistische rommel de wereld in gooien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180961536
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg feministen die als reactie daar op geen racistische rommel de wereld in gooien.
Dat ontken ik toch ook niet, naast feminist is ook nog een racistische gekkie; kan allemaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:30:47 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180961542
Om nog even terug te komen op dat bizarre Vox artikel, dit is de crux:
quote:
In tweets like the one embedded above, Jeong appeared to be commenting on the idea that white people often believe they are being discriminated against when they aren’t. To equate “being mean to white people” with the actual systemic oppression and marginalization of minority groups is a false equivalency.
Dit komt rechtstreeks uit de extreem-linkse bijbel: racisme tegenover blanke mensen is niet mogelijk omdat zij niet systematisch worden onderdrukt en gemarginaliseerd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180961636
Een selectie? Haar hele twitter is een withatende galspuw plek van ellende.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer iemand jarenlang op regelmatige basis wordt belaagd door Marokkanen, kan dat inderdaad een verzachtende omstandigheid zijn. Nogmaals, context is alles. En die ontbreekt. Of althans, ik heb daar geen zicht op. Degene die dit aanhangig maken, maken een selectie van Tweets en laten de lezer in verwildering achter. Maar dat is niet het hele verhaal.
Letterlijk honderden racistische zooi jaren lang het internet opgooien bestaat er voor mij geen verzachte omstandigheid. Maar als jij dat vindt moet je dat vooral doen natuurlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180961713
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:38 schreef habitue het volgende:
Een selectie? Haar hele twitter is een withatende galspuw plek van ellende.

[..]

Letterlijk honderden racistische zooi jaren lang het internet opgooien bestaat er voor mij geen verzachte omstandigheid. Maar als jij dat vindt moet je dat vooral doen natuurlijk.
Apart dat je zo verontwaardigd bent. Zo fel zie ik je nooit reageren op de aanhoudende stroom drek richting moslims en asielzoekers die voorbijkomt op FOK!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 16:47:12 #110
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180961788
Ik zie hier wel een "context" in:


De New York Times trok haar aan, omdat zij haar representeert.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_180961864
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Apart dat je zo verontwaardigd bent. Zo fel zie ik je nooit reageren op de aanhoudende stroom drek richting moslims en asielzoekers die voorbijkomt op FOK!
Vaak genoeg gedaan. En daar doe ik zelf ook nooit aan mee.

Maar blijkt ook weer: zodra de discussie lastig is ga je op de man verder.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180962440
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Apart dat je zo verontwaardigd bent. Zo fel zie ik je nooit reageren op de aanhoudende stroom drek richting moslims en asielzoekers die voorbijkomt op FOK!
Het is vooral apart dat jij zo goedpratend reageert, terwijl je beweert tegen racisme te zijn.
(Let op, "beweert", want ik kan me je antisemitisme nog herinneren welke je een ban bezorgde, en het feit dat je het wel even beter wist dan die domme zwarten die niet Democratisch stemden... niet racistisch, zolang ze maar precies doen wat jij wil :'))

Was alles precies hetzelfde geweest, maar de vrouw was blank, waren het niet blanken maar zwarten waar ze over twitterde, en NYT vervangen door FOX, dan was het AMV topic te klein geweest. _O-

Hypocrisie ten top.
pi_180962694
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het is vooral apart dat jij zo goedpratend reageert, terwijl je beweert tegen racisme te zijn.
(Let op, "beweert", want ik kan me je antisemitisme nog herinneren welke je een ban bezorgde, en het feit dat je het wel even beter wist dan die domme zwarten die niet Democratisch stemden... niet racistisch, zolang ze maar precies doen wat jij wil :'))

Was alles precies hetzelfde geweest, maar de vrouw was blank, waren het niet blanken maar zwarten waar ze over twitterde, en NYT vervangen door FOX, dan was het AMV topic te klein geweest. _O-

Hypocrisie ten top.
Nou ja, kan haar opmerkingen an sich moeilijk goedkeuren. Die zijn overduidelijk racistisch en daar heb ik geen goed woord voor over.

Tegelijkertijd heb ik wel oog voor de context. Als deze dame, zoals wordt beweerd, al jarenlang een geliefd doelwit is van het alt rechtse trollenleger, dan werpt dat wel een ander licht op de zaak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 augustus 2018 @ 17:36:34 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180962881
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als deze dame, zoals wordt beweerd, al jarenlang een geliefd doelwit is van het alt rechtse trollenleger, dan werpt dat wel een ander licht op de zaak.
Nope.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180962902
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope.
Yup.

Althans, in mijn optiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180962912
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, kan haar opmerkingen an sich moeilijk goedkeuren. Die zijn overduidelijk racistisch en daar heb ik geen goed woord voor over.

Tegelijkertijd heb ik wel oog voor de context. Als deze dame, zoals wordt beweerd, al jarenlang een geliefd doelwit is van het alt rechtse trollenleger, dan werpt dat wel een ander licht op de zaak.
Goed om te weten.
Dus wanneer je in een (achter)buurt woont, jarenlang geterroriseerd wordt door criminaliteit, geweld, overlast, uit een bepaalde hoek, en je wordt er racistisch van.... dan heb jij daar wel begrip voor?
pi_180963004
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Goed om te weten.
Dus wanneer je in een (achter)buurt woont, jarenlang geterroriseerd wordt door criminaliteit, geweld, overlast, uit een bepaalde hoek, en je wordt er racistisch van.... dan heb jij daar wel begrip voor?
Zoiets kan inderdaad een ander licht werpen op de zaak.

Maar dat maakt eventueel racisme nog niet legitiem. Dat geldt ook niet voor de opmerkingen die deze dame maakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180963120
Waar ik vooral om moet lachen is het feit dat "alt-rechts" nu roept dat ze ontslagen dient te worden... maar dat veel mensen het niet vinden kunnen dat "alt-rechts" hierom roept.

Terwijl zwakzinnig links deze tactieken al jaren toepassen voor iedere scheet, zonder ook maar ooit naar context te kijken, en het allemaal wel prima was.
Nu blijkt "alt-rechts" dezelfde tactieken tegen hun te gebruiken, is het opeens niet eerlijk.

Blijkt overigens erg succesvol te zijn. Gebruik de tactieken van zwakzinnig links tegen hunzelf. Dan worden ze gedwongen ermee te stoppen, of ze hebben moreel geen poot meer om op te staan. :D

zwakzinnig links: "jij maakt racistische grappen!! Je bent een racist!! We eisen je ontslag!"
rechts: "jij maakt pedo grappen! Je bent een pedofiel We eisen je ontslag!"... zwakzinnig link: "ho wacht eens even!?"
En zo kan die tactiek te prullenbak in. _O-
pi_180963491
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat per definitie zo? Ze is jarenlang onder vuur genomen door haters. Dat heeft ze uitgelokt? Hoe dan precies? Door het zijn van een feminist?
Jeong is al jaren een racistische feminist.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180963524
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
Verhelderend stuk over Vox: https://mediabiasfactcheck.com/vox/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180963636
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:10 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jeong is al jaren een racistische feminist.
Iets met balk en oog.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180963655
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iets met balk en oog.
Ik ben geen opiniemaker.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180963671
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik ben geen opiniemaker.
We zijn allemaal opiniemakers, dankzij de komst van open platformen zoals fora.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180963702
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We zijn allemaal opiniemakers, dankzij de komst van open platformen zoals fora.
Dan nog zal het lezersbereik en het vermeende 'gezag' van NY Times ook in relatief opzicht zwaarder wegen dan een account op FOK!
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180963731
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:24 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dan nog zal het lezersbereik en het vermeende 'gezag' van NY Times ook in relatief opzicht zwaarder wegen dan een account op FOK!
Dus omdat jij lekker anoniem loopt te laten op een forum met een beperkt bereik, gelden voor jou andere regels?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180963777
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat jij lekker anoniem loopt te laten op een forum met een beperkt bereik, gelden voor jou andere regels?
Anonimiteit maakt een ander speelveld, ja. Verschil is ook dat het mij niet kan schelen als mensen mij racist noemen, in het echt of op het internet. Bij Jeong doen de persoon in kwestie en NY Times daar heel krampachtig over. Juist zij menen dat er andere regels gelden voor Jeong, t.o.v. bijv. Quinn Norton.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180963832
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Anonimiteit maakt een ander speelveld, ja. Verschil is ook dat het mij niet kan schelen als mensen mij racist noemen, in het echt of op het internet. Bij Jeong doen de persoon in kwestie en NY Times daar heel krampachtig over. Juist zij menen dat er andere regels gelden voor Jeong, t.o.v. bijv. Quinn Norton.
Liberale lijfspreuk is dan ook "Rules for thee, not for me!"
pi_180963903
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
Verhelderend stuk over deze kwestie en de werkwijze van het trollenleger van de alt right.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vond dit wel een treffende passage:


The Times’s previous un-hiring of Quinn Norton has led many of Jeong’s harassers to call for an equivalent reactionary response to their complaints. But there’s a clear distinction between Norton’s old tweets and Jeong’s. Norton’s old tweets were an attempt to fit in with a toxic community, and used actually harmful, homophobic, ableist, and racist slurs that could have made others around her uncomfortable — especially given that her defense of her friendship with a neo-Nazi was both recent and ongoing.

Dat Vox artikel is erg partijdig. Lijkt erop dat ze krom recht willen praten. Juist met Quinn Norton slaan ze de plank volledig mis.

'Norton, a journalist known for being deeply embedded within online hacker culture, seemed like as good a fit as any for the paper — until it was discovered 1) that she had openly supported the notorious neo-Nazi weev, a famous hacker whose outright anti-Semitism ultimately led to his becoming a staff member of one of the internet’s most notorious white supremacist websites;'

Ze geven geen bewijs voor haar support voor weev, en ze heeft verschillende keren gezegd dat ze het absoluut niet eens is met zijn denkbeelden. Vox loopt hier eigenlijk gewoon een potje te liegen.

' 2) that her Twitter history contained several instances where she used gay and racial slurs.'

Heb je de twee tweets gelezen waarin ze het over niggers heeft? Ze scheldt niemand uit voor niggers, dus als we het over het verliezen van de context hebben, dan is Vox daar duidelijk schuldig aan in dit geval. Veel meer dan Jeongs critici, die werkelijk honderden racistische tweets heeft geschreven, die veel, veel verder gaan.

En dan heb ik het nog niet eens over het primair toeschrijven van dit soort mob outrage tactics aan alt right, en impliceren dat de critici uit de alt right hoek komen.

Verschrikkelijk hypocriet, partijdig stuk dus van Vox. Bagger.

[ Bericht 12% gewijzigd door Broomer op 05-08-2018 18:42:23 (Context) ]
pi_180964317
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat per definitie zo? Ze is jarenlang onder vuur genomen door haters. Dat heeft ze uitgelokt? Hoe dan precies? Door het zijn van een feminist?
Waar is het bewijs hiervoor? Ik heb twee tweets als bewijs gezien waarin ze onder vuur wordt genomen. Geen stortvloed aan racistische of seksistische tweets tegen haar gericht. Is het erger dan andere personen van vergelijkbaar statuur te verduren krijgen?

Misschien is dat er wel, maar ik wil wel wat degelijk bewijs zien voordat ik dit geloof (en ik ga niet zelf haar 100000 tweets en replies doorspitten). Heb je hier bewijs voor gezien, of moeten we haar verdedigers gewoon geloven?
pi_180964506
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze is ook feminist. En daarmee maak je jezelf ook niet geliefd in alt rechtse kringen.
Intersectional feminist; FTFY.

Dat eerste woord is waar ze zichzelf problemen mee op de hals gehaald heeft. Want in die kringen is het "normaal" om dit soort tweets te produceren. Je roept dat de ene partij oppressed is, en dan kun je niet racistisch zijn. Dat is hun bedenkelijke "niveau", wat blijkbaar ook de burelen van de NYT, Vox, The Verge en dergelijke heeft besmet.

Iedereen, dus ook "normies", die niet deel uitmaken van deze groep, kijken echter heel anders tegen deze tweets aan. En dezelfde "ideologie" gebruiken als excuus werkt dus al helemaal niet. Al de deftige woorden en moeilijke zinscontructies ten spijt; haar uitspraken zijn niet goed te praten.
pi_180964998
Ik begrijp ook niet dat wij blanken niet ondertussen beschermd en gepamperd worden, van alle volkeren op aarde is blank echt een minority. Blond haar en blauwe ogen komt van alle mogelijkheden het minst voor, dus bescherming op alle vlakken is hard nodig. Laten we maar beginnen met de uni opleidingen overal met blanken voorkeur en voorrang hebben. We pikken het niet langer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180965670
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:34 schreef ietjefietje het volgende:
Ik begrijp ook niet dat wij blanken niet ondertussen beschermd en gepamperd worden, van alle volkeren op aarde is blank echt een minority. Blond haar en blauwe ogen komt van alle mogelijkheden het minst voor, dus bescherming op alle vlakken is hard nodig. Laten we maar beginnen met de uni opleidingen overal met blanken voorkeur en voorrang hebben. We pikken het niet langer!
Universiteiten in het westen zijn nog altijd blanke bolwerken. Waar verder ook niets mis mee is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180965704
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:56 schreef Broomer het volgende:

[..]

Waar is het bewijs hiervoor? Ik heb twee tweets als bewijs gezien waarin ze onder vuur wordt genomen. Geen stortvloed aan racistische of seksistische tweets tegen haar gericht. Is het erger dan andere personen van vergelijkbaar statuur te verduren krijgen?

Misschien is dat er wel, maar ik wil wel wat degelijk bewijs zien voordat ik dit geloof (en ik ga niet zelf haar 100000 tweets en replies doorspitten). Heb je hier bewijs voor gezien, of moeten we haar verdedigers gewoon geloven?
Heb ook geen zin om talloze tweets door te spitten, maar gezien het giftige klimaat in de VS (en dan met name op social media) vind ik het niet bepaald vergezocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 20:25:16 #134
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180966038
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb ook geen zin om talloze tweets door te spitten, maar gezien het giftige klimaat in de VS (en dan met name op social media) vind ik het niet bepaald vergezocht.
Maak je nu een aanname?
Mag dat zomaar volgens het linkse handboek?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180966062
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:25 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Maak je nu een aanname?
Mag dat zomaar volgens het linkse handboek?
Lijkt mij stug dat dat mag. Maar gelukkig ben ik niet links.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180966126
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb ook geen zin om talloze tweets door te spitten, maar gezien het giftige klimaat in de VS (en dan met name op social media) vind ik het niet bepaald vergezocht.
Ik suggereerde ook niet dat jij dat zou moeten doen. Ik vroeg me af of je ergens iets erover gelezen had.

Ik ben het met je eens over het klimaat. Maar dat gaat beide kanten op. Het is ook niet zo dat alleen bepaalde groepen last hebben van online harassment (alhoewel er wel een verschil is in het soort van harassment). Ik weet niet of je deze kent, maar dat is wel interessant:
http://www.pewinternet.org/2017/07/11/online-harassment-2017/

Wat ik hiermee bedoel te zeggen -- er zijn een hoop klootzakken op twitter. Van rechts en links, zwart, blank, Aziaat, of hispanic, man, vrouw. Een beetje publieke figuur krijgt volgens mij enorm veel rotzooi naar zich toegeslingerd. Was Sarah Jeong's geval anders? Dat is absoluut niet duidelijk gemaakt. Waarom verontschuldigen we dan haar kut gedrag?
pi_180967234
Candace Owens (zwarte conservatieve vrouw) kopieerde de tweets en verving het woord “wit” door “zwarten” en “joden”. En had meteen een 12 uur ban op twitter te pakken.

De dubbele standaard en hypocrisie wordt steeds moeilijker goed te praten...
pi_180969054
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:11 schreef Aurelius het volgende:
Candace Owens (zwarte conservatieve vrouw) kopieerde de tweets en verving het woord “wit” door “zwarten” en “joden”. En had meteen een 12 uur ban op twitter te pakken.

De dubbele standaard en hypocrisie wordt steeds moeilijker goed te praten...
Bizar, dat verwacht je niet.
pi_180969626
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 21:11 schreef Aurelius het volgende:
Candace Owens (zwarte conservatieve vrouw) kopieerde de tweets en verving het woord “wit” door “zwarten” en “joden”. En had meteen een 12 uur ban op twitter te pakken.

De dubbele standaard en hypocrisie wordt steeds moeilijker goed te praten...
Ik heb één keertje nigger op twitter gebruikt, satirisch, maar volgens mij duurde dat 5 dagen. Ik wil niet de discussie over de hypocrisie van twitter hiermee nieuw leven inblazen ( :D) maar 12 uur is een rare korte ban, zouden bij Twitter de context begrijpen?
-nee-
  zondag 5 augustus 2018 @ 22:36:50 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_180969656
https://twitter.com/RealC(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor

Hier kun je een filmpje vinden met de uitleg van Owens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 6 augustus 2018 @ 06:22:17 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180974430

Deze is speciaal voor jou KoosVogels.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180975609
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb ook geen zin om talloze tweets door te spitten, maar gezien het giftige klimaat in de VS (en dan met name op social media) vind ik het niet bepaald vergezocht.
"we don't need military draft. We need a Castration Lottery for white men. Every month we pull a birthday, sort the excess and snip some sacks, preferably in a big public gathering. Imagine how serene public transportation would become."

"Terug trollen" ja. :')
pi_180975670
Je kunt er wel 3 topics lang omheen lullen. Maar het blijft iets wat krom is recht proberen te maken. Feit is dat ze racistisch is tegen een hele groep (in dit geval witte mannen), en dat dit in progressieve linkse kringen tegenwoordig normaal of zelf gewenst gedrag geworden is. Dat ze reageert op trollen is geen excuus. Hieruit blijkt ook de hypocrisie van de NYT, die eerdere door hunzelf vastgestelde standaarden nu niet nakomen omdat het qua gender/ras niet uitkomt. Het beeld van de eenzijdigheid van de MSM wordt hiermee weer eens aangetoond.
pi_180975760
Enige mooie aan die kringen is dat ze op een gegeven moment zichzelf gaan opvreten. Aziaten zijn na witte mannen straks aan de beurt. Op Amerikaanse Universiteiten als Harvard zijn ze al quota’s aan het instellen want "te succesvol vergeleken met andere minderheden". :')
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:28:20 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180977078
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

"we don't need military draft. We need a Castration Lottery for white men. Every month we pull a birthday, sort the excess and snip some sacks, preferably in a big public gathering. Imagine how serene public transportation would become."

"Terug trollen" ja. :')
Een klein beetje genocide aanwakkeren kan natuurlijk wel, mits satirisch bedoeld en gericht op blanke mannen. Die, vooral als ze ouder zijn, toch een groot gevaar vormen in het OV.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:30:57 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180977124
Wel mooi dat zo'n clear-cut voorbeeld als dit alsnog zoveel discussie en twijfel opstuwt bij veel mensen.

Er is dus geen hoop voor zelfs maar iets ingewikkeldere discussies om ooit opgelost te worden als mensen weigeren hun principes consistent toe te passen. Of überhaupt weigeren te onderkennen dat ze geen principes hebben en dat het stiekem gewoon om de verdediging van je stam gaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180977478
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:07 schreef Aurelius het volgende:
Je kunt er wel 3 topics lang omheen lullen. Maar het blijft iets wat krom is recht proberen te maken. Feit is dat ze racistisch is tegen een hele groep (in dit geval witte mannen), en dat dit in progressieve linkse kringen tegenwoordig normaal of zelf gewenst gedrag geworden is. Dat ze reageert op trollen is geen excuus. Hieruit blijkt ook de hypocrisie van de NYT, die eerdere door hunzelf vastgestelde standaarden nu niet nakomen omdat het qua gender/ras niet uitkomt. Het beeld van de eenzijdigheid van de MSM wordt hiermee weer eens aangetoond.
Dat laatste is overdreven. Fox News is bijv. ook MSM en die zitten echt niet op dezelfde lijn. ;)
pi_180977625
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:50 schreef Igen het volgende:
Dat laatste is overdreven. Fox News is bijv. ook MSM en die zitten echt niet op dezelfde lijn. ;)
Ja, maar hoe die erin zetten is algemeen bekend en ze geven ook toe conservatief te zijn.

Maar media als de NYT, CNN en de NOS proberen zichzelf altijd nog als neutraal en objectief voor te doen.
pi_180977718
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:30 schreef SpecialK het volgende:
Wel mooi dat zo'n clear-cut voorbeeld als dit alsnog zoveel discussie en twijfel opstuwt bij veel mensen.

Er is dus geen hoop voor zelfs maar iets ingewikkeldere discussies om ooit opgelost te worden als mensen weigeren hun principes consistent toe te passen. Of überhaupt weigeren te onderkennen dat ze geen principes hebben en dat het stiekem gewoon om de verdediging van je stam gaat.
Ik denk dat de meeste zoiets hebben van:

"Laat ik nou maar mezelf neutraal, bagatelliserend opstellen anders speel je misschien wel alt rechts in de kaart, of wordt je bij alt rechts in de hoek gezet. "

Zo triest is het tegenwoordig al gesteld.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:17:48 #150
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180978006
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

"we don't need military draft. We need a Castration Lottery for white men. Every month we pull a birthday, sort the excess and snip some sacks, preferably in a big public gathering. Imagine how serene public transportation would become."

"Terug trollen" ja. :')
Dat soort gedachten zet je toch niet op een openbaar platform. Het is ook geen satire, of is ze ineens cabaretier?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_180978019
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 augustus 2018 @ 11:29:50 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180978228
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Dus... dit is geen probleem, maar in dit geval mag je zonder pardon ontslagen worden.

Hoe is dit nog goed te praten? Waarom heeft dit topic 2,5 deel nodig?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  PR/Manusje van alles maandag 6 augustus 2018 @ 11:30:25 #153
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_180978241
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Nee nee nee

de witte mens heeft hulp nodig! De witte mens snapt heel veel dingen niet zo te zien. Onder andere hoe je rijst moet koken. Zij weet dat gelukkig wel, want, ze is niet wit. Of zo.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:34:24 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180978305
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Ik geniet het meeste van de krampachtigheid waarmee een aantal usual suspects haar probeert te verdedigen.
Op dit moment zie ik niet meer goed of deze users nou echt racisten zijn, of dat het jarenlange trollen zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180978595
Naja goed, iedereen is gelijk, als ik racistisch mag zijn mag zij het ook :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180978673
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Het is precies wat ik in een eerder deel al zei: een anti-blank patroon bij Jeong.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:55:22 #157
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180978750
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee nee nee

de witte mens heeft hulp nodig! De witte mens snapt heel veel dingen niet zo te zien. Onder andere hoe je rijst moet koken. Zij weet dat gelukkig wel, want, ze is niet wit. Of zo.
Waarom moet ik als witte man rijst koken als ik ook een boel gele mensen aan het werk kan zetten om rijst voor mij te koken?
Dat is het voordeel als je het alfamannetje in de groep bent.

*bovenstaande is een poging tot humor.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_180978762
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:52 schreef Oostwoud het volgende:
Het is precies wat ik in een eerder deel al zei: een anti-blank patroon bij Jeong.
Er zijn eigenlijk maar 2 opties:

1) Ze is echt gestoord en heeft een dwangmatige obsessie met (blanke) mannen.
2) Ze verkeert in een bubbel waarin (blanke) mannen haat als acceptabel dan wel grappig gevonden wordt. Een bubbel waartoe ook de NYT behoort met hun voorliefde voor identity politics.
pi_180978773
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, maar hoe die erin zetten is algemeen bekend en ze geven ook toe conservatief te zijn.

Maar media als de NYT, CNN en de NOS proberen zichzelf altijd nog als neutraal en objectief voor te doen.
Ik denk meer dat Nederland traditioneel altijd de kant van "links" in de VS fijner en dus "neutraler" heeft gevonden.

Het is op zich vrij helder dat bijv. de NYT in het Amerikaanse spectrum geen neutrale krant is:

https://guides.lib.umich.edu/c.php?g=637508&p=4462444
pi_180978843
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk maar 2 opties:

1) Ze is echt gestoord en heeft een dwangmatige obsessie met (blanke) mannen.
2) Ze verkeert in een bubbel waarin (blanke) mannen haat als acceptabel dan wel grappig gevonden wordt. Een bubbel waartoe ook de NYT behoort.
Ik ben benieuwd hoeveel mentale overeenkomsten er zijn met Sylvana Simons. Die liet zich jarenlang in de watten leggen door rijke blanke mannen en profiteerde van een blanke wereld als de televisiewereld. Opeens is er een knop omgegaan bij Simons en is ze een soort Black Panther van de polder geworden.

Wellicht heeft Sarah Jeong ook problemen gekend met relaties met blanke mannen en is dit een uiting van haar gedrag.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180978916
Wat ook wel zal meespelen is uit welke hoek de meeste subsidie of het salaris komt. En wat het meeste aandacht oplevert.
pi_180978945
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk meer dat Nederland traditioneel altijd de kant van "links" in de VS fijner en dus "neutraler" heeft gevonden.

Het is op zich vrij helder dat bijv. de NYT in het Amerikaanse spectrum geen neutrale krant is:

https://guides.lib.umich.edu/c.php?g=637508&p=4462444
Niet neutraal is weer wat anders dan niet objectief. Je kan als krant best een liberale inslag hebben zonder dat het afbreuk doet aan het niveau van de verslaggeving, natuurlijk. Dat zie je wel vaker, de aanname dat mensen omdat ze een politieke kleur hebben dus hun werk niet meer naar behoren kunnen uitvoeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180979042
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet neutraal is weer wat anders dan niet objectief. Je kan als krant best een liberale inslag hebben zonder dat het afbreuk doet aan het niveau van de verslaggeving, natuurlijk. Dat zie je wel vaker, de aanname dat mensen omdat ze een politieke kleur hebben dus hun werk niet meer naar behoren kunnen uitvoeren.
Je hebt gelijk. Door deze soap is NY Times wel zeer in mijn achting gedaald.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180979085
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet neutraal is weer wat anders dan niet objectief. Je kan als krant best een liberale inslag hebben zonder dat het afbreuk doet aan het niveau van de verslaggeving, natuurlijk. Dat zie je wel vaker, de aanname dat mensen omdat ze een politieke kleur hebben dus hun werk niet meer naar behoren kunnen uitvoeren.
Objectiviteit bestaat niet, want ook de selectie van nieuws is al subjectief. Wat wel klopt, is dat neutraal vs. biased wat anders is dan waar vs. onwaar. Dat de NYT biased is, betekent nog niet dat ze leugens opschrijven. Al geldt dat aan de andere kant van het spectrum ook: wat Breitbart schrijft is volgens mij meestal ook feitelijk correct.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 13:09:35 ]
pi_180979216
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Al geldt dat aan de andere kant van het spectrum ook: wat Breitbart schrijft is volgens mij meestal ook feitelijk correct.
Nee

Doen alsof Breitbart en NYT vergelijkbaar zijn op het gebied van betrouwbare verslaggeving......

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180979220
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Objectiviteit bestaat niet, want ook de selectie van nieuws is al subjectief. Wat wel klopt, is dat neutraal vs. biased wat anders is dan waar vs. onwaar. Dat de NYT biased is, betekent nog niet dat ze leugens opschrijven. Al geldt dat aan de andere kant van het spectrum ook: wat Breitbart schrijft is volgens mij meestal ook feitelijk correct.
Natuurlijk is de selectie van nieuws subjectief. Als je erg progressief bent zijn progressieve issues belangrijker zowel voor jou als voor je lezerspubliek, dus zal je dat meer aandacht geven. Daar leunt de NYT natuurlijk ook meer links/progressief dan enkele andere kranten. Vind ik verder niet direct heel relevant, ik zou ook niet weten waarom een krant neutraal zou moeten zijn.

Belangrijker is dat ze hun journalistieke werk goed uitvoeren wat mij betreft. Daar is de NYT, ondanks alle kritiek en fake news beschuldigingen, gewoon nog uitstekend mee bezig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180979279
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee

Doen alsof Breitbart en NYT vergelijkbaar zijn op het gebied van betrouwbare verslaggeving......

Man man man.
Ik ging op mijn eigen ervaringen af. Maar als daar staat dat ze regelmatig feitelijke onjuistheden schrijven, dan moet ik mijn uitspraak terugtrekken.
pi_180979331


Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180979398
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ging op mijn eigen ervaringen af. Maar als daar staat dat ze regelmatig feitelijke onjuistheden schrijven, dan moet ik mijn uitspraak terugtrekken.
NYT heeft ook daadwerkelijk verslaggevers in dienst die aan onderzoeksjournalistiek doen.

Breitbart verzamelt vooral 'nieuws' uit alle hoeken van internet en geeft daar vervolgens een eigen draai aan. Berichtje van The Daily Mail over dat half Zweden is verkracht door vluchtelingen in eigen woorden overnemen. Dat idee. Met journalistiek heeft het bar weinig te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180979527
quote:
Jooooooooh, "white people made me be a racist to enhance my online profile". Dit is toch wel het zwakste excuus tot nu toe. :') Al is het tegenwoordig voor publicaties als de NYT misschien juist een reden om je niet aan te nemen als je niet ooit nare dingen over (witte) mannen online hebt gezegd.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 12:40:24 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180979760
och dat excuus gebruikt elke racist ter wereld

dat en 'ik heb heus superveel XXXvulmaarin in mijn vriendenkring'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180979920
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Wauw! Het is gewoon een obsessie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 13:07:28 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180980249
ik vind het eigenlijk niet eens zo bijzonder :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180980850
Wat ze niet doorhebben is dat dit Trump en zijn supporters in de kaart speelt.
De gemiddelde amerikaan ziet deze tweets, en ziet dat het racistisch is... en ze zien ook hoe krampachtig liberalen dit proberen goed te praten, terwijl ze al jarenlang alles en iedereen voor racist uitmaken. En nog stommer is dat deze gemiddelde amerikanen voor nazi e.d. worden uitgemaakt door liberalen wanneer ze openlijk hun vraagtekens zetten bij de tweets van Sarah.

Nee, dit gaat de democraten/liberalen geen stemmen opleveren, wel veel stemmen kosten.
pi_180980883
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Jooooooooh, "white people made me be a racist to enhance my online profile". Dit is toch wel het zwakste excuus tot nu toe. :') Al is het tegenwoordig voor publicaties als de NYT misschien juist een reden om je niet aan te nemen als je niet ooit nare dingen over (witte) mannen online hebt gezegd.
Het is geen excuus voor het individuele gedrag, maar het fenomeen wat ze beschrijft lijkt me wel geloofwaardig. Uiteindelijk gaat het allemaal om geld verdienen met clicks en views, en die krijg je het makkelijkste door verontwaardiging uit te lokken met controversiele uitspraken. Niet zo verwonderlijk dus, als sommige kranten ook hun personeelsbeleid deels daarop afstemmen.
pi_180980921
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:32 schreef Refragmental het volgende:
Wat ze niet doorhebben is dat dit Trump en zijn supporters in de kaart speelt.
De gemiddelde amerikaan ziet deze tweets, en ziet dat het racistisch is... en ze zien ook hoe krampachtig liberalen dit proberen goed te praten, terwijl ze al jarenlang alles en iedereen voor racist uitmaken. En nog stommer is dat deze gemiddelde amerikanen voor nazi e.d. worden uitgemaakt door liberalen wanneer ze openlijk hun vraagtekens zetten bij de tweets van Sarah.

Nee, dit gaat de democraten/liberalen geen stemmen opleveren, wel veel stemmen kosten.
De "gemiddelde Amerikaan" bestaat niet. Trump-supporters zullen zich in hun mening bevestigd zien, maar ja, die stemmen toch al op Trump.
pi_180980997
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:35 schreef Igen het volgende:

[..]

De "gemiddelde Amerikaan" bestaat niet. Trump-supporters zullen zich in hun mening bevestigd zien, maar ja, die stemmen toch al op Trump.
Ik denk dat je je vergist in hoeveel zwevende kiezers er zijn.
En dan ook nog eens de "gematigde democraten" die hun partij steeds extremer en gewelddadiger zien worden en dus afzwaaien. Er is niet voor niks een #walkaway beweging gaande, iets wat je bij de republikeinen niet of nauwelijks ziet.
pi_180981081
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in hoeveel zwevende kiezers er zijn.
En dan ook nog eens de "gematigde democraten" die hun partij steeds extremer en gewelddadiger zien worden en dus afzwaaien. Er is niet voor niks een #walkaway beweging gaande, iets wat je bij de republikeinen niet of nauwelijks ziet.
Toch al 43 zetels van Republikeins naar Democraten weten te flippen sinds Trump er zit. Vooralsnog lijkt die hele #walkaway (voor zover dat echt op grote schaal gebeurt) niet echt daadwerkelijk effect te hebben op uitslagen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:44:31 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_180981145
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in hoeveel zwevende kiezers er zijn.
En dan ook nog eens de "gematigde democraten" die hun partij steeds extremer en gewelddadiger zien worden en dus afzwaaien. Er is niet voor niks een #walkaway beweging gaande, iets wat je bij de republikeinen niet of nauwelijks ziet.
Dat komt omdat die walkaway beweging gedaan wordt door Russische bots.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:44:44 #181
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180981151
Nee dat komt omdat republikeinen toch al 99% evil zijn
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_180981161
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:40 schreef sp3c het volgende:
och dat excuus gebruikt elke racist ter wereld

dat en 'ik heb heus superveel XXXvulmaarin in mijn vriendenkring'


:+

Al snap ik dat dit nog wel een sarcastische opmerking is omdat idd veel witte mensen het als excuus gebruiken.

Maar het lijkt er wel op dat Sarah serieus denkt in haar recht te staan zulke uitspraken te doen op basis van wat ze in haar eigen Twitter feed leest en dat is kwalijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 13:52:50 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180981295
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:32 schreef Refragmental het volgende:
Wat ze niet doorhebben is dat dit Trump en zijn supporters in de kaart speelt.
De gemiddelde amerikaan ziet deze tweets, en ziet dat het racistisch is... en ze zien ook hoe krampachtig liberalen dit proberen goed te praten, terwijl ze al jarenlang alles en iedereen voor racist uitmaken. En nog stommer is dat deze gemiddelde amerikanen voor nazi e.d. worden uitgemaakt door liberalen wanneer ze openlijk hun vraagtekens zetten bij de tweets van Sarah.

Nee, dit gaat de democraten/liberalen geen stemmen opleveren, wel veel stemmen kosten.
ik geloof niet dat mensen hun hun stem aanpassen aan het personeelsbeleid van de NY times

mogelijk kopen ze de krant niet meer maar er zullen er ook zijn die de krant nu juist wel gaan kopen maar ik gok dat het verschil aan beide kanten marginaal is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180981298
Overigens (maar dat terzijde) hebben de Republikeinen ook meer 'last' van mensen die zich afscheiden van de partij. In 2004 stonden die qua party identification gelijk met of iets boven de Democraten rond de 35%, en durfde Rove nog te dromen van een permanente meerderheid.

De jaren daarna zie je dat bij de Republikeinen eigenlijk veel sterker teruglopen, tot 24.1% in 2018, terwijl de Democraten nog rond de 29% zitten (Pew rekent dat nog niet mee, laatste jaar haal ik hier vandaan).

Nu hoeft dat niet eens zoveel uit te maken, als je bij de independents maar genoeg blijft scoren kan je het verlies van klassieke partij-identificatie nog wel overbruggen, maar ook onder die groep zie je een stijgende lijn bij lean-democrat en een minder grote winst voor lean-republikeinen. Dan moeten ze, volgens Refragmental, dus echt de groep in het midden zonder duidelijke voorkeur naar zich toe weten te trekken, maar of die richting de Republikeinen gaan op basis van wat tweets van een NYT-editor vraag ik me af, als ze het überhaupt al meekrijgen. Ik denk, wat Igen zegt, dat de mensen die zich hier heel druk om maken toch al wel op Trump gestemd hadden.

Maar dat dus terzijde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180981403
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:18 schreef Aurelius het volgende:
De tering, het is nog erger dan gedacht. Die Sarah heeft hulp nodig...

https://threadreaderapp.com/thread/1025437806775226368.html
Holy shit. :X

Is gewoon een ziekelijke obsessie, gore racist. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180981425
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:35 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ik zie totaal geen racisme in bovenstaande Twitter screen cap. Dat 'Fuck white women' slaat voornamelijk op de dozen die Trump stemmen. En daar heeft ze volkomen gelijk in.
Lol en nu kerel? _O- 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180981526
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Holy shit. :X

Is gewoon een ziekelijke obsessie, gore racist. :r
Of Twitter is zo'n barbaarse puinzooi dat je niet meer door hebt dat er ook nog normale (witte) mensen bestaan als je er te lang op zit.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:06:01 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180981594
Persoonlijk heb ik zoiets van /care. Laat haar lekker racistisch zijn tegen blanke mensen :'). Boeit mij wst :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_180981753
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Of Twitter is zo'n barbaarse puinzooi dat je niet meer door hebt dat er ook nog normale (witte) mensen bestaan als je er te lang op zit.
dat is echt onzin.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180981801
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:06 schreef MMaRsu het volgende:
Persoonlijk heb ik zoiets van /care. Laat haar lekker racistisch zijn tegen blanke mensen :'). Boeit mij wst :D
Uiteraard maar het is een mooi voorbeeld van een uitgesproken racist die vanuit vele users bijval krijgt. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 augustus 2018 @ 14:32:52 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180982097
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:06 schreef MMaRsu het volgende:
Persoonlijk heb ik zoiets van /care. Laat haar lekker racistisch zijn tegen blanke mensen :'). Boeit mij wst :D
Ik zal er ook niet minder om slapen, maar het is dat dubbele moraal dat sommigen erop nahouden waar ik me echt aan kan ergeren. Vervang wit door zwart en zo iemand was behoorlijk in de problemen gekomen. Sterker nog, iemand bij NYT is eerder dit jaar ontslagen omdat hij mogelijk racistsich was richting zwarten en homo's, ook al ontbrak er behoorlijk wat context.

Hiermee geef je alleen maar het signaal af dat racisme blijkbaar ok is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:35:19 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_180982130
Dubbele moraal, dat is TPO lezen en klagen over de ethiek van NYT.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 augustus 2018 @ 14:36:24 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180982149
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:35 schreef speknek het volgende:
Dubbele moraal, dat is TPO lezen en klagen over de ethiek van NYT.
'Ja maar hullie' is nog nooit een goed argument geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180982170
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zal er ook niet minder om slapen, maar het is dat dubbele moraal dat sommigen erop nahouden waar ik me echt aan kan ergeren. Vervang wit door zwart en zo iemand was behoorlijk in de problemen gekomen. Sterker nog, iemand bij NYT is eerder dit jaar ontslagen omdat hij mogelijk racistsich was richting zwarten en homo's, ook al ontbrak er behoorlijk wat context.

Hiermee geef je alleen maar het signaal af dat racisme blijkbaar ok is.
Kijk trouwens ook maar eens naar het personeelsbeleid. In het rijtje aanstellingen waar deze vrouw in viel, waren alle andere aangenomen sollicitanten ook vrouwen, op één (gekleurde) man na.

Dat is natuurlijk net zo min een divers en rechtvaardig personeelsbeleid als wanneer 9 op de 10 nieuwe werknemers blanke mannen zijn.
pi_180982178
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:35 schreef speknek het volgende:
Dubbele moraal, dat is TPO lezen en klagen over de ethiek van NYT.
En dat maakt deze dubbele moraal anders speknek?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:38:43 #196
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180982185
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat mensen hun hun stem aanpassen aan het personeelsbeleid van de NY times

mogelijk kopen ze de krant niet meer maar er zullen er ook zijn die de krant nu juist wel gaan kopen maar ik gok dat het verschil aan beide kanten marginaal is
Trump heeft gewonnen dankzij het catastrofale economische beleid van Obama, maar toch ook deels door linkse identiteitspolitiek die de rechten en waardigheid van de blanke mens steeds verder probeert af te breken.

Een agressief tweetende racist die bij Trumps grootste criticasters aan tafel gaat zitten, dat zal alleen maar meer mensen in zijn armen drijven. Mensen willen zich veilig voelen, en iemand in de media die oproept tot het martelen en vermoorden van mensen met jouw huidskleur, dat gaat niet lekker.
pi_180982190
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:35 schreef speknek het volgende:
Dubbele moraal, dat is TPO lezen en klagen over de ethiek van NYT.
Geef eens wat vergelijkbare voorbeelden van TPO dan.
pi_180982207
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
catastrofale economische beleid van Obama
:') .

Jij gelooft ook alles wat ze je zeggen maar gewoon he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180982233
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Trump heeft gewonnen dankzij het catastrofale economische beleid van Obama, maar toch ook deels door linkse identiteitspolitiek die de rechten en waardigheid van de blanke mens steeds verder probeert af te breken.

Een agressief tweetende racist die bij Trumps grootste criticasters aan tafel gaat zitten, dat zal alleen maar meer mensen in zijn armen drijven. Mensen willen zich veilig voelen, en iemand in de media die oproept tot het martelen en vermoorden van mensen met jouw huidskleur, dat gaat niet lekker.
Trump heeft al 100.000 keer gezegd dat de NYT een extreemlinkse kutkrant is, dus wie gevoelig voor zulke dingen is zal z'n keuze jaren geleden al wel gemaakt hebben.
pi_180982246
Trump heeft gewonnen omdat hij Hillary niet is.

Maar media als de NYT hebben nog steeds moeite om dit te accepteren. Vandaar ook het hele "Ze Russians" narratief.
pi_180982266
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:41 schreef Aurelius het volgende:
Trump heeft gewonnen omdat hij Hillary niet is.
Dit lijkt me ook heel erg kort door de bocht als je in ogenschouw neemt dat Clinton gewoon meer stemmen had. Als de hele wereld echt zo'n hekel aan haar had gehad had Trump volgens mij de popular vote ook wel gewonnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180982291
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:41 schreef Aurelius het volgende:
Trump heeft gewonnen omdat hij Hillary niet is.

Maar media als de NYT hebben nog steeds moeite om dit te accepteren. Vandaar ook het hele "Ze Russians" narratief.
Net als het "het is geen geboren Amerikaan"-verhaal bij Obama.

Ik dacht ook dat de tevredenheid over de zittende president tegenwoordig bij aanhangers van de eigen partij nog steeds vergelijkbaar is met enkele decennia geleden, maar de tevredenheid bij de aanhangers van de andere partij enorm is gedaald. Zowel bij bijv. Obama alsook bij Trump.

Gewoon een voortvloeisel van de polarisering dus.
pi_180982300
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:41 schreef Aurelius het volgende:
Trump heeft gewonnen omdat hij Hillary niet is.

Maar media als de NYT hebben nog steeds moeite om dit te accepteren. Vandaar ook het hele "Ze Russians" narratief.
Die twee staan gewoon los van elkaar hoor. De FBI onderzoekt inmenging vanwege mogelijk strafbare feiten en het feit dat de VS niet zo gediend is van buitenlandse inmenging. Ook omdat wel blijkt dat het niet bepaald verleden tijd is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:46:00 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_180982313
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:36 schreef Nattekat het volgende:
'Ja maar hullie' is nog nooit een goed argument geweest.
Jawel hoor, het is namelijk geen hullie, maar jullie, en het laat zien dat het geweeklaag volstrekt huichelachtig is en niet serieus te nemen.
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:

En dat maakt deze dubbele moraal anders speknek?
De NYT is niet 100% consequent, er is wat corruptie in gamesjournalisme, daar houdt het bij op.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:38 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Geef eens wat vergelijkbare voorbeelden van TPO dan.
Misschien als ze 125 Pulitzer prizes gewonnen hebben dat ik ze de clicks geef om de voorbeelden te zoeken. Tot die tijd is het navelpluis dat klaagt over Brioni.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180982376
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Net als het "het is geen geboren Amerikaan"-verhaal bij Obama.

Ik dacht ook dat de tevredenheid over de zittende president tegenwoordig bij aanhangers van de eigen partij nog steeds vergelijkbaar is met enkele decennia geleden, maar de tevredenheid bij de aanhangers van de andere partij enorm is gedaald. Zowel bij bijv. Obama alsook bij Trump.

Gewoon een voortvloeisel van de polarisering dus.
Bij dat gegeven moet wel even de kanttekening van de afgenomen "party identification" worden meegenomen.
Je ziet in de VS twee partijen die steeds verder uit elkaar lijken te groeien op het federale vlak door de wijze waarop het systeem werkt. De Democraten pakken nu weer wat zeteltjes met middle of the road kandidaten in rodere districten, maar over de hele linie drijven de partijen nog steeds uit elkaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180982398
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:46 schreef speknek het volgende:
Misschien als ze 125 Pulitzer prizes gewonnen hebben dat ik ze de clicks geef om de voorbeelden te zoeken. Tot die tijd is het navelpluis dat klaagt over Brioni.
:')
pi_180982527
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Trump heeft gewonnen dankzij het catastrofale economische beleid van Obama
Wat was er precies catastrofaal aan het economische beleid van Obama?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180983254
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel hoor, het is namelijk geen hullie, maar jullie, en het laat zien dat het geweeklaag volstrekt huichelachtig is en niet serieus te nemen.

[..]

De NYT is niet 100% consequent, er is wat corruptie in gamesjournalisme, daar houdt het bij op.

[..]

Misschien als ze 125 Pulitzer prizes gewonnen hebben dat ik ze de clicks geef om de voorbeelden te zoeken. Tot die tijd is het navelpluis dat klaagt over Brioni.
Corruptie nog wel, hoe kom je daar bij dan? En waarom zou iemand mensen omkopen om daar een racist op die positie te krijgen? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:10:05 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_180983946
Gamesjournalisme. Dit is net als Gamergate. Veinzen dat je wat om kwaliteitsjournalistiek geeft terwijl je het niet zou herkennen als het je om de oren sloeg.

Zo wel: ben ik het helemaal met je eens, dit is niet consequent van de NYT.

Maar dan wil ik hier wel heel wat meer WaPo, NYT, Politico, Atlantic e.d. zien, en heel wat minder Telegraaf, HLN, TPO, etc.

[ Bericht 41% gewijzigd door speknek op 06-08-2018 16:54:58 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180985386
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:10 schreef speknek het volgende:
Gamesjournalisme. Dit is net als Gamergate. Veinzen dat je wat om kwaliteitsjournalistiek geeft terwijl je het niet zou herkennen als het je om de oren sloeg.

Wat loop je toch te lullen man. Bij gamergate had de ontwikkelaar van een game seksuele relaties met game journalisten, en kreeg positieve reviews. Iedereen herkent dat als problematisch in journalisme.
pi_180985646
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Wat loop je toch te lullen man. Bij gamergate had de ontwikkelaar van een game seksuele relaties met game journalisten, en kreeg positieve reviews. Iedereen herkent dat als problematisch in journalisme.
Mijn hemel, deze uitleg van Gamergate :X
  maandag 6 augustus 2018 @ 17:21:04 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_180985656
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Wat loop je toch te lullen man. Bij gamergate had de ontwikkelaar van een game seksuele relaties met game journalisten, en kreeg positieve reviews. Iedereen herkent dat als problematisch in journalisme.
Lol.

Neuh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180985669
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn hemel, deze uitleg van Gamergate :X
Hoezo? Zo begon het toch? En toen liep het volledig uit de hand.
pi_180986114
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:21 schreef Broomer het volgende:

[..]

Hoezo? Zo begon het toch? En toen liep het volledig uit de hand.
Om daar nou uit af te leiden dat dát dus het voornaamste probleem is... En volgens Wikipedia was het sowieso slechts een gerucht.
pi_180986550
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Om daar nou uit af te leiden dat dát dus het voornaamste probleem is... En volgens Wikipedia was het sowieso slechts een gerucht.
Nee, daar begon het mee, ik zeg niet dat dat het voornaamste probleem was, wel het oorspronkelijke. Gamergate is geen duidelijke organisatie, het is eigenlijk gewoon een hashtag. Iedereen kan dat gebruiken, ook een hoop klootzakken. Dat gebeurde dus ook, en dat definieerde later de beweging.

Anyway, Ik denk dat ik hierover ophou - dit gaat niet over gamergate.

[ Bericht 4% gewijzigd door Broomer op 06-08-2018 18:19:08 ]
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:19:42 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180986740
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:08 schreef Broomer het volgende:

[..]

Nee, daar begon het mee, ik zeg niet dat dat het voornaamste probleem was, wel het oorspronkelijke. Gamergate is geen duidelijke organisatie, het is eigenlijk gewoon een hashtag. Iedereen kan dat gebruiken, ook een hoop klootzakken. Dat gebeurde dus ook, en dat definieerde later de beweging.
Nouja, er waren er een aantal die waren nogal vrouwonvriendelijk.
De media dook op die groep en riep zo hard mogelijk: GAMERGATERS HATEN VROUWEN, REEEEEE, voor een week lang.

En voor je het weet ben je meer bezig met verdedigen ipv aan te vallen. Maar goed, het is een winnende tactiek. Je ziet het ook bij deze questie. Of bij MtG, en comics. Geen zin hebben in kritiek pareren? Gewoon iedereen beschuldigen van onzin.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180986808
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:10 schreef speknek het volgende:
Gamesjournalisme. Dit is net als Gamergate. Veinzen dat je wat om kwaliteitsjournalistiek geeft terwijl je het niet zou herkennen als het je om de oren sloeg.

Zo wel: ben ik het helemaal met je eens, dit is niet consequent van de NYT.

Maar dan wil ik hier wel heel wat meer WaPo, NYT, Politico, Atlantic e.d. zien, en heel wat minder Telegraaf, HLN, TPO, etc.
Gaat het verder goed met je?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180987276
Ze zal wel met een NYT bons geneukt hebben, want het is anders echt hoogst opmerkelijk dat NYT haar aanstellings- en ontslagbeleid hierin blijft verdedigen.

Tenzij dat beleid gestoeld is op extreem links verwarde denkbeelden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:05:00 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180987498
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nouja, er waren er een aantal die waren nogal vrouwonvriendelijk.
De media dook op die groep en riep zo hard mogelijk: GAMERGATERS HATEN VROUWEN, REEEEEE, voor een week lang.

En voor je het weet ben je meer bezig met verdedigen ipv aan te vallen. Maar goed, het is een winnende tactiek. Je ziet het ook bij deze questie. Of bij MtG, en comics. Geen zin hebben in kritiek pareren? Gewoon iedereen beschuldigen van onzin.
Gamergaters zijn sws de grootste incel kneuzen op het web. En ja ze hebben grotendeels een hekel aan vrouwen.

Waarschijnlijk omdat het van die ranzige nekbaarden zijn die alleen maar anime kijken en vinden dat vrouwen hun sws.aantrekkelijk moeten vinden. Terwijl ze geen pussy kunnen krijgen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_180988200
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik geniet het meeste van de krampachtigheid waarmee een aantal usual suspects haar probeert te verdedigen.
Op dit moment zie ik niet meer goed of deze users nou echt racisten zijn, of dat het jarenlange trollen zijn.
Hier de uitleg over die personen:

1. De wet van het abjecte Westen: ‘Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.’

2. De wet van de onderdrukte minderheid: ‘Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.’

3. Onderdrukt v. niet-westers: ‘[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’
pi_180988571
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:38 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hier de uitleg over die personen:

1. De wet van het abjecte Westen: ‘Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.’

2. De wet van de onderdrukte minderheid: ‘Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.’

3. Onderdrukt v. niet-westers: ‘[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’
Jij bent één van die mensen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_180988681
Je zou je hier maar druk over maken _O- Dan heb je het wel zwaar.
pi_180988808
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je zou je hier maar druk over maken _O- Dan heb je het wel zwaar.
Aardbeving in Indonesië, gedoe in Venezuëla of een vliegtuigcrash in Zwitserland zijn kennelijk niet interessant. Een journaliste van een Amerikaanse krant die wat racistische zaken over blanke mensen heeft getwitterd daarentegen... :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180988841
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Aardbeving in Indonesië, gedoe in Venezuëla of een vliegtuigcrash in Zwitserland zijn kennelijk niet interessant. Een journaliste van een Amerikaanse krant die wat racistische zaken over blanke mensen heeft getwitterd daarentegen... :P
Ja precies, en dan wat dan nog dat ze wat racistisch heeft gezegd. Alles wordt daar zo onder een vergrootglas gelegd, aan beide kanten... Om je je dan hier in Nederland druk over te maken is echt :')
pi_180988913
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:04 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Jij bent één van die mensen?
Nee meer Keyser Söze...
pi_180989097
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook heel erg kort door de bocht als je in ogenschouw neemt dat Clinton gewoon meer stemmen had. Als de hele wereld echt zo'n hekel aan haar had gehad had Trump volgens mij de popular vote ook wel gewonnen.
Afgaan op de popular vote is echt te kort door de bocht in de VS. Ik zou niet weten waarom je als democraat de moeite zou nemen om in een dieprode staat te gaan stemmen. Voor republikeinen in bijvoorbeeld Californië net zo. Je moet je registreren, op komen dagen en mag misschien ook nog eens verplicht meedoen in een jury.
pi_180989182
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Aardbeving in Indonesië, gedoe in Venezuëla of een vliegtuigcrash in Zwitserland zijn kennelijk niet interessant. Een journaliste van een Amerikaanse krant die wat racistische zaken over blanke mensen heeft getwitterd daarentegen... :P
Dat is een beetje een stropop, he? Al honderd keer gezegd, het gaat over de hypocrisie van de New York Times, toch de toonaangevende krant in de VS, een van de vooraanstaande kranten in de wereld. Mag dat wel?
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 20:36:04 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180989225
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:38 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hier de uitleg over die personen:

1. De wet van het abjecte Westen: ‘Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.’

2. De wet van de onderdrukte minderheid: ‘Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.’

3. Onderdrukt v. niet-westers: ‘[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’
dit is wel een hele gare dooddoener :')

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Aardbeving in Indonesië, gedoe in Venezuëla of een vliegtuigcrash in Zwitserland zijn kennelijk niet interessant. Een journaliste van een Amerikaanse krant die wat racistische zaken over blanke mensen heeft getwitterd daarentegen... :P
dit eigenlijk ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180989308
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is wel een hele gare dooddoener :')
Het is wel een patroon wat je vaak ziet. Vooral in geval van Birma is het heel duidelijk geworden sinds de Nobelprijswinnares vrijheidsstrijdster er daadwerkelijk aan de macht is gekomen.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 20:42:58 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180989396
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is wel een patroon wat je vaak ziet. Vooral in geval van Birma is het heel duidelijk geworden sinds de Nobelprijswinnares vrijheidsstrijdster er daadwerkelijk aan de macht is gekomen.
klinkt vooral als een excuus om de discussie niet aan te gaan want ze zijn toch gek

ik vind ook dat deze dame mag twitteren tot ze omvalt maar dat heeft geen reet met links, rechts, minderheden of Birma te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180989683
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

klinkt vooral als een excuus om de discussie niet aan te gaan want ze zijn toch gek

ik vind ook dat deze dame mag twitteren tot ze omvalt maar dat heeft geen reet met links, rechts, minderheden of Birma te maken
Ja maar jij bent ook niet “zo’n soort mensen” :)
pi_180989751
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

klinkt vooral als een excuus om de discussie niet aan te gaan want ze zijn toch gek

ik vind ook dat deze dame mag twitteren tot ze omvalt maar dat heeft geen reet met links, rechts, minderheden of Birma te maken
Nou, wat zij twittert mogelijk niet, de reactie wel.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 21:06:22 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180990063
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar jij bent ook niet “zo’n soort mensen” :)
nee maar het blijft een dooddoener, ga gewoon met dat soort mensen in discussie ipv ze belachelijk te maken want hun argumenten blijven gewoon staan als je er niets tegenover zet

of ga buiten spelen oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 21:07:06 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180990086
quote:
16s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou, wat zij twittert mogelijk niet, de reactie wel.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
euh ... ?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180990148
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh ... ?
Als je kijkt naar de reacties is er wel een waarneembare overlap in reactie en gedachtegoed, wat niet onverwacht is.

Ezi echiche Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 21:16:32 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180990306
quote:
16s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de reacties is er wel een waarneembare overlap in reactie en gedachtegoed, wat niet onverwacht is.

Ezi echiche Flip.
is dat niet altijd?

als je in het Ajax topic kijkt zullen de meeste positieve reacties van Ajaxfans komen, dat lijkt me ook niet geheel onverwacht, wil niet zeggen dat ze het met alles wat de club doet eens zijn

dan kun je zeggen ja nee Ajax is stom want lelijke shirts/lelijk stadion/slechte spelers

of ja nee die gasten zijn gewoon gek, daarom

dan is het eerste een argument en het tweede een dooddoener
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180990321
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat niet altijd?

als je in het Ajax topic kijkt zullen de meeste positieve reacties van Ajaxfans komen, dat lijkt me ook niet geheel onverwacht, wil niet zeggen dat ze het met alles wat de club doet eens zijn

dan kun je zeggen ja nee Ajax is stom want lelijke shirts/lelijk stadion/slechte spelers

of ja nee die gasten zijn gewoon gek, daarom

dan is het eerste een argument en het tweede een dooddoener
Jawel, maar ik stel niet dat het niks met links dan wel rechts te maken heeft. :)

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 21:18:05 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180990331
quote:
16s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel, maar ik stel niet dat het niks met links dan wel rechts te maken heeft. :)

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
ik ook niet, ik stel dat mijn mening over de kwestie niets met links dan wel rechts te maken heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180990450
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee maar het blijft een dooddoener, ga gewoon met dat soort mensen in discussie ipv ze belachelijk te maken want hun argumenten blijven gewoon staan als je er niets tegenover zet

of ga buiten spelen oid
Het wordt soms een beetje vermoeiend. Ik ben zelf ook opgegroeid met de steun voor de underdog:

Steun voor de Tsjetsjenen tegen Poetin - die een shariastaat wilden stichten.
Steun voor Aung San Suu Kyi - die een genocide op moslims onder het tapijt wil vegen
Steun voor de Koerden tegen Erdogan - die echter een veel achterlijkere cultuur hebben, waar eerwraak en uithuwelijking nog veel meer voorkomen.
Steun voor de Arabische Lente - die Libië en Syrië in een verschrikkelijke burgeroorlog gestort heeft.
Steun voor de arme mensen in Braziliaanse sloppenwijken - op een manier die hen overlaat aan de macht en afpersing van criminele drugskartels.

En dan zullen we het nog maar niet hebben over de dictaturen van Castro, Mugabe etc. of de steun voor extremistische moslims in Noordoost-China etc., of de racistische houding van veel Chinezen jegens zwarte mensen en van moslim-minderheden tegenover Joden en homo’s en vrouwen...

Moet je dan telkens in discussie gaan - een discussie die vaak toch niks oplevert?

Het is wat cynisch maar waarschijnlijk ook realistisch om dus niet zomaar weer op hol te slaan als weer eens iemand zich druk maakt over een underdog, en te zeggen van: ze zoeken het maar uit.
pi_180990462
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:34 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat is een beetje een stropop, he? Al honderd keer gezegd, het gaat over de hypocrisie van de New York Times, toch de toonaangevende krant in de VS, een van de vooraanstaande kranten in de wereld. Mag dat wel?
Welnee, het gaat om de obsessie met dit soort "blanke personen benadeeld" onderwerpen hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180990483
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook niet, ik stel dat mijn mening over de kwestie niets met links dan wel rechts te maken heeft
Ah, dan ben ik abuis.

Saygılarımla Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 21:28:59 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180990595
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wordt soms een beetje vermoeiend. Ik ben zelf ook opgegroeid met de steun voor de underdog:

Steun voor de Tsjetsjenen tegen Poetin - die een shariastaat wilden stichten.
Steun voor Aung San Suu Kyi - die een genocide op moslims onder het tapijt wil vegen
Steun voor de Koerden tegen Erdogan - die echter een veel achterlijkere cultuur hebben, waar eerwraak en uithuwelijking nog veel meer voorkomen.
Steun voor de Arabische Lente - die Libië en Syrië in een verschrikkelijke burgeroorlog gestort heeft.
Steun voor de arme mensen in Braziliaanse sloppenwijken - op een manier die hen overlaat aan de macht en afpersing van criminele drugskartels.

En dan zullen we het nog maar niet hebben over de dictaturen van Castro, Mugabe etc. of de steun voor extremistische moslims in Noordoost-China etc., of de racistische houding van veel Chinezen jegens zwarte mensen en van moslim-minderheden tegenover Joden en homo’s en vrouwen...

Moet je dan telkens in discussie gaan - een discussie die vaak toch niks oplevert?

Het is wat cynisch maar waarschijnlijk ook realistisch om dus niet zomaar weer op hol te slaan als weer eens iemand zich druk maakt over een underdog, en te zeggen van: ze zoeken het maar uit.
nou ik snap je wel hoor dat zie je in elke discussie over elk onderwerp wel terugkomen maar op een gegeven moment kies ik dan toch eerder voor buitenspelen dan een hele rant over hoe achterlijk 'dat soort mensen' wel niet zijn in mijn ogen

het blijft een gare dooddoener
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180990851
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik snap je wel hoor dat zie je in elke discussie over elk onderwerp wel terugkomen maar op een gegeven moment kies ik dan toch eerder voor buitenspelen dan een hele rant over hoe achterlijk 'dat soort mensen' wel niet zijn in mijn ogen

het blijft een gare dooddoener
Ja ok, daar heb je wel een punt.
pi_180991076
Bovendien klopt er ook bar weinig van de post van ReplayR. Neem zijn eerste punt:

quote:
1. De wet van het abjecte Westen: ‘Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.’
De afgelopen jaren zien we 'rechtse' politici zoals Wilders en Baudet juist stelling nemen tegen het westen ten gunste van Rusland. Volgens deze mannen moeten we niet zo naar doen tegen Poetin en zijn kliek, ondanks dat zij al dan niet indirect verantwoordelijk zijn voor het uit de lucht schieten van 200 landgenoten.

Thierry Baudet wil band met Rusland weer aanhalen: ‘De Krim gaat nooit meer naar Oekraïne, aanvaard dat!’

Excuses voor deze zijstap, die uiteraard zwaar off-topic is, maar ik wilde het toch even kwijt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:56:08 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180991396
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien klopt er ook bar weinig van de post van ReplayR. Neem zijn eerste punt:

[..]

De afgelopen jaren zien we 'rechtse' politici zoals Wilders en Baudet juist stelling nemen tegen het westen ten gunste van Rusland. Volgens deze mannen moeten we niet zo naar doen tegen Poetin en zijn kliek, ondanks dat zij al dan niet indirect verantwoordelijk zijn voor het uit de lucht schieten van 200 landgenoten.

Thierry Baudet wil band met Rusland weer aanhalen: ‘De Krim gaat nooit meer naar Oekraïne, aanvaard dat!’

Excuses voor deze zijstap, die uiteraard zwaar off-topic is, maar ik wilde het toch even kwijt.
Het Westen, het Avondland, het gebied van Verlichting, Ondernemingsgeest, Christendom, krijgersmentaliteit, is het Westen niet meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:59:23 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180991467
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:10 schreef speknek het volgende:
Gamesjournalisme. Dit is net als Gamergate. Veinzen dat je wat om kwaliteitsjournalistiek geeft terwijl je het niet zou herkennen als het je om de oren sloeg.

Zo wel: ben ik het helemaal met je eens, dit is niet consequent van de NYT.

Maar dan wil ik hier wel heel wat meer WaPo, NYT, Politico, Atlantic e.d. zien, en heel wat minder Telegraaf, HLN, TPO, etc.
Nooit van Gamersgate gehoord. Maar een vrouw (echt! :') ) schrijft een spel dat zo hemeltergend slecht is dat ze slechte recenties krijgt (Een tekst-based game over depressies).
Dan krijgt ze een relatie met een gamerjournalist. Haar vriendje schrijft dat zij hierdoor (van hem) positieve reviews krijgt. Dat wordt hardnekkig ontkend door de twee, alhoewel die reviews gewoon online staan.
Vervolgens gaan feministen het opnemen voor vrouwelijke developers en hun suffe games.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180991492
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het Westen, het Avondland, het gebied van Verlichting, Ondernemingsgeest, Christendom, krijgersmentaliteit, is het Westen niet meer.
En Rusland is dat wel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:00:46 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180991502
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En Rusland is dat wel?
Waarom denk je dat zoveel (alt) rechtse politici een hang hebben naar Rusland? Omdat ze daar vinden wat we hier verloren zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180991585
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zoveel (alt) rechtse politici een hang hebben naar Rusland? Omdat ze daar vinden wat we hier verloren zijn.
Vooral omdat ze een verkeerd beeld hebben van waar het westen voor zou moeten staan.

Aan de Verlichtingsidealen waar jij zoveel waarde aan hecht, hebben de Russen een broertje dood. Ondernemersgeest? Je doelt Poetin die alles in het werk stelt om hemzelf en zijn vriendjes te verrijken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:06:05 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180991630
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral omdat ze een verkeerd beeld hebben van waar het westen voor zou moeten staan.

Aan de Verlichtingsidealen waar jij zoveel waarde aan hecht, hebben de Russen een broertje dood. Ondernemersgeest? Je doelt Poetin die alles in het werk stelt om hemzelf en zijn vriendjes te verrijken?
Ik ben niet van de Verlichting maar van de Romantiek. (dan zit je zeker goed in Rusland)
Misschien is het beeld onjuist, misschien ook verwacht jij dat zij andere idealen in het Westen zien dan jij zou verwachten. Net als bij mij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180991659
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben niet van de Verlichting maar van de Romantiek. (dan zit je zeker goed in Rusland)
Misschien is het beeld onjuist, misschien ook verwacht jij dat zij andere idealen in het Westen zien dan jij zou verwachten. Net als bij mij.
Doet ook verder niets af aan mijn initiële punt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:09:24 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180991696
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doet ook verder niets af aan mijn initiële punt.
Het doet niks af, maar het verduidelijkt wel wat ik bedoel. Het is niet zo dat ze stiekem links zijn of zo. Ze hebben in het Westen iets verloren wat ze in Rusland nog hopen te vinden. En wat er deels ook is natuurlijk. De romantiek, de mannelijkheid, orthodoxie, rolpatronen en geen SJW, politieke correctheid, feminisme, promotie van sodomie etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180991892
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het doet niks af, maar het verduidelijkt wel wat ik bedoel. Het is niet zo dat ze stiekem links zijn of zo. Ze hebben in het Westen iets verloren wat ze in Rusland nog hopen te vinden. En wat er deels ook is natuurlijk. De romantiek, de mannelijkheid, orthodoxie, rolpatronen en geen SJW, politieke correctheid, feminisme, promotie van sodomie etc.
Op zich heb je wel een punt. Menig streekgenoot van mij denkt met weemoed terug aan de tijd dat je een homo gewoon ongestoord in elkaar kon rammen omdat hij van de verkeerde kant was. En in Rusland kan dat nog steeds!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180991904
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich heb je wel een punt. Menig streekgenoot van mij denkt met weemoed terug aan de tijd dat je een homo gewoon ongestoord in elkaar kon rammen omdat hij van de verkeerde kant was. En in Rusland kan dat nog steeds!
Waar kom jij vandaan dan? -O-

vennlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180991941
quote:
16s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waar kom jij vandaan dan? -O-

vennlig hilsen Flip.
De prachtige Veluwe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180991950
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De prachtige Veluwe.
Zo erg daar? Bah. :{

Salam Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:20:45 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180991959
Rusland is vooral heel arm, die mannelijkheid en stoere houding ets s een rookgordijn omdat te verdoezelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180991981
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:38 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hier de uitleg over die personen:

1. De wet van het abjecte Westen: ‘Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.’

2. De wet van de onderdrukte minderheid: ‘Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.’

3. Onderdrukt v. niet-westers: ‘[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’
Met deze 3 wetten legt Croughs haarfijn uit wat er mis is met de progressieve 'intellectueel'. Die schiet in bovengenoemde situaties meteen, zonder ook maar een tel zelf na te denken, in een Pavlov reactie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:24:25 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992044
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich heb je wel een punt. Menig streekgenoot van mij denkt met weemoed terug aan de tijd dat je een homo gewoon ongestoord in elkaar kon rammen omdat hij van de verkeerde kant was. En in Rusland kan dat nog steeds!
Het gaat niet om het in elkaar rammen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180992136
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om het in elkaar rammen.
Homo's simpelweg niet tolereren is al goed genoeg, bedoel je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:31:30 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992237
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Homo's simpelweg niet tolereren is al goed genoeg, bedoel je?
Ik had het over 'promoten van sodomie'

Het punt is dat jij je afvraagt wat sommige politici zoeken in Rusland, en als iemand daar je dan oprecht een antwoord op wil geven, jij in dat antwoord gaat spitten en draaien om het antwoord tegen iemand te gebruiken die in eerste instantie helemaal niet de intentie had om een discussie met je te beginnen. Zie je eigen ondertitel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180992255
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had het over 'promoten van sodomie'
Promoten van sodomie? Wie doet dat precies?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:32:34 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180992262
en wat zou het?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180992278
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, het gaat om de obsessie met dit soort "blanke personen benadeeld" onderwerpen hier.
Voor sommigen misschien. Maar ben je dan niet behoorlijk aan het generaliseren?
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:38:03 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992390
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Promoten van sodomie? Wie doet dat precies?
Het heeft geen zin om met jou een gesprek te voeren. Je gaat -bewust- aan de inhoud voorbij om een detail te verdraaien en uit te lichten. Waarom zou ik die moeite nemen? Reageer eens een keer op het geheel met als doelstelling een oprechte communicatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:39:12 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180992413
ja maar wat probeer je dan ook te zeggen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180992433
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om met jou een gesprek te voeren. Je gaat -bewust- aan de inhoud voorbij om een detail te verdraaien en uit te lichten. Waarom zou ik die moeite nemen? Reageer eens een keer op het geheel met als doelstelling een oprechte communicatie.
Tsja, ik vind het nou eenmaal gelul in de ruimte van jouw kant. Blijkbaar beschouw jij bepaalde westerse verworvenheden als antiwesters. Dan heb je naar mijn idee totaal niet begrepen wat het westen is en waar het voor staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:40:44 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992441
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:39 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat probeer je dan ook te zeggen?
Ik probeer uit te leggen waarom er een hang is naar Rusland bij veel (alt)-rechtse politici. In Rusland (hoopt men) te vinden wat men hier in het Westen is kwijtgeraakt. En daar geef ik dan een aantal voorbeelden bij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:42:05 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992478
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het nou eenmaal gelul in de ruimte van jouw kant. Blijkbaar beschouw jij bepaalde westerse verworvenheden als antiwesters. Dan heb je naar mijn idee totaal niet begrepen wat het westen is en waar het voor staat.
Waar het Westen voor jou voor staat. Voor mij staat het wellicht voor iets heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:44:22 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992536
Kijk, voor jou is het Westen misschien dit:



en voor mij is het dit:


Dan kunnen we er heel lang over blijven praten en elkaar nooit tegenkomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:45:53 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180992581
het is ook niet echt relevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180992713
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:44 schreef LXIV het volgende:
Kijk, voor jou is het Westen misschien dit:
[ afbeelding ]


en voor mij is het dit:
[ afbeelding ]

Dan kunnen we er heel lang over blijven praten en elkaar nooit tegenkomen.
Het leek me inderdaad wel duidelijk dat je in het verleden leeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:52:02 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992763
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het leek me inderdaad wel duidelijk dat je in het verleden leeft.
Het is natuurlijk een hyperbool, maar goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 22:52:45 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180992786
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:45 schreef sp3c het volgende:
het is ook niet echt relevant
Het is heel relevant als je de huidige Links-Rechtsdiscussie wil begrijpen en de positie van Rusland hierin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 22:59:07 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180992960
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is heel relevant als je de huidige Links-Rechtsdiscussie wil begrijpen en de positie van Rusland hierin.
dat gedweep met Rusland is toch vooral afzetten tegen 'de gevestigde orde', een oppositie dingetje, dat heeft met Poetin zijn mannelijkheid weinig te maken denk ik hoor

het is ook niet echt een rechts dingetje om voor Rusland te zijn, bij de SP zullen er ook wel wat rondlopen die maar wat graag met de grote boze beer op de koffie gaan en dat zal ook niet zo heel veel te maken hebben met het al dan niet toestaan van de gaypride
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180992963
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:44 schreef LXIV het volgende:
Kijk, voor jou is het Westen misschien dit:
[ afbeelding ]


en voor mij is het dit:
[ afbeelding ]

Dan kunnen we er heel lang over blijven praten en elkaar nooit tegenkomen.
Voor mij is het Westen vooral dit:



Daarom ben ik ook tegen het meten met twee maten, waarvan de reactie op Sarah Jeong's tweets een schrijnend voorbeeld van is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Broomer op 06-08-2018 23:05:19 ]
pi_180993068
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:44 schreef LXIV het volgende:
Kijk, voor jou is het Westen misschien dit:
[ afbeelding ]


en voor mij is het dit:
[ afbeelding ]

Dan kunnen we er heel lang over blijven praten en elkaar nooit tegenkomen.
Van dat eerste word ik ook eerder blij dan van dat tweede. Komt natuurlijk ook doordat ik geen christen en hetero ben.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:05:02 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180993100
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat gedweep met Rusland is toch vooral afzetten tegen 'de gevestigde orde', een oppositie dingetje, dat heeft met Poetin zijn mannelijkheid weinig te maken denk ik hoor

het is ook niet echt een rechts dingetje om voor Rusland te zijn, bij de SP zullen er ook wel wat rondlopen die maar wat graag met de grote boze beer op de koffie gaan en dat zal ook niet zo heel veel te maken hebben met het al dan niet toestaan van de gaypride
Nee, het is niet zo simpel als afzetten tegen de gevestigde orde. Het is -tegenwoordig-- wel echt een rechts ding geworden. De SP heeft na de val van het communisme niks meer in Rusland te zoeken. Het gaat niet om de gaypride natuurlijk, dat was slechts een voorbeeld in het spectrum waartegen men zich afzet. Zoals ik in het begin al zei: vergelijk de Romantiek (als stroming)
:

Keuzes van de romanticus
Aangezien de romantiek is ontstaan in reactie op de Verlichting, kan men de romanticus karakteriseren aan de hand van de tegenstellingen tussen romantiek en verlichting. De romanticus is geneigd te kiezen voor:

Voelen (romantiek) boven denken (verlichting).
Het subjectieve (romantiek) boven het objectieve (verlichting).
Metafysische filosofie boven rationeel-analytische en pragmatisch-utilitaire filosofie.
Synthese en holisme (romantiek) boven analyse (verlichting).
Het ambigue en ironische (romantiek) boven ondubbelzinnigheid en helderheid (verlichting).
Kunst (romantiek) boven wetenschap (verlichting).
Creativiteit in de kunst boven nabootsing.
Het spirituele boven materialisme.
Zin boven nut.
Kwaliteit boven kwantiteit.
Een organische natuurbeschouwing boven een mechanische natuurbeschouwing.
De mens die zich deel weet van de natuur boven de mens die de natuur wil beheersen en gebruiken.

VAN WIKIPEDIA


Deze tegenstellingen bepalen veel meer de huidige discussies dan de traditionele manier van naar Links/Rechts kijken. Want bij wie horen de arbeiders nou? Bij de PvdA of bij de PVV? En wat tegenwoordig links is wordt voornamelijk aangehangen door progressieve intellectuelen (muv SP)

Het is interessant je hierin te verdiepen om inzicht te verkrijgen en niet net als KV als een langspeelplaat te blijven hangen op je afstudeerscriptie uit 1998.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:09:45 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_180993204
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nooit van Gamersgate gehoord. Maar een vrouw (echt! :') ) schrijft een spel dat zo hemeltergend slecht is dat ze slechte recenties krijgt (Een tekst-based game over depressies).
Dan krijgt ze een relatie met een gamerjournalist. Haar vriendje schrijft dat zij hierdoor (van hem) positieve reviews krijgt. Dat wordt hardnekkig ontkend door de twee, alhoewel die reviews gewoon online staan.
Vervolgens gaan feministen het opnemen voor vrouwelijke developers en hun suffe games.
Nooit van gehoord maar wel een mening over. Typisch.
Waar staan die reviews dan? :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:12:22 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180993256
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Nooit van gehoord maar wel een mening over. Typisch.
Waar staan die reviews dan? :').
Daarna heb ik het opgezocht hoe het zat.(Nld wikipedia) En ik het op youtube een stukje van het 'spel' gekeken. Dus toen had ik een mening.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 6 augustus 2018 @ 23:17:24 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180993364
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, het is niet zo simpel als afzetten tegen de gevestigde orde. Het is -tegenwoordig-- wel echt een rechts ding geworden.

ben ik het niet mee eens

kijk naar de PVV, behalve dat ze moslims niet zo leuk vinden is dat toch een vrij links platform met hun Henk en Ingrid, dan vind ik het logisch dat ze tegen de Russen aanschurken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:22:04 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180993450
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens

kijk naar de PVV, behalve dat ze moslims niet zo leuk vinden is dat toch een vrij links platform met hun Henk en Ingrid, dan vind ik het logisch dat ze tegen de Russen aanschurken
Maar Henk en Ingrid zijn allang geen links thema meer. De positie met betrekking tot inkomenspolitiek en sociale zekerheid van de PVV is 'klassiek' links. Een soort van met alle Nederlanders een verzorgingsstaat opbouwen en onderhouden en zorgen dat we het goed hebben met elkaar. Daar staan ook D66 en de PvdA tegenwoordig verder vandaan dan de PVV nu.
Daarom moet je dat lijstje eens vergelijken en dan voor de 'Verlichten' de huidige Links-liberalen invullen en voor de Romantici Alt-right. Dan zie je dat dit qua denkbeelden veel sluitender is dan de klassieke (1920-1980) links-rechts indeling, die vooral over de verdeling van kapitaal en macht ging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:28:37 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_180993574
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarna heb ik het opgezocht hoe het zat.(Nld wikipedia) En ik het op youtube een stukje van het 'spel' gekeken. Dus toen had ik een mening.
Okay.

Je mening is slecht geïnformeerd en verdient hoon.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180993588
Bij links hebben ze een hekel aan blanken ( ook de blanken die links stemmen ) dit omgekeerd racisme is dus niet vreemd , het laat weer mooi zien hoe hypocriet en verderfelijk de sektarische linkse ideologie is.
aardappels, sproitjes, sloavink.
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:29:28 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180993593
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 23:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay.

Je mening is slecht geïnformeerd en verdient hoon.
Het was eerder een samenvatting van dat mij voorheen onbekende gamersgate dan een mening.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180994370
Waarom gaat het hier over Gamergate? Heeft toch niks met dit onderwerp te maken?
pi_180996857
Ja, ik ben ook een beetje los in dit topic. :{
pi_180996979
Speknek. Gamergate hier bij betrekken? :') de domste fucking "rel" ooit :')
pi_180997063
Hier trouwens nog een leuk artikel over blanke NYT-types die een zwarte vrouw van white supremacy beschuldigen. Wat voor mentale gymnastiek moet je in godsnaam uitvoeren om dit goed te praten? :')

https://www.washingtontim(...)e-run-out-of-philly/
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:00:31 #290
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180997401
Met de mid-terms in het vooruitzicht zou je haast geneigd zijn te denken dat dit de MO van ultralinks.
Zaai verdeeldheid of verdiep de heersende verdeeldheid en buit eventuele gevolgen hiervan zoveel als mogelijk uit door het trekken van de racisme-kaart, oppression-kaart en "the war on women"-kaart.

Als je zelf geen verhaal hebt behalve het brengen van socialisme, het afschaffen van ICE, het opzetten van de grenzen, illegalen laten stemmen, belastingverhogingen en impeachment dan heb je wat zwaardere (lees: onsamenhangende) middelen nodig in de hang naar macht.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_180997572
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:00 schreef dellipder het volgende:
Met de mid-terms in het vooruitzicht zou je haast geneigd zijn te denken dat dit de MO van ultralinks.
Zaai verdeeldheid of verdiep de heersende verdeeldheid en buit eventuele gevolgen hiervan zoveel als mogelijk uit door het trekken van de racisme-kaart, oppression-kaart en "the war on women"-kaart.

Als je zelf geen verhaal hebt behalve het brengen van socialisme, het afschaffen van ICE, het opzetten van de grenzen, illegalen laten stemmen, belastingverhogingen en impeachment dan heb je wat zwaardere (lees: onsamenhangende) middelen nodig in de hang naar macht.
Zoals gezegd, als er 1 iemand is die hiervan profiteert is het meer het rechter spectrum.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:13:26 #292
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180997628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zoals gezegd, als er 1 iemand is die hiervan profiteert is het meer het rechter spectrum.
Ten koste van meer dan men kan overzien ben ik bang. En dit alles voor de hang naar macht.
Het is onbegrijpelijk en onverantwoord, vind ik.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_180997654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zoals gezegd, als er 1 iemand is die hiervan profiteert is het meer het rechter spectrum.
Links is gewoon volledig doorgeslagen. Het stond vroeger voor gelijkheid, cultuur, wetenschap, vrijheid van meningsuiting. Nu is het vooral mensen dwangmatig splitsen in rassen, gekwetste gevoelens en onwelvallige meningen onderdrukken. Volgens mij zijn dit echt de laatste stuiptrekkingen. Ze zijn nu zelf minderheden, het midden en gematigde linkse mensen van zich aan het vervreemden.
pi_180998312
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:13 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ten koste van meer dan men kan overzien ben ik bang. En dit alles voor de hang naar macht.
Het is onbegrijpelijk en onverantwoord, vind ik.
Ik weet niet zeker of dit voorval zo politiek breed moeten zien, NYT wilde gewoon een tech journalist aannemen denk ik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:53:24 #296
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180998327
quote:
Ik krijg een "doesn't exist".
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180998372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik krijg een "doesn't exist".
Was een oude tweet uit 2014 zag ik net. Iets met "Kill a white man on your way to work tomorrow". Meneer in kwestie werkt intussen voor Buzzfeed. Hij wist waarschijnlijk niet hoe snel hij hem moest deleten. :') :') :')
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:57:05 #298
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180998388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:56 schreef Aurelius het volgende:

[..]

was een oude tweet uit 2014 zag ik net. Meneer in kwestie werkt intussen voor Buzzfeed. Hij wist waarschijnlijk niet hoe snel hij hem moest deleten. :') :') :')
Buzzfeed is dan ook pure links-regressieve aids.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180999152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:25 schreef Murdera het volgende:
Speknek. Gamergate hier bij betrekken? :') de domste fucking "rel" ooit :')
Nou idd, ik kende het niet en heb het even opgezocht. Tien minuten van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:30:12 #300
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180999200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:52 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of dit voorval zo politiek breed moeten zien, NYT wilde gewoon een tech journalist aannemen denk ik.
Ik refereerde met mijn opmerking niet alleen aan dit onderwerp, uiteraard.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_180999306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:25 schreef Murdera het volgende:
Speknek. Gamergate hier bij betrekken? :') de domste fucking "rel" ooit :')
Zover staat dit niet verwijderd van Gamergate hoor. En je kan het wel de domste rel ooit noemen, maar dezelfde trollen die dit groot 'nieuws' maken, zijn nog steeds geobsedeerd door Gamergate. Ook niet toevallig dat ze nu weer achter een vrouwelijke techjournalist aangaan. En dan is ze ook nog eens aziatisch en niet de slaafse versie.
GG is nog steeds groot in bepaalde kringen die online hun stempel regelmatig ergens op drukken.

-edit- ooh kut ik zie dat ik de sluitpost heb, ik open tenminste geen nieuw deel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')